X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Revolution specs afsløret


Svar
ChronoChronoSkrevet 30/03-06 08:26 
IGN har opsnappet hvad der tilsyneladende er nogle af de endelige specifikationer på Revolution. De er som forventet beskedne i forhold til 360 og PS3.

"Broadway" CPU: 729MHz

"Hollywood" GPU: 243MHz with 3MBs of texture memory

RAM: 88MBs, which breaks down to 24MBs of main 1T-SRAM and 64MBs of "external" 1T-SRAM

De... Se hele indlægget


Specs hos IGN
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
207 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 16:15 
ronaldo>
Nintendo prøver ikke at sælge et billigere produkt til forbrugerne. Vi har flere penge end vi nogensinde har haft. Nintendo prøver at skabe en platform, som har lave udviklingsomkostninger for spiludviklerne.

Ok. Burde de så ikke starte med at udgive en konsol med nogenlunde samme specs som konkurrenterne? Det vil immervæk gøre det lidt nemmere for multiplatformsudviklerne. Javel, udvikler man udelukkende til Rev, så er det sikkert en fordel, at så meget af hardwaren kan genkendes. Men hvem kommer lige til at udvikle til den? Udover Nintendo?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JinkJinkSkrevet 01/04-06 16:29 
Uanset hvad, så vil opløsningen være næsten 3 gange lavere, ergo vil den altså overhovedet ikke kunne måle sig med de andre.

So what? Det rammer kun dig og nogle få andre. Det kan jeg skide på :)

For mig virker det som om at I(dem som ønsker bedre specs) netop ønsker en gimmik konsol. Den skal kunne alt det andet, som de andre konsoller kan, men i modsætning skal den lige have en anderledes controller. For mig virker det som om det ligger op til noget helt andet.

Og er du sikker på du ikke køber Rev hvis der kommer flere gode spil med den nye controller, dog med dårligere grafik, hvis konsollen antages at være billig?
brondbrondSkrevet 01/04-06 16:34 
DeluxScan>
Uanset hvad, så vil opløsningen være næsten 3 gange lavere, ergo vil den altså overhovedet ikke kunne måle sig med de andre.

Jeg er glad for at slippe for hele Xbox 360 HD farcen, med slowdown osv.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/04-06 16:36 
DeluxScan>
Det vil immervæk gøre det lidt nemmere for multiplatformsudviklerne.

For det er multiplatformstitler vi alle så gerne vil have.
Home is where the hardware is..
HankyHankySkrevet 01/04-06 16:40, rettet 01/04-06 16:41 
Brond>
Jeg er glad for at slippe for hele Xbox 360 HD farcen, med slowdown osv.

Samme her - ejer Xbox 360, og nyder stadigvæk billedet med 480i via RGB på et 42" plasma.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RonaldoRonaldoSkrevet 01/04-06 17:50 
DeluxScan>
Ok. Burde de så ikke starte med at udgive en konsol med nogenlunde samme specs som konkurrenterne? Det vil immervæk gøre det lidt nemmere for multiplatformsudviklerne. Javel, udvikler man udelukkende til Rev, så er det sikkert en fordel, at så meget af hardwaren kan genkendes. Men hvem kommer lige til at udvikle til den? Udover Nintendo?

Jeg tror vi får at se mange spil på Rev. Udviklerne kan vælge at lave 2-3 spil til samme pris, og uden at skulle dedikere flere år og en mindre hær af mennesker. Et Rev devkit vil også koste en brøkdel af et PS3 devkit.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 18:27 
Jink>
So what? Det rammer kun dig og nogle få andre. Det kan jeg skide på :)

Det ændrer jo ikke på faktum.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 18:32, rettet 01/04-06 18:45 
kobsie>
Du glemte lige at tilføje at Nintendo har betydeligt flere konsoller på samvittigheden end Sony og Microsoft har. For de har ikke taget en selvstændig beslutning på det område af hvad jeg lige er oplyst om, ven.

Se nu her, ven. Lige med undtagelse af Virtual Boy (Som alligevel er MEGET tæt på) ligger alle disse bommerter fra midt i 90'erne, hvilket bringer (Din!) sammenligning med Sony ind, så Nintendos længere historie er ikke relevant - måske lige bortset fra, at de burde have lært lidt.
Min pointe var heller ikke at sige, at Sony og MS ikke har lavet noget lort - for det har de! Mindst lige så meget.
Min udtalelse gik på, at Zzap! mener, at Nintendo aldrig har taget en dum beslutning.
At du så sammenligner med Sony m.fl. siger vist mere om dig, ven.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 18:34 
Brond>
Jeg er glad for at slippe for hele Xbox 360 HD farcen, med slowdown osv.

Ja, puha, MS skulle straffes for at give os HD-opløsninger. Nintendo har jo aldrig slowdown!
/Sarkasme
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 18:36 
SøgAArd>
For det er multiplatformstitler vi alle så gerne vil have.

Nogen vil sikkert gerne, og det er nok ikke i Nintendos bedste interesse, at der ikke er den mulighed i næste generation. Hvorfor dog begrænse spiludvalget på den måde? Jeg forstår altså slet ikke, at I kan forsvare det?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 18:37 
Hanky>
Samme her - ejer Xbox 360, og nyder stadigvæk billedet med 480i via RGB på et 42" plasma.

Fint for dig. Men det er jo ikke alle, der kan spises af med gårsdagens teknologi.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JinkJinkSkrevet 01/04-06 18:38 
DeluxScan>
Det ændrer jo ikke på faktum.
Jeg forstår ikke. Det ændre ikke på faktum for dem der har HD, men det gør det da for dem som ikke har det. Jeg er intresseret i det jeg ser og ikke hvad den på papiret kan. Måske kan den ikke måle sig med dit setup, men hvis den kan med mit, så er det jo fint for mig.

Jeg ved ikke om der kommer multiplatformstitler eller ej, men hvis formålet med den er at den skal være andenvalg mellem PS3 og Xbox360, så er multiplatformstitler vel ikke så vigtigt?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 18:39 
ronaldo>
Jeg tror vi får at se mange spil på Rev. Udviklerne kan vælge at lave 2-3 spil til samme pris, og uden at skulle dedikere flere år og en mindre hær af mennesker. Et Rev devkit vil også koste en brøkdel af et PS3 devkit.

De tal er jo bare noget, du slynger ud i luften. Mht. specs har vi da lidt relativt sikre rygter at holde os til.
Men igen: Hvorfor vil det tage mindre arbejde (Hvis det er tilfældet)? Fordi produktet ikke er lige så godt, som det kunne være.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 01/04-06 19:27 
DeluxScan>
Fint for dig. Men det er jo ikke alle, der kan spises af med gårsdagens teknologi.

Haha, jeg kan ikke andet end at trække lidt på smile båndet :)
Du er sikkert typen, der køber den nyeste Nokia-mobiltelefon til små 5000 kr, hver gang de spytter en ud på gaden.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 19:44, rettet 01/04-06 19:45 
Overhovedet ikke. Langt fra, faktisk.
Men HD anser jeg altså som en stort spring rent grafisk, og det vil jeg ikke være foruden nu.

Dette er ment generelt:
Man importerer gerne spil på livet løs fra andre lande, for at få 60HZ og et bedre billede, men mht. til HD, så er det bare noget, som nogle få tekniknørder kan li'?
Den ligegyldige holdning til HD kan jeg slet ikke kapere, specielt på et forum dette, hvor RGB anbefales igen og igen ovenpå komposite, mens HD er ikke noget, man bør kigge nærmere på?!
Hvordan man kan tage så let på et så stort spring rent grafisk, det fatter jeg ikke?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
brondbrondSkrevet 01/04-06 20:14 
Til Deluxscan

Du bruger utrolig meget energi, og tid, på at kritisere noget, fordi det ikke har noget som noget andet har, uden at du ved om det gør noget, at noget har det og noget andet ikke har det. Du har nemlig aldrig set eller prøvet det der mangler noget, som noget andet har.

Prøv at vende den om og tænk på, at det du kritiserer osse har noget, som noget andet ikke har.

Og så bliver det pludselig noget værre noget.
CronossCronossSkrevet 01/04-06 20:35 
Og det svar gav så absolut ingen mening...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 20:48, rettet 01/04-06 20:50 
Brond>
Du bruger utrolig meget energi, og tid, på at kritisere noget, fordi det ikke har noget som noget andet har, uden at du ved om det gør noget, at noget har det og noget andet ikke har det. Du har nemlig aldrig set eller prøvet det der mangler noget, som noget andet har.

Prøv at vende den om og tænk på, at det du kritiserer osse har noget, som noget andet ikke har.

Og så bliver det pludselig noget værre noget.


Jeg VED, at HD giver bedre billede.
Du VED intet om, hvordan den nye controller kommer til at virke. Forskellen burde være tydelig.
Men det er ikke controlleren, jeg kritiserer. Som sagt: HD giver bedre billede, og det er der ikke så meget, du kan gøre ved.
I øvrigt snakker vi jo ikke, om der f.eks. er 4 eller 5 knapper på controlleren. Vi snakker en maskine, der allerede før udgivelsen er en generation bag de andre. Det er da noget værre noget.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
brondbrondSkrevet 01/04-06 21:02 
HD giver ikke et bedre billede; HD giver en højere (bedre om du vil) opløsning. Billedet er det samme.

Og så giver HD hakkende grafik ved de høje opløsninger, og hvorfor synes du det er en god ting?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 21:06, rettet 01/04-06 21:08 
Hvad snakker du om? HD er progressive. Tror du skal sætte dig lidt ind i, hvad HD er.
Højere opløsning = bedre billede i min verden. Hvordan er vejret i din?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 01/04-06 21:08 
HD er både progressive og interlaced :) Bortset fra det, så er jeg enig. Det er alt andet lige pænere end SD.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 01/04-06 21:43 
Udover at jeg lige måtte påpege at Cronoss var dårlig til at bruge ordet "revolution", så har jeg vidst ikke givet min egen mening til kende angående disse hardwarespecs.

Jeg synes det er modigt og rigtig tænkt af Nintendo. Deres målgruppe er jo tydelighvis, som de også gjorde opmærksom på ved Gamecube, ikke hårdkærne spillerne men snarere at appelere til bredere mindre dedikerede dele af markedet. Hvis de kan få et "Revolution familie underholdningscenter" ind at stå i 10% af de japanske hjem så har de jo vundet, og her bliver anskaffelsesprisen afgørende tror jeg. Jo lavere specs jo billigere kan de fange køberne af software og tilbehør ind =)

I den sammenhæng bliver HDTV fuldstændig ligegyldig, da det publikum der sigtes efter sandsynligvis overvejende er ligeglade.

At der så er visse hårdkærne spillere som føler sig forbigået af Nintendo og derfor brokker op i denne tråd, er der jo ikke så meget at gøre ved :p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 21:44 
Herold>
HD er både progressive og interlaced :) Bortset fra det, så er jeg enig. Det er alt andet lige pænere end SD.

Nu snakker jeg kun 720p som HD, da det er det, der renderes internt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 21:46 
kobsie>
Det er temmelig underordnet. Tag firmaer som Atari og Sega, de lavede samme brølere. Derfor kan du ikke sige at Sony og Microsoft er bedre vidende. Sony fik vind i sejlene fra start, og har ikke haft grund til satsninger. Microsoft er ny på markedet, og kan overhoved ikke drages ind i dette. Vel lige bortset fra at lancere en hardcore gamer konsol, som bygger videre på et sikker koncept. Hvor trist er det lige?

Jeg har altså ikke samenlignet Nintendo med andre, det er dig, der gør det - endnu en gang.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
brondbrondSkrevet 01/04-06 21:55 
Du har ikke sammenlignet Nintendo med andre?

Siden side 5 har du næsten ikke lavet andet, end at brokke dig over hvor ringe Nintendo er, sammenlignet med de andre.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/04-06 22:15, rettet 01/04-06 22:38 
DeluxScan>
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke fatter, hvad Nintendo har gang i?

De laver en konsol, der ikke er PS3 eller Xbox360. Du hylder multiplatformstitler, pumpede specifikationer og HD-understøttelse; behold din Xbox360 og lad vi andre glæde os til noget nyt og anderledes.

DeluxScan>
Vi snakker en maskine, der allerede før udgivelsen er en generation bag de andre.

Så bestemte specs definerer i dine øjne en generation?
Home is where the hardware is..
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/04-06 23:15 
kobsie>
Kan du virkelig ikke komme med et bedre svar?. Løbet er kørt for dig i denne tråd, da du rent faktisk kun har opbakning af to andre personer, hvilket allerede beviser at flertallet godtager nintendos beslutning.

Hvis man synker til oventående niveau for at understøtte ens påstande, så er al diskussion omsonst.
Jeg tror desuden ikke, at der i denne tråd, der nogen der ønsker det skal Revolution skidt, men derfor kan men vel godt være en smule skeptisk uden, at det er skadeligt.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/04-06 23:47 
Kristensen>
Hvis man synker til oventående niveau...

Synker man ikke ligeså meget i niveau ved at sige at andre gør det? ;)
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 01/04-06 23:53 
Nintendo har notorisk begået underlige, for ikke at sige dumme, beslutninger fra deres første arcadespil i starten af 80'erne og frem til i dag - især hvad angår hardware. Det behøves ingen vel forsvare, da det er ret elementært.

Det er beslutninger der har ført til at Nintendo er gået fra at være/kunne være klart dominerende, til at de er blevet mere og mere marginaliserede. Så hvis Nintendos plan har været at sidde stort på markedet, har der indiskutabelt været mange brølere undervejs.

En del af de selvsamme beslutninger har dog også ført til bedre og mere interessante spil, så derfor handler graden af succes en del om hvad man betragter som succeskriterie. Det virker det som om, at der er ret forskellige opfattelser af her i tråden.

Ud fra de ting vi nu ved, bliver Revolution så en succes i den forstand, at den vipper Sony og Microsoft af markedsdominansen? Meget usandsynligt.

Bliver Revolution en succes i den forstand, at den byder på nogle interessante og anderledes spil, der vil gøre et større indtryk på os end konverteringer af FIFA 200X og lignede? Formentligt.

Bare fordi de fleste af os herinde hellere vil spille vores spil i RGB-klare farver end mudret composite-farveblanding, og hellere vil have rigtig hastighed og fuld skærm end langsom PAL-o-vision, så betyder det da ikke, at nogen af de ting går forud for gode og interessante spil. Og selvom Revolution har meldt sig ud af det ene og det andet kapløb, så er da ingen indikation på, at de gode spil ikke skulle komme. Resten er - for de fleste herinde, antager jeg - detaljer :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 00:08 
SøgAArd>
De laver en konsol, der ikke er PS3 eller Xbox360. Du hylder multiplatformstitler, pumpede specifikationer og HD-understøttelse; behold din Xbox360 og lad vi andre glæde os til noget nyt og anderledes.

Jamen, held og lykke med det. Nu siger du pumpede specifikationer, som om det er balloner med varm luft. Det er jo ikke helt sagen, vel?
I må da hjertens gerne glæde jer, men at ophøje manglen på HD og de lave specs til en genistreg fra Nintendos side, det er for stygt.

Så bestemte specs definerer i dine øjne en generation?

Ja, eller teknisk fremskridt. Controlleren er et fremskridt, javel ja, men den har jeg heller ikke noget problem med.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 00:09 
kobsie>
Hvis du nu gad og læse hvad jeg skrev længere oppe, vil du hurtigt forstå at Deluxscan rent faktisk kom med en ligegyldig bemærkning. Tydeligvis af mangel på rent faktisk at kunne forsvare sin påstand om Nintendos brølere.

Hvorfor skal jeg forsvare det? Det er fakta. Det er dig, der bringer alle mulige andre fimaer ind i et omsonst forsøg på at tørre op under Nintendo.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 00:13, rettet 02/04-06 00:23 
brond>
Du har ikke sammenlignet Nintendo med andre?

Ok, skåret ud i pap:
Jeg har ikke sammenlignet Nintendos brølere med de andre firmaer, for de laver lige meget ged i den alle sammen.

Zzap skrev:
Selvom deres beslutninger i nogle tilfælde kan synes lidt mærkelige, så har de vist sig mange gange at have ret i deres satsninger.

Jeg kom så med eksempler på, hvor Nintendos mærkelige beslutninger har givet bagslag. Mht. HD-understøttelse, så har det jo ikke givet bagslag endnu, men det forventer jeg.
Ikke for at svine Nintendo, eller forsvare andre firmaer - det ordnede andre for mig.

Ja, specs m.v. har jeg sammenlignet, men det har jo ikke noget at gøre med, at kobsie vil ha' jeg 'forsvarer' historisk fakta.

Læs nu tråden!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/04-06 00:26 
DeluxScan>
Jamen, held og lykke med det. Nu siger du pumpede specifikationer, som om det er balloner med varm luft. Det er jo ikke helt sagen, vel?

'Pumpede' som i 'store muskler'. Tror kun det er dig der tænker på balloner ;)

Ja, eller teknisk fremskridt.

Hvad er teknisk fremskridt uden originale idéer og spil?

Nu snakker vi selvfølgelig ikke blot Nintendo.
Home is where the hardware is..
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 00:29 
SøgAArd>
Hvad er teknisk fremskridt uden originale idéer og spil?

Man kan jo sagtens havde bedre hardware - og stadig få disse hypotetiske originale spil.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 00:33 
kobsie>
Jeg ser såmænd bare gerne at du kigger lidt ud over Nintendos brølere, og ser på hvad andre firmaer har lavet af fejl. Sony og Microsoft er aldrig kommet til det punkt hvor de rent faktisk har skulle tænke selv. Det er selvfølgelig også svært at lave brølere, når man bare kopierer andres succeser.

Hvorfor skulle jeg det? Emnet er Nintendo, og jeg svarede på et postulat fremsat af Zzap, der kun omhandlede Nintendo. Mit svar omhandlede derfor kun Nintendo.
Jeg kan sagtens skrive lige så mange dårlige ting om Sony, MS og de andre, men det hører ikke hjemme her.

Zap: Nintendos beslutninger er gode.
Mig: Nej, mange har været dumme.
Kobsie: Orh ja, Sony og MS laver da også fejl, la' vær' at svine Nintendo!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 02/04-06 00:35 
DeluxScan>
Man kan jo sagtens havde bedre hardware - og stadig få disse hypotetiske originale spil.

Tilgengæld kan du lave noget på Revolution, du ikke kan på andre konsoller. Det er ikke tilfældet den anden vej, andet end med noget, der er et resultat af flere hestekræfter, hvilket stort set altid udmunder sig i noget grafisk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 00:38, rettet 02/04-06 00:39 
Så er det så, hvad man helst vil have.
Jeg er tydeligvis mest på hestekræft-vognen :)
Men det bedste ville være et mix: Altså en Revolution med specs, der kan følge med de andre to - og så selvfølgelig controlleren.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/04-06 00:43 
DeluxScan>
der kan følge med de andre to

Så du kan få dine multiplatformstitler? Kan du ikke bare spille Need For Speed på Xbox? ;)
Home is where the hardware is..
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 00:45 
SøgAArd>
Så du kan få dine multiplatformstitler? Kan du ikke bare spille Need For Speed på Xbox? ;)

Jeg tænker mere på HD og den slags pjat :)
Multiplatformstitler ville jeg købe til den hurtigste konsol, hvilket tydeligvis ikke bliver Rev.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Zzap!Zzap!Skrevet 02/04-06 00:49, rettet 02/04-06 11:47 
DeluxScan>
Uanset hvad, så vil opløsningen være næsten 3 gange lavere, ergo vil den altså overhovedet ikke kunne måle sig med de andre.

Opløsning er et af de steder hvor ”diminishing returns” for alvor slår igennem.
Alt efter materiale er ”begejstringskurven” for højere opløsning, jævnt aftagende efter et vist punkt.
Hvis vi taler typisk AAet computergrafik, så ligger knækket i kurven omkring 512x512 pix på en 21 skærm, set fra normal afstand.
Prøv f.eks. at se på de her skalerede billeder fra Toy Story:

http://img95.imageshack.us/my.php?image=1280x7207wr.jpg

http://img95.imageshack.us/my.php?image=640x4804xj.jpg

DeluxScan>
Min udtalelse gik på, at Zzap! mener, at Nintendo aldrig har taget en dum beslutning.

Hvad! Puds brillerne mand!
Nintendo har i lighed med alle andre firmaer lavet mange bommerter. Det jeg mente med: ”Selvom deres beslutninger i nogle tilfælde kan synes lidt mærkelige, så har de vist sig mange gange at have ret i deres satsninger” er f.eks.:
- I det hele taget at komme ind på konsol markedet i 85 efter Ataris crash.
- Lancerede Gameboy i 88 selvom håndholdte absolut ikke var highprofile på den tid
- Førte Mario over i 3D
- Analog stick
- Rumble
- Hurtig hukommelse frem for meget (GC)
- DSen

DeluxScan>
I øvrigt snakker vi jo ikke, om der f.eks. er 4 eller 5 knapper på controlleren. Vi snakker en maskine, der allerede før udgivelsen er en generation bag de andre.

Og det har du deduceret hvordan? Ved at se på Mhz og RAM?
Det komme *helt* an på hvordan og hvad man gør per tik. Og hvad hvis RAMen reelt svarer til en L2 cache på 88Mb? Hvad betyder det for CPUens reelle effektivitet?
Disse og mange andre spørgsmål skal besvares før vi kan sige *noget* om maskinens faktiske styrke.
Born to kill space
HankyHankySkrevet 02/04-06 00:49 
DeluxScan>
Jeg er tydeligvis mest på hestekræft-vognen :)

Nej, virkelig? ;-P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 00:50 
kobsie>
Antager du at jeg er fanboy, for så er du helt galt på den. Jeg vil til hver en tid foretrække den platform som tilbyder de bedste spil. Da Nintendo forsøger noget nyt via Revolution, så ser jeg ingen grund til ikke at støtte dem.

Jeg ville også meget gerne støtte dem, men jeg synes jeg bliver pisset på som forbruger, når de udgiver en så underlegen maskine. Så er det ligemeget, hvor billig den bliver eller hvor mange sjove controllere den får.
Jeg ved, at når jeg sidder og spiller Zelda på Rev, så vil jeg forbande Nintendo for ikke at have givet mig mulighed for HD, så derfor er jeg mere end almindelig skuffet over dem.

Jeg foretrækker gameplay frem for alt, og det har Sony og Microsoft svært ved at levere, når de til stadighed lever i stenalderen...

Smag og behag.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 00:58, rettet 02/04-06 01:00 
Og det har du deduceret hvordan? Ved at se på Mhz og RAM?
Det komme *helt* an på hvordan og hvad man gør per tik. Og hvad hvis RAMen reelt svarer til en L2 cache på 88Mb? Hvad betyder det for CPUens reelle effektivitet?
Disse og mange andre spørgsmål skal besvares før vi kan sige *noget* om maskinens faktiske styrke.

Vi har været igennem det mange gange nu, men vi tager den lige én gang til for Arveprins Knud:
Hvis maskinen ikke understøtter HD-opløsninger på 720p, så er den underlegen. I bedste fald vil Rev kunne lave samme grafik som 360 eller PS3 i 480p, men de to store har så muligheden for at gå op i 720p, hvor Rev slet ikke kan være med længere.
GameCube havde også hurtig RAM, men det flotteste i den generation, så jeg ikke på den konsol.
Resten af verden og jeg kan godt se forskel på SD og HD, uanset hvor meget du prøver at ligegyldiggøre det.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 02/04-06 01:08, rettet 02/04-06 01:16 
Hvilken konsol så du så det flotteste spil på?

Ja, resten af verden kan godt se forskel på SD og HD - langt fra alle ejer TV der understøtter det - og jo, det retfærdiggøre lige nøjagtig fravalget.

Og jeg ved ikke om jeg er den eneste med denne holdning, hvad angår grafik og opløsninger. Personligt, vil jeg hellere se et spil spækket med effekter, flydende framerate og en 480 opløsning, da den lave opløsning sammen med et TV, har tendens til at ligne det er indsmurt antialiasing , frem for en 720 opløsning der bader i jaggies.

EDIT: Rettet til ære for Herold - så er det valgfrit ;-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 02/04-06 01:13 
Gå nu væk med de i'er. Vi vil have p'er! Progressive for teh win! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 01:17, rettet 02/04-06 01:20 
Hanky>
Hvilken konsol så du så det flotteste spil på?

Xbox.

Og jeg ved ikke om jeg er den eneste med denne holdning, hvad angår grafik og opløsninger. Personligt, vil jeg hellere se et spil spækket med effekter, flydende framerate og en 480i opløsning, da den lave opløsning sammen med et TV, har tendens til at ligne det er indsmurt antialiasing , frem for en 720i opløsning der bader i jaggies.

Rev har sikkert kraften til at køre spillene godt i 480p - eller det må man da håbe. På den anden side har den kraftigere 360'er kraften til at køre spillene lige så godt i 720p. Hvorfor skulle der være jaggies i HD-opløsning? Uanset hvad vil resultatet være bedre på 360.
Hvis ovenstående du har skrevet skal forstås som om du lufter, at Rev vil være stærkere end - eller bare i nærheden af - konkurrenterne, så synes jeg det er en absurd mening.
Rev vil sikkert være tilstrækkelig til det den skal, men en konkurrent til de andre på grafiksiden? That's just not gonna happen.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Zzap!Zzap!Skrevet 02/04-06 01:20 
Lad mig spørge på denne her måde: (hypotetisk self.) Hvis du kunne få Toy Story renderings kvalitet ved 480P, men kun N64 kvalitet ved 720p, hvad ville du så vælge?

Nintendo valgte ikke at have ægte HD i Revolution fordi, med de båndbredde besparende teknikker de bruger (3Mb e1TSRAM), ville de eneste spil der kunne bruge det, være Tetris og simple 2D platformere. Og hvor fedt ville det lige være, når Mario og Zelda "kun" kørte 480p?

Hvis de skulle have puttet mere e1TSRAM på chippen (+10Mb til en HD framebuffer), eller være gået over på en seperat chip som 360, så ville prisen være kommet alt for højt op og de ville have mistet mange af fordelene ved metoden (som 360).
Born to kill space
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 01:26 
Zzap!>
Lad mig spørge på denne her måde: (hypotetisk self.) Hvis du kunne få Toy Story renderings kvalitet ved 480P, men kun N64 kvalitet ved 720p, hvad ville du så vælge?

Ovenstående forudsætter jo, at denne rendering kører på samme hardware. Rev er gearet til 480p og 360 til 720p, derfor den stærkere hardware.
Jeg tror hunden ligger begravet i det faktum, at vi har forskellige forhåbninger til Rev kraft. Jeg tror Rev vil være de andre underlegen. Fik f.eks. 360 lov til at rendere internt i 480p, så ville den jo skylle Rev ud med badevandet.

Et tænkt eksempel:
Need for Speed på Rev og 360.
Spillet kører lige godt på begge konsoller, men i højere opløsning på den stærkere 360'er.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Zzap!Zzap!Skrevet 02/04-06 01:41, rettet 02/04-06 01:49 
Det er jo lige præcist dét der er Nintendos sats. De regner med at ms og Sony fortsat vil tvinge udviklerne til HD opløsning, hvad de nok også vil.
Men der er jo faktisk eet spil, jeg kender til, der har fået lov til at slække lidt på reglen, PGR3. Og det var ikke engang voldsomt imponerende grafisk (30 fps, ingen AA etc.).

Jeg vil meget hellere have ordenlig AA ved en lav opløsning end højere opløsning uden (efter hvad jeg har hørt så er 360erens aliasing synlig selv på et SDTV).

Hvis man ser udelukkende på Mhz, så er Rev VPUen ca. halvt så kraftig som de to andres, mens forskellen i opløsning er tre gange mindre, så der kunne måske være noget ekstra render tid tilovers til f.eks. AA.
Born to kill space
happyEDhappyEDSkrevet 02/04-06 20:42 
Analyst: Revolution will take lead in 2010


http://www.gamespot.com/news/6146958.html
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
207 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig