X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar Sortering
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar Sortering
DarkenDarkenSkrevet 09/10-17 18:54 
Det er fordi du ikke er stor nok Star Wars fan KK (R2D2 og Falken er begge med som bygninger ;)

Ej det der med pacing i film, har mega meget med hvilket humør man er i og hvor meget folk har hypet den. Når du genser den på et tidspunkt, så er den uden tvivl bedre, når nu du ved hvorledes det udspiller sig.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-17 20:29 
Ja sikkert. Jeg er bestemt ikke afvisende for at se den en anden gang :)

Jeg så Final Cut, måske jeg med fordel kunne nøjes med originalen i stedet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/10-17 20:46 
Originalen har voice over og happy ending. Begge dele noget studiet lavede efter de fyrede Scott, da de ikke mente publikum ville fatte filmen ellers.

Det... fungerer ok, men går en del imod hele filmens stemning. Final Cut/Director’s Cut (de er næsten ens), synes jeg giver en mere helstøbt oplevelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-17 20:58 
Okay tak :) Så bliver det også Final Cut næste gang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/10-17 09:31, rettet 10/10-17 11:45 
Blade Runner 2049 (yay!)

Som kæmpe-fan af den original film er jeg imponeret og ovenud tilfreds. Det kunne have gået grueligt galt når man tænker på hvor ofte det sker men filmen står som både en stærk opfølger og et originalt værk alene.
Tilstrækkeligt rigt og interessant plot, stærkt skuespil, tilbagelænet pacing og en fantastisk visuel oplevelse som dypper snablen i originalens verden tilstrækkeligt til at binde filmene sammen men ellers for det meste skaber sin egen stil. Musik og lydsiden er også rigtig fed og stemningsfuld, dog knap så stærk og unik som Vangelis produktion i originalen, men det var også et sandt mesterværk i min bog. Jeg er vild med de små visuelle referencer til originalen og så håndteres spørgsmålet om Deckards oprindelse helt perfekt.
Jeg så filmen lørdag aften i Vejle og det slog mig hvor stille det var i biografen, selv under de helt stille scener - publikum var fanget. Det skal så siges at der ikke var mange med en dugfrisk dåbsattest i salen, det hjælper normalt på støjniveauet.
Anyway, super biooplevelse for en gang skyld og glæder mig allerede til at se den igen på Bluray, 4K & HDR måske hvis jeg får taget mig sammen :D
WehnerWehnerSkrevet 11/10-17 21:31 
Bemærkede I en anden ting i 2049?

SPOILER-TEKST:
Der var ingen one-liners.
Virkelig rart for en gangs skyld.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 11/10-17 21:56 
Jmog>
Originalen har voice over og happy ending. Begge dele noget studiet lavede efter de fyrede Scott, da de ikke mente publikum ville fatte filmen ellers.

Det... fungerer ok, men går en del imod hele filmens stemning. Final Cut/Director’s Cut (de er næsten ens), synes jeg giver en mere helstøbt oplevelse.

Final Cut er den eneste version som Scott havde fuldstændig kreativ kontrol over. Men jeg har en forkærlighed for den unratede europæiske udgave, med den ekstra vold - hvor, SVJH, den osse er i Final Cut. Men jeg kan faktisk rigtig godt li voiceoveren, da den er med til at give detektiv stemningen, og på en god måde, fortæller lidt ekstra interessant info om filmens verden; Bla byens cityspeak, bliver forklaret godt - blandingen af engelsk, tysk osv i indbyggernes sprog, synes jeg er interessant.
3of193of19Skrevet 12/10-17 00:36 
Blade Runner 2049 er en flot og lækker film, ingen tvivl. Den formår at føre elementerne fra originalen til deres konklusion.
Men for dælen da hvor er den langtrukken. 150+ minutter var virkelig ikke nødvendigt.
Star Trek The Motion Picture har bedre pacing.
enfenenfenSkrevet 12/10-17 13:01 
Jeg fandt den også for lang. Kunne sagtens være kortet ned til en to timers film. Det andet var ikke nødvendigt. Og da jeg i forvejen ikke var blown away af den originale (som dog får en chance mere), blev det ikke til en fordel for den nye.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 12/10-17 13:08 
Jeg hørte noget om at Rumrejsen 2001 (som godt nok også har slow pacing) blev populær i 70'erne blandt et hashrygende biografpublikum. :-D Så kunne de ryge sig skæve, stene over filmens syrede billeder, falde lidt i søvn, vågne op igen og ikke misse noget af handlingen.

Måske skal Blade Runner 2049 testes med og uden hash?
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 12/10-17 14:02 
Tror bare 2049 er for deprimerende til det. Temaerne om isolering og diskrimination er heller ikke en god kombination.
Star Trek TMP til gengæld. WoW :)
millenniummillenniumSkrevet 12/10-17 14:17 
Rumrejsen 2001 Star gate sekvensen. På hash! :)

Link...
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/10-17 12:43 
Føles allerede som om man er på syrer når man ser den sekvens. Så ved ikke om hash vil hjælpe på det :p
millenniummillenniumSkrevet 18/10-17 22:38, rettet 11/12-17 09:30 
Wonder Woman

Så fik jeg den set. Overordnet set en 50% film som jeg virkelig ønskede havde været bedre. En af den slags film som jeg ikke kan komme op at ringe over, men jeg kan heller ikke helt sætte fingeren på hvorfor. Første del er ikke god, anden del lidt bedre, tredje del forkromer sig meget bedre, og til sidst finale hvor det skjulte es i ærmet handler om hvor mange klichéer og effekter man kan kaste i hovedet på seeren.

Tror måske det er manuskriptets huller som f**ker med mig...

SPOILER-TEKST:
- Hvorfor kan Diana ikke klatre op i tårnet hvor snigskytten gemmer sig, når hun tidligere i filmen bare klaterede op af væggen ved at lave huller med sine hænder?
- Hvorfor er Areas til sidst en fysisk gud som kan dræbes, når han gør sin entre som en "ånd" der bare kan vise sig hvor han har lyst?
- Hvad skal vi bruge de karakteristiske bi-figurer til? Høvdingen, og de andre? De gør ingenting for plottet, men støjer en hel del.
- Kan hun hoppe så højt og langt at hun nærmest kan flyve? Hvorfor løb hun så mod tyskernes skyttegrav?
- Hvis Ares så blev dræbt under 1. verdenskrig, hvordan kunne 2. verdenskrig så overhovedet starte?

og der er mange flere af den slags ulogiske script-detaljer som bider mig i siden.

Helt magtesløs er den heller ikke - den er blot lidt for jævn for sit eget bedste.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/10-17 10:32, rettet 30/10-17 10:33 
Chronicle

Virkelig en positiv overraskelse! Havde forventet en habil og underholdende film ud fra hvad jeg har hørt om den, men den er faktisk virkelig veldrejet.
Historien er ikke særlig original, og faktisk kan man gætte det meste af forløbet kun ved at have hørt præmisset (nogle teenagere får af uforklarlige årsager telekinesiske kræfter, og filmen handler om hvordan de efterfølgende håndterer det).
Men figurerne er så relle og overbevisende at man ikke kan undgå at blive grebet af historien til trods for alle klicheerne, hvilket også gør at den i sidste ende gjorde et langt større indtryk på mig end man skulle tro den fortjente.
Jeg sidder i hvert fald stadig dagen efter og tænker over den, og den måde den påvirkede mig følelsesmæssigt. Det er en film der ikke lægger fingre imellem, og ikke prøver på at retfærdiggøre nogle af figurernes valg, hverken i forhold til hovedpersonerne eller birollerne. De er allesammen ægte mennesker med både styrker og svagheder, og ingen af dem er deciderede helte.

Jeg er generelt ikke særlig glad for det Cloverfield/Blair Witch-agtige "hjemmevideo"-koncept, men det føles ikke så forceret som det kunne, og trækker sig lidt i baggrunden når filmen kræver det. Jeg skal nok heller ikke kunne benægte at det har haft en dogme-agtig effekt hvor det er med til at få hele historien til at føles jordbunden, og figurerne mere ægte, og det er trods alt det, den gør godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/10-17 10:44 
Havde det præcis på samme måde dengang jeg så Chronicle (som nu kan ses på Netflix. Service info). Reelt set er det en ungdomsfilm om skolens nørder som pludselig får uendelige kræfter, og hvordan trangen til hævn bliver en styrende kraft. Columbine er skyggen som hænger over filmen.

Jeg bryder mig normalt heller ikke om found footage film, men her er en kæmpe undtagelse.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/10-17 11:46 
Ja, det er en god Netflix-film, når man ikke lige ved hvad man skal se. Den er simpel og nem at følge med i, og ikke særlig lang. Den er følelsespræget, men uden at være voldsomt tung.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 05/11-17 21:20, rettet 05/11-17 21:20 
Så fik jeg set Thor 3. Øj hvor var vi godt underholdt! De to timer forsvandt på ingen tid (reklamerne+trailers føltes længere).

Klart den bedste Thor film i vores mening, humoren var spot on, uden rigtig at clashe med volden.
Det hjælper helt klar på filmen at Jane ikke er med og der istedet er meget fokus på karakternes interaktion med hinanden.

Til info er der to efter-klip, en i starten af credits som er relevant og en efter credits som bare er "for sjov".

Vi så den i 3D og det var rart at se forbedring med brug at teknologien, for i den første Avengers var det super røv.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 06/11-17 10:53 
Til info er der to efter-klip, en i starten af credits som er relevant og en efter credits som bare er "for sjov".

Det er der altid i Marvel filmene ;)
j/k
DarkenDarkenSkrevet 06/11-17 21:54 
Nogle gange er der flere og så ved man ikke om man misser noget ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 06/11-17 23:16 
Har aldrig set mere end to afslutningsscener efter en Marvel film.

Den sidste ekstrascene efter The Anvengers var virkelig sjov, hvis I husker.
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 07/11-17 01:02 
ah ok, så bør du se Guardians of the Galaxy 2 ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 07/11-17 01:08 
Jeg prøvede faktisk at forklare mine venner, at GotG ikke er Marvel-film, men de pegede på det dumme logo.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 07/11-17 02:52 
Hvorfor er det ikke en Marvel-film?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 07/11-17 10:03 
Darken>
Nogle gange er der flere og så ved man ikke om man misser noget ;)

Jeg husker ikke nogen, hvor der ikke har været præcist 2. En lige før de "sorte" credits, samt en til sidst - efter credits? :)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 07/11-17 10:05, rettet 07/11-17 10:07 
Wehner>
Jeg prøvede faktisk at forklare mine venner, at GotG ikke er Marvel-film, men de pegede på det dumme logo.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorfor?
Især når Advengers møder Guardians i infinity wars filmene.
DarkenDarkenSkrevet 07/11-17 10:12, rettet 07/11-17 10:15 
Til Milli og Slk så har Guardians 2 5.stk efter credits, dog starter den første lige med det samme så jeg er villig til at sige 4 og da jeg var inde og se den missede vi den sidste fordi vi tænkte at så.. nu er det overstået. Ikke at den var vigtig, men det irriterer mig bare. Og da vi var inde og se Thor, slukkede og tændte personalet lyset hele tiden, som om de heller ikke vidste hvor mange og hvornår de var (med mindre det er noget automatisk?, det var i Cinimaxx på fisketovet)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 07/11-17 10:26, rettet 07/11-17 10:27 
Meget god måde at få publikum til at blive til rulleteksterne :-D Jeg har aldrig brudt mig om de tilskuere som nærmest spænder kroppen og kaster sig mod udgangen, så snart den første linje fra rulleteksterne viser sig. Det er ofte en lille zen-oplevelse at blive under rulleteksterne, hvis filmen har været særlig intens.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 07/11-17 10:31 
Darken>
Til Milli og Slk så har Guardians 2 5.stk efter credits, dog starter den første lige med det samme så jeg er villig til at sige 4 og da jeg var inde og se den missede vi den sidste fordi vi tænkte at så.. nu er det overstået. Ikke at den var vigtig, men det irriterer mig bare. Og da vi var inde og se Thor, slukkede og tændte personalet lyset hele tiden, som om de heller ikke vidste hvor mange og hvornår de var (med mindre det er noget automatisk?, det var i Cinimaxx på fisketovet)

Men de er "lige" efter hinanden, er de ikke? Jeg husker dem som sådan :D
j/k
WehnerWehnerSkrevet 07/11-17 12:37 
Naiera>
Hvorfor er det ikke en Marvel-film?

Fordi den er god :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 07/11-17 13:04 
Alle Marvel-filmene er som minimum gode. Selvfølgelig er mange bedre end andre, med Iron Man 3, Thor og Hulk som "bundskrabere", men altså stadig langt fra dårlige film. Fact.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 07/11-17 13:08 
Den bølge af mainstreamsuperheltefilm, der har oversvømmet os de sidste mange år, er en katastrofe. Teenagefantasi i spandex og overgearede special effects. Jeg kan slet ikke have dem. Men jeg forventer ikke at finde mange kampfæller herinde og skal nok pænt lukke i igen :)

Men GotG ser jeg ikke som superheltefilm.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 07/11-17 13:31, rettet 07/11-17 13:32 
Det jeg synes har oversvømmet os (og som Marvel især er overboss-agtigt medvirkende til) er en øredøvende hang til at lave evige føljetoner, fremfor at lave film som afsluttes ordentligt og ikke efterlader en masse uforløste set-ups og plads til at efterfølgeren kan overgå den forrige. Der er ikke længere nogen film som hedder "The Final Stand" eller "The Last Crusade" for filmbranchen vil bare holde gang i koncepterne for evigt og altid.

Der skal nok en udskiftning til når Scarlett Johansson bliver 65. :-P
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 07/11-17 18:05 
Det klare de nok med lidt spartel og lidt CGI. Så kan hun nok klare den til hun er 85 ;p
BeanoBeanoSkrevet 07/11-17 18:10, rettet 07/11-17 18:10 
Om 30 år er alle skuespillere 100% digitale alligevel, så hun vil være evig ung og spille overfor Elvis som Tony Stark ;)
JmogJmogSkrevet 07/11-17 20:21 
Wehner>
Den bølge af mainstreamsuperheltefilm, der har oversvømmet os de sidste mange år, er en katastrofe. Teenagefantasi i spandex og overgearede special effects.

Når jeg tænker på min barndoms tegneserier, så er det du beskriver faktisk vanvittigt tro mod forlægget :-D
WehnerWehnerSkrevet 07/11-17 21:01 
Præcis ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 07/11-17 22:28, rettet 07/11-17 22:49 
Get Out

Havde ikke fået set den i biffen. Så starten af Moviebob's anmeldelse, (eller måske var det Chris Stuckman) hvor han roser den men anbefaler ikke at se mere og bare se filmen så blind som muligt.
Det gjorde jeg så, og jeg må sige hypen er velfortjent. Sikke en perle. Jeg vil følge deres eksempel og ikke afsløre mere om filmen, udover at hvis man kan lide intelligente thriller/horror film, er Get Out et MUST.

Se under INGEN OMSTÆNDIGHEDER traileren. Den er mere spoileriffic end Star Trek Beyonds sidste UK trailer.
jaesjaesSkrevet 07/11-17 22:57, rettet 07/11-17 23:01 
Olympus Has Fallen + London Has Fallen

Ikke et specielt vellykket forsøg på at lave en ny koncept-serie. Det er lidt som Die Hard uden charme.

Olympus Has Fallen er bedst - fint koncept, men et par møgdumme beslutninger fra politikere der burde vide bedre, får historien til at falde sammen. Ikke at den var voldsomt stor til at begynde med.

London Has Fallen er tæt på crap - første tredjedel er ganske fin, men historien siver fuldstændig ud og bliver en kulisse for overdreven fokus på vold, kedelige karakterer, og dialog skrevet af en 11-årig.
millenniummillenniumSkrevet 08/11-17 08:25 
Tænk at du så dem begge :-D

Olympus has Fallen synes jeg var en omgang racistisk, amerikansk selvonani med dårligere grafik end COD. Gav mig ikke ligefrem lyst til 2'eren.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/11-17 09:38 
Ghost in the Shell (2017)

Flot film, som brillierer med nærmest 1:1 gengivelser af scener fra den første anime-film over serien fra 1995.
Men netop i forbindelse med hvor meget der er løftet direkte fra den gamle filmatisering, er det også en smule tosset med de få ændringer der er foretaget (f.eks. er the puppetmaster udskiftet med "Kuze" der vistnok stammer fra anime-serien?), der formår fuldstændig at fjerne præcis de eksistientielle tanker der gjorde den gamle film til den bredt respekterede historie den er i dag.
Jeg synes faktisk at den film var en smule overvurderet. Den havde et sløjt narrativt forløb, og en ekstremt uforløst afslutning - begge ting som 2017-filmen gør "bedre", men som nævnt er det på kompromis af præcis det der fik den til at skille sig ud, og i stedet sidder vi tilbage med en rimelig traditionel Hollywood-fortælling, der absolut intet har at byde på udover de visuelle referencer til klassikeren, den bygger over.
Det eneste helt originale historieforløb i filmen lader til at eksistere udelukkende for at retfærdiggøre den kontroversielle hvidvaskning af hovedpersonen. Men udover det faktum, så fungerer den del faktisk helt udmærket, selvom det er en meget besynderlig ændring af seriens hovedperson i en filmatisering, der ellers følger rigtig mange andre elementer meget slavisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/11-17 19:56 
millennium>
Tænk at du så dem begge :-D

For science, eller noget.

Kan godt lide genren, og synes den første var middel, og var også nysgerrig på filmene som serie. LHF var så desværre lidt under middel. Den kommende treer springer jeg så nok over med mindre den får stjerne-anmeldelser.
JmogJmogSkrevet 08/11-17 20:20 
Hvad falder så i treeren? :-)

Enig i din bedømmelse i øvrigt. Den første var en ok Die Hard efterligning mens toeren var en tyndere kop the
la0sla0sSkrevet 08/11-17 22:40 
Et gæt er den kinesiske mur
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 08/11-17 22:45 
Paris, Moskva eller Ribe.
BeanoBeanoSkrevet 09/11-17 02:58 
Den næste film hedder Angel Has Fallen... spekulation om det foregår på Air Force One, deja vu.

https://www.cinemablend.com/news/1577680/gerard-butlers-angel-has-fallen-is-happening-heres-what-it-will-be-about

#hjælp
JmogJmogSkrevet 09/11-17 08:11, rettet 09/11-17 08:14 
Hmm, Air Force One er jo allerede et kodenavn i sig selv. Kunne selvfølgelig også være en pompøs udgave af Los Angeles.

Edit: Ah, du havde ret. Det er Air Force One.

Feeeeeejl. Der er allerede lavet en glimrende Die Hard-a-like med det fly som emne.
millenniummillenniumSkrevet 09/11-17 09:04 
Air Force One (Wolfgang Petersen) er glimrende. Præcis som en Die Hard klon skal være. Patriotisk, men med et selvironisk hint.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 09/11-17 09:49 
Var i nordisk film bio igår for at se den amerikanske theatre release af The Shining der skulle have 25min ekstra. Det var virkeligt en fed oplevelse at se den på det store lærred.

De ekstra scener var bl.a. lidt mere om Tony, drengens fantasi ven. Specielt en scene hen mod slutningen før "redrum", hvor drengen er helt ude af den der har Tony overtaget styringen.

Det er noget tid siden jeg sidst så den, men det kom lidt bagpå mig hvor hurtigt Jack begynder at blive aggresiv og mister forstanden.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-17 12:27 
Jeg tror faktisk aldrig jeg har set The Shining. Mon den holder i dag, hvis man ikke har noget nostalgisk forhold til den?
Spiller nu: Phantasy Star IV
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig