X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anime-anbefalinger søges


Svar
la0sla0sSkrevet 19/05-06 17:58 
Jeg går og ser djævelsk frem til, at jeg får afleveret min A-opgave på nordisk litteratur, og min (længe udskudte, især via dispensation) emneprøve på filosofi, derefter ligger landet åbent. Der er selvfølgelig store drømme om vin, vidunderlige damer (pengepungen sætter nok grænser for vinen og kæresten for damerne), skødesløshed, overnatninger på stranden og generel løsgang, ja muligvis endda ly... Se hele indlægget
Hvad sker der?
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar
DarkenDarkenSkrevet 06/03-22 17:14 
Synes det har været lidt meh med nuværende serier der kører. Nogle er ok, men ikke det helt vilde.

Dog vil jeg lige nævne denne serie. Den er sat i en Power Ranger/Magical Girl/Super Helte setting, men man ser det fra de onde hemmelige selskaber der skaber monstre og prøver at overtage verden.

Men reelt er serien omkring de forskellige måder virksomheder behandler deres medarbejder og hvad disse medarbejdere går igennem for at leve op til deadlines og budgetter. (hvilket vi alle nok kan relaterer til).

Jeg synes den er pænt sjov, f.eks.er der en stakkels pige som er en dagsarbejder, som hele tiden ender med at blive hyret til at være generiske "ugens fjende", der får en selv til at tænke på om alle de henchmen man ser bliver banket i superhelte show, blot er der fordi de ikke kan finde et bedre arbejde.

Miss KUROITSU from the Monster Development Department
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DunwichDunwichSkrevet 23/04-22 21:42 
Girls Und Panzer.

Den faldt jeg lige over. Har nogen set serien og/eller filmen, og er det godt / dårligt?

Traileren til serie og film, ser meget fed ud:

https://www.youtube.com/watch?v=53UXAffRPkg

https://www.youtube.com/watch?v=c991IDTFr0g
NaieraNaieraSkrevet 24/04-22 00:12 
Den er go'. De laver stadigvæk en serie på, såvidt jeg ved, fem film derovre, som skal afslutte det hele. Det ældste bør kunne findes ret billigt på Blu-ray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 26/04-22 10:30 
Cool, den ser også interessant ud. Hele tv serien er ude på BD:

https://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=5766731991536064642

349 kr er også en slags penge, men måske hopper jeg på den, og tjekker den ud.

Hvad er disse to udgivelser for nogle - er det finalen til tv serien, delt ud på to BD udgivelser?

https://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=7781804618511240

https://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=8389883316461194

Spilletiden pr BD, ser ud tll at være 45 og 66 minutter. Synes godt de kunne have smidt dem på en enkelt BD, i stedet for at dele dem op.
NaieraNaieraSkrevet 26/04-22 12:44 
Das Finalerne kommer efter Der Film og OVA'en "This is the Real Anzio Battle".

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/04-22 17:05, rettet 27/04-22 17:05 
Fire Force er os' go'.

Anime-anbefalinger søges
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 28/05-22 20:03 
Der findes åbenbart en Virtua Fighter anime-serie med 35 afsnit. Den udkommer på SD-BD i USA til august.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/09-22 01:09, rettet 25/09-22 01:20 
Darken>
(synes ikke Tower of God lever op til hypen)

Uha, anime er blevet en flygtig ting (modsat 80/90ernes produktioner), men husker stadig TOG...undrede mig over, hvorfor den ikke for længst har landet en anden sæson? Læser så lige, at Crunchyroll har annonceret en ny sæson! Husker den som velproduceret og underholdende (burde på Netflix).

De japanere tager deres tid med nye sæsoner. Tiger & Bunny var en dekade om at lande en ny sæson på Netflix (og tak for det, omend jeg synes den først fik reel slagkraft i de senere afsnit).

Cyberpunk: Edgerunner (Netflix)

Jesus, og jeg der var kørt en kende træt i anime. Vi kan vel være enige om, at den står til at vinde diverse priser? :)

Lige så syret, som ventet (eftersom Trigger står bag). Ikke helt samme "eftertænksomhed" som GITS, men Edgerunner leverer på andre områder - langt om længe en gang anime, hvor folkene bag synes at have fået 100% frie tøjler uden censur.

Uncle From Another World (Netflix)

Den eneste anden animeserie, der har overrasket mig på det seneste (også planer om anmeldelse på eiga.dk efter sæsonafslutning). Derfor ikke mere herfra lige p.t. ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/10-22 01:08, rettet 29/10-22 01:08 
Chainsaw Man (Hulu / Disney+)

Animation i høj klasse fra MAPPA (og af bl.a. manden bag scripts til Attack On Titan). Jeg er lidt overvældet faktisk, selv efter Cyberpunk: Edgerunner (der i sig selv er i en klasse for sig).

Af og til kommer der noget, som bare overrasker og overskygger alle andre anime-produktioner (lige bort set fra Mob Psycho).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PapandPapandSkrevet 30/10-22 00:26 
Hmm, er den på Disney+. Synes ikke jeg kan finde den. US only måske?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 30/10-22 01:53 
Den er på Hulu og kommer sikkert med nogle ugers forsinkelse på D+.

Jeg nøjes med at se Spy x Family på Hulu. Normalt streamer jeg aldrig anime.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 30/10-22 16:54 
Ahh, så må jeg vente lidt endnu. Til gengæld fik jeg så set første afsnit af Cyberpunk: Edgerunner. Hold da op den var god. Tak for anbefalingen. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 26/02-23 12:51 
Jeg har ikke set meget anime siden Silver Fang og Robotech i 90'erne, men de sidste par anbefalinger herinde har virkelig givet blod på tanden. Cyberpunk: Edgerunner og Arcane (selvom Naiera siger det ikke er anime) har virkelig være fantastisk.

Nu skulle jeg så prøve noget nyt og søgte efter dirverse top 10 lister over det bedste anime på Netflix. Der faldt jeg over Dorohedoro. Det så umiddelbart vanvittig ud, men jeg gav det et skud fordi jeg kunne lide stilen, og det endte med at jeg nærmet pløjede hele sæsonen på en uge. Stærk anbefaling her fra. :)

Nu prøver jeg så kræfter med Castlevania, som efter første afsnit også virker ret lovende.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-23 12:56 
Giv Berserk (1997) et skud. Jeg er heller ikke den store anime-fan, men det er klart bedre end nogen anden serie/film jeg har set :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 26/02-23 13:35 
Papand>
... Arcane (selvom Naiera siger det ikke er anime) ...

Det siger alle der ved hvad anime er ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/03-23 16:38 
Jeg modtog Evangelion 3.0+1.11 Thrice Upon A Time på UHD fra Amazon Japan i dag. To dage efter udgivelsesdagen. Det er næsten lige så hurtigt som DAO fra Coolshop :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/07-23 21:27, rettet 22/07-23 21:36 
Papand>
Jeg har ikke set meget anime siden Silver Fang og Robotech i 90'erne

Jeg startede selv med Robotech gennem "AB Collection"-klubben, eller hvad den hed...vent, det passer ikke - jeg startede med noget "leje"-anime i midt-80erne (husker ikke titlen, men det var noget danskdubbet "Tarzan"-anime).

Papand>
Nu prøver jeg så kræfter med Castlevania, som efter første afsnit også virker ret lovende.

Heller ikke reel anime, men stadig høj klasse :)

Se det på den her måde - ingen produktioner, der er produceret i vesten bør betragtes som anime ;) ...dvs. jeg ville selv kun kalde japanske produktioner for anime, basically :)

Jujutsu Kaisen

Mener ikke jeg har nævnt den serie tidligere, men hører vel blandt det bedst producerede anime nogensinde (omend plottet ikke er noget nyskabende).

Sæson 2 dukkede op for nylig...desværre lidt senere end ventet, så jeg må gense sæson 1...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/07-23 21:53, rettet 22/07-23 21:58 
Konsolkongen>
Giv Berserk (1997) et skud. Jeg er heller ikke den store anime-fan, men det er klart bedre end nogen anden serie/film jeg har set :)

Eneste anime, der engang fik mig til at samle mangaen op, hvor historien fortsætter, da animeen måtte lukke for produktionen en kende for abrupt :/

Den originale skaber, Kentarou Miura, døde desværre som kun 54 år i 2021. Han havde heldigvis en barndomsven/assistent, som havde fået fortalt slutningen på Berserk. Assistenten fik grønt lys til at fortsætte mangaen...

Dark Horse Comics startede på at reprinte mangaen i hardcover-udgaver i 2019 (som jeg fortsat mangler).

Jeg har utroligt nok ikke fået set anime-filmtrilogien fra 2012 (har dem på Bluray et sted!). Fik dog set den anden anime-serie fra 2016...husker den dårligt ;P Men mindes, at den samler lidt op på klimakset fra den gamle 1997-serie...

EDIT: Så vidt vides, udgav Dark Horse det sidste af Miuras kapitler i mangaen i november 2022 (har ikke fået fulgt op på udgivelsen endnu).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-23 22:09, rettet 31/10-23 22:09 
Pluto (ONA på Netflix)

"Robot-anime" baseret på Otamu Tezukas Astro Boy og instrueret af en anime-veteran, der bl.a. har arbejdet med animation på Akira og Ghost in the Shell. Jeg kan på stående fod ikke komme på referencer til noget lignende (nok kun et godt tegn).

Relativt tungt pacet - dog ikke så forfærdeligt som Vinland Saga, sæson 2 - med meget lange 1-times afsnit (jo utraditionelt for anime). Men der er noget gennemgribende over serien, som jeg finder mig selv dvæle ved, når jeg har lukket ned for Netflix...

https://www.netflix.com/dk/title/81281344
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/11-23 20:28, rettet 01/11-23 20:30 
SkyblazeR>
"Robot"-anime...

Lidt kontekst:

7 af verdens mest mægtige robotter udpeges af en ukendt fjende, hvis mål er at udslette dem alle.

Jeg er på episode 5 og får (næsten) lyst til at se de fire første eps igen (venter nok til Blu-ray'en).

Anime, der forsøger at efterligne realfilm/-serier mht. pace, laaange close-ups af ansigtsudtryk mv. har jeg det lidt svært ved at forholde mig til. Men Pluto har lige et ekstra lag af "noget", der holder mit fokus...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PapandPapandSkrevet 03/11-23 17:30 
Helt enig i din beskrivelse af Pluto. Jeg har rundet de fire første afsnit og ender med at nærmest halvsove, men jeg har glædet mig til at starte en ny episode hver gang.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/11-23 20:59, rettet 03/11-23 21:00 
SkyblazeR>
Pluto (ONA på Netflix)

"Robot-anime" baseret på Otamu Tezukas Astro Boy og instrueret af en anime-veteran, der bl.a. har arbejdet med animation på Akira og Ghost in the Shell. Jeg kan på stående fod ikke komme på referencer til noget lignende (nok kun et godt tegn).

Relativt tungt pacet - dog ikke så forfærdeligt som Vinland Saga, sæson 2 - med meget lange 1-times afsnit (jo utraditionelt for anime). Men der er noget gennemgribende over serien, som jeg finder mig selv dvæle ved, når jeg har lukket ned for Netflix...

https://www.netflix.com/dk/title/81281344

Ret beset er den vel baseret på mangaen af samme navn, skrevet af et ikon på størrelse med Osamu Tezuka, Naomi Urasawa, som har hentet inspirationen fra Astro Boy.

Jeg har kun set 10 min af serien. Mangaen er en af mine favoritter, så den har noget at leve op til. Dine indtryk giver håb.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/11-23 02:41, rettet 04/11-23 02:44 
Papand>
Helt enig i din beskrivelse af Pluto. Jeg har rundet de fire første afsnit og ender med at nærmest halvsove, men jeg har glædet mig til at starte en ny episode hver gang.

Jeg ved, hvad du mener...orker stort set kun 1 afsnit af Pluto pr. dag :) Ikke en anime, jeg ligefrem har lyst til at binge, men hellere vil *nyde* over en uges tid med det rette sindelag, nærmest. De afsnit er dælme lange - og med en dialog, der kan være lidt "træg" i det.

Nuclear>

Ja, så vidt jeg fik læst lidt op på, har Naomi Urasawa baseret Pluto-mangaen på et story arc fra Astro Boy-mangaen. Manga er ikke min stærke side, har p.t. kun læst noget af Berserk (efter jeg så den oprindelige anime - ikke den nyere moderne udgave, som jeg først fik set via cutscenes i 2017-spillet...og censureret, jesus - må snart få set Blu-ray'en ;))

Pluto virker som *atypisk anime* i de her tider (ikke ulig Vinland Saga, sæson 2, der godt nok er en verden til forskel fra første sæson). Får lyst til at læse mangaen, og det er meget sjældent for mig (har jeg ikke oplevet siden Berserk).

Jeg husker dårligt den ATOM-anime fra 2017, der fik en enkelt sæson på 12 afsnit (mener ikke jeg fik købt den på disk).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-23 15:07, rettet 27/11-23 16:16 
Jeg ser næsten ikke noget moderne anime fordi jeg synes det hele stinker og er lavet på alt for lave budgetter kontra formatets storhedstid. Når der så endelig kommer noget, f.eks. BLAME!, er det en klam 3D vansiret udgave som smider plottet ud af vinduet for at servere noget fanservice i stedet. Pluto kan måske få mig tilbage i folden.

Generelt kan alt Urasawa har lavet anbefales: 20th Century Boys betragtes nok som hovedværket, hvis du skulle få lyst til at kaste dig over læsningen.

Edit: Med kun et afsnit tilbage kan jeg konkludere at det er noget af det bedste der er produceret inden for i hvert fald de sidste 5 år. Jeg troede ikke der var plads til den slags længere, og så på Netflix - det er en utrolig kærlig animeficering, som ligger endda meget tæt på forlægget.

Så mangler vi 20th centuary boys.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig