X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Det Internationale Melodi Grand Prix


Reply
WonderboyWonderboySkrevet 21/05-06 00:25 
Finland vandt med gruppen Lordi og sangen Hard Rock Hallelujah og det hva nogle fede kustumer de have på.
I love monster land
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/05-06 00:31 
Ganske fedt nummer :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WonderboyWonderboySkrevet 21/05-06 00:41 
Ja det hva et rigtigt godt nummer, men Sidsel og danmark endte desværre helt nede på en 18. plads, og skal til næste år så i sim.finale først for at kommer i finalen.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 21/05-06 00:58, rettet 21/05-06 01:03 
Jeg havde Rumænien, Finland og Bosnien-Hercegovina i top-3 (i den rækkefølge), så jeg fik da ret i 2 ud af 3 ;)

Lordi er jo bare Rammstein på engelsk + kostumer (og dårligere tekster og musi ;), så jeg forstår ikke helt hvorfor folk er HELT så oppe at køre... Det er jo bare pladdermetal til Halloween-fest :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 21/05-06 01:25 
Det er lidt mere end det. Det er et oprør mod Grand Prix-mentaliteten som sådan. Lordi er et klassisk eksempel på en underdog, der vinder - fordi resten af konceptet er så kunstigt. Selvfølgelig er der ikke noget naturligt ved bandet med kostumer og hele svineriet, men det at et band, der er så markant forskelligt fra hele mentaliteten, kan vinde - det er vigtigt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/05-06 10:17, rettet 21/05-06 10:18 
Ingen tvivl om at det var pop-pladder-metal af en ubestemmelig skuffe, men de var sgu meget sjove alligevel. Og det var helt bestemt en fortjent sejr :)
AV Intelligent Terminal
SnoopySnoopySkrevet 21/05-06 10:36 
Jeg mener ikke at den slags musik hører hjemme ved et melodigrandprix.
BeanoBeanoSkrevet 21/05-06 10:57 
Bare fordi de sang "hard rock", var klædt ud som monstre og forsangeren gerne vil være med i Rammstein, så syntes jeg ikke nummeret kan klassificeres som heavy eller endda hard rock... rock i bedste fald :)

Men hr. og fru. Jensen fik nok kaffen galt i halsen.

Syntes det var helt ok at de vandt, ikke fordi at nummeret var godt (dog det bedste af de numre jeg hørte), men fordi at de tog pis på hele melodi grand prix'et og understreger bare hvor elendigt og fuld af gimmicks det egentligt er.

Når et nummer som det Lithauen stillede op med, kunne placeres sig så højt, er det seriøse tegn på at showet trænger til seriøs fornyelse.
ChronoChronoSkrevet 21/05-06 11:18 
Det stemte jeg på :)

De var da sjovere end Lordi.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/05-06 11:18 
Snoopy>
Jeg mener ikke at den slags musik hører hjemme ved et melodigrandprix.

Men det synes en HEL del stemme-afgivere åbenbart :-)

Jeg havde Lordi som personlig favorit, men jeg havde aldrig forventet at de ville vinde med en megastor margin ned til nummer 2. De lå jo i top efter de første 5 stemmer var afgivet, og så øgede de bare deres forspring stødt.

Jeg havde tippet Malta som vinder, ikke fordi nummeret på nogen måde var godt, men fordi det havde den typiske kvalme MGP-poplyd. (Errr, ja, og de fik så ET HELT point!!!) Det var en glædelig overraskelse at monstrene bare tromlede alt og alle på deres klatren op af sejrsstigen.

Skræmmende, at den statistiske udregning kom så tæt på. Konspirationsteorierne gik på, at Bosnien-Herzegovina skulle vinde, baseret på de sidste 10 års vinderresultater (uanset hvordan selve musikken så lød!) og at de kravlede helt op på en tredjeplads var slemt at være vidne til (når nu nummeret ikke fortjente noget som helst).
nerosnerosSkrevet 21/05-06 11:26, rettet 21/05-06 11:43 
Jeg er da inormt glad for at høre at Danmark fik en 18 plads det var jo et fuldstændigt usmageligt nummer. Folk der synes det er godt burde skamme sig. Hvad blev der så af den sindsyge svenske Corolla eller hvad hun nu kalder sig selv. Gud var måske ikke med hende igår?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 21/05-06 11:29, rettet 21/05-06 11:46 
Hyakotake>
Skræmmende, at den statistiske udregning kom så tæt på. Konspirationsteorierne gik på, at Bosnien-Herzegovina skulle vinde, baseret på de sidste 10 års vinderresultater (uanset hvordan selve musikken så lød!) og at de kravlede helt op på en tredjeplads var slemt at være vidne til (når nu nummeret ikke fortjente noget som helst).

Øhm, Bosnien-Hercegovina havde da et af de numre der var bare lidt gode!? Deres tredjeplads var meget fortjent.

Numre der ikke fortjente noget som helst var f.eks. Litauen og Rusland... Ad. Men udover Rumænien, Finland og B-H var der selvfølgelig, som altid, ikke rigtig noget, der var noget ved.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 21/05-06 11:44 
Aldrig har jeg fulgt så meget med i et grand prix som igår. Lordi er da et kæmpesmil på den ellers så kedelige scene, og det bliver spændende at se hvad og hvem der stiller op næste år. En blanding af lidt Rammstein og Slipknot kan åbenbart bære frugt i så et kommercielt show som dette. Lordi fik da også min stemme. Til gengæld kan jeg ikke begribe hvordan Litauen og Rusland overhovedet kunne snige sig ind blandt de 10 første.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 21/05-06 11:47 
Jeg tror tøzzerne er vilde med ham Russeren. Det er den eneste fornuftige forklaring :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-06 12:11 
Jeg kan hermed bekræfte at det er tilfældet! Min kærestes søster var MEGET forelsket i den poppede russer, med det svenske hår.

Jeg må tilslutte mig dem, der mener at Lordis sejer var ufortjent. Sangen var jo ikke engang specielt god - eller specielt aparte. Efter min mening er deres sejer et tydeligt tegn på at det er de unge mennesker der med deres SMS-stemmer diktere valget. En falliterklæringen for Euro-visionen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
MadsMadsSkrevet 21/05-06 12:17 
Naiera>
Øhm, Bosnien-Hercegovina havde da et af de numre der var bare lidt gode!? Deres tredjeplads var meget fortjent.

Fuldstændig enig. BiH håbede jeg også på som vinder, derudover havde jeg også Tyrkiet som en af favoritterne, men det gik jo knap så godt.

Jeg kan ikke forstå folk synes det er så uforståeligt Lordi gik hen og vandt, selvom nummeret, og medlemmerne, er beklædt med Heavy-gear, er selve melodien og kompositionen da af melodigranprixsk format.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 21/05-06 12:21 
Chrono>
Det stemte jeg på :)

De var da sjovere end Lordi.

Samme her, det var så perfekt ironisk at det var sjovt :p
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-06 12:37 
Mads>
Jeg kan ikke forstå folk synes det er så uforståeligt Lordi gik hen og vandt, selvom nummeret, og medlemmerne, er beklædt med Heavy-gear, er selve melodien og kompositionen da af melodigranprixsk format.

Jeg syntes ikke at det er uforståeligt, bare at dete er ufortjent ;) Melodien er måske drejet over i det mere poppede og "storslåede", men er bestemt ikke af det man kunne kalde "Melodi Grandprix"'s format.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 21/05-06 12:41 
Hvad er "Melodi Grand Prix format"? Uopfindsomme pop-sange der aldrig ville blive kigget på hvis ikke det var fordi de var med i sådan en konkurrence? Dem var der jo 20 andre af, og hvis "de gamle" vil have deres stemmer tilbage, så deres kedelige sange kan vinde igen, så må de jo bare gribe mobiltelefonen og stemme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 21/05-06 12:43 
Både det finske og det russiske nummer er meget tættere på det musik, unge hører end de øvrige, mere typiske MGP-numre. Så min egen lille lommeteori går på, at det, at SMS er den primære stemmemetode er årsagen til, at de to numre sluttede som nummer 1 og 2, da flest unge bruger SMS. Det er selvfølgelig kun hvis SMS bruges i flertallet af landene, det er jeg ikke lige inde i. Derudover var Finlands bud faktisk ret melodisk bag al tungeslikkeriet (hvilket jeg synes var vildt sjovt pga. konteksten - og Carola fik sikkert næsten hjertestop), og det plejer at være et hit til MGP.

Kunne bedst selv lide BH og Finland. Hørte dog kun fra nummer 3-4 stykker og frem. Havde bestemt ikke tippet Finland til mere end en placering omkring nummer 10.
MadsMadsSkrevet 21/05-06 12:55 
Melodi Grand Prix sange behøver jo ikke nødvendigvis være ynkeligt dårlige, der har været masser af eksempler på god popmusik, ikke mindst Abba og en af mine yndlingskomponisters "POUPÉE DE CIRE, POUPÉE DE SON" - vinderen fra 1965, sunget af France Gall (Luxembourg).

Jeg synes også SMS-afstemningen er et godt nyt tiltag, der skal selvfølgelig være plads til fornyelse, især i denne konkurrence der virkelig trænger til det. Så kan vi jo bare håbe på, at der nu fremover, vil blive turdet at gå mere "out of the box" grand prix mæssigt set.

Og jo, Lordis bidrag indeholder lyseklare grand prix kvaliteter; melodien er nem at huske, omkvædet ligger lyrisk lige i munden på publikum og ikke mindst er der gjort noget ud af stage performance.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
DarkenDarkenSkrevet 21/05-06 17:05, rettet 21/05-06 17:14 
Lur også hvordan visse lande altid stemmer på hinanden, dem jeg så det sammen med (hvorfra den ene blandt andet underviser i geografi) kunne sidde og forudsige for en hel del lande, hvem der ville stemme på hvem (for 8,10 og 12 points) alt efter geografi mixxed med lidt politik.

Synes der var for meget pladder blandt de fleste sange, det kunne have været humor nok hvis Lordi havde startet deres sang (da de vandt) med at synge "We are the winners of Eurovision" hehe.

Jeg synes også publikum var dårligt, man buuher ikke, lige meget om en sang er go eller ej. Så jeg synes det var lidt griner at "We are the winners" endte så højt.
... synes dog også at havde det ikke være lidt ældre herrer, men i stedet unge mennesker, så ville den have været nederen.


Og så er det en fryd for øjet at Lordi vandt, de opfyldte alle kravene og have en go sang og show, der var en masse andre der var direkte dårlige IMHO, eller alt for meget kopi (Shakira anyone?) når der er tale om SÅ meget efterligning så bør man ikke vinde, med mindre man stiller op i shows hvor det er det, det går ud på.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
MadsMadsSkrevet 21/05-06 17:44 
Darken>
Lur også hvordan visse lande altid stemmer på hinanden, dem jeg så det sammen med (hvorfra den ene blandt andet underviser i geografi) kunne sidde og forudsige for en hel del lande, hvem der ville stemme på hvem (for 8,10 og 12 points) alt efter geografi mixxed med lidt politik.

Sådan har det jo altid været. Se f.eks. hvordan de ex-jugoslaviske lande giver hinanden topkarakter, hvilket jeg synes er fantastisk, nu har de jo som bekendt kæmpet så meget for at løsrive sig fra hinanden.

Og så burde man kunne regne stemmerne ud uden at være geografilærer, det er trods alt kun inden for Europas rammer ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
DarkenDarkenSkrevet 21/05-06 18:35 
ik mig =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 21/05-06 19:13 
Der er nogle interessante indlæg på DRs debat. http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2006/05/21/141537.htm?nyheder En af dem handler bl.a. om at Wow-spillere skulle have stemt på Lordi, som tilsyneladende også spiller Wow.

Et andet handler om at de sange der var med i semifinalen klarede sig bedre. For en gangs skyld så jeg også semifinalen og må indrømme at sangene virkelig blev bedre i finalen.

I det hele taget tror jeg, at jeg skal høre de første 10 sange for at ørerne har vænnet sig til grand prix-sangene.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
NaieraNaieraSkrevet 21/05-06 19:19 
Søster Salsa>
Der er nogle interessante indlæg på DRs debat. http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2006/05/21/141537.htm?nyheder En af dem handler bl.a. om at Wow-spillere skulle have stemt på Lordi, som tilsyneladende også spiller Wow.

Heldigvis tæller WOW-spilleres stemmer ligeså meget som vores andres stemmer...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
00Void00VoidSkrevet 21/05-06 19:27 
Beano>
..og forsangeren gerne vil være med i Rammstein


vi snakker Lordi.. THE Lordi! Mr. lordi vil aldrig mænge sig med sådanne grønne amatører :P
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
JuggernautJuggernautSkrevet 21/05-06 20:28 
kobsie>
Jeg er spændt på at se om de tillader lordi modellen næste år. Det tyder på at størsteparten at de danske medier holder med Jensen familien...øv :(

De kunne jo passende starte en sms afstemning og så se hvilken model der bliver brugt ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
millenniummillenniumSkrevet 23/05-06 10:29, rettet 23/05-06 10:30 
Jeg syntes bare det var ærgeligt at islandske Sylvia Night ikke gik videre til finalen, bare fordi hun sagde den frygtelige f-ord i sin sang. (og sagde at Carola havde været i seng med producenten af Eurovision. Herlig pige).
Congratulations er et suverænt sjovt nummer, men den nordiske ironi kan sydeuropæerne måske ikke helt tåle. Kan især godt lide at hun taler i telefon med Gud, og ønsker sig selv tillykke fordi hun er så fantastisk.

Det var min nr. 1'er.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 23/05-06 11:49, rettet 23/05-06 11:50 
Ironi eller ej, så var det da helt sikkert et af de værste numre i hele konkurrencen. Og det siger altså ikke så lidt, for der var dælme også meget andet skrammel ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FourDFourDSkrevet 23/05-06 20:47, rettet 23/05-06 20:55 
Melodi Grandprix format = letpåklædte personager der synger om kærlighed (og MEGET gerne med et lille gimmick som noget trommegejl, eller en skægget dame)..
Det var da befriende at se Lordi vinde, uanset hvor dårligt man nu syntes det var. :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me