X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

E3 2006 (Microsoft)


Reply Sortering
WehnerWehnerSkrevet 08/05-06 12:05 
En tråd dedikeret til Microsoft på E3.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
62 topic(s).
« < 1 2

Reply Sortering
NaieraNaieraSkrevet 18/05-06 11:59 
Der er ingen regionslås på HD-DVD.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 18/05-06 13:41 
Wow, hvor kom det lige fra? Jeg følger ret godt med, men jeg er da overhovedet ikke stødt på så meget som teorier om det stykke info.

Og er du i øvrigt _helt_ sikker? Det giver nemlig ikke vanvittigt meget mening, for alle filmstudierne burde logisk set give formatet fingeren, hvis der ikke var nogen mulighed for at styre markedet. Det burde faktisk få dem alle sammen til at udgive udelukkende på blu-ray.
NaieraNaieraSkrevet 18/05-06 14:16, rettet 19/05-06 00:33 
Toshiba har åbenbart bekræftet det overfor en fra AVS forummet.

At der ingen regionskoder er, bliver sagt flere gange af flere forskellige brugere, så der må jo næsten være noget om det.


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 19/05-06 00:09, rettet 19/05-06 00:09 
Interessant. Skal da lige støve det oprindelige citat op for det lyder da helt ekstremt godt. Men nu bliver HD-DVD drevet jo lige pludselig endnu mere interessant. Ikke mindst fordi der sagtens kan tænkes at dukke afspillere op i fremtiden med regionskodning. Så vidt jeg kan se er grunden til at de ikke er kodede skam ikke at Toshiba er flinke, men blot at standarden for regionskodning ikke er fastlagt endnu.

Under 200USD for en regionsfri HD-DVD-afspiller? Det er jo røverkøb.
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 00:32 
Det er Blu-Ray de snakker om, mht. at man ikke er blevet enige om regionskodningen. HD-DVD skulle være et helt igennem regionsfrit format.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 19/05-06 01:10, rettet 19/05-06 01:11 
Jeg undrer mig dog over hvorfor. Jeg kan ikke forestille mig, at Toshiba uden videre kan gennemtrumfe sådan noget udenom studierne. Uden studierne _er_ der ikke noget format.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/05-06 13:33 
Hmm ja det lyder da ret utroligt - og fantastisk for forbrugerne.

Ikke for at påstå at nogen tager fejl, men det vil jeg se før jeg tror det :-)


Omvendt var der så ikke for et par år siden en masse ballade, fordi EU ville indføre/indførte nogle nye regler mht. parallelimport, der ville betyde at en butik som Laserdisken måtte lukke?

Jeg mener, det var en del af en pakke om rettigheder og digital kopiering.
Pointen var vist at for at sælge US DVD'er i DK, skulle forretningen hente tilladelse fra hver enkelt rettighedshaver.
Et stykke arbejde der effektivt ville gøre det umuligt for en butik som Laserdisken at sælge "fremmede" DVD'er.

Måske er derfor?
Det er jo ligegyldigt om selve DVD'en er regionskodet, hvis det er ulovligt, eller uhyre besværligt, at sælge den i en forkert region.

Til gengæld eksisterer Laserdisken i bedste velgående, og Axel sælger massevis af Region 1 DVD'er :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 14:11 
Hverken Laserdisken eller Axel Music sælger region 1 DVDer i Danmark. De har begge samarbejder kørende med amerikanske leverandører og sender igennem andre europæiske lande for at undgå problemer med told/skat.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/05-06 15:19 
Hvis man går ind i Axel Music på Hovedbanegården sælger de da region 1 DVD'er???
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 15:26 
Et par "svipsere" er der vel ;) Jeg husker også at have set flere da jeg var i Laserdiskens butik i KBH for halvandet års tid siden, men som du selv siger må de jo ikk' rigtig. Axel sælger jo også kun R1 via Club Raccoon på deres hjemmeside.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/05-06 15:49 
Jeg tænker at de har fundet et hul i loven - eller måske fordi de er en "stor" kæde kan det gøres anderledes.

For hvis jeg husker Axel butikkerne på banegården i henholdsvis Kbh og Odense korrekt, har de da nærmest en afdeling/hylde til ikke-danske DVD'er.

Nå men - det bliver i hvert fald spændende at se hvad der sker med HD-DVD.


På denne side snakker de om DRM og andre ting mht HD-DVD
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 16:16 
Axel Music sælger jo også mange UK DVDer. Jeg ved ikke hvorfor de er så vilde med dem, men de har spandevis af dem på deres danske side, og de er pænt dyre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
62 topic(s).
« < 1 2

Login for at besvare
Username
Password
Remember me