X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MS om 360 BC: Vi har leveret varen!


Svar
BeanoBeanoSkrevet 01/06-06 21:02 
"Nobody is concerned anymore about backwards compatibility. We under promised and over delivered on that. It's a very complicated thing... very complex work. I'm just stunned that we have hundreds of games that are backwards compatible,"

Man tror jo næsten ikke sine egne øjne :!

Link
NaieraNaieraSkrevet 01/06-06 21:14 
Jeg savner stadig bagudkompatibilitet og en widescreen patch til NBA Live 06...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 01/06-06 21:19 
Kunne være Moore skulle tage og besøge deres eget Xbox forum - jeg vil ikke påstå at folk er ligeglade med BC support.. for at sige det pænt!

Men også flot at lave en liste med ca. 300 BC "kompatible" spil hvoraf kun ca. 10% virker tilfredsstillende og sige man har leveret varen.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/06-06 21:30 
Hvor svært kan det være at gøre én PC kompatibel med en anden? :D

Hæhæ, nej okay, jeg skal nok flette aben ;)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 01/06-06 22:23 
Det er faktisk for komisk til ikke at kommentere ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 01/06-06 22:49 
Nu er jeg vred. Jeg er tæt på et anti-360-stadie. Jeg stemmer Sony. 17 November kan ikke komme hurtigt nok. MS er nogle tøjter.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HolisticHolisticSkrevet 01/06-06 23:41, rettet 01/06-06 23:41 
lol stemmer sony... du har åbenbart heller intet lært :)
det eneste der tæller er Nintendo nu ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
RJKRJKSkrevet 01/06-06 23:48 
Microsoft har 30 års omfattende erfaring med patches, emulering og andre elendige softwarebaserede hovsa-løsninger. De kunne overhovedet ikke få en softwarebaseret bagudkompabilitet til at fungere.

Entre Nintendo og Sony, stort set uden erfaring i den retning. Det er svært at forestille sig de kan lave dårligere bagudkompabilitet end hvad Xbox 360 har leveret, men på den anden side er det altså også svært at se, hvordan de skulle kunne løse opgaven i sammenligning.

Jeg frygter og forventer vel nærmest at de også leverer noget miskmask på dette område... :(
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/06-06 01:04, rettet 02/06-06 01:04 
Pftj! Som om de er bare nær ved at have overdelivered på det område...
Godt jeg beholdte mig gamle Xbox. 360 er for mig at se ikke bagudkompatibel.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/06-06 07:03, rettet 02/06-06 11:23 
Sony skal da bare gøre li'som Sega gjorde med MegaDriven vs. Master System. Lav en PS2-in-a-chip og sætte den til at håndtere lyden i PS3'eren. Så kan man switche til den ægte vare, når man vil spille PS2-spil ;)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 02/06-06 07:28 
holistic>
du har åbenbart heller intet lært :)
det eneste der tæller er Nintendo nu ;)

Ja, for de har jo altid sat bagudkompatibilitet i højsædet.

Men jeg vil jo gerne have next-gen kapacitet i min next-gen maskine... ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 02/06-06 07:46, rettet 02/06-06 07:47 
RJK>
Entre Nintendo og Sony, stort set uden erfaring i den retning.

Nintendo har leveret perfekt NES og N64 emulation på GameCube (Zelda Collection bl.a.). Og Wii er jo nærmest bare en GameCube, så den bliver ikke noget problem at "emulere". SNES tror jeg ikke jeg har set emuleret af Nintendo, men den kan amatører uden officiel hardware dokumentation skrive emulatorer til - så hvorfor skulle Nintendo ikke kunne det samme.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 08:16 
Chrono>
Nintendo har leveret perfekt NES og N64 emulation på GameCube (Zelda Collection bl.a.).

Nu er der her ikke tale om rigtig emuleting men snarere en gen-kompilering/konvertering til ny hardware.

Men tror nu stadig at Nintendo og Sony nok skal levere en bedre BC end MS.
Software emulering er måske ikke direkte simpelt, men heller ikke den store videnskab - det hander om at prioritere det, allokere nok resourcer og få de rigtige folk til det. Der er nok snarere her MS har fejlet frem for den tekniske grund.
WehnerWehnerSkrevet 02/06-06 08:22 
Det, der gør mig irriteret er, at BC tydeligvis godt kan lade sig gøre på Xbox 360, for Halo 2, der jo ikke hører til de mindst komplekse Xbox-spil, kører fremragende (selvom der er en bug med en enkelt mp map). Ergo må det være et spørgsmål om ressourcer, og siden der tydeligvis ikke er afsat nok af disse, må de afsætte nogle flere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 02/06-06 08:29 
Beano>
Chrono>
Nintendo har leveret perfekt NES og N64 emulation på GameCube (Zelda Collection bl.a.).

Nu er der her ikke tale om rigtig emuleting men snarere en gen-kompilering/konvertering til ny hardware.

Jeg vil også snarere sammenligne ovenstående med Taito og Capcom Collections mv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 02/06-06 08:33 
Som jeg tidligere har nævnt, har jeg samlet et rygte op om at xbox-bc teamet er blevet flyttet over på Vista udvikling. På det område er MS også pænt meget mere presset end på konsolfronten...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 08:43 
Faldt lige over nedenstående artikel - BC er ikke er helt dødt endnu, men Moores udtalelse taget i betragtning, lugter det meget af at de gerne vil droppe det.

BC update snart
CoreCoreSkrevet 02/06-06 10:41, rettet 02/06-06 18:24 
Bagudkompatibilitets-emulationsudviklerne>
in the testing phase of another update


Der er simpelthen en testfase? Det må jo betyde at de i første omgang har haft testet de andre update's, helt uden at opdage manglende lyd (Star Wars: Battlefront II), ikke funktionelle patches (Splintercell: Chaos Theory) og spil der gik fra at køre acceptabelt, til at falde i kvalitet (Half Life 2). Hvis det er tilfældet, så er der måske ikke så meget at sige til, at de ikke kan finde ud af det.

Jeg syntes det er grænsende til det direkte provokerende at de hver gang der skal snakkes om "BC", snakker om hvor stort et antal titler de selv mener allerede virker.

Sony har jo allerede meldt ud at PS3'eren bliver bagudkompatibel, helt tilbage til PS1. Det kan selvfølgelig sagtens vise sig at være bluff, men hvis det holder vand, siger det da rigtig meget om kompetancen hos Microsoft kontra Sony. Det er jo så tre generationers software der kan køre på PS3, mens MS notorisk nægter at få fingeren ud, og få fixet en ud af to.

Jeg tror stadig ikke på at de ikke kan. Det må være pengene der styrer det. MS's egne Halo-spil kan jo som nævnt sagtens køre, og EA har da sikkert spyttet lidt i kassen for at deres store FPS-sats (Black), også kom på listen hurtigst muligt. Disse kører jo efter sigende perfekt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/06-06 10:47 
Beano>
"... We under promised and over delivered on that. "

Utroligt at de så ikke kan finde ud af at man kan overføre savegames. Nu er jeg tvunget færdiggøre Halo 2 på den gamle xbox, træls.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 02/06-06 11:03 
Core>
Jeg tror stadig ikke på at de ikke kan. Det må være pengene der styrer det. MS's egne Halo-spil kan jo som nævnt sagtens køre, og EA har da sikkert spyttet lidt i kassen for at deres store FPS-sats (Black), også kom på listen hurtigst muligt. Disse kører jo efter sigende perfekt.

Halo 1 kører ikke så godt som Halo 2, men Halo 2s multiplayer står jeg i hvert fald inde for med omtrent 900 online-kampe, siden jeg fik 360eren. Det kører fremragende.

Det er helt sikkert et spørgsmål om penge frem for skillz. Det er det meste jo i dag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
tastasSkrevet 02/06-06 11:51 
Hvis det her er at levere varen tør jeg slet ikke tænke på hvordan det ville have set ud, hvis MS rent faktisk selv mente at der var room for improvements ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Zzap!Zzap!Skrevet 02/06-06 12:04 
Killer Bean 2>
Sony skal da bare gøre li'som Sega gjorde med MegaDriven vs. Master System. Lav en PS2-in-a-chip og sætte den til at håndtere lyden i PS3'eren. Så kan man switche til den ægte vare, når man vil spille PS2-spil ;)

Eller ligesom Sony gjorde med PS2, hvor der er en PSone MIPS CPU til at styrer IO og lyd. ;)
Sonys største problem bliver ikke at emulere Emotion Enginen. Cell ligner den så meget på mange punkter og er så modulær at den skulle være relativt let at emulere (og de kender alle detaljer omkring den, i modsætning til microsoft med xCPUen).
Dét der bliver svært, er at emulere GSen, med den store båndbredde til VRAMen og den gratis alphablending. Det skulle dog kunne lade sig gøre hvis de gør brug af de båndbredde besparende teknikker, der er indbygget i nVidia chippen. Om ikke andet kan de have været nødt til at lægge 4Mb eDRAM på RSXen.

Nintendos BC skulle ikke været noget problem overhovedet da dens arkitektur "bare" er en kraftig forbedring af GCens. Både VPUen og CPUen er af samme type.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 02/06-06 12:11, rettet 02/06-06 12:18 
Chrono:

Du kan ikke sammenligne ports af enkelte titler, med egentlig emulering, som skal kunne klare ALLE titler. De to opgaver er voldsomt forskellige i både metode og ressourcekrav.

Derudover tror jeg skam heller ikke Nintendo får problemer med NES eller SNES, sikkert heller ikke så meget med N64. Problemet vil altid primært være seneste generation, fordi den nye teknologi normalt ikke er hurtig nok til, at du bare kan emulere den softwaremæssigt. Så der vil man enten skulle lave delvis ens hardware (=sådan PS2 gjorde med PS1) eller reelt en dedikeret port af hver titel (=sådan Xbox 360 gør med Xbox). Når man skal gøre sidstnævnte med flere tusinde titler, så kræver det også mange resourcer, demonstreret af Microsoft.

Jeg tror ikke nogen af os (EDIT: udover Zzap!, som ved alt ;p) er teknisk nok inde i hardwaren til at kunne sige, at Wii er så meget lig GameCube, at den mere eller mindre kan hardware-emuleres, eller at PS3 er så meget kraftigere end alt vi kender, at den kan lave direkte software-emulering af PS2. Hvis det er tilfældet, er det vel fint (især for Wii).

Jeg tvivler meget på begge dele, og så er det svært at se andre muligheder end Xbox 360-agtige hovsa-løsninger. Med flere ressourcer vil det blive bedre, men at det skulle være perfekte løsninger, kan jeg ikke forestille mig. Så jeg nøjes med at håbe ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 13:43, rettet 02/06-06 13:44 
RJK>
...eller reelt en dedikeret port af hver titel (=sådan Xbox 360 gør med Xbox).

Passer ikke helt :)
Xbox 360 emulatoren kører de originale Xbox executeables under emulering (styret af profiler/opsætning pr. titel), ikke egentligt ports (dvs. nye executeables).
RJKRJKSkrevet 02/06-06 13:46 
Når man patcher koden, for at få den til at virke, så vil jeg nu stadig mene at det reelt er en port, og ikke en emulering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 14:02 
Så forstår vi bare "port" forskelligt. Jeg opfatter en "port" som en ny kompileret udgave til ny CPU (dvs. programmet kører på en anden CPU end den oprindelige).

Mens Xbox spillene emuleres, dvs. fortolkes af software emulatoren med forskellig spil-specifikke afvigelser/pacthes (styret via profiler).
ChronoChronoSkrevet 02/06-06 14:08 
Angående Zelda Collection så er det ikke ports, men emuleringer. Folk har rippet N64 roms fra den disc og kørt dem på en almindelig N64-emulator til pc.

Det kan også ses når emulatoren går ind og fanger når der saves - så kommer der en ret grim save-screen frem. Det samme sker når der saves i NES-spillene.

En smule af grafikken er dog ændret i spillene - f.eks. er Z-targeting i Zelda blevet til L-targeting.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 14:12 
Ok, der kan man bare se :)
RJKRJKSkrevet 02/06-06 14:23, rettet 02/06-06 14:24 
Chrono>
Folk har rippet N64 roms fra den disc og kørt dem på en almindelig N64-emulator til pc.

Jeg kan nu ikke se, at det beviser noget. Hvis de kunne lægge andre ROM'er på discen, og de så virkede - så var det bevis.

Men det er måske også fordi vi ser forskelligt på, hvad der er ports og hvad der er emulering. Så længe man koder noget specifik kode A på hardware A for at få kode B fra hardware B til at køre, som IKKE virker med kode C fra hardware B, så er det i mine øjne port og ikke emulering.

Med andre ord handler det for mig om hvorvidt man emulerer hardwaren (egentlig uafhængig af softwaren), eller bare prøver at få noget software til at køre på anden hardware.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 02/06-06 14:28 
RJK: Vi ved at VPUen og CPUen bliver lavet af samme firmaer som stod for GCens ditto (ATI og IBM). Vi har også hørt fra adskillige kilder at Wii er let at udvikle til fordi den minder så meget om GC. Så selvfølgelig er det jeg skrev ikke noget jeg ved med 100% sikkerhed, men lad os sige at det er et meget velunderbygget gætteri.
Det skulle være meget mærkeligt, om Nintendo ikke skulle kunne få ~100% af GC titlerne til at køre på noget der reelt er en super GC.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 02/06-06 14:39, rettet 02/06-06 14:40 
At det er de samme chipfabrikanter og at maskinen er let at udvikle til, betyder da ikke automatisk, at den har helt samme opbygning og at hardwaren reelt er kompatibel. Det er gætteri. Det er bestemt en god mulighed, men stadig gætteri ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 02/06-06 14:49 
Jeg tror det er ret sikkert at GameCube og Wii er tæt på hinanden. Nintendo bad jo endda udviklerne anvende GameCube devkits til Wii-spillene indtil det rigtige devkit blev færdigt.

ARM7 CPU'en i DS'en er hurtigere og nyere end ARM7 cpu'en i GBA'en, men alligevel afvikler den GBA-spil perfekt.

Her står det også at Zelda Collectors Edition er rigtige emuleringer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Legend_of_Zelda_Collectors_Edition

Nintendo har skrevet en emulator der kan emulere N64 hardware. På den kan de afvikle N64 roms. Det er emulation uanset hvilke A, B og C der inddrages :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 02/06-06 14:50 
Lad nu være med at være fjollet RJK, hvis det kan lykkes Sony at gøre PS2en bagudkompatibel (oven i købet uden at kopiere hardwaren fuldstændigt), og Nintendo har det som en af deres store prioriteter, at Wii skal have komplet BC, så skal det nok lykkes for dem. De har oven i købet inkluderet 4 GC controllerporte på siden af Wii.
Born to kill space
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/06-06 14:53 
Det er selvfølgelig dumt at love noget og så kun levere det halvhjertet.

Men jeg synes nu også der går ekstremt meget whining i den.

Jeg har læst et sted, at Sonys egne undersøgelser har vist, at over 90% af PS2 ejerne, aldrig nogensinde har puttet et PS1 spil i maskinen.

I dét lys er det ikke så underligt, at MS ikke kaster vildt mange penge efter BC udvikling.

I stedet for at glæde sig over, at der overhovedet er BC på Xbox 360, så kan folk skrive lange posts på internettet om hvor galt det er, at dit eller dat spil ikke virker.

Man kunne også bare spille de ønskede spil på den Xbox man vel har, når nu man har spillet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 02/06-06 15:02, rettet 02/06-06 15:03 
Chrono/Zzap!:

Det er da fint at I har så stor tiltro til at Nintendo holder, hvad de lover. Jeg håber at der så også bliver realiteter i det...

ARM7 cpu'erne er kompatible, ikke? Derfor er der da intet mærkeligt i, at den kan køre GBA-spil perfekt. Så længe man udskifter en chip med en anden kompatibel chip, så bliver resultatet grundlæggende det samme. Men har vi fået bekræftet at Wiis primære chips er kompatible med GameCubes ditto? Nej. Derfor er det en irrelevant sammenligning.

At en tilfældig bruger har skrevet det samme indicie på Wikipedia gør det i øvrigt stadig ikke til et bevis. I øvrigt finder jeg også dét irrelevant, for jeg betvivler stadig ikke, at en N64-emulering nok skal fungere ret smertefrit. Det handler udelukkende om problemerne med softwaremæssigt at emulere sidste generation, hvis hardwaren ikke er tilstrækkeligt ens. Så må I da godt postulere at Wii/GameCube er så ens, at der ikke skal software-emuleres noget væsentligt - men det er nu stadig et postulat. I øvrigt tvivler jeg meget mere på PS3's bagudkompabilitet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 02/06-06 15:03 
SeventhSun>
Jeg har læst et sted, at Sonys egne undersøgelser har vist, at over 90% af PS2 ejerne, aldrig nogensinde har puttet et PS1 spil i maskinen.

Og hvad så? Sony leverede varen og nogen af os bruger den med glæde. Det er ti gange smartere end at have en PSX stående.

MS lovede mere end de leverede, og de lange whiner-tråde viser jo, at der er mange der gerne vil have noget mere bagudkompatibilitet.

Xboxen er en stor og i nogles øjne grim konsol, så den kunne jeg dælme godt tænke mig at pakke væk, ligesom jeg gjorde med min PSX...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 02/06-06 15:11, rettet 02/06-06 15:13 
RJK>
Men har vi fået bekræftet at Wiis primære chips er kompatible med GameCubes ditto? Nej. Derfor er det en irrelevant sammenligning.
Jeg ved ikke hvad der gælder som en bekræftelse for dig, men vi ved at det er det tidligere ArtX team der står bag Hollywood, og vi ved også at Broadway er en CPU af PowerPC familien ligesom Gecko.
Så skal vi så ikke bare blive enige om at chancerne for ~100% BC er meget meget gode?
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 02/06-06 15:18, rettet 02/06-06 15:20 
Ikke med mig i hvert fald :)

Som skrevet håber jeg meget I har ret, men jeg synes stadig det virker for meget baseret på håb og tro.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-06 16:33, rettet 02/06-06 16:34 
Beano>
Men også flot at lave en liste med ca. 300 BC "kompatible" spil hvoraf kun ca. 10% virker tilfredsstillende og sige man har leveret varen.

Det er vist højt sat. Jeg er ikke stødt på et eneste spil som kører perfekt.

Halo 2 er dog tæt på...

Man ved næsten ikke om man skal grine eller græde af Moores udtalelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/06-06 16:43 
Naiera>
Og hvad så?

Pointen er, at folk whiner fordi MS indirekte gav dem muligheden.
Hvis der slet ikke var BC på 360, ville der så være lige så mange der beklagede sig?

Mange folk der whiner beviser jo ikke andet end at alt for mange mennesker burde få et liv.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 16:58 
Nej, folk "whiner" fordi MS højt og flot har brugt muligheden for at spille Xbox spil i HD som et salgsargument for Xbox 360, og så pisser på kunderne bagefter ved at sige det ikke er vigtigt alligevel og nedspiller hele BC-floppet.

Det er da helt til grin!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/06-06 18:36 
Naiera>
MS lovede mere end de leverede, og de lange whiner-tråde viser jo, at der er mange der gerne vil have noget mere bagudkompatibilitet.

Præcis. Det de lovede med store ord, da 360'eren kom på gaden, det holder jo ikke.

Xboxen er en stor og i nogles øjne grim konsol, så den kunne jeg dælme godt tænke mig at pakke væk, ligesom jeg gjorde med min PSX...

Samme her.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ChronoChronoSkrevet 02/06-06 19:28 
Jeg tror nu også at det er teknisk sværere for Microsoft end for de andre pga. deres hardware, som er meget ændret siden Xbox. De skulle dog naturligvis ikke have lovet så meget som de gjorde.

Nintendo får det på papiret klart lettest, og derfor forventer jeg nær perfekt emulation af GameCube på Wii - nær perfekt som den Sony leverede med PS1 på PS2. At Sony skal emulere sidste generation (PS2) i software på PS3 synes jeg slet ikke er lovende, men jeg tror på at de kan gøre det lidt bedre end Microsoft (der skal ikke meget til jo).

RJK: Det er altså et faktum at Zelda: Collector's Edition indeholder en N64 emulator som ikke kun fungerer med de tre spil på discen. Med det rette udstyr kan man selv indsætte andre spil og spille dem. Sådan er det. It's a fact - look it up :)

ARM7 i GBA og DS er relevant at inddrage da Nintendo med stor sandsynlighed gør det samme med CPU'en i Wii - de tager en nyere og hurtigere revision af den som sidder i GameCube. Gætværk måske, men begrundet gætværk...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 02/06-06 19:50 
Chrono>
Med det rette udstyr kan man selv indsætte andre spil og spille dem

Som skrevet, så er DET jo så et bevis. Det har jeg dog ikke hørt før (kun omvendt). Det virker bare ikke ret logisk at gøre det sådan, så derfor var det som udgangspunkt usandsynligt.

de tager en nyere og hurtigere revision af den som sidder i GameCube.

Hvis det er et faktum, at det er en kompatibel CPU, så har det selvfølgelig væsentlig betydning. Men igen er det vist ikke bekræftet?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 02/06-06 20:12, rettet 02/06-06 20:13 
Chrono>
At Sony skal emulere sidste generation (PS2) i software på PS3 synes jeg slet ikke er lovende

Hvorfor skulle de have det så meget sværere end Nintendo?
GSen er en meget simpel chip som ikke har nogle specielle features eller quirks, ud over at være sindsyg hurtig (er stadig ikke overgået i båndbredde til VRAM).
En 3,2Ghz PPC processor skulle nok kunne emulere en 300Mhz MIPS. PPUerne og også perfekt til det job VUerne udførte. Som sagt, eneste problem kunne være båndbredden til VRAMen, men der er forskellige teknikker og teknologier der skulle hjælpe på det.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 02/06-06 20:17 
Lad os bare være enige om, at Microsofts indsats på det her område har været elendig, og både Nintendo og Sony må og skal gøre det væsentligt bedre. Lad os håbe det bliver perfekt, men tillad folk at tvivle alvorligt, indtil vi rent faktisk ser det fungere :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 20:46 
Årh hold da op... på E3 demoede Sony jo Ridge Racer emuleret på PSP, så der må da være bevis nok ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/06-06 16:33 
Beano>
Det er da helt til grin!

Jeg synes så det er helt til grin, at tage sådan på vej over at tingene ikke lige går efter éns eget hovede.

Jeg husker ikke præcis hvornår MS ændrede deres 100% BC udsag (hvis der nogensinde har været et) til at BC kun gælder den offentliggjorte liste.
Men det var jo længe inden maskinen var i butikkerne.


"Jamen de lovede..." er bare sådan et barnligt argument.
Der var problemer med at få alle spil til at køre for MS, og det sagde de endda i god tid, lev med det!

De kunne også have droppet BC helt, ville det være bedre?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JinkJinkSkrevet 03/06-06 17:00 
Du må også tage hensyn til at ikke alle har lige så meget viden om konsollerne. Før denne tråd troede jeg at 360 var tæt på 100% BC. Jeg ville føle mig snydt hvis jeg havde købt den og så de fleste af mine gamle spil ikke virkede.
BeanoBeanoSkrevet 03/06-06 17:02, rettet 03/06-06 17:03 
SeventhSun>
Jeg synes så det er helt til grin, at tage sådan på vej over at tingene ikke lige går efter éns eget hovede.

Sikke da noget sludder - folk køber et produket delvist på grundlag af nogle løfter som viser sig så bare ikke at holde stik overhovedet, og så bagefter begynder at lave en komplet 180'er på området, så syntes jeg det er helt fair at folk føjer sig lidt snydt.

Det lader heldigvis til nu (efter al den negative respons på Moores udtalelse) at BC teamet hos MS er ved sikre at det ikke her helt dødt endnu.


SeventhSun>
Jeg husker ikke præcis hvornår MS ændrede deres 100% BC udsag (hvis der nogensinde har været et) til at BC kun gælder den offentliggjorte liste.

Det har aldrig været et løfte om 100% BC, men at den ville være kompatibel med "bedst sælgende titler" hvilket den aldrig har været i nærheden af. Max. 10% af titlerne på BC-lislen kører tilfredsstillende.


SeventhSun>
"Jamen de lovede..." er bare sådan et barnligt argument.
Der var problemer med at få alle spil til at køre for MS, og det sagde de endda i god tid, lev med det!

MS må virkeligt elske kunder som dig der finder sig i alt.


SeventhSun>
De kunne også have droppet BC helt, ville det være bedre?

Faktisk ja - det ville jeg ihvertfald tage mere seriøst!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig