X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

E3 2006 (Sony)


Reply
jaesjaesSkrevet 08/05-06 11:30 
Sonys presseevent begynder vist allerede lige omkring kl. 24.00 i nat, så skal vi ikke fortsætte stilen fra sidste år, med en E3-tråd til hvert firma?

Anyway, her er den første tråd :)
255 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Reply
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/05-06 21:02 
Gamle mavesure UbiSoft... ;-)


Av...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 13/05-06 08:21 
Video der viser PS3'ens menu/dashboard... meget PSP-agtigt :)

Lader også til at der kommer webbrowser fra start :)


Link
ChronoChronoSkrevet 14/05-06 10:39, rettet 14/05-06 10:46 
Den "billige" udgave har heller ikke bluetooth support = ingen trådløse controllers kan bruges på den. Hvad går pengene efterhånden til i den udgave? EDIT: Sorry, det passer ikke. Det er bare Gamesradar der skriver løgnehistorier :)

Se også billeder der sammenligner 2005-prototypen med den de viste på E3.


Hvor kan jeg købe 2005-udgaven? :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GreaseballGreaseballSkrevet 14/05-06 11:45 
Hvorfor? Jeg spørger hvorfor skal Sony igen placere Main Power knappen bag på maskinen. Det er slemt nok på PS2, men behøver de at gentage "succesen".
ChronoChronoSkrevet 14/05-06 11:59 
Hvor skulle den ellers være?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 14/05-06 13:05 
Hvad skete der lige med det dobbelte HDMI-output? Er det officielt droppet?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 14/05-06 13:59 
Greaseball>
Hvorfor? Jeg spørger hvorfor skal Sony igen placere Main Power knappen bag på maskinen. Det er slemt nok på PS2, men behøver de at gentage "succesen".

jeg er SÅ enig!

Sony råber jo nærmest, at du skal lade den stå på standby hele tiden, når du ikke bruger den. Er godt nok dumt, at man ikke bare kan sige: "Nu gider jeg ikke spille mere. Sluk".

Ret fesent ved PS2... og nu PS3.
NaieraNaieraSkrevet 14/05-06 14:03 
RJK>
Hvad skete der lige med det dobbelte HDMI-output? Er det officielt droppet?

Det ser jo sådan ud, men hvad skulle man også bruge 2x HDMI ud til?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 14/05-06 14:06 
LTWW>
Sony råber jo nærmest, at du skal lade den stå på standby hele tiden, når du ikke bruger den.

Ja, det gør de jo. Hvad er der så slemt ved det? Det er jo tydeligt de mener det er bedst for maskinen, at man ikke totalt skal cutte strømmen, hver gang man bliver færdig med at spille på sin PS2 eller 3.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 14/05-06 14:21 
Naiera>
Det ser jo sådan ud, men hvad skulle man også bruge 2x HDMI ud til?

Der var på et tidspunkt en hel del idéer om spil med to skærme (heh, hvor mon de fik den idé fra? ;)). Det var jo ikke det samme output - maskinen skulle kunne generere to forskellige billeder samtidig. Skulle...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 14/05-06 14:24 
Nåå, på den måde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 14/05-06 14:55 
RJK>
Der var på et tidspunkt en hel del idéer om spil med to skærme (heh, hvor mon de fik den idé fra? ;)). Det var jo ikke det samme output - maskinen skulle kunne generere to forskellige billeder samtidig. Skulle...

Ja men det er jo også meget normalt i Sonys verden at man har to 1080p kompatible HDTV'er stående i stuen. :p
dRxLdRxLSkrevet 14/05-06 15:49 
RJK>
heh, hvor mon de fik den idé fra? ;)

Uh jeg kan ikke lige fange din antydning, jeg ved at Sega lavede F355 med flere skærme til arcaden, men det sikkert ikke det du mener. Hvor vil du hen med dine vilde påstande Keller? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 14/05-06 15:57 
Nu har der været mange eksempler på arcadespil med flere skærme gennem tiden (fx Darius II fra 89). Jeg tænkte selvfølgelig på Nintendo DS, hvad jeg formodede var klart jvf. PS3's generelle lånen af idéer fra konkurrenterne. Selvfølgelig ville så godt som ingen bruge det i praksis (ligesom den F355-agtige treskærms-mode i GT3) - det handler jo mere om at Sony slår på at "det kan deres maskine også". Så virker det ret kikset bagefter bare at fjerne det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 14/05-06 21:24 
Nå ja... der var noget dér. Men hvem gidder konkurrere med en håndholdt? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 15/05-06 20:43 
En tydelig illustration af forskellen:
E3 2006 (Sony)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/05-06 20:49 
Sidder USB-portene ikke bare foran nu?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 15/05-06 20:51 
Med al den negative presse som PS3 får, tror I så at der måske alligevel kan blive spænding om udfaldet i denne generation?

Eller er det igen de uvidende masser der kommer til at afgøre hvem der vinder? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 15/05-06 21:31, rettet 15/05-06 21:32 
Jeg kan ikke se hvad man skulle med alle de porte alligevel. Selvfølgelig er der USB foran.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 15/05-06 21:58 
I betragtning af interessen jeg oplever i butikken (GAME), så tror jeg PS3 løber med det hele igen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/05-06 22:02 
dRxL>
Eller er det igen de uvidende masser der kommer til at afgøre hvem der vinder? ;-)

Igen tvivl om, at det er den brede masse der bliver den tunge vægt på vægtskålen, sådan vil det altid være - derfor trives Activision og EA så godt som de gør.

PlayStation navnet er et uhyggeligt stærkt brand og Sony kan lave den mest tåbelige maskine og den ville stadig sælge helt vildt.

Det eneste, der i mine øjne, kan spænde ben for det, er en høj pris. Hvis PS3 kommer til at koste det der gættes på (i DK), så bliver det meget spændende hvad der er stærkest: PlayStation brandet eller prisskiltet.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 15/05-06 22:08 
Det jydske "muljordsguld" er i hvert fald bedre tjent med at trække renter i madrassen, indtil man har sparret de første par tusinde på ren tålmodighed, såfremt den lanceres til den pris!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
RJKRJKSkrevet 15/05-06 22:17 
PalleJensen>
Det eneste, der i mine øjne, kan spænde ben for det, er en høj pris.

Jeg er enig, men...

Er vi ikke også enige om, at Sony sætter den pris, fordi de er sikre på, at de kan få den pris (og stadig sælge lige så godt)? De $100-200 ekstra på prisen betyder ikke så meget for Sony, når man fjerner moms, afgifter, forhandlerled og distributørled. Med andre ord kan de uden større problemer dumpe prisen, hvis de vil. Eller mere korrekt: når det bliver nødvendigt.

Den eneste måde det for alvor kan gå galt for Sony på, er hvis de fejlanalyserer markedet og i for lang tid holder en pris, som det viser sig at folk ikke vil købe til. De sidder med alle kort på hånden, og faren for dem er kun hvis de er blevet for grådige og selvsikre til at indse dette. Ikke ulig hvad der tidligere skete for Nintendo og Sega...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 15/05-06 22:23 
Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke dumper prisen på hardware for at tjene dem hjem igen på software royalties. Det virker nærmest som om de ønsker at prisen skal være høj, som om de på den måde mener at dimsen kan opnå en højere status (giver det mening?).

Det RJK siger indikerer også en overbevisning om at de dele der sidder i en PS3 ikke er væsentligt dyrere i fabrikationen end de der sidder i en xbox360, er det rigtig forstået?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 15/05-06 22:27 
Jeg forstår heller ikke prisen. Jeg synes det virker tåbeligt. Men viser det sig at de kan sælge de maskiner de kan levere (og det skulle ikke overraske mig), så var den vel rigtig.

Der er vel ikke tvivl om at PS3 har været meget dyrere end Xbox 360 i udvikling, og er det vel også i produktion.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 15/05-06 23:02 
For dem, der ikke så Sonys konference er her en god opsummering på et minut...


Riiidge Racer!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
TLTLSkrevet 15/05-06 23:20 
Jeg tror stadig på at prisen bliver sat ned, så snart de har dækket omkostningerne for udviklingen af maskinen. De bliver nok selvf. også tvunget til at sætte prisen ned hvis de ikke kan sælge den.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 15/05-06 23:20 
"The stages of the game will also be based on famous battle which actually took place in ancient Japan"
"So here's this giant enemy crab"

Den video fik mig virkelig til at grine højlydt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 15/05-06 23:24 
Sephiroth ->

Omg. den video pisser da på SONY :D.

Ja de lavede nok en svag konference, men er det ikke også klogest at vise svaghed når man er stærk og styrke når man er svag? Eller noget.. :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 15/05-06 23:45, rettet 15/05-06 23:59 
Den pisser da også på dem der spændt venter på PS3 (teh 0wnz0rz!!!11!) ved at vise hvor lav en fællesnævner de er ved at anbringe sig selv i. De fleste af dem er der selvfølgelig i forvejen :-p

Det er når man har tænkt den tanke til ende at man virkelige begynder at sætte pris på hvad Nintendo laver for tiden.*
Hvis så bare den hjernefeber der tydeligvis plager "Nintendos mest trofaste" kunne gøre det endelig af med dem, så man ikke skulle ærgre sig over at kunne blive associeret med den slags tabere :-p


*Microsoft kan ikke fremhæves som noget positivt alternativt, da de jo bare jagter sonys position udfra en lige så indskrænket og mainstream leflende mangel på vision.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 16/05-06 08:05 
Sumez>
"The stages of the game will also be based on famous battle which actually took place in ancient Japan"
"So here's this giant enemy crab"

Den video fik mig virkelig til at grine højlydt.


LOL, ja der er ikke noget der hedder "de gode gamle dage" i Japan :)
TLTLSkrevet 16/05-06 12:26 
Nu er jeg ikke helt sikker. Men betyder Stage ikke område? Så fjenderne har jo ikke noget med historien at gøre, kun omgivelserne?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 16/05-06 12:38, rettet 16/05-06 12:40 
Det kan betyde både bane, scene, omgivelser, osv.

Uanset hvad, så er det en fjollet ting at sige :)
TLTLSkrevet 16/05-06 12:55, rettet 16/05-06 12:55 
Som alt andet kan det være taget ud af kontekst. Men det er ret ligemeget om det er på slagmarken til f.eks. Waterloo hvis det ikke er napoleons hær, men en kæmpe krappe man skal nakke.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
enfenenfenSkrevet 17/05-06 09:18 
Her er en version2 af filmen.


Ridge Racer and giant enemy crab.
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 17/05-06 10:11 
Enfen>
Her er en version2 af filmen.

Real Time Weapon Change Ö
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BaggyBaggySkrevet 17/05-06 11:44, rettet 17/05-06 11:55 
Sephiroth>
For dem, der ikke så Sonys konference er her en god opsummering på et minut...

Oh my.. Det er jo decideret ynkeligt det indlæg.. Håber virkelig den kommer til at dele håndmadder ud med alle disse forudsigelser....


Men det ligner godt nok alligevel en tid hvor både xbox360 og ps3 er påkrævet for de gode spil :(

Wii har muligheder men hvem gider at spille endnu et mario eventyr..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BeanoBeanoSkrevet 17/05-06 12:14 
Baggy>
Wii har muligheder men hvem gider at spille endnu et mario eventyr..

Mig :)

Og ja, de videoer der er linket til er ynkelige... mest for dem som spilder tid på at lave dem.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 17/05-06 23:40 
Interessante grafer med en oversigt over "History of Console Prices (or: $500 ain't the worst...)"


History of Console Prices
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 18/05-06 00:04 
Og 3DO var jo en kæmpesucces, så Sony har intet at være nervøse for ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 18/05-06 00:04 
Ud fra den graf går PS3'en jo en strålende fremtid i møde. Kun overgået af Neo Geo og 3DO :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BaggyBaggySkrevet 18/05-06 00:27 
Beano>
Baggy>
Wii har muligheder men hvem gider at spille endnu et mario eventyr..

Mig :)

Og ja, de videoer der er linket til er ynkelige... mest for dem som spilder tid på at lave dem.

Hehe... Indrømmer for første gang i lang tid, at der også er nintendo titler som jeg finder interessante.. Og Zelda ser da også OMG flot ud :)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dRxLdRxLSkrevet 18/05-06 00:34, rettet 18/05-06 10:22 
Sjovt, Zelda er det af de spil der jeg har set som jeg er mindst interesseret i. Super Mario Galaxies derimod ser jeg frem til at prøve. Jeg frygter dog lidt at det vil være lidt for lineert, på samme måde som Super Mario 64 også var det.

Og før jeg flåes i stykker af rabius befængte fanboys må jeg lige pointere at man i SM64 ganske vidst kunne gøre mange forskellige ting og også selv bestemme rækkefølgen, men måden man skulle få stjernerne på lå forholdsvist fast. Hvilket førte til den slags "gameplay" som jeg hader: "Gæt hvordan designeren har tænkt at denne gåde skal løses, og gør det præcist sådan".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 18/05-06 07:59 
<befængt_fanboy_mode>
KÆTTER!!
</befængt_fanboy_mode>
SumezSumezSkrevet 18/05-06 12:19 
dRxL>
men måden man skulle få stjernerne på lå forholdsvist fast. Hvilket førte til den slags "gameplay" som jeg hader: "Gæt hvordan designeren har tænkt at denne gåde skal løses, og gør det præcist sådan".

Det gælder jo stort set alle spil, og er også den måde, jeg foretrækker det. Stor frihed kan være fedt, som f.eks. i Morrowind, men det lukker virkelig af for en masse genial gameplay, som vi ser det i M64. Det kan slet ikke sammenlignes direkte.
Men hvis du mener, der kun er én vej til stjernerne (...), skulle du måske se den video inde på Gamespot et sted, hvor en gut gennemfører spillet med 16 stjerner på 16 minutter. :) (svovlmunk sendte mig linket i går, kan ikke huske det)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 18/05-06 12:47 
TLTLSkrevet 18/05-06 14:15, rettet 18/05-06 14:23 
Cool. Findes der flere af den slags videoer, til andre konsoller også evt.?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 18/05-06 16:00 
http://speeddemosarchive.com/

Kan anebefale Morrowind på 7 minutter, og Quake 1.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/05-06 21:19 
Kaz Hirais fedeste statements fra E3 konferencen. :-)
Riiiiidge Racer!


Kaz Hirai Soundboard
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Bede-xBede-xSkrevet 19/05-06 10:44, rettet 19/05-06 10:47 
dRxL>
Med al den negative presse som PS3 får, tror I så at der måske alligevel kan blive spænding om udfaldet i denne generation?

Playstation branded er sandsynligvis stærkt nok til at kunne klare en runde mere. Hvad der bliver mere interessant er, hvor meget af markedet de taber. Der er vel så godt som ingen, som er i tvivl om, at Microsoft kommer til at tage markedsandele i denne generation. Spørgsmålet bliver hvor mange og hvordan landskabet ser ud i næste generation.

Personligt tror jeg, at eventuelle MS vundne markedsandele ved generationens slutning, bliver MEGET svære at tage igen.

Angående den lidt tvivlsomme pris kunne grunde til den være:

1: De kan slippe afsted med det. Selv med så høj en pris, vil der være kraftig efterspørgsel efter den, når den udkommer.

2: Sonys andre afdelinger kører ifølge de fleste rapporter ikke så godt, som de kunne. Derfor er det af største vigtighed, at de kommer i plus så hurtigt som muligt. Det er derfor ikke sikkert, at de har så meget valgfrihed mht til pris.

Personligt skuffer PS3'en mig indtil videre. Ifølge de fleste journalister, jeg har læst/hørt, så er der ikke de store forskelle rent teknisk på de fremviste spil på PS3 og Xbox360. Men prisen på PS3 kommer til at ligge i nærheden af det dobbelte!

Det kan selvfølgelig tænkes, at de bare skal lære at bruge maskinen, men de må - for deres egen skyld - hellere gøre det hurtigt, før folk får det indtryk, at maskinerne er stort set ens.

Controlleren er jeg heller ikke vild med, men igen, så har jeg aldrig været specielt begejstret for PS controlleren. Er de nye tiltag stjålet fra Nintendo?

Ja, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om. Ikke sådan at forstå, at jeg ikke tror, at Sony har haft teknologien på tegnebordet gennem længere tid(Phil Harrison siger 1994), men at det netop kommer NU, skyldes Nintendo. Tidspunket kommer fra Nintendo. Den spekulation understøttes af, at der kun var et spil med en halvhjertet implementering der understøttede den. Samtidigt hører man flere steder fra, at udviklerne ikke har hørt om den før nu...

Det samme gælder Sonys online service, som virker som taget ud af Xbox360.

Sony virker i øjeblikket som om de kun reagerer på konkurranterne. Jeg har ingen fornemmelse af, hvilken retning de vil i, modsat Nintendo og Microsoft. Det virker som om, de prøver at dække sig ind på så mange områder som muligt, i tilfælde af, der nu skulle være noget nyt som blev populært. Ingen af områderne fremstår så gennemtænkte som hos konkurranterne. Slut resultatet kommer derfor til at virke noget ufokuseret og famlende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
255 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me