X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ishockey A-VM


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/05-06 20:56, rettet 05/05-06 20:58 
Her i pausen mellem 2. og 3. periode vil jeg lige sparker til Jer alle sammen!

Danmark har efter 0-3 i første periode, rejst sig og med vilje og et fejderhjerte sjældent set mage, udlignet med en 3-0 sejr i anden periode!

Lykkes det endnu engang miniput nationen Danmark at tage point fra verdens mest stolte ishockeynation...?

Jeg sidder i hvert fald med sommerfugle i maven og kilden i p... hov sobert sprog tak.

Hvis der skulle være andre ishockeyentusiaster på forum, kan vi diskutere hvordan vi oplever stoltheden sprede sig i stuen, når den rutinerede Jens Nielsen, geniale Frans Nielsen og sprudlende Peter Hirsch, driver gæk med sportens aller aller største og bedst betalte stjerner :)

EDIT: Rune og Fizban, der den version med 5 markspillere på banen og udvisninger for svinestreger, så nørd i bare videre ;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
FizbanFizbanSkrevet 05/05-06 21:10 
HVAD???
det er jo ikke sjovt når man ikke bare kan nakke målmanden og score på et tomt mål
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/05-06 21:44 
Desværre et fortjent 3-5 nederlag til Danmark, men vi forlader bestemt banen med æren i behold, og et slagskud på trekanten 3 minutter før tid fra Morten Gren havde fortjent en bedre skæbne!

Det er dog svært at være andet end optismist efter dagens indstats. Canada er puljens klart sværeste modstander set med danske øjne, og det bliver spændende at følge USA-kampen, hvor der igen er mulighed for lille Danmark at tale med stor røst på den interationale ishockeyscene.

Den forudråbte skæbnekamp mod Norge kam man med de takter vi har vist i aften også kun glæde sig til, men det kræver endnu en dansk herreindsats at sikre sig sin efterhånden etablerede plads i A-puljen :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/05-06 21:45 
Fizban>
HVAD???
det er jo ikke sjovt når man ikke bare kan nakke målmanden og score på et tomt mål

Nej og vel heller ikke når spillerne ikke jævnligt gennemtæskes af lyn og glassplinter ;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JAAJAASkrevet 05/05-06 23:44, rettet 05/05-06 23:46 
Jeg snakkede med en canadisk kammerat under kampen, og han sagde uopfordret, at han havde fået stor respekt for Danmark og kunne se, at vi var nået langt det sidste stykke tid. Det var en god fornemmelse.
kooikkooikSkrevet 06/05-06 01:36 
Danmark er nået rigtig langt. Vi nakker USA igen på søndag. De ryster sku nok lidt i bukserne efter vi slog dem dengang ved VM. Man skal ikke undervudere Danmark ligegyldig hvilken sport det er. Når man tænker på hvor lille et land vi er så er vi gode i rigtig mange sportsgrene.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/05-06 09:30 
(pånær fodbold)
Home is where the hardware is..
TKTKSkrevet 06/05-06 12:32, rettet 06/05-06 12:34 
Min far er udstationeret i Letland, Riga, de kommende år.. Så jeg er her/der selvfølgelig :D

God kamp i går ! Især for os Vojens fans, vi kunne igen få råbt lidt efter den evige 2'er Heinz Ehlers!

"Heinz Ehlers? Du vinder aaaldrig guld"

Generalt går folk amok herovre! Efter Letlands 1-1 mod Tjekkiet kørte folk rundt med flag ud af vinduerne og var i det hele taget helt oppe i det røde felt ;)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 06/05-06 12:46 
Som Aab fan gør ovenstående rigtig ondt!!!

Men føj hvor er jeg misundelig over jeg ikke sidder på lægterne i Riga søndag aften!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
TKTKSkrevet 06/05-06 12:50 
Hehe!
Heinz grinte/grinede? Bare af det i går ;) Så mon ikke han klarer den!

Der er overraskende mange danskere herovre! Bliver spændende på Søndag. Man skal købe en "dobbelt-billet" når man skal til ishockey herovre. Dvs. 2 kampe. Så det blev til Usa-Norge i går. Og så Danmark-Canada. Usa er sgu ikke for overbevisende. Lad os se hvad de kan i morgen :)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 06/05-06 13:42 
Personligt har jeg også Rusland som stor favoritter! men som et hvert vm afhænger holdenes styrke alt for meget af hvilke spillere der bliver klar/fritstillet af deres respektive NHL-klubber.

Finland tror jeg toppede under OL, men der brænder stadig et håb for en finale mellem netop Finland og Rusland, i mine øjne en drømmekamp, da finnerne med bl.a. Ruutu har formået at løfte det fysiske niveau, derudover af er disse hold de hurtigste og tekniske, mest imponerende landshold jeg længe har set!

Finland har altid være mit hold når det gælder slutrunder, efter fulgt af Canada og Rusland, så der er endnu engang lagt i ovenen til en masse kampe mellem de mange helt store nationer :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
TKTKSkrevet 06/05-06 19:39 
Det er svært at sige ja. Som du selv nævner afhænger det jo megetaf om NHL spillerne deltager. Rusland og Finland har jeg også mest lyst til at se spille, men jeg kan jo ikke helt lade vær' med at heppe på Letland :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig