X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Afspilning - 50/60hz


Svar
RitesRitesSkrevet 06/04-06 06:34 
Hvis jeg afspiller DVDer i 60hz har de det med at blive vist virkelig dårligt. Billedkvaliteten er crap -det hakker simpelthen konstant.

Skifter jeg 360'eren til 50hz vises film godt nok, men spil (ihvertfald Oblivion) hakker både i lyd og billede.

Så jeg ville høre om fejlen ligger i mit fjernsyn eller i maskinen?
» a winner is you «
HankyHankySkrevet 06/04-06 07:18 
Lige præcis Oblivion, understøtter så vidt jeg er orienteret kun 60 Hz - deraf måske hakken ved 50 Hz?

At film kun kører optimalt under 50 Hz, er vist et kendt problem. Så tror hverken din maskine, eller dit TV fejler noget :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RitesRitesSkrevet 06/04-06 07:20 
Okay

Bare irriterende at man skal skifte frem og tilbage ><

Og jeg havde ikke rigtig lagt mærke til det før.

Min Xbox opfører sig alligevel skod... igen, så den skal sendes ind. Igen.

Men dvs. at spil som ikke kræver 60Hz skulle køre fint med 50? Eller vil 60 altid være bedst at spille i?
» a winner is you «
HankyHankySkrevet 06/04-06 08:45 
Ja, spil som ikke kræver 60 Hz, burde køre fint med de 50 Hz - jeg vil dog til hver tid foretrække at spille i 60 Hz, for at få optimal hastighed i spillet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 06/04-06 10:48, rettet 06/04-06 10:51 
Som med den gamle Xbox (modsat PS2), kan Xbox 360 åbenbart ikke selv finde ud af at vælge den rigtige frekvens til afspilning af film. Så du skal vælge det for den til hver film.

PAL-film (=Europa, Australien svjh) skal stå på 50Hz - ellers hakker de.

NTSC-film (=USA, Japan etc.) skal stå på 60Hz - ellers hakker de.

Fænomenet er helt normalt for alle dvd-afspillere det tvinger frekvensen til en anden, end den der er på filmen. Til gengæld har alle normale dvd-afspillere en Auto-funktion, så afspilleren skifter til den enkelte films format, og alle er glade.

Du bør generelt altid spille i 60Hz, med mindre der er spil der ikke decideret understøtter dette.

(og, ja, der kan sagtens være både region 0 og region 2 film, som Xbox 360 kan afspille, der er i NTSC)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-06 13:07 
Jeg har aldig kørt i 50hz og jeg har efterhånden set en 8-10 film på maskinen, og ingen af dem hakkede.

Men det har måske noget med VGA kablet at gøre?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 06/04-06 13:12 
Det tør jeg så ikke sige. Jeg har kun for alvor eksperimenteret med det på den gamle Xbox.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 06/04-06 13:28, rettet 06/04-06 13:29 
Har kun prøvet een film (PAL) som hakkede/afspillede ujævnt via VGA kablet i 60 hz... tvvler andre PAL film kører bedre i 60 hz.
Kunne desuden også kun afspille det i 640x480 opløsning via kablet.
DVD film skal åbenbart afspilles på en ordenlig DVD afspiller og ikke en konsol...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-06 13:33, rettet 06/04-06 13:34 
Ok træls.

Nu jeg tænker over det så har jeg faktisk prøvet med en DVD der hørte med til en CD. Den hakkede ad H til. Men da jeg havde bestilt fra USA tænkte jeg at det sikket bare var fordi den var reg. låst. Der står ikke reg. kode på skiven eller omslaget, så det er nok ikke tilfældet. :(

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske om det var før eller efter jeg fik VGA kablet. Men der er 99% chance for at det var efter.

Så har jeg bare været usansynligt heldig med valg af film indtil videre...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 06/04-06 13:36 
VGA burde altid køre 60Hz, så alle dine PAL-film burde altid hakke via VGA. Men nogle gange kan man altså godt sidde og se en 50Hz film i 60Hz, uden for alvor at lægge mærke til hakkeriet. Det er jo mest i panoreringer, at det er tydeligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-06 13:46 
Utroligt hvis jeg ikke har bemærket det. Billedkvalliteten mener jeg heller ikke fejler noget, selvom den kun kører i 640 x 480.

Det må undersøges senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/04-06 14:02 
Det hakker heller ikke som man normalt vil opleve det i spil hvor frameraten er lav, men mere en ujævn/hoppende afspilning.
Som Rune også skriver, så er det mest tydeligt i panoreringer :)
jaesjaesSkrevet 06/04-06 14:05 
Generelt frækt, at forholdsvis mange 360-spil enten kun understøtter 60Hz eller kører dårligt i 50Hz (Full Auto). Vi er trods alt PAL-land.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/04-06 17:04 
Sådan er det med ting fra US(og deres generelle holdning til ting), de vil have alle andre skal være som dem, dermed får vi andre lov til at lide ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-06 04:44 
I har ret. Det hakker en smule.

Men jeg gider ikke gøre noget ved det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig