X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Guitar Hero I+II


Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/05-06 18:17, rettet 06/05-06 18:23 
Jeg tænkte det var på sin plads med en egentlig tråd om dette fede spil og den annoncerede opfølger.

Hvor langt er folk nået i spillet? Jeg mangler 3 sange på hard (bonus-sange ikke medregnet), men er også gået lidt i gang med expert hvor jeg p.t. sidder fast ved Symphony of Destruction. Jeg har slet ikke lært at mestre hammer-ons og pull-offs og som konsekvens har jeg meget svært v... Se hele indlægget


Guitar Hero II E3 plans, song list revealed
(...)
54 emne(r).
1 2 > »

Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/05-06 18:17, rettet 06/05-06 18:23 
Jeg tænkte det var på sin plads med en egentlig tråd om dette fede spil og den annoncerede opfølger.

Hvor langt er folk nået i spillet? Jeg mangler 3 sange på hard (bonus-sange ikke medregnet), men er også gået lidt i gang med expert hvor jeg p.t. sidder fast ved Symphony of Destruction. Jeg har slet ikke lært at mestre hammer-ons og pull-offs og som konsekvens har jeg meget svært ved at klare de vilde soloer. Min taktik indtil videre er bare at spare en masse star power op, følge med i soloen så godt jeg kan og så fyre SP af når det bliver kritisk og håbe på det bedste :)

Mht. at slå tonerne an har jeg vænnet mig til at bruge tommeltotten, til konstant at slå ned på den hvide dingenot. Men for at klare nogle af de sværere sange bliver man vist nødt til at holde på den, som var den et plekter og bevæge den op og ned, hvilket kræver lidt tilvæning for mig.

En ting der irriterer mig lidt ved spillet og som jeg håber de retter i 2'eren, er at man ikke kan øve individuelle dele af sangene, altså bestemte riffs, soloer, skalaer etc. Hvis man f.eks. mestrer det meste af en sang, men konstant kikser ved en bestemt sektion, så ville det være rart at kunne gå ind i practice mode og få spillet til at køre den del om og om igen. Det er jo også sådan man lærer at spille noget på en rigtig guitar, ved at øve sangen bid for bid indtil de enkelte dele sidder i fingrene...

For dem som ikke alllerede har set det, har Harmonix afsløret nogle af de sange der vil figurere i 2'eren:

Guitar Hero II E3 plans, song list revealed
(...)
SumezSumezSkrevet 06/05-06 18:44 
Ser ud til at de stadig fokuserer på 80'er heavy/hardrock. Pis. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 07/05-06 02:57 
Ja det er utrolig godt gået at de har gengivet hvor svært det er at spille guitar rigtigt. Det er en god indgang til at spille rigtig guitar vil jeg mene. Hvis man mestrer guitar Hero, kan man sagtens begynde på at spille rigtig guitar og vil sikker have nemmere ved at lære det.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KillercowKillercowSkrevet 11/05-06 12:59 
@Sumez

Er der andet? :P
KillercowKillercowSkrevet 11/05-06 13:01 
@TL

Det har ikke ret meget med hinanden at gøre. Mange af sangene i Guitar Hero er meget lettere at spille på en rigtig guitar. Men oftest kræver det en langt bedre rytmefornemmelse, end det er nødvendigt i Guitar Hero - plus det tager lang tids øvelse at få styr på den rigtige dæmpning af strengene. Det er til gengæld noget, man kun behøver få styr på én gang :)

Det tætteste på rigtigt guitarspil er nok når man spiller power chords på højere sværhedsgrader.
TLTLSkrevet 11/05-06 13:11 
Killercow ->

Jeg mente også på højeste sværhedsgrad egentlig. Eller bare hard.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 10/05-07 16:54 
Så blev Guitar Hero: Rocks the 80s endeligt annonceret til PS2 :)

Spandex not included
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-07 16:57 
80'er rock FTW! Jeg ser frem til en endelig trackliste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/05-07 08:24 
Beano>
Så blev Guitar Hero: Rocks the 80s endeligt annonceret til PS2 :)

Er der ikke nok 80'er rock i Guitar Hero i forvejen?
Jeg står åbenbart helt alene i den her sag. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/05-07 08:25 
JA ;)
WehnerWehnerSkrevet 11/05-07 08:26 
Nej, jeg synes også at Guitar Hero III: The Level 42 edition ville være mere på sin plads :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 11/05-07 08:57 
80's YAY!

Nu skal vi f..... have Fade To Black (Metallica) og noget Iron Maiden med (meget gerne Hallowed Be Thy Name).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 11/05-07 10:33, rettet 11/05-07 10:34 
Ja, Metallica ville være fantastisk... men ikke sikkert Metallica vil licensere deres musik til GH :(
Krans.KKrans.KSkrevet 11/05-07 20:59 
Beano>
Ja, Metallica ville være fantastisk... men ikke sikkert Metallica vil licensere deres musik til GH :(

Det kunne man vel nemt forestille sig, de var typerne, der kunne finde på ikke at ville.

Men det skal blive rigtig godt med et nyt Guitar Hero, jeg er ved seriøst at trænge til noget ny udfordring. Det er faktisk første gang siden jeg begyndte at spille 1'eren for et års tid siden, at jeg har oplevet, at jeg er begyndt at køre lidt død i det. Jeg er dog stensikker på, det kun er pga. mangel på nye numre, spillet er stadig aldeles fantastisk. Men jeg er måske lidt betænkelig ved, hvilken type 80'er rock vi vil få at se. Soundtrackene har været intet mindre end fantastiske hidtil med meget få svipsere (Aerosmith, The Police), og jeg er lidt bange for et rendyrket 80'er soundtrack MÅSKE vil køre videre ad den linje =\ Men selvfølgelig kan det også blive rendyrket Metallica/Iron Maiden/Megadeth/Joy Division/Nirvana himmerig =D Måske endda blandet med lidt Pantera hvis man er rigtig heldig, men så skal de vel i reglen tage nogen af numrene fra de små uafhængige udgivelser, hvad de nok ikke gør.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
CoreCoreSkrevet 11/05-07 22:47, rettet 11/05-07 22:51 
Krans.K>
Men selvfølgelig kan det også blive rendyrket Metallica/Iron Maiden/Megadeth/Joy Division/Nirvana himmerig =D Måske endda blandet med lidt Pantera hvis man er rigtig heldig, men så skal de vel i reglen tage nogen af numrene fra de små uafhængige udgivelser, hvad de nok ikke gør.

Nirvana havde ikke andet ude i firserne end Bleach, og jeg tror altså at det er noget begrænset med morskaben i Guitar Hero-versioner af numrene derfra. Det samme gælder Pantera før Cowboys from hell, de numre er jeg helst fri for nogen sinde at støde på igen ;)

Men Anthrax, Testament, King Diamond, Slayer og Sepultura burde da også være leveringsdygtige af fed firser-tråd.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 11/05-07 23:00 
Bedst at de numre gemmes til dødsmetal / whatever udgaven af Guitar Hero, så jeg slipper for nogensinde at lytte til det bras.

Dem Eurogamer listede er interessante:

* I Wanna Rock - Twisted Sister
* I Ran - Seagulls
* Round and Round - Ratt
* I Want Candy - Bow Wow Wow
* Metal Health - Quiet Riot
* Holy Diver - Dio
* Heat Of The Moment - Asia

Plus selvfølgelig en helt masse mere lækkert.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 12/05-07 00:27, rettet 12/05-07 00:38 
OK Mr. Know-it-all, gætter vi igen eller er det bare endnu en gang ren tågesnak om ting du tydeligvis ikke ved noget om?

Anthrax er allerede at finde i de eksisterende Guitar Hero-spil sammen med både Megadeth og Pantera, hvoraf sidstnævnte falder i samme genre som Slayer og Sepultura. Dio ligger meget tæt op ad firsernes Anthrax, Testament og King Diamond, og intet af det nævnte er på nogen måde dødsmetal.

Så måske er det bare Guitar Hero-serien, du helt skal holde dig fra for at slippe for det "bras".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 12/05-07 00:52 
Måske deler jeg bare ikke din musiksmag.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 12/05-07 08:46 
Måske skulle du bare have en:

Du kan ikke backpaddle dig ud af den Okotta; Kom nu videre i teksten.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 12/05-07 08:55 
Fedt at bashe folk fordi man har en anden musiksmag... uanset hvem det så er.
Krans.KKrans.KSkrevet 12/05-07 09:53, rettet 12/05-07 09:54 
Core>

Nirvana havde ikke andet ude i firserne end Bleach, og jeg tror altså at det er noget begrænset med morskaben i Guitar Hero-versioner af numrene derfra. Det samme gælder Pantera før Cowboys from hell, de numre er jeg helst fri for nogen sinde at støde på igen ;)

Men Anthrax, Testament, King Diamond, Slayer og Sepultura burde da også være leveringsdygtige af fed firser-tråd.

Ja det var også bare et lille udpluk... jeg har faktisk heller ikke hørt noget af det Pantera har lavet før Cowboys From Hell, men de lavede da vist noget glam-rock i starten af 80'erne gjorde de ikke? =D Nok også inden Phil Anselmo kom til og satte lidt skik på tingene.
Men også gode navne du nævner der, mit var også bare et lille udpluk, der er ikke tvivl om, at der findes masser af god spade fra 80'erne... men der findes fandme også meget lort, og jeg gider bare ikke at skulle sidde og spille Aerosmith.
Måske skyldes min reserverede holdning også, at det ikke længere er Harmonix der står bag... man ved sgu aldrig hvad de andre kan finde på =D
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
CoreCoreSkrevet 12/05-07 10:24, rettet 12/05-07 10:26 
Krans.K>
jeg har faktisk heller ikke hørt noget af det Pantera har lavet før Cowboys From Hell

Og kan du (som jeg) lide det Pantera vi kender, så er du også helst fri ;)

Men jo, det er så'n noget hillbilly-glam-rock med sminke og falsetvokal. Har du i øvrigt set at der er opkaldt en achievement efter Dimebag Darrell i 360'er versionen af Guitar Hero II?

Jeg er også helst fri for Aerosmith og det der ligner, men Cherry Pie i 2'eren viste mig alligevel at glamrock godt kan være sjovt nok at spille. Så noget Mötley Crüe kunne jeg også godt leve med...tror jeg.

Selvom hard-rock og det der er tungere unægteligt er blevet federe med tiden, så er der alligevel en del at tage af fra firserne også. De tunge drenge som Death og Morbid Angel var allerede med dengang, og hvis udviklerne vil køre den sikre stil (hvilket de jo nok vælger), så er der stadig både Red Hot Chili Peppers og AC/DC at tage af, og vi kan nok alle sammen leve med endnu et nummer fra Appetite For Destruction-skiven ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 12/05-07 12:02 
Det undrede i hvert fald mig, at lige præcis AC/DC ikke var repræsenteret på Guitar Hero II.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Krans.KKrans.KSkrevet 15/05-07 21:39 
Jeg har ikke spillet 360-versionen af Guitar Hero II, så jeg har ikke set den achievement Core... hvad er det for en størrelse?

Men nej, jeg ville heller ikke have noget imod Paradise City i det nye spil =D

Wehner -->> Der er vel mange store navne man kunne undre sig over manglede. Metallica er vel måske nok det største metal-orkester i verden (ikke baseret på mine personlige præferencer), og de har heller ikke huseret i spillene endnu. Det tætteste vi kommer er lidt Megadeth =P Men det handler vel også om at sikre sig rettighederne, der er da nok også nogen af de store orkestre, der har en anelse primadonnanykker.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
HeroldHeroldSkrevet 15/05-07 22:08 
Jeg mener at Dimebag gives for at ramme 100 notes i træk. Der er så awards helt op til 500 i træk :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 15/05-07 23:46 
Herold: det er rigtig og 500 notes er van hallen. Men der er nu også en 1000 notes en >< (der får jeg ikke i lang tid :p )
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 15/05-07 23:59 
Er den ikke også i coop? Ikke nok med at du selv skal være fejlfri, du skal også have en ven, der er det :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 16/05-07 00:01 
Coop har dem også yep. Men der er så kun 500hver ved 1000, 250 hver ved 500 og så videre.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Krans.KKrans.KSkrevet 16/05-07 18:37 
1000 notes i træk kan sagtens lade sig gøre =) Men skammeligt Dimebag ikke er længere oppe i hierarkiet.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/05-07 17:35 
Konsolkongen>
80'er rock FTW! Jeg ser frem til en endelig trackliste.

Opdateret officiel trackliste:

- 18 and Life (Skid Row)
- Bathroom Wall (Faster Pussycat)
- Lonely is the Night (Billy Squier)
- Nothing But a Good Time (Poison)
- Play With Me (Extreme)
- Shaken (Eddie Money)
- Synchronicity II (Police)
- I Wanna Rock (Twisted Sister)
- I Ran (Flock of Seagulls)
- Round and Round (Ratt)
- I Want Candy (Bow Wow Wow)
- Metal Health (Quiet Riot)
- Holy Diver (Dio)
- Heat Of The Moment (Asia)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 23/05-07 16:01 
Første GH3 tracks annonceret også :)

"Paint It Black" (by The Rolling Stones)
"Cherub Rock" (by Smashing Pumpkins)
"Sabotage" (by Beastie Boys)
"The Metal" (by Tenacious D)
"My Name is Jonas" (by Weezer)
"Knights of Cydonia" (by Muse)
"Rock And Roll All Nite" (as made famous by Kiss)
"School's Out" (as made famous by Alice Cooper)
"Slow Ride" (as made famous by Fog Hat)
"Cult of Personality" (by Living Colour)
"Barracuda" (as made famous by Heart)

Link
BeanoBeanoSkrevet 26/05-07 20:00 
Er der nogen der kan anbefale en Dualshock->USB adaptor så man kan spille GH 1+2 på PS3?
BeanoBeanoSkrevet 19/06-07 16:41 
Billeder af guitar controlleren til Rock Band.... NICE !

"Rock Band's Fender Strat"
jaesjaesSkrevet 19/06-07 17:18 
Lidt forudsigeligt og kedeligt efter min mening.

De skulle hellere have valgt en http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitars/Flying%20V/V%2DFactor%20Faded/]Flying V[/LINK]" target="">Flying V (hvis et samarbejde med Gibson kunne have kommet på tale, selvfølgelig), eller noget tilsvarende mere festligt og "\m/" :)
dpldplSkrevet 19/06-07 17:25, rettet 19/06-07 17:25 
Ved nu ikke. "flying v" ser ud til være ubehagelig at sidde.

Synes deres vælg er fint. Da den jo også skal være ordenlig at holde/sidde med.
Personlig synes jeg GH2 guitaren var provo at sidde med >< (havle spidse kanter = bad idea)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 20/06-07 09:17 
Beano>
"Sabotage" (by Beastie Boys)

Nice! :D
Til gengæld kan bare lugten af Tenacious D få mig til at holde mig langt væk fra det meste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/06-07 10:04 
jaes>
Lidt forudsigeligt og kedeligt efter min mening.

Det jeg syntes er lovende, er at de gør den mere autentisk i designet i forhold til GH1+2 controlleren og knap så "Fisher Price"-agtig at se på. F.eks. er guitarhalsen (er det den korrekte betegnelse?) langt tyndere som en rigtig guitar.
Build-kvalitet kan man selvfølgeligt ikke vurdere udfra billeder, men den ser noget dyrere ud end de gamle kontrollers ;)
WehnerWehnerSkrevet 20/06-07 10:17 
Jeg mener ikke, de kunne vælge en bedre guitar, og det er fint at slippe for Gibsons modeller. Hvis det var "Bass Hero" skulle de jo også vælge en Fender Jazz :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 20/06-07 10:58 
Jeg er vild med at der er knapper to steder på halsen, dog ser det ud til at det bare er de samme, hvilket dræber morskaben lidt igen.

Men alligevel syntes jeg at den lugter lige lovligt ulækkert af rip-off. Selv farveskalaen på knapperne er magen til Guitar Hero-guitaren.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 20/06-07 11:05, rettet 20/06-07 11:06 
Core>
Jeg er vild med at der er knapper to steder på halsen, dog ser det ud til at det bare er de samme, hvilket dræber morskaben lidt igen.

Nej, de små knapper bruges efter sigende til solo-sektioner :)


Core>
Men alligevel syntes jeg at den lugter lige lovligt ulækkert af rip-off. Selv farveskalaen på knapperne er magen til Guitar Hero-guitaren.

Rip-off?

Rock Band er fra Harmonix som også lavede Guitar Hero 1+2.
CoreCoreSkrevet 20/06-07 11:36, rettet 20/06-07 11:37 
Beano>
Rock Band er fra Harmonix som også lavede Guitar Hero 1+2.

Det gør det da ikke i orden at de bare kloner deres eget produkt under en ny fane, efter at have solgt originalen videre. Det kan da ikke være for meget at forlange at de i det mindste prøver at komme med nogle nye idéer (hvilket solo-knapperne da også er, hvis ikke de bare er de samme knapper et andet sted).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 20/06-07 11:41, rettet 20/06-07 11:43 
Core>
Det gør det da ikke i orden at de bare kloner deres eget produkt under en ny fane, efter at have solgt originalen videre.

Der er masser af nye tiltag i Rock Band som gør spillet til langt mere end en Guitar Hero klon - også bare på guitar delen isoleret :)

Kan ikke se der er noget problem at knapperne har de samme farver - vil tværtimod sikkert gøre folk sure hvis knapperne pludseligt havde nye farver.
SumezSumezSkrevet 20/06-07 13:29 
Core>
Men alligevel syntes jeg at den lugter lige lovligt ulækkert af rip-off. Selv farveskalaen på knapperne er magen til Guitar Hero-guitaren.

Nu er Guitar Hero guitaren jo også en direkte kopi af Guitar Freaks guitaren til at starte med, så det er vel ikke noget nyt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/06-07 13:30, rettet 20/06-07 13:37 
ja det mener jeg også den er langt hen af vejen (minus whammy-bar), men er knapperne ikke anderledes farvet på den?
BeanoBeanoSkrevet 25/06-07 08:13 


"Rock Band's Drumkit and Microphone"
SumezSumezSkrevet 25/06-07 09:57 
Beano>
men er knapperne ikke anderledes farvet på den?

Jeg tror nok de sidder i en anden rækkefølge, men ellers minder det meget om det. Udformningen af knapperne er fuldstændig ens.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/06-07 10:01 
Fede trommer! Gad vide om de er "tryksensitive"? Der skulle meget gerne kunne komme en ordentlig udfordring i trommejobbet også. :)

Men hvorfor skal det altid handle om rockmusik? Jeg håber de får blandet nogle andre genrer ind i det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 01/07-07 18:30, rettet 01/07-07 19:00 
Beano>
Er der nogen der kan anbefale en Dualshock->USB adaptor så man kan spille GH 1+2 på PS3?

Jeg så en i Game til 119 kr. igår. Så nu spørger jeg lige igen...er der nogen der ved om denne virker med Guitar Hero?

EDIT: Jeg kan så selv lige tilføje at Guitar Hero 1 slet ikke kan køre på PS3'eren, så for mit eget vedkommende er det fuldstændig ligegyldigt nu. (PS3-BC-Defenders explain Yourselfes :p)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/07-07 19:33 
Guitar Hero virker vidst fint på en US konsol. Men der findes vidst endnu ingen adaptor der virker med GH controlleren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/07-07 19:53, rettet 01/07-07 19:53 
Jeg mener at Pelican er kommet (eller kommer) med en der virker fuldt med GH1+2 - men har ikke set den til salg nogen steder :(
54 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig