X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem vinder VM i fodbold?


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 09/06-06 19:04 
Jeg håber England eller Sverige.
102 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 09/06-06 19:04 
Jeg håber England eller Sverige.
BeanoBeanoSkrevet 09/06-06 19:30 
WM i hvad?

;)
NaieraNaieraSkrevet 09/06-06 19:39 
Brasilien
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 09/06-06 20:08 
Brasilien - Argentina i finalen, som Brasilien nok vinder
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
ChronoChronoSkrevet 09/06-06 20:09 
Det var sjovt at se tyskerne. Så underholdende havde jeg ikke forestillet mig de ville spille. Deres forsvar holder dog nok ikke hele vejen...

Jeg håber på Holland eller Portugal, men tror det bliver Italien.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dchangdchangSkrevet 09/06-06 20:13 
Håber virkelig på et undertippet hold, men det bliver sikkert Brasilien, Frankrig eller Tyskland.

Men jeg har sat lidt penge på at Elfenbenskysten kommer i semifinalen, og derfra kan alt jo ske. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JimPPJimPPSkrevet 09/06-06 21:14 
England ;) - ved ikke hvorfor, bare en fornemmelse.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
TLTLSkrevet 09/06-06 21:35 
Italien, Argentina, Brasilien og Frankrig som semifinaler. Tror Italien vinder det hele.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BobbeBobbeSkrevet 09/06-06 22:13 
Hvor er jeres nationalfølelse?
Danmark vinder da VM! ;)

...
Spiller nu: Wii
JAAJAASkrevet 09/06-06 22:34 
Håber på Argentina eller England.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/06-06 22:37 
Det bliver nok Brasilien eller Frankrig. Håber dog på England.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
MalundMalundSkrevet 09/06-06 22:46 
Håber på det bliver Argentina eller Tyskland
SyrefoxSyrefoxSkrevet 10/06-06 07:20 
Husk at der er aldrig et ikke europæisk hold som har vundet VM når det er afholdt i Europa
MinhMinhSkrevet 10/06-06 17:30, rettet 10/06-06 17:30 
Brasilien vandt VM i 1958 afholdt i Sverige.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
TLTLSkrevet 10/06-06 17:39 
Brasilien er heller ikke et Europæisk hold.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 10/06-06 17:41, rettet 10/06-06 17:45 
Syrefox>
Husk at der er aldrig et ikke europæisk hold som har vundet VM når det er afholdt i Europa

Men det passer jo så heller ikke.

liste over vindere gennem tiden
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
MinhMinhSkrevet 10/06-06 17:44, rettet 10/06-06 17:45 
TL>
Brasilien er heller ikke et Europæisk hold.

Hvilket jo er pointen til et modsvar for påstanden om at det kun er europæiske lande der vinder VM afholdt i Europa.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
TLTLSkrevet 10/06-06 17:47 
Det var vist mig der læste forkert.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BifkimBifkimSkrevet 11/06-06 00:15 
Jeg både håber og troer på Brasilien jeg elsker deres form for fodbold med masser af dejligt angrebsfodbold og masse af boldkunst.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/06-06 08:41 
Efter Englands kamp i går kan jeg godt blive bekymret - håber dog stadig på dem, da det ville være dejligt hvis pokalen "kom hjem".
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
TKTKSkrevet 11/06-06 11:30, rettet 11/06-06 11:31 
Håber Brazil flopper fuldstændig!
Tror ikke på de vinder med den spillestil de bruger, og de 2 backs de har til rådighed, men vi får at se.

Håber på Frankrig, men regner med at Italien eller Spanien vinder det hele.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/06-06 11:45 
Kampen mellem Argentina og Elfenbenskysten i går var uden tvivl den bedste indtil videre, men Argentina skuffede mig dog lidt. Jeg håber på et offensivt hold vinder, så Brasilien er vel favoritter. Af mindre overraskelser tror jeg på Elfenbenskysten og Australien.
KeenKeenSkrevet 12/06-06 15:39 
Japan klarede sig jo overraskende godt sidste gang, så vidt jeg husker, så dem hepper jeg på. Jeg får jo nok ikke set nogen kampe udover måske finalen, men alligevel ;)
TKTKSkrevet 12/06-06 15:44, rettet 12/06-06 15:46 
Pieyanthikos>
Af mindre overraskelser tror jeg på Elfenbenskysten og Australien.

Nu ville det så nok være en GIGANTISK overraskelse hvis Elfenbenskysten eller Australien, skulle gå hen og gøre det umulige..


Af mindre overraskelser er der vel alle de store hold udover Brasilien (Ifølge folket). Det må vel være Argentina, England, Tyskland, Holland, Spanien, Frankrig, Italien.
JinkJinkSkrevet 12/06-06 16:16 
Du kan da seriøst ikke mene at det vil være en overraskelse hvis Argentina, Tyskland, Holland, Spanien, Frankrig, eller Italien vandt?

Desuden er min opfattelse at mange tror på elfenbenskysten som en overraskelse, så derfor kan de næsten ikke blive en overraskelse :)

Mit bud på en vinder er Italien.
dRxLdRxLSkrevet 26/06-06 21:24 
Spanien ifølge Nostradamus:

In the end of the sixth month of 2006, the King of Spain will cross the Pyrenees with his army, the prophet says. The legions will win the battle in the center of Europe, and the triumphant king will take the Holly Grail back to Spain, the prediction goes.

(nu håber jeg ikke at de er slået ud allerede, følger ikke selv så meget med jo...)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DommergaardDommergaardSkrevet 26/06-06 21:51 
Brazil!
TLTLSkrevet 27/06-06 02:13 
Italien
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/06-06 06:21 
...ja, hvis de kan fortsætte med at snyde sig til straffespark...
ChronoChronoSkrevet 27/06-06 08:05 
Nu har Nostradamus jo spoleret al spændning - Frankrig kan godt give op i aften.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RuneSPRuneSPSkrevet 27/06-06 11:35 
Argentina =D
nerosnerosSkrevet 27/06-06 11:52 
Jeg tror Tyskland nemt kan blive VM mestre i år! De er stærke, men også på hjemmebane. Lige nu er alt ret åbent det kan blive Spanien, Argentina, Brasilien. England er ude næste gang de spiller.
Bashful Neophyte
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/06-06 12:41 
Typisk italiensk i går - havde vundet 160,- hvis Aussies havde gået videre...

Tror vinderen af VM bliver afgjort i Tyskland-Argentina. Brasilien har skuffet mig, men de slår nok både Spanien ud i kvart'en og Italien i semi'en.
nerosnerosSkrevet 27/06-06 12:50 
Ja snart møder Tyskland Agentina så en af dem ryger ihvertfald ud inden finalen kommer.
Bashful Neophyte
TLTLSkrevet 28/06-06 17:35 
Brasilien virker fantastisk arrogante og overlegne og de har fået en blød kurve opad i "sværhedsgrad" at arbejde med. Så de har haft det nemt og har ikke skullet yde nogle store ofre for at vinde deres kampe. Det kan jo både være en svaghed og en styrke. Hvis de pludselig bliver presset for meget kan det hele falde sammen. Men den forestående kamp mod frankrig bliver meget spændende at overvære tror jeg på.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 28/06-06 17:38 
Pieyanthikos>
Typisk italiensk i går - havde vundet 160,- hvis Aussies havde gået videre...

Tror vinderen af VM bliver afgjort i Tyskland-Argentina. Brasilien har skuffet mig, men de slår nok både Spanien ud i kvart'en og Italien i semi'en.

Der er da vist noget du roder rundt med der. De skal møde frankrig i semifinalen og England eller Portugal i semifinalen..

knock-out fasen
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 28/06-06 18:20 
dRxL>
In the end of the sixth month of 2006, the King of Spain will cross the Pyrenees with his army, the prophet says. The legions will win the battle in the center of Europe, and the triumphant king will take the Holly Grail back to Spain, the prediction goes.

Det gik jo så ikke helt med Spanien... mon han mente Portugal? :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 28/06-06 20:53 
Han fik heller ikke ret mht. dommedag omkring årtusindeskiftet... Fup profet!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TKTKSkrevet 29/06-06 16:41 
Tysklands forsvar er jo, som vi alle ved, ikke specielt godt. Lad os nu se mod Argentina, som for mig er kandidat til at vinde det hele, sammen med Brasserne og Frankrig. Håber for alt i verden at Brasilien ikke vinder det hele, medmindre de begynder at trylle (hvis de kan trylle?) mod nogle store hold..
nerosnerosSkrevet 30/06-06 09:11 
Jeg er synes efterhånden det er er latterligt med alt den snak om at Brasilien ikke er gode nok og ikke lever op til hvad folk forventer og bla bla bla...

Helt ærligt hvad forventer folk? De vinder jo hver gang og spiller sgu da skide godt og meget bedre end de fleste andre hold. Ja de har gode spillere, men det er ikke ensbetydene med at de kan vinde et VM. De kan jo ikke vinde med 8 mål hver gang vel.

Noget helt andet er at Frankrig for alt iverden ikke må vinde fordi de har virkelig spillet dårligt i denne turnering. Kun her mod Spanien spillede de godt. De fortjener ikke at komme videre. Go Brazil.

Jeg glæder mig til at se hvad Tyskland har i ærmet iaften. Deres træner har jo udtalt, at de ikke kan være andet bekendt end at komme i finalen når de selv er vært ved dette VM. Det må man sige er et pres, men lad os se. Argentina er super gode i år. Men jeg er lidt til Tyskland må jeg sige...haha!
Bashful Neophyte
Krans.KKrans.KSkrevet 30/06-06 13:50 
neros>
Jeg er synes efterhånden det er er latterligt med alt den snak om at Brasilien ikke er gode nok og ikke lever op til hvad folk forventer og bla bla bla...

Helt ærligt hvad forventer folk? De vinder jo hver gang og spiller sgu da skide godt og meget bedre end de fleste andre hold. Ja de har gode spillere, men det er ikke ensbetydene med at de kan vinde et VM. De kan jo ikke vinde med 8 mål hver gang vel.

Sikke noget pjat. Som sædvanlig har de satans dovne brasilianere fået VM's måske letteste lodtrækning, og har på trods af det ikke engang været overbevisende endnu. Den eneste kamp hvor jeg kan huske, de momentvis har vist lidt var mod Japan. Det skal dog siges, at jeg ikke så 2. halvleg af Ghana-kampen, men i 1. halvleg spillede de sgu overhovedet heller ikke overbevisende.

Jeg håber Brasilien ryger ud med brag hurtigst muligt, dog ikke fordi de spiller dårligt, men bare fordi jeg ikke er så glad for sydlige hold. Dog forbandet at de skal møde Frankrig i kvartfinalen, for dem har jeg godt nok heller ikke lyst til at se på mere =)

Et bud på den endelige vinder? Jeg tror, vinderen af dagens kamp mellem Tyskland og Argentina har en god chance, jeg synes, de begge har virket ret stærke. Men Brasilien er sikkert også en outsider, ganske enkelt fordi de bliver ved med at møde dårlige modstandere eller, som det er tilfældet i dag, hold der slet ikke matcher fordums styrke eller lever op til potentialet. Det kan også blive tilfældet i semifinalen hvis England går videre - England som jeg dog håber på, bare lige pga. Liverpool-spillerne =) Brasilien kan jo faktisk tidligst møde en af de absolutte favoritter i finalen.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
nerosnerosSkrevet 30/06-06 14:03, rettet 30/06-06 14:04 
Ja måske har de fået en nem lod trækning men det skyldes at man fra starten ikke vil sætte alle de store hold sammen i samme gruppe. Har man nogensinde set det måske? Selvfølgelig er der strategi i den lodtrækning.

Hvad er der galt med de sydlige hold?
Bashful Neophyte
IqonIqonSkrevet 30/06-06 14:16 
England har da heller ikke haft det videre svært indtil videre, Krans? Og dem synes du stadig om? Det er jo ikke Brasiliens skyld, at de endnu ikke har mødt nogen decideret svære modstandere.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/06-06 14:48, rettet 30/06-06 14:50 
Krans.K>
England som jeg dog håber på, bare lige pga. Liverpool-spillerne =)

Hvis der er nogen der har haft en heldig lodtrækning, så er det da England. Samtidig med det har de været dybt skuffende spilmæssigt. De har da nok gode chancer for at vinde, ikke fordi de er gode, men fordi de har været heldige indtil videre.
Det skal lige siges, at jeg holder ikke med Brasilien. Jeg håber som altid på Italiens fedtspillere ;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
TKTKSkrevet 30/06-06 16:25 
Neros, det er da klart at folk kritiserer Brasilien.

De har jo mange måneder før VM startede, meldt ud at de ville vinde det hele, og dommerne skulle se rigtigt godt efter i deres kampe, da de åbenbart mener de spiller så skide godt samba bold HELE tiden, og derfor bliver tacklet for hårdt. Ja, Lucio ville endda have ekstra overvågning af gruppens kampe, da der kunne være tale om aftalt spil mellem de andre hold. Når man kommer med sådanne udmeldinger, har man sgu også at spille samba bold og smadre de andre hold fuldstændigt!!! .. Jeg har kun set samba bold fra et par andre hold, ikke Brazil, hvilket er for dårligt mod de modstandere de har mødt.
nerosnerosSkrevet 30/06-06 16:31 
Ja det har du sikkert ret i jeg må sige at brazil heller ikke er min favorit.
Bashful Neophyte
JinkJinkSkrevet 30/06-06 17:00 
Må give neros lidt ret. Jeg ved ikke hvad holdet selv har sagt til pressen, men folk har seriøst en tendens for at se fodbold alt for simpelt.
Måske har Brasilien ikke spillet den bedste omgang fodbold, men af en eller anden grund forventer folk at der skal være sambabold over det hele og at de skal jonglere bolden i mål. Hvorfor er der de forventninger? Har de da gjort det meget før i tiden?

Jeg holder stadig på Italien. Har endda tippet 100 kr på dem, som vinder af VM :>
Krans.KKrans.KSkrevet 30/06-06 17:19 
Iqon -->> Nu understregede jeg i mit indlæg også, at grunden til at jeg ikke holder med Brasilien ikke har noget at gøre med, om de spiller godt eller dårligt. Man stopper vel heller ikke med at holde med Danmark eller sit klubhold hvis de spiller kedelig fodbold? I så fald bør man i hvert fald revidere sin indstilling til det at være fan =) Jeg håber da virkelig ikke, at folk vælger hvilket hold de holder med, alt efter om man synes de spiller pæn fodbold eller har nogle trendy spillere, selvom jeg godt ved, at der desværre er mange der gør det.

Om England har haft en nemmere lodtrækning... tjah, jeg vil nu nok mene at de alene i Sverige og Paraguay havde to væsentligt stærkere og slutrunde-erfarne kandidater til at tage de to toppladser, end Brasilien havde i deres pulje med Kroatien, Australien og Japan. De to sidstnævnte er da i hvert fald på ingen måde store nationer, og Kroatien er heller ikke rigtig noget værd længere.
Og jeg ved godt man seeder ved lodtrækningen til puljerne, men der kan stadig sagtens være flere store nationer eller i det mindste middelgode lande i samme pulje, men Brasilien er stadig evigt heldige - det har de både været i puljen og, efter min mening, også med de modstandere de har stået til at skulle møde i knock-out fasen. Ved sidste VM var de i pulje med både Kina OG Costa Rica, og for 8 år siden var det Marokko, Skotland og Norge. Skotland har, så vidt jeg husker, aldrig vundet en VM-kamp, og Marokko...? Jah...
Det her er ikke brok eller bitterhed mod brasilianerne, men det blev påstået, at de er dygtige, og jeg mener så absolut ikke at det kun har været det, der har ligget til grund for deres succes de seneste år =) Selvom jeg da naturligvis også anerkender, at de har mange dygtige spillere.

Men der blev også spurgt om hvorfor jeg ikke kan lide de sydlige hold... og det har såmænd bare noget med mentaliteten at gøre =) Der er sgu for mange primadonnaer, grædemarier og cheats i de lande. Jeg kan bare generelt ikke lide deres fodbold-attitude.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
WehnerWehnerSkrevet 30/06-06 19:31 
Krans.K>
Jeg håber da virkelig ikke, at folk vælger hvilket hold de holder med, alt efter om man synes de spiller pæn fodbold

Jeg ville mene, at det er et af de eneste kriterier, man kan vælge hold efter udover lokalitet. Hvad mener du da, man bør vælge efter?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 30/06-06 19:38, rettet 30/06-06 20:18 
Jeg skulle også til at reagere på den sætning, men indså at det blot ville resultere i en uforbeholden tilsvining af "Kransens" værdigrundlag på et tyndt grundlag.

Jeg vil nøjes med at gætte på at det drejer sig om "tribalisme", og et brændende ønske om at opnå identitet ved at høre til i en veldefineret gruppe, aka. dem der holder med Brøndby IF f.eks.

Så sætter jeg alligevel mere pris på den tilgang til fodbold hvor man glæder sig over det tekniske fremfor hvad der står på trøjen.

Som vi alle kender det fra konsolverdenen, er tribalisme kun for idioter :-p

Tribalism and violence
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
102 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig