X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2006 (Sony)


Svar
jaesjaesSkrevet 08/05-06 11:30 
Sonys presseevent begynder vist allerede lige omkring kl. 24.00 i nat, så skal vi ikke fortsætte stilen fra sidste år, med en E3-tråd til hvert firma?

Anyway, her er den første tråd :)
255 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 24/05-06 09:41 
Lidt mere info vedr. HDMI i PS3 og Xbox 360.

Link
NaieraNaieraSkrevet 24/05-06 11:54 
Det lyder fornuftigt. Ikke fordi jeg har i sinde at være foruden HDMI når jeg engang skal se Hi-Def film, men jo mindre åndssvag kopibeskyttelse på alt mulig, jo bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/05-06 21:51 
:-)

Sony had another amazing idea all by itself!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 27/05-06 23:00, rettet 27/05-06 23:01 
Så MS har patent på "Friends" ordet nu?

Wow...
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/05-06 23:04 
...nu skal man jo nok ikke ta' UKR mere alvorligt end som så... ;)
BeanoBeanoSkrevet 28/05-06 10:44 
Ja, de er stadig sure over at Sony tissede på deres Dreamcast sukkermad ;)
3of193of19Skrevet 28/05-06 23:03 
Men der er da stadig sjovt at læse deres afsløringer om PS3. Se f.eks. hvor dårlig Tekken 6 ser ud, specielt hvis man sammenligner det med VF5.

Link...
NaieraNaieraSkrevet 29/05-06 00:20 
For mig ligner det bare dårlige billeder. Der er ikke meget "afsløring" over al det fis de laver.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 29/05-06 07:04 
Naiera>
Der er ikke meget "afsløring" over al det fis de laver.

Det har der vidst aldrig været :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 30/05-06 10:39 
Synes bare det er sjovt når de trækker Sonys gamle løfter ind i dagslyset når virkeligheden ser helt anderledes ud:
Dual HDMI og router funktion? LØGN!
http://www.ukresistance.co.uk/2006/05/ps3-lie-watch-evidence-updated.html

Motorstorm "target"render? LØGN!
http://www.ukresistance.co.uk/2006/03/ps3-lie-watch-evidence-updated.html

Sony har en meget lang historie med at prøve at bilde folk ind at deres hardware kan en masse som er pure opspind eller teori (PS2 kan vise 80 mio polygoner/s! Nå ja, de skal være i en scene uden lys og alle polygoner skal have deres hjørnepunkter i samme punkt, men den kan).
Hvor Sega til Dreamcast fremvisningen viste to realtime demoer med Irimajiri og Tower of Babel (sidste kørte på Shenmue engine) viste Sony FF8 CGI film og bildte folk ind at det ville PS2 kunne vise i real time.
Fool me once shame on you, tool me twice, shame on me... Jeg forstår ikke de folk der stadig enten æder Sonys hø, eller endda ligefrem undskylder det.

Og nu står vi her i 2006 og risikerer et sammenbrud i markedet hvis PS3 ikke bliver en success. Udviklingsomkostninger til PS3 (og 360) er tårnhøje. Men der er en stor risiko for at PS3 ikke bliver en success som PS2 pga af hardware prisen. Og hvis det sker er der sikkert en del producenter der får financielle problemer hvis deres PS3 satsninger flopper.
BeanoBeanoSkrevet 30/05-06 11:07, rettet 30/05-06 11:08 
UKR har selvfølgeligt en pointe men deres åbenlyse Sony-had er meget åbenlyst og de mangler helt objektivitet og nuancering i deres artikler.
De kan ikke tages særligt seriøst, jeg kan ihvertfald kun trække på smilebåndet af dem :)
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-06 11:18, rettet 01/06-06 14:14 
RJK>
PS3 har i alle inkarnationer indbygget harddisk og indbygget Blu-Ray. Så dem kan udviklerne altid bruge, og dem vil udviklerne derfor bruge.

Jeg gik med indtrykket af, at du ikke mente at harddisk var en fordel i maskinerne(i sidste generation). Husker jeg forkert eller er du vendt 180 grader?

Angående Blu-Ray er det nok tvivlsomt, hvor meget den kommer til at påvirke spillene. Så mange spil er der altså heller ikke, som benytter så meget FMV, at det ikke kan ligge på en enkelt DVD i HD. Det benyttes i mange spil, men som oftest med mådehold.

Skulle Blu-Ray lede til mere brug af FMV - hvilket jeg ikke tror - er den vel et decideret minus. Personligt er det yderst sjældent, at jeg støder på video sekvenser i spil - opstarts scener undtaget - hvor jeg tænker, at det var et fornuftigt brug af spil budgettet.

De andre små ting, Sony har nævnt, at Blu-Ray kan benyttes til, kommer næppe til at gøre den store forskel.

Og det giver jo også mening, for Blu-Ray er jo ikke sat i maskinen for at forbedre spillene.

Beano>
UKR har selvfølgeligt en pointe men deres åbenlyse Sony-had er meget åbenlyst og de mangler helt objektivitet og nuancering i deres artikler.

Enig. Men netop de to billeder af Motorstorm, har lige været i mere seriøs kilde som Edge. Som de skrev, var det svært ikke at være skuffet, når man sammenlignede nuværende screenshots med de tidligere (fake)billeder.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 30/05-06 11:29 
Bede-x>
Enig. Men netop de to billeder af Motorstorm, har lige været i mere seriøs kilde som Edge. Som de skrev, var det svært ikke at være skuffet, når man sammenlignede nuværende screenshots med de tidligere (fake)billeder.

Kigger man på de gameplay film fra E3 2006 ser spillet slet ikke skidt ud IMO, men selvfølgeligt langt fra den prerenderede E3 2005 trailer.
Men er det overraskende og ses det ikke også Xbox 360 men hvor det ikke kritiseres OVERHOVEDET?

Lad os nu se hvordan spillet rent faktisk ser ud når det engang kommer om 7-10 måneder :)
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-06 11:35, rettet 30/05-06 11:36 
Beano>
Men er det overraskende og ses det ikke også Xbox 360 men hvor det ikke kritiseres OVERHOVEDET?

Til tider jo.

Jeg tror grunden til at Sony kritiseres så meget, er fordi de vandt E3 sidste år på grundlag af de falske trailers. Når folk har snakket så positivt om maskinen, rammer det selvfølgelig også meget hårdere tilbage på dem, når de ikke leverer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 30/05-06 11:58 
Ikke helt enig :)

Den primære grund til at Sony kritiseres så hårdt og unuanceret, er at de stadig sidder på markedet og spiller arrogante.
Erindrer slet ikke en så hård kritik af MS da de lavede noget lignende.

Men når Sony fjerner hardware features gør de sig ihvertfald til et nemt mål for børn som UKR ;)
NaieraNaieraSkrevet 30/05-06 12:07 
3of19>
Synes bare det er sjovt når de trækker Sonys gamle løfter ind i dagslyset når virkeligheden ser helt anderledes ud:
Dual HDMI og router funktion? LØGN!
http://www.ukresistance.co.uk/2006/05/ps3-lie-watch-evidence-updated.html

De har vel aldrig direkte LOVET noget som helst. Man må sgu da regne med, at en konsol der fremvises over et år før udgivelse, kan nå at blive ændret mange gange før forbrugerne rent faktisk ser den. At kalde det "LØGN!!1" virker temmelig barnligt og uovervejet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/05-06 12:22 
Der var heller ikke en router i E3 2005 prototypen, højst en hub/switch ;)
jaesjaesSkrevet 30/05-06 12:40 
UKR skal kun læses for underholdningens skyld, ligesom Way of the Rodent. Det er et comedy-game magasin, og de basher de ting de har lyst til, uanset firma eller tilhørsforhold.

Til forskel fra Kokatu, der kører en underlig semi-seriøs stil.
RJKRJKSkrevet 30/05-06 12:59, rettet 30/05-06 13:00 
Bede-x>
Jeg gik med indtrykket af, at du ikke mente at harddisk var en fordel i maskinerne(i sidste generation). Husker jeg forkert eller er du vendt 180 grader?

Hvorfor skulle jeg være vendt 180 grader? Der er jo ikke noget, der har ændret sig. Eller, jo, måske lidt. Jeg synes at Xbox Live Arcade har bevist, at downloads kan bruges til bedre ting end mere eller mindre ligegyldige addons til spil, man allerede har købt.

En indbygget harddisk er en ekstra mulighed, ligesom alle andre former for indbyggede features er. Noget spiludviklerne kan bruge, måske få noget ud af og måske ikke få noget ud af. Hvor meget man så kan få ud af harddisk, Blu-Ray, Wii-controller og andre unikke ting, må tiden vise. Det gider jeg ikke gætte i detaljer på. Men at det er ekstra muligheder, kan vel ikke diskuteres.

Men skal vi se på Xbox' brug af harddisk, så kan man vel finde masser af eksempler på spil, som i hvert fald ikke brugte den til noget konstruktivt. Sikkert ofte fordi de var ports af PS2-spil. Jeg ved ikke om det er optimistisk at tro at det ændrer sig voldsomt, når den førende konsol ikke længere er den teknisk svageste (får jeg nu andre på nakken for at afskrive Wii...?). Man kan vel som 360 Premium-ejer håbe på, at harddisk-udnyttelsen i nogen grad portes med over fra PS3-spil - selvom det selvfølgelig aldrig bliver det samme, når den ikke er der fast.

Kort sagt: Jeg siger ikke at PS3 bliver en meget bedre spilkonsol fordi den har indbygget harddisk og Blu-Ray. Jeg siger bare at det giver lidt ekstra muligheder. Hvilket vel er åbenlyst. Og det må du da godt strække mine udtalelser ud til, hvis du synes det er sjovt eller kontroversielt ;p Det eneste jeg virkelig sagde var, at Blu-Ray - primært som medieafspiller-funktion - kommer til at gøre mere forskel for PS3, end HD-DVD-addonen for Xbox 360. Hvilket vel er en fuldstændig banal observation, spilhistoriske addons taget i betragtning.

Hvad JEG synes er morsomt, er at høre folk himle op om hvor fantastisk harddisken i Xbox var, og at den gjorde spillene meget bedre og lavede fantastiske koncepter som "korte loadetider" i Halo, træplantning i Fable og tilbagespoling i Blinx mulige. Og nu hvor Xbox 360 ikke har indbygget harddisk - ja, så var den alligevel ikke særligt brugbar ;) At nogen overhovedet prøver at vende den i retning af, at andre må være PlayStation-fanboys, fordi de kan se en grundlæggende fordel i at have en harddisk... Det siger vist mest om dem, tror jeg ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DevcorDevcorSkrevet 30/05-06 13:49 
Jeg har ikke læst hele denne lange tråd, så jeg vil lige undskylde at jeg bryder ind i jeres diskussion, uden at være 100% up to date.

Men harddisken i den gamle Xbox, _blev_ faktisk brugt til korte loadetider i Halo, og til at holde styr på al den aktivitet der ellers var / er i spillet. Her tænker jeg på måden man interagerede med miljøet osv på (skudhuller i væggene osv) og til udregningen af hvor våben osv landede, når de blev liggende i spil verdenen. Elementerne som blev liggende i miljøerne, uden pludselig at forsvinde i den blå luft, kunne få lov at ligge hvor de ville, på grund af harddiskens konstante gemmen af informationer.

Derfor håber jeg, at man en dag bruger harddisken i min Xbox 360 til noget ligeså spændende.
Bede-xBede-xSkrevet 01/06-06 14:13 
RJK>
Eller, jo, måske lidt. Jeg synes at Xbox Live Arcade har bevist, at downloads kan bruges til bedre ting end mere eller mindre ligegyldige addons til spil, man allerede har købt.

Enig. Elsker Live Arcade, også selv om jeg synes at MS får for lidt ud af den indtil videre. Der går for langt tid mellem spillene.

Og nu hvor Xbox 360 ikke har indbygget harddisk - ja, så var den alligevel ikke særligt brugbar ;)

Min holdning er som den altid har været. Mener klart at der burde være en harddisk i enhver 360.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 01/06-06 14:18 
Så er vi jo for en gangs skyld helt enige :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 01/06-06 23:59 
Det er i sandhed dagen for talentløst forsvar af egen konsol (jvf. tråd om BC).

Phil Harrison>
When we [Sony] brought PlayStation to the market in 1994, we introduced real-time graphics in 3D for the first time," Harrison commented, apparently dismissing SEGA's Saturn. "When Nintendo released N64 in 1996 and it also used real-time 3D graphics, did we say: 'Nintendo stole our idea!'? No, of course not. Such innovations are made possible because of the combination of technology, cost and manufacturing capacity.

Så Sony opfandt 3D? Giant crab.
NaieraNaieraSkrevet 02/06-06 07:51, rettet 02/06-06 07:52 
Nintendo opfandt heller ikke den teknologi folk siger Sony har stjålet. Det er lissom det han prøver at sige.

Det synes jeg ikke kan sidestilles med bagudkompatibilitets-vitsen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 07:52, rettet 02/06-06 07:53 
Jaes: Han taler om 3D på konsoller så lidt ret har han :)

Men selvfølgeligt noget vrøvl at sammenligne udvikling inden for grafik med motion-controller situationen.
jaesjaesSkrevet 02/06-06 12:11 
Tjaeh, jeg er nu ikke den eneste, som synes det er tåbeligt, så det må være et definationsspørgsmål. Det virker som halmstrå, han famler efter. Det samme med MS' forsvar af BC.

Det der især er dumt er, at 3D jo er oldgammelt i konsolsammenhæng.
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 13:37, rettet 02/06-06 13:39 
Vel ligegyldigt hvornår Sony introducerede det som de første.

Men hvis man kan sammenligne first-to-market mht. motion-controllers, må det samme gælde for 3D grafik uanset definationen af "marked".
WehnerWehnerSkrevet 02/06-06 13:53 
Men ville den ære så ikke trods alt tilfalde Sega Saturn?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 02/06-06 13:55 
Eller måske 3DO, Jaguar eller 32X...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 02/06-06 14:02, rettet 02/06-06 14:03 
Det kunne man sagtens argumentere for, men jeg vil stadig mene Saturn.

Og jeg mener også, at Phil Harrisons udtalelse er ligeså sjov som Moores.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 14:03 
Ja, det er selvfølgeligt rigtigt :)
CoreCoreSkrevet 02/06-06 14:04 
3D-kommentaren er jo ment som et eksempel, så selvom det måske ikke er verdenens bedste eksempel, så går der da vist mere fluekn...... i det end hvad fair er.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 02/06-06 14:29 
Hvis man udtaler sig på vegne af et multinationalt selskab skal man være forsigtig, og hvis der er et bedre eksempel, så må hans spin doctors finde det til ham, når han nu ikke kan selv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 02/06-06 17:50 
Dels det, og når man så lægger det sammen med, at meget stadig tyder på, at Sony _hovedsagelig_ har implementeret gyro pga. Wii, så virker Phils udtalelse som en meget slatten karklud. At kommentaren desuden er grænsende til det usande gør selvsagt ikke tingene bedre. Så det er nærmest en tre-i-én-bummert :)

Og så er Sony jo sjove at drille for tiden :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-06 18:03 
jaes>
Og så er Sony jo sjove at drille for tiden :)

Ja, og ikke mindst deres fansboys, som ikke er vandt til at være i defensiven som de med rette er for tiden... ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NaieraNaieraSkrevet 02/06-06 18:04 
Men intet af det I har sagt kan ændre på det faktum, at Nintendo ikke har opfundet den gyro-teknologi, som Sony beskyldes for at have stjålet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 02/06-06 18:11 
Det påstår folk herinde vel heller ikke. Ikke ret længe i hvert fald. Her griner vi bare lidt. Han er da selvfølgelig i sin ret til at forsvare Sony, det er jo heller ikke essensen som sådan.
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 18:15 
PalleJensen>
Ja, og ikke mindst deres fansboys, som ikke er vandt til at være i defensiven som de med rette er for tiden... ;-)

"Sony Fan-boy!" råbte manden der lige fik en bog om Xbox 360 ind af døren... LOL :)
dRxLdRxLSkrevet 02/06-06 18:52, rettet 03/06-06 17:31 
Det ville vel egentlig først være et problem hvis det var "J. Allard - Swim Suit Calendar (and less)" han havde fået ind af døren :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 02/06-06 20:43 
Ydrr ;)
HeroldHeroldSkrevet 03/06-06 17:02 
dRxL>
Det ville vel egentlig først være t problem hvis det var "J. Allard - Swim Suit Calendar (and less)" han havde fået ind af døren :-p

Jeg mener det er et indlæg i selve bogen :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/06-06 16:55 
Well vi kan nok blive enige om at der er rigtig meget crap ude om ps3 lige nu. Om hvor meget der er sandt eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men blandt andet den her fik mine øjne op; http://www.theinquirer.org/?article=32171

"ps3 hardware, slow and broken" summer hele nyheden ret godt op.
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 05/06-06 17:13, rettet 05/06-06 17:14 
Det ser jo helt vanvittigt ud. Så galt at man dårligt kan tro det. Og jeg som troede at de ville rette op på alle fejlene fra PS2 uden at lave katastrofale nye. Jeg så heller intet fra E3 som imponerede, men regnede vel nærmest med at det ville komme.

Vi får se når vi er lidt tættere på lanceringen.

Stakkels Jade, hun fortjener bedre end at arbejde på forfejlet hardware med middelmådige værktøjer ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 05/06-06 18:27 
Det er jo bare hukommelsen som tilhører gpu'en (RSX) der læses meget langsomt af Cell. Det er ikke vigtigt.

PS3 har ikke en unified memory architecture som 360'eren, hvor alt hukommelse deles af gpu og cpu. På PS3 har både gpu og cpu 256 MB hukommelse - på 360 deler de 512 MB.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 07/06-06 08:35 
IGN rapporterer at PS3 måske alligevel ikke vil emulere PS2 titler igennem software, men igennem den originale hardware på samme måde som PS2 emulerede PSX.

Godt nyt hvis det passer :)

IGN artikel
ChronoChronoSkrevet 07/06-06 10:07 
Meget godt nyt. Der må da også være plads nok i den kasse :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 07/06-06 10:38 
De to PS2 chipsets fylder næppe det store... nok mere fabrikations prisen der påvirkes ;)
BeanoBeanoSkrevet 07/06-06 20:58 
MagicBox skriver lidt mere om rygterne:

RUMOR: If the report from Ultra One is true, then it would not be possible to run PS2 and PSone games in high definition mode. The magazine also reported that Nintendo is also likely to use a hardware solution for Wii to playback GameCube games, i.e. include the GameCube hardware components in Wii; and emulation for older systems (N64, SNES, NES, PC-Engine/Turobgrafx-16 and Mega Drive/Genesis).

Synd hvis dette passer og PS2 spillene ikke vil opscales til HD alligevel :(
RJKRJKSkrevet 07/06-06 21:01 
Til gengæld får jeg ret omkring software emulering ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 07/06-06 21:05 
Jeg synes at tabet af HD i "gamle spil" er en rimelig pris at betale for at RJK kan blive ved med at leve i den illusion at han altid har ret... eller gør jeg? :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
255 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig