X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor godt er det nye Tomb Raider?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 22/04-06 19:07, rettet 23/04-06 10:10 
Måske er det fordi jeg lige er blevet single... men jeg finder mig selv underligt draget mod det nye Tomb Raider spil. Er der nogen der har det? Anmeldelserne synes at være so-so, på den anden side mistede jeg rimeligt hurtigt interessen for Oblivion dets super anmeldelser til trods.

Nogen der har noget godt at sige om spillet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 22/04-06 19:44, rettet 22/04-06 19:46 
Jeg syntes det er ret godt men når slet ikke niveauet fra de første spil... dog MEGET bedre end det forrige spil!

Der er alt for stor fokus på gun-play/action og tåbelige køre-sekvenser, og for lidt udforskning og "tomb-raiding" som jo var de gamle spil's varemærke.
De tombs som man render rundt i er flotte nok men slet ikke så episke og facinerende som i de gamle spil og ret hurtigt overstået. Puzzles er også for uopfindsomme og forudsigelige.

En fed ting ved spillet er dog styringen som er meget dynamisk og intuitiv - slet ikke så sløv og kluntet som det foregående spil :)

Xbox 360 udgaven er rigtigt flot og skarp, men har desværre framerate problemer der trækker ned i helhedsintrykket.

Trods spillets mangler, så er det sjovt nok at spille... jeg giver det 7/10 ;)
dRxLdRxLSkrevet 22/04-06 20:12 
Gælder de 7/10 også hvis man skal ud og give 550kroner for det? ;-)

(jeg halvt gætter på at på at du har siddet med en anmelderkopi).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/04-06 21:13 
Kære ven... Fast food, Commando med Arnold og Naughty Nurses til senere på aftenen, dét er kuren du leder efter, nu hvor du er single :P Der er ingen grund til at rode sig ud i noget med en middelmådig spilserie som Tomb Raider, selvom det kan være en hård tid ;)
BeanoBeanoSkrevet 22/04-06 21:50 
dRxL>
Gælder de 7/10 også hvis man skal ud og give 550 kroner for det? ;-)

Du kan jo nøjes med at give £40 den ;)

Der er et 7 tal på Edge-scalaen hvilket ikke er skidt.


dRxL>
jeg halvt gætter på at på at du har siddet med en anmelderkopi.

Nej, hvorfor ?
dRxLdRxLSkrevet 22/04-06 22:21 
Fordi alle herinde (på nær mig) arbejder som anmeldere :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/04-06 23:37 
Jeg synes det er et ganske udmærket spil, dog lidt for hurtigt overstået (10 timer - dog langt mere hvis du vil gennemføre det 100%)

360 versionen ser fremragende ud som Beano siger, men "framrate problemerne" har jeg ikke bidt mærke i. Der er to tåbelige motorcykel sekvenser, ellers er resten af gameplayet glimrende og meget "tomb raiding" - jeg kan kun anbefale det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 23/04-06 09:06 
PalleJensen>
...resten af gameplayet glimrende og meget "tomb raiding"

Man glemmer åbenbart meget på 9-10 år.. det er nok alderen ;)

Jeg savner de store åbne baner hvor man skulle udforske omgivelserne for at komme videre. Det findes slet ikke i Legend hvor banerne derimod er meget begrænsede og lineære, og altid åbenlyst hvad man skal. Udfordringen mangler helt.
Banerne i Legend er flotte nok og det ligner et Tomb Raider spil, men når man spiller det minder det mere om kulisser fremfor ægte lokationer.

Virker lidt på mig som om at udviklerne har brugt en masse krudt på at lave en engine men "glemt" at lave ordenligt baner der udnytter den.
Synd for styring, fysik, grafik og de nye gameplay tilføjelser er rigtigt godt, så jeg håber der kommer en opfølger :)
dRxLdRxLSkrevet 23/04-06 09:33 
Måske en "indholds patch", "nu med baner der er værd at spille" :-p

En sidenote: Al den østrogen som Laura's voluptiøse korpus tyder på må da undergrave hendes muskelstyrke. Med andre ord ville jeg ønske at "nogen" ville tage sig sammen og lave en troværdig kvindelig bad-ass. Lille og spinkel som russisk gymnastikpige og med et arsenal af beskidte tricks (aka. kvindelist) i ærmet.
Ikke fordi det ville være sexet (har aldrig selv fundet gymnastikpiger hvis kroppe er blevet afholdt fra en naturlig udvikling sexede) men fordi det ville være "ægte".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 23/04-06 09:55 
Tog mig 12 timer at gennemføre 100%, dvs. gennemføre det tre gange og få alle rewards.

Rigtig godt spil, dog med to fejl; kørescenerne (som ikke fylder meget alligevel) og længden.

Vil anbefale du "låner" det i EB, gennemfører det og afleverer det tilbage, da det klart er værd at spille. Det er bare ikke værd at have stående på hylden efter det er gennemført.
» a winner is you «
BeanoBeanoSkrevet 23/04-06 10:00 
Rites>
Vil anbefale du "låner" det i EB, gennemfører det og afleverer det tilbage, da det klart er værd at spille.

Eller købe det brugt (hint :)).
dRxLdRxLSkrevet 23/04-06 10:01 
Jeg har desværre ikke samvittighed til at udnytte butikker. Ikke en gang når det gælder landsdækkende kæder :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 23/04-06 10:01 
Hvorfor bruge penge på det, når du kan låne det gratis ved et depositum?
» a winner is you «
RitesRitesSkrevet 23/04-06 10:03 
dRxL>
Jeg har desværre ikke samvittighed til at udnytte butikker. Ikke en gang når det gælder landsdækkende kæder :-/

Nu er det jo ikke at udnytte det?

Det er en tilfredshedsgaranti.

Mit gæt er bare, at når det er gennemført, så vil du ikke være tilfreds med at have det stående på hylden.

Jeg købte det ikke med den hensigt at skulle aflevere det tilbage. Men længden svarede bare ikke til længden på spillet, og så bliver man jo nødt til at returnere det.
» a winner is you «
BeanoBeanoSkrevet 23/04-06 10:56 
Rites>
Nu er det jo ikke at udnytte det?

Jow, hvis hensigten er at "låne" spillet :)
jaesjaesSkrevet 23/04-06 11:40 
Beano>
så jeg håber der kommer en opfølger :)

Med den slutning, kan det næsten kun ske :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/04-06 12:26, rettet 23/04-06 12:30 
Beano
Man glemmer åbenbart meget på 9-10 år.. det er nok alderen ;)

Ellers er det måske er det bare forskellig smag eller forskelligt syn på spillet?

Well, jeg blev i hvert fald godt underholdt - det er nok kun det første Tomb Raider som er bedre - jeg vil anbefale det til enhver som har fundet de første Tomb Raider spil gode.

Det er ikke et spil for hardcore spillere som vil have hjernedøde sværhedsgrader - det er et godt mainstream spil som giver god og let underholdning...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
millenniummillenniumSkrevet 23/04-06 14:11 
KidCaffeine>
Kære ven... Fast food, Commando med Arnold og Naughty Nurses til senere på aftenen, dét er kuren du leder efter, nu hvor du er single.

Hvad med Dominos pepperoni Feast menu (med ekstra ost og hvidløg), Fast and the Furious og Triple-X, og senere Debbie does Dallas.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 23/04-06 15:21 
PalleJensen>
Ellers er det måske er det bare forskellig smag eller forskelligt syn på spillet?

Well, syntes bare det er meget tydeligt at level designet er helt anderledes og simpelt... om man så kan li' det eller ej er en anden sag.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/09-06 00:38 
Jeg har aldrig været nogen vild fan af fru Croft, men Legend har formået at fange mig.
Ja, motorcykelsekvenserne er åndssvage, men de varer ingen tid, så det er til at overleve. De udendørs baner er rigtig flotte, mens visse indendørs (Specielt i by/militærbase-regi) skuffer.
Legend er rimelig let-spiselig underholdning, og det bliver heldigvis aldrig frustrerende. Det minder mig lidt om Indiana Jones til Xbox, som jeg også holder meget af.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 14/09-06 10:27 
millennium>
Hvad med Dominos pepperoni Feast menu (med ekstra ost og hvidløg), Fast and the Furious og Triple-X, og senere Debbie does Dallas.

Jo da, Dominos-teorien holder skam også. Den ekstra ost er dog vigtig :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig