X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reparation af Dreamcast?


Svar
WeskerWeskerSkrevet 25/04-06 20:02 
hejsa alle sammen, jeg har en dreamcast med chip der er gået kold. den er sikkert brandt sammen, også vil jeg gerne høre om der er nogen her på siden der kan hjælpe mig?
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
RJKRJKSkrevet 25/04-06 20:15 
Hvis den er "brændt sammen" er der ikke meget anden hjælp end at få en ny...

Men mon ikke bare det er strømforsyningen? Hvad er der sket, og hvad sker der nu?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WeskerWeskerSkrevet 30/06-06 08:38 
hmm det kan godt være den bare er strømforsyningen, da jeg ved et uheld kom til at sætte et normalt strøm stik til den... men ved du om der er andet at stille op, eller om man bare skal anskaffe sig en nu???
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
RJKRJKSkrevet 30/06-06 09:35 
Er det en US/JAP-maskine, som du har sat 230V til? I så fald vil jeg tro strømforsyningen er gået, ja. Du kan sætte en anden strømforsyning i - hvis du kan skaffe en - og ellers er strømforsyningen nok noget af det eneste, man direkte kan lave. Hvis du kan finde én der vil lave den for mindre end du kan købe en anden Dreamcast for ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-06 09:51 
Du kan starte med at skifte sikringen i strømforsyningen. Bare hiv den gamle ud tag den med til den nærmeste Radio-TV-mand, så skulle han gerne kunne sælge dig en tilsvarende ny.
Koster næsten igenting... så må du håbe, det er det eneste, der er brændt af :/

Reparation af Dreamcast?
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 30/06-06 09:51, rettet 30/06-06 09:53 
En "kogt" strømforsyning er forholdsvis let at lave. Der er én specifik dims der "eksploderer" som du let kan skifte med en loddekolbe. Selve dimsen koster ca. 15kr.

edit: Det var ikke sikringen jeg mente. Men en af de der større "runde tønder" til højre i Killer Beans billede.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-06 10:33 
Hvis det, som dRxL skiver, er en elektrolytkondensator, der har vendt vrangen ud, bliver det ikke svært at finde synderen. Kan efterlade et forfærdeligt svineri, hvis den har stillet træskoene voldsomt nok :D
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 30/06-06 11:16 
Det kan også sagtens være en spændingsregulator der himlet. Det sådan en lille 3-benet fætter med en køleplade bag (nogen gange monteret på en endnu større køleplade). Den sørger for at der aldrig kommer mere end 5V ud, selvom der skulle blive sendt mere ind (mener at det hedder en 715, nogen ret mig her, hvis det er forkert).
Når sådan een er død, er det tit at den sender 5V ud lige der tændes og ingenting bagefter (det kan du måle med dit voltmeter.) Den er også nem at skifte og koster ikke meget i fx. Brinck.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 30/06-06 12:07 
De 2 (!) gange jeg har gjort det har det i hvert fald været en "elektrolytkondensator" der har eksploderet med en masse brunt stads udover det hele til følge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KoludaKoludaSkrevet 03/07-06 22:43 
Har reppet et par Dreamcast og Xbox , som har fået sig en tur med 220/240v , alle har været kørende med ny kondensator...
WeskerWeskerSkrevet 18/09-06 14:46 
jeg takker dig for din hjælp, super nok min ven ;)
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig