X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WinXP genstarter hele tiden (hjælp)


Svar
dRxLdRxLSkrevet 14/04-06 13:08, rettet 14/04-06 13:08 
Maskinen kører næsten sin opstart færdig og rebooter så for at starte forfra. Sådan kan den stå og muntre sig i en uendelighed.
Jeg tror nok det er en virus der er i omløb for tiden.

Jeg kan godt starte den op i fejlsikret tilstand. Jeg ved bare ikke lige hvilken patch/ændring jeg her skal udføre for at få den til at starte i normal tilstand igen.

Alt jeg beder om er en hurtig måde at fikse problemet på, er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Jeg er lidt båndbreddebegrænset for øjeblikket (14kr pr MB), så hvis nogen gad give mig et præcist link, ville det være værdsat herfra.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillgoreKillgoreSkrevet 15/04-06 16:53, rettet 15/04-06 16:54 
Sker det også første gang du booter?

Jeg (og de kolleger som har en maskine fra samme indkøb) har et problem med min maskine på arbejdet som lyder lidt som det samme problem du har dog kan den godt starte op første gang.

Hvis jeg senere på dagen rebooter maskinen så gør den som du beskriver og ender i et endeløst reboot loop.

For at få maskinen på højkant igen skal den være slukket i længere tid - hurtigste måde at få den op på er at tage strømmen og så hive strømmen fra og vente 45 skunder før stikket sættes i igen.

Vores supporten er i tvivl om hvad der kan løse dette problem.
HeroldHeroldSkrevet 15/04-06 18:54 
Får du en fejl, hvor den tæller ned til genstart? I det tilfælde er det ihvertfald en virus.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 15/04-06 18:57 
Nej, den genstarter bare før den når ind i selve brugerfladen.

En ca. angivelse på hvornår det er i bootup processen er ville være "lige før login skærmen".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/04-06 19:56, rettet 15/04-06 19:59 
Har du prøvet at nakke CMOS'en?
Det plejer at løse de mest mystiske problem på min egen PC... skyldes nok at mit bundkort er noget bras :/

Det nytter selvfølgelig ikke noget, hvis det er XP, som er i smadder...
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 15/04-06 20:10 
Det første jeg ville gøre, er at prøve at køre Memtest86 på maskinen. Det kan nemlig ofte være hukommelsen, der skaber fejl i opstarten. I fejlsikret tilstand bruger du ikke ret meget hukommelse eller andre ressourcer, så at den klarer det er desværre ikke et sikkert tegn på at hukommelsen er okay...

Ellers... Prøv en online virus-scanner fra fejlsikret tilstand (med netværk)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 18:15, rettet 18/04-06 18:16 
dRxL>
Nej, den genstarter bare før den når ind i selve brugerfladen.

Hvis du kan starte op i fejlsikret, kan det vel lige så godt være en tjeneste/startproces der skaber vrøvl ved indlæsningen af normal tilstand, så systemet derefter rebooter. For at tjekke om det er tilfældet, så prøv at starte 'msconfig' i fejlsikret:

Start > Kør/Run > msconfig > Diagnostisk start - indlæs kun grundlæggende drivere og tjenester.

Hvis du kan boote ind i den normale brugerflade nu, er synderen sandsynligvis ikke en virus/orm, men et driver/tjeneste-problem der skal "fikses".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WehnerWehnerSkrevet 18/04-06 18:26 
Gaku havde akkurat samme problem i sidste uge. Vi fiksede det med en hurtig lille format c:
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 18/04-06 18:47, rettet 18/04-06 18:49 
Josef Stalin>
Format C: solves all problems, no Windows no problem
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 19:09, rettet 18/04-06 19:12 
Altid den nemmeste og mest effektive udvej. Det er heller ikke særligt tidskrævende at skulle starte helt fra bunden igen med opdateringer, tweaking osv... :/

EDIT: No Windows, no Doom, no cocky professional FPS-gamers...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig