X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Windows XP (officielt) på Intel Macs


Svar
MIKA-LMIKA-LSkrevet 05/04-06 18:59 
Så skete det, det vi alle blot havde spekuleret over om Apple ville gøre - udgive en officiel metode til at kunne dual-boote Intel Macs.

Det fungerer således at man ved opstart vælger hvilket system der skal bootes op i, og herefter kører maskinen så som en ganske almindelige Mac - eller PC.

Og dette betyder jo at der reelt ikke er nogen forhindringer for at en Windows-gamer skifter fra PC til Mac, og så blot bruger Windows når der skal games (og det forhåbentligt offline, for XP er jo stadig usikkert - selv på en Mac ;)

Apple Boot Camp - Windows på Intel Macs
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RJKRJKSkrevet 05/04-06 19:19 
Men er de Macs ikke (prisrelativt) alt for svage til, at nogen vil spille seriøst på dem?

Er det interessante (for den gruppe) ikke den anden vej rundt: Når OSX kører perfekt med dual boot på en standard pc'er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-06 19:30, rettet 05/04-06 19:31 
Det er vel primært en fordel for Mac-ejere, at de så vil kunne bruge Win-software såsom Sony PSP Media Manager, der ikke er kompatibelt med Mac :)

Med den rette tålmodighed (og viljestyrke vil jeg tro :)) kan XP tweakes på ufatteligt mange måder, og blive decideret stabilt, sikkert og hurtigt som det er muligt på det enkelte system ud fra brugeropsætningen. Nu har jeg også selv brugt godt et halvt år på customizing, før jeg nåede der til, så er villig til at forsvare XP (til en vis grad). Det er usikkert, men kun hvis man ikke gider bekymre sig om sikkerhed.

Anyways, nu er Longhorn jo på trapperne, og så har Microsoft forhåbentlig taget sig lidt mere sammen...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
MIKA-LMIKA-LSkrevet 06/04-06 16:41 
RJK>
Men er de Macs ikke (prisrelativt) alt for svage til, at nogen vil spille seriøst på dem?

Indtil videre et det jo kun Apples high-end bærbar, og 'forbruger'-computeren (iMac) der har fået Intel processor - samt Mac mini, som mest af alt er til lettere brug/mediecenter.

Det er ikke til at vide hvorhen Apple går med deres high-end stationære linie, altså 'almindelige tower computere', men hvis der vitterligt bliver mulighed for at bruge standard grafikkort og CPUere, er der vel pludselig blot fra en Windows brugers synspunkt tale om en computer der kan mere (OS X), samt har et bedre design end nogen almindelig PC producent kan tilbyde.

Og mht. prisen vil Apple selvfølgelig aldrig være i stand/villige til at slås med lav-pris producenter, men hvis du kigger på deres top-of-the-line bærbare lige nu, får du svært ved at finde en Core Duo 2.0GHz maskine med samme specifikationer til en lavere pris. På EDB priser koster en sammenlignelig model det samme, eller endda mere.
Et Lenovo ThinkPad med en 2.16GHz CPU - den hurtigste Intel har lanceret - er omkring 10.000/50% dyrere, end en MacBook Pro med sammenligneligt indhold.

Så lige pt. er en top-of-the-line MacBook Pro et bedre køb end en PC, for dem der kunne være interesserede i at prøve OS X. Med de overordnede fordele der er ved OS X, Apple design, og så muligheden for at køre XP 'som normalt'.

Følger Apples high-end-towers samme linie, kan jeg ikke se nogen grund til ikke at købe et Apple tower, for dem der ikke er inkarnerede XP fans, og som ikke går efter det billigste skidt man kan skrabe til sig.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
la0sla0sSkrevet 10/04-06 17:27 
Skyblazer:

Nu er jeg hjemme i påsken og har ikke rodet med xp i et stykke tid, man husker jo det meste, men at supertweake kan jeg nok ikke længere (kunne jeg dengang?). Anyway min faders xp maskine kunne godt trænge til noget gennemsyn, så tweaktips vil virkelig være gode at få!
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 11/04-06 10:58 
Andre er også velkomne
Hvad sker der?
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 11/04-06 11:27 
Hadde hørt på Microsoft hjemmeside at Apple er blevet købt af Microsoft ringede til dem her i morges til dem de sagde at det er rigtigt, sejt det er derfor at der er kommet Microsoft programmer til Mac.
jaesjaesSkrevet 11/04-06 11:47, rettet 11/04-06 13:35 
la0s>
Andre er også velkomne

Efter min erfaring findes den hellige XP-stabilitets-gral ikke. Det sagt, er det bedste du kan gøre nok:
- Hav rigeligt RAM.
- Installer så få, obskure småprogrammer som muligt.
- Kør jævnligt et anti-spyware-program + evt. antivirus.
- Brug evt. et virusprogram, der i realtid kan tage de værste småting, når du surfer.
- Kør evt. jævnligt et oprydnings-program, som kan slette overflødige strenge m.m. i registreringsdatabasen.
- Formater den harddisk/partion, som Windows ligger på mindst en gang om året.

Jeg synes generelt XP kører hæderligt uden dog overhovedet at imponere. På min pc, er det hovedsagelig browserne, der går ned i ny og næ (ja, ikke kun Internet Explorer), men de er jo ret umulige at undvære :)

EDIT: Man kan selvf. bruge et image-program i stedet for at formatere.
la0sla0sSkrevet 11/04-06 11:53 
Hvilket anti-spyware program vil du anbefale. Jeg brugte adaware og et eller andet spybot, men er det stadig gode muligheder.

Det er jo mest til en mand der ikke ligefrem har så meget styr på computere, og jeg er ikke hjemme så tit.
Hvad sker der?
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 11/04-06 11:54, rettet 11/04-06 11:54 
hved godt at det høre til en anden tråd men jeg har fået prøvet beta 2 af vistaen og jeg siger jer den opføre sig som om i hadde installeret Linux Ubuntu selve browseren er en slags Firefox så vil jeg hellere holde mig til min Windows XP Media Center.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/04-06 12:25 
Og jeg holder mig til Ubuntu ;)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 11/04-06 12:33 
la0s>
Hvilket anti-spyware program vil du anbefale.

Bruger selv Ad-Aware, og synes det er fint. Men jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med. "De kloge" siger i øvrigt, at man bør bruge to programmer for at få så godt som al snask ud af systemet. Man skal vist dog passe lidt på, hvad man fjerner, så der ikke slettes filer, der bruges af programmer. Så vidt jeg husker skulle Ad-Aware være ret skånsomt i den retning. Muligvis findes der ét program, som kan tage det meste.

Spybot har jeg hørt godt om, men det er længe siden.
WehnerWehnerSkrevet 11/04-06 12:35 
Jeg har klart bedre erfaring med Spybot end Ad-Aware, så sidstnævnte bruger jeg ikke længere. Måske er det dog blevet bedre inden for det sidste år...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 11/04-06 13:03 
BeOS... drengene.. se det var tider, Zeta var også ganske fint. Mere responsivt OS har jeg aldrig oplevet.
Hvad sker der?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 11/04-06 14:40 
yeps BeOS5Pro.. var et spændende OS..
Det jeg bemærkede ved BeOS var at stort set alle programmer kan kunne finde til det fyldte næsten ingen ting..
en MP3 player fyldte under 700kb.
og et office program lige en 16mb..
Jeg kan desværre ikke præsis huske hvad de forskellige programmer hed...
--
ang. BootCam...

er der andre end mig af P:R brugerer som har installeret det?
JEg har kun posetive oplevelser.. og det fungerer helt fint hos mig.. dog minus Isight...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig