X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSX eller PS2.5


Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-03 12:53, rettet 28/05-03 18:18 
Her er et link til en tråd på Beyond3ds konsol forum:
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6124
Men nyheden kan nok findes mange andre steder når man læser det her...
Jeg tror ikke det er særligt sandsynligt at det er en hoax, så hvad synes I?

edit: stavefejl
Born to kill space
olmeolmeSkrevet 28/05-03 13:00, rettet 28/05-03 13:01 
Søg på www.reuters.com efter "Sony Corp". Her er der flere pressemedl. om den nye PSX
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-03 13:03 
El fakeo!

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
olmeolmeSkrevet 28/05-03 13:04 
Hvis det står på reuters?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-03 13:05 
Ja, har selv læst det :o)

Men billedet er fake! Det ser i hvert fald meget crappy ud!

Jeg kigger videre...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-03 13:08 
Puha! Det var heldigvis, bare et dårligt billede.

Den er da pæn!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PlaykidPlaykidSkrevet 28/05-03 13:10 
Nej, den er grim.
Den liger et forvokset CDrom drev:/
Spiller nu: Halo 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-03 13:25 
X'et på det første billede, så ud til at være "Copy-and-paste" arbejde.

IGNs billede ser pænt ud. Er bare en smule træt af Sonys vertikal mani. Men det er bare mig.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-03 13:26 
Nogen gange undrer jeg mig over om det overhovedet er muligt, at lave et design som 50% af alle mennesker ikke synes er "grimt".
Personligt synes jeg den er rigtig pæn, måske ikke helt så chokerende anderledes og flot som den org. PS2, men designet virker i hvert fald meget gennemtænkt.
Man kan i hvert fald ikke beskylde den for at have for mange krummelurer :)
Born to kill space
MadsMadsSkrevet 28/05-03 13:28 
Jeg har slet ikke læst noget om den. Hvad kan den? Er det en PSX i nyt design oder? ;P
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-03 13:31 
"The PSX includes the PlayStation 2's Emotion Engine and Graphics Synthesizer chips and will allow you to play PS2 games. But this isn't just a games system. The PSX also comes with a TV tuner, DVD recording capability and a 120 gigabyte hard disk. On top of this are USB 2.0 and memory stick support and a built-in Ethernet adapter".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-03 13:32 
Born2Play >IGNs billede ser pænt ud. Er bare en smule træt af Sonys vertikal mani. Men det er bare mig.

Det sparer meget plads at have den vertikalt, hvis jeg ikke havde min i vert.-stand havde den ikke kunnet stå hvor den står nu (ved siden af fjernsynet). Samtidig giver giver det også en hvis falistisk symbolværdi :) , ting der rager op virker stærkere og mere imponerende end ting den ligger ned.
Born to kill space
JoachimMAJoachimMASkrevet 28/05-03 13:33 
Ohh, så det er en GBA SP lignende maskine. Var lige bange for at næste generation af konsoller var lige på trapperne:/
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 28/05-03 13:34, rettet 28/05-03 13:39 
Der er vist nogen der snakker lidt ved siden af hinanden her... :)

PSP = GBA-konkurrenten. Det her er noget helt andet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-03 13:44 
Jeg tror at JMA mener at de er lig hinanden i koncept.
Dvs. de er begge to udvidede special versioner, af en original maskine.
Born to kill space
MadsMadsSkrevet 28/05-03 13:44 
Mon ikke Joachim mener at den er GBA SP ligende, fordi SP'en er et redesign af GBA'en.

Og denne her PSX er en_slags_redesign af PS2'en, bare med lidt udbyggede features.

Altså troede Joachim først, at det var Sony's nye næste generations konsol.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 28/05-03 13:45, rettet 28/05-03 13:46 
Okay, fair nok. Selvom der vel i dette tilfælde er tale om en lidt større udvidelse end hvad angår SP...

Egentligt ville jeg bare udrede lidt, da der synes at være en del misforståelser rundt omkring. Måske opnåede jeg så det modsatte ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/05-03 14:35 
Den er da lækker.
Fed farve og form (hmm, er den sølvfarvet eller hvid?), og så passer designet godt til det øvrige AV-udstyr.
Håber bare at blæseren er så godt som lydløs...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-03 15:33 
Zzap! >
Samtidig giver giver det også en hvis falistisk symbolværdi :) , ting der rager op virker stærkere og mere imponerende end ting den ligger ned.

Haha! Zzap, jeg skulle faktisk til at lave en "Kutaragi libido" joke ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 28/05-03 16:01 
Største problem bliver jo nok prisen... Men jeg vil gerne spare sammen for sådan en ting der ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 28/05-03 16:03, rettet 28/05-03 16:03 
Det her er jo bare første skridt fra Sony. Den bliver sikkert dyr i starten, men den skal nok komme ned (måske ikke nødvendigvis i denne udgave). Jeg tror stadig på, at næstegenerationskonsollerne skal være ansvarlige for gennembruddet i digital video/tv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 28/05-03 16:06, rettet 28/05-03 16:09 
Tjaa, hvornår er det TIVO (den hdd videomaskine de har i USA) kommer til EU. Den kan nok konkurrere med ps3, psx og xbox2, da den kan være på markedet noget tid før de andre.
NaieraNaieraSkrevet 28/05-03 16:36 
Jeg tror næsten, at der er nogen der mener vi er bange for den slags herovre. Helt ærligt. Andet end et par parabol-modtagere med harddiske er det ikke blevet til... TiVo er jo ældgammelt nu!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 28/05-03 22:26 
Til den der kan forstå hvad duden siger...

(Real player)

Yellow monkey talk
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SephirothSephirothSkrevet 29/05-03 16:25 
Ang. prisen (Fra det officielle PS-site):

"Prices are yet to be announced, but PSX will be sold at a price that reflects its advanced technology."

Det er vist bare en anden måde at sige på, at den blir pissedyr =)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ckruseckruseSkrevet 29/05-03 18:20 
TiVo lød rigtig coolt da det kom frem i USA, men det eneste vi har set i EU af den teknologi er de kedelige videoharddiske fra Nokia.

Med hensyn til PSX, så ser den da rigtig lækker ud når den ligger ned, og så vil den passe perfekt til en masse sølvmaskineri. Jeg tror jeg napper en hvis man kan optage Venner :P
NaieraNaieraSkrevet 29/05-03 18:28 
kr0oZe >
men det eneste vi har set i EU af den teknologi er de kedelige videoharddiske fra Nokia.

Som jeg skrev ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ckruseckruseSkrevet 29/05-03 18:37 
Ja, Meller, god vovse :P

Er der egentlig nogen der ved om en amerikansk TIVO vil virke i DK?
NaieraNaieraSkrevet 29/05-03 18:38 
For det første er der jo forskellen på NTSC og PAL...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 29/05-03 22:07 
mo' psx pics...

psx / gaf
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
JesperJesperSkrevet 30/05-03 10:16, rettet 30/05-03 10:32 
Sjovt nok er mange af de billeder ens, bare zoomet lidt på osv...

Hvis prisen er i orden, tror jeg godt den her "konsol" kan sælge - ellers tvivler jeg på det bliver det helt store.

Flere billeder...

PSX screens
NaieraNaieraSkrevet 30/05-03 11:44 
Hvis man ser på det Sephiroth skrev, så bliver den IKKE billig, nærmere hamrende dyr.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 30/05-03 13:10 
Ja, den bliver uden tvivl (for) dyr.

Specielt da man vidst ikke få en standalone DVD-recorder i Danmark for under 5000 kr.; og så er der jo alt det andet de hælder i den

Men den har da fået Konamis aktier til at stige 8,5 % :)

Man skulle være børsspekulant
OmenOmenSkrevet 30/05-03 15:09, rettet 30/05-03 15:09 
Lad os håbe at udgivelsen af denne maskine, vil give Nintendo og Microsoft det forspring med deres næste maskiner, der vil gøre at markedet bliver lidt mere jævnbyrdigt.
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 30/05-03 15:11 
jaes >
Specielt da man vidst ikke få en standalone DVD-recorder i Danmark for under 5000 kr.; og så er der jo alt det andet de hælder i den

Man kan få en for ca. 4700 så vidt jeg husker ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 30/05-03 15:14 
Hvorfor skal de kalde den PSX? De har allerede en PSX. Længe leve forkortelse-forvirring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/05-03 15:22 
Sikkert fordi det allerede er et "brand" blandt gamers.
Men kan da godt se hvad du mener :)

Rart er det i hvertfald, at den ikke kommer til at hedde Sony AV-1234GLXBingobongo, som hifi-/AV-udstyr jo har for vane...
JesperJesperSkrevet 30/05-03 15:28 
jaes >
Ja, den bliver uden tvivl (for) dyr.

Specielt da man vidst ikke få en standalone DVD-recorder i Danmark for under 5000 kr.; og så er der jo alt det andet de hælder i den

Men den har da fået Konamis aktier til at stige 8,5 % :)

Det kan jo være svært at sige hvad prisen bliver - tror ikke man skal se på det som løsdele, da det så helt sikkert vil blive for meget. Men ja, den bliver nok for dyr til at blive et hit her hos os.

Ang. navnet PSX, så forvirre det ikke kun - det misleder vel egentlig også kunderne lidt. For Sony gjorde jo meget ud af at fortælle at det var et Sony produkt alene og ikke et SCE produkt - men med navnet PSX kommer mange jo til at tænke på en konsol, og det er det jo langt fra kun.
jaesjaesSkrevet 30/05-03 16:02 
Det var ment i overført betydning = hvilke funktioner den udfører i praksis...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 02/07-03 22:59 
PSX is a Sony Corp. product, not SCE, it will be marketed as a home theater entertainment component, the retail price will be roughly at $850 or 102,000 yen.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
millenniummillenniumSkrevet 02/07-03 23:52 
Sony har fattet mulighederne for design. Spillekonsoller har (indtil videre) været blottet for enhver æstetisk sans. Alle Nintendos konsoller er tåbelige farverige plastik-kasser (jvf NES, SNES og N64 = grim, grimmere grimmest). XBOX ligner en stor styg VHS-maskine, med en grøn badge på toppen. Det plejede at være noget der skule gemmes væk, når der kommer piger på besøg, men ikke hvad angår PS. Det første bud på ordenligt konsol-design var PS2, og PSX ser ganske lovende ud.
The medium is the message.
MIKA-LMIKA-LSkrevet 02/07-03 23:55 
Men som Star Soldier så også så ganske rigtigt lige har skrevet, så bliver PSX ikke markedsført under SCE, og er dermed ikke at opfatte som en konsol, men et "hjemme-underholdnings-center".
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/07-03 11:57 
Ja. Forvent PS3 i to udgaver: Konsol og "hjemme-underholdnings-center".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig