X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Revolution specs afsløret


Reply
ChronoChronoSkrevet 30/03-06 08:26 
IGN har opsnappet hvad der tilsyneladende er nogle af de endelige specifikationer på Revolution. De er som forventet beskedne i forhold til 360 og PS3.

"Broadway" CPU: 729MHz

"Hollywood" GPU: 243MHz with 3MBs of texture memory

RAM: 88MBs, which breaks down to 24MBs of main 1T-SRAM and 64MBs of "external" 1T-S... Se hele indlægget


Specs hos IGN
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
207 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 > »

Reply
CronossCronossSkrevet 31/03-06 13:03, rettet 31/03-06 13:03 
Og her er vi således ret enige.
Jeg har bestemt også været skuffet over de første titler til Xbox 360, da de mere eller mindre lignede titler til Xbox. Der var ingen gameplaymæssige forbedringer eller noget der var værd at skrive hjem om.

Men nu ser vi altså titler der udnytter konsollens muligheder. De forskellige features der er i G.R.A.W, eller den enorme verden i Oblivion kunne aldrig laves på en Xbox.

Problemet er ikke om Revolution får gode spil, naturligvis gør den det. Problemet er at Nintendo åbenbart har haft lyst til at lave noget der ligner en crappy emulator, med en gimmick som styreform.
Jeg mener blot at Revolution kunne have været den bedste konsol af de tre nye, hvis den havde levet op til de andre.
Som Delux siger, så skal den godt nok koste meget, meget lidt hvis den skal være interessant for mig, af andre årsager end at jeg sikkert skal anmelde spil på den.

EDIT: Til Zzap!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/03-06 13:09, rettet 31/03-06 13:13 
Cronoss>
Jeg mener blot at Revolution kunne have været den bedste konsol af de tre nye, hvis den havde levet op til de andre.

Du er godt klar over, at Revolution og PS3 ikke er på gaden endnu? :)

Herold>
Jeg troede egentlig at folk på det her forum var kloge nok til at se ud over specs.

Hvis du læser denne og andre tråde igennem, finder du også ud af, at "folk på det her forum" har forskellige meninger. ;p
Home is where the hardware is..
CronossCronossSkrevet 31/03-06 13:16 
SøgAArd>

Du er godt klar over, at Revolution og PS3 ikke er på gaden endnu? :)

Jo jo, men med de specs ;)

Ej, vi kan naturligvis ikke dømme de to konsoller på forhånd, det er bare min opfattelse at Revolution mest vil blive en nostalgikonsol med gamle titler, samt en ny "sjov" styring - og det har jeg simpelthen ikke brug for, specielt ikke når konsollen under alle omstændigheder minimum vil koste 1500.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/03-06 13:17 
Only time will tell.
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 31/03-06 13:17, rettet 31/03-06 13:18 
SøgAArd> Der er meninger, og så er der ævl. At en uudgivet maskine med lavere specs end konkurrenternes er "dårligst" er i min bog ævl. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/03-06 13:20, rettet 31/03-06 13:22 
Det er skam heller ikke alle "folk på det her forum" som synes det.

EDIT: For at gøre en lang historie kort, var jeg skam blot ude efter din generalisering.
Home is where the hardware is..
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 13:57 
toAt>
Tænk og kan sige det nu, ingen har set et spil endnu!

glem da alle de tal og vent til i har set hvad det er.


Den undskyldning kan du bruge med PS3 og 360 - ikke her. Bare manglen på HD sætter Revolution langt bagud.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 31/03-06 13:58 
Zzap!>
Wehner>
Jeg tror bestemt også at Sony og Microsoft hurtigt får lavet sig en fiskestang, hvis den bliver et hit. Vi har jo før set hvor hurtigt Sony fik analog stick på deres controller, da Nintendo viste vejen.

Det er jo komplet lige meget hvis det de måtte finde på, bliver udsendt som tilbehør.
Det er i forvejen en kamp at få forbrugerne til at købe bare en ekstra kontroller. Hvor stor tror du så sandsynligheden er for, at folk vil købe noget som kun kan bruges til at fåtal af spil?
I aller bedste fald, vil den kunne opnå en EyeToy agtig gimmick status, men så heller ikke mere.

Vi er skam ikke uenige om, at fiskestangen sandsynligvis får en EyeToy-agtig gimmick status.

Jeg understreger bare at for det tilfælde at den ikke gør det - altså at det bliver denne her ægte revolution - så skal de andre nok plagiere den, og så skal forbrugerne nok købe den. Ligesom man i sin tid købte Sonys analoge controller.

Zzap!>
Prøv at se på det nye Hit Man til den gamle xbox, der var mange mennesker der troede at det var til 360 da de først så det.
Forskellen *er* altså ikke så stor, som mange gerne ville have den er.

Jeg har en smiley til dem, der ikke kan se tydelig forskel: 8-)

Det gider jeg simpelthen ikke spilde tid på at diskutere, for forskellen er tydelig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 31/03-06 14:01 
DeluxScan>
toAt>
Tænk og kan sige det nu, ingen har set et spil endnu!

glem da alle de tal og vent til i har set hvad det er.


Den undskyldning kan du bruge med PS3 og 360 - ikke her. Bare manglen på HD sætter Revolution langt bagud.

Og selvom jeg skal være den første til at indrømme, at jeg ikke er nogen hardware-ekspert, så vil jeg mene, at hvis 88 delte RAM på en maskine, der udkommer i 2007, ikke får nogle alarmklokker til at ringe, hvad gør så?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 31/03-06 14:04 
DeluxScan>
Bare manglen på HD sætter Revolution langt bagud.

Ikke i forhold til Nintendos målgruppe, hvor ikke særlig mange vil have HD før i slutningen af generationen.

Generelt: Jeg mener ikke, det har været nævnt i denne diskussion, men Nintendo har jo fortalt flere gange, at de mangler endnu en annoncering vedrørende Revolution. Nu bliver det næppe ligeså markant som Revmoten, men det kan jo sagtens være noget, som får skeptikere til at ændre holdning ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 14:08, rettet 31/03-06 14:08 
jaes>
Ikke i forhold til Nintendos målgruppe, hvor ikke særlig mange vil have HD før i slutningen af generationen.

Jeg snakker også kun personligt. Hr. og fru Danmark er sikkert ligeglade, men de køber jo også en PS3 alligevel :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 31/03-06 14:13 
DeluxScan>
Jeg snakker også kun personligt.

Fair nok, men i dit svar til toAt fremhævede du det som et generelt argument :)
JinkJinkSkrevet 31/03-06 14:18 
Den undskyldning kan du bruge med PS3 og 360 - ikke her. Bare manglen på HD sætter Revolution langt bagud.

Har HD overhovdet nogen vigtig betydning? Da jeg købte min N64 for lang tid siden, havde jeg aldrig tænkt på noget om RGB og det er først nu jeg egentlig har hørt om det. Så at bruge resourcer på sådan noget kan virke lidt spild?

Som andre er jeg også helt ligeglad med specsne. Bare det at man kan spille gamle spil på den, gør at den er et sikkert køb for mig. Playstation og xbox har ødelagt min opfattelse af konsoller og derfor er jeg glad for at se at de ikke følger i det spor.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 14:21 
Jeg blev for ivrig, fordi jeg synes det er noget af det dummeste, Nintendo har gjort.
Hvorfor dog ikke give os den mulighed??? Jeg hader begrænsninger, og bortset fra controlleren, så er Revolution, for mig, ikke andet end begrænsninger.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 14:24, rettet 31/03-06 14:24 
Jink>
Har HD overhovdet nogen vigtig betydning? Da jeg købte min N64 for lang tid siden, havde jeg aldrig tænkt på noget om RGB og det er først nu jeg egentlig har hørt om det. Så at bruge resourcer på sådan noget kan virke lidt spild?

Jeg synes der florerer en lidt 'anti-HD' stemning på PR i øjeblikket?
Om HD har betydning? Nej, ikke vildt meget, hvis spillet er godt, men HVORFOR dog ikke give os muligheden? Jeg kan slet ikke se, hvad den begrænsning skal gøre godt for? Det vil da ikke gøre spillene ringere.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JinkJinkSkrevet 31/03-06 14:28 
Men er det ikke resource spild som jeg sagde før. Langt størstedelen af forbruger tænker jo slet ikke over det, så hvorfor bekymre sig om det. Du køber jo alligevel Rev hvis der kommer et Zelda spil til 10 :>
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 14:30, rettet 31/03-06 14:34 
At forbedre opløsningen næsten 3 gange ser jeg bestemt ikke som ressoursespild?!
Og det er jo ikke fordi det kræver det store fra Nintendos side.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
The BruceThe BruceSkrevet 31/03-06 14:31, rettet 31/03-06 14:32 
Er det ikke pga. prisen samt, hvordan man udnytter maskinens ressourcer bedst?

Kræver HD ikke en masse ekstra kræfter af maskinen? De ekstra kræfter kan jeg da snildt se anvendt på betydeligt bedre måder gameplay-mæssigt.
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
JinkJinkSkrevet 31/03-06 14:36 
DeluxScan>
At forbedre opløsningen næsten 3 gange ser jeg bestemt ikke som ressoursespild?!
Og det er jo ikke fordi det kræver det store fra Nintendos side.

Nej, du gør ikke! Men jeg må indrømme at jeg aldrig havde tænkt over HD og selvom jeg ikke har kæmpe viden om konsoller, har jeg sikkert en del mere end den gennemsnitlige bruger.
Indse at du er en minoritet.
HeroldHeroldSkrevet 31/03-06 14:47 
DeluxScan>
At forbedre opløsningen næsten 3 gange ser jeg bestemt ikke som ressoursespild?!
Og det er jo ikke fordi det kræver det store fra Nintendos side.

Pointen er at der måske ikke er nogen grund til at lave en feature til en målgruppe, der ikke bruger den. Den dag HD er standard ude i hjemme, så er vi dér, hvor det er direkte dumt ikke at have det med. Kan du bruge energien på noget andet, er det bedre lige nu, IMO.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 31/03-06 14:47 
Lad os nu se, hvor lang tid HD forbliver en minoritet. Jeg spår, at tallet af HD-gamers fra nu kun kommer til at stige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 14:50 
At kalde HD-folket en minoritet bliver mindre og mindre sandt, som tiden går. Jeg synes Nintendo burde understøtte muligheden i stedet for at spille bedrevidende og ignorere en stor - og seriøst voksende - del af markedet.
Hvad har de at tabe?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 31/03-06 14:57 
Jeg forstår jer godt, men HD ville jo kræve stærkere hardware. Det er så lig med en dyrere maskine, og det vil Nintendo åbenbart ikke. De har overvejet fordele og ulemper ved at undlade HD, og fundet at de gjorde det bedste valg, som det er nu.

Hvis de fleste spil vil understøtte WS er jeg glad nok. Ved nogen om WS indgår i Nintendos krav til udviklerne?
CronossCronossSkrevet 31/03-06 15:00 
Hehe, og så er vi jo tilbage til snakken om kraftigere hardware.

Er der seriøst nogen af jer der tror på, at maskinen bliver så billig at den ikke ligeså godt kunne have haft bedre hardware?
I forhold til Xbox 360 som kan fåes billigt, så skal Revolution jo koste under tusinde kroner for at være interessant. Og hvor realistisk er det lige?
HeroldHeroldSkrevet 31/03-06 15:03, rettet 31/03-06 15:05 
Wehner og DeluxScan: No shit, Sherlocks :P

Det er der jo heller ingen der siger at det ikke gør. Det er jo naturligt nok. Men derfra, og så til at sige at antallet nu, og de næste par år, berettiger en HD-funktion, er der langt.

Som jaes skriver, så er det en vurdering ud fra markedet. Det er jo ikke fordi at der sidder en beslutningstager hos Nintendo, der synes at low-def gaming bare er det fede nye, vel? HD er fedt nok, jeg er glad for mit LCD-TV, men featuren er stadig så ny at den ikke er standard.

Edit: Cronoss - Det er svært at spekulere i, når vi ikke kender prisen, men set ud fra specs, så _skal_ den være billig. Måske ikke under 1000,- men den skal ikke være voldsomt meget højere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 15:08, rettet 31/03-06 15:10 
Ja,ja. Det må de også selv om. Nintendo har det jo med at tage tåbelige beslutninger.
Indtil videre, så ligner Revolution - for mig - én stor flaskehals. Fair nok, at Nintendo har trukket sig ud af de tekniske kapløb, men behøver de ligefrem at lancere en 'efterfølger' med en clockfrekvens*, der er lavere end Xboxens i sidste generation og med næsten 10 gange mindre RAM?
Det udelukker jo faktisk, at titler fra PS3 og 360 kan konverteres til Rev, så Nintendo da i hvert fald kunne beholde EA's multiplatformstitler (Ikke at det er noget stort tab, men Nintendo bør sørge for at beholde, hvad de har).
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke fatter, hvad Nintendo har gang i? Det lugter af en stinker - bare uden Rare, og så er der jo godt nok ikke meget udover Zelda og Mario.

Sherlock har talt.

*Jeg ved godt, at det ikke kan direkte sammelignes, men tænk over det alligevel :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 31/03-06 15:08, rettet 31/03-06 15:09 
Nu vil Nintendo jo ikke udpræget konkurrere mod 360 og PS3, men vil have at folk køber den som maskine nummer to (udover at lokke ikke-gamere til konsollen). Så længe den bliver billig for en nyudgivet maskine betyder det således mindre, hvad de andre maskiner koster til den tid - selvfølgelig må der ikke være en verden til forskel i prisen.

EDIT: @Cronoss.
jaesjaesSkrevet 31/03-06 15:15, rettet 31/03-06 15:17 
DeluxScan>
Det udelukker jo faktisk, at titler fra PS3 og 360 kan konverteres til Rev

Nu må I sgu' snart stoppe med at semi-konkludere noget på _rygtede_ specs og forholde jer til Nintendos udtalelser ;P

Nintendo har flere gange talt om, at de gerne vil have multiplatformtitler til Rev og endda omtrent annonceret en shell til Revmoten, der gør det lettere at spille disse.

Bl.a. en af grundende til, at jeg ikke tror, det endelige resultat på skærmen ligger lysår fra 360 og PS3, rent grafisk.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 15:17 
Jeg spår, at controlleren bliver dyr, så en pris under 1000, tror jeg er urealistisk.
Som sagt synes jeg, at prisen burde være under 500 kr. før Rev vil være interessant for mig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 15:20, rettet 31/03-06 15:21 
jaes>
Nu må I sgu' snart stoppe med at semi-konkludere noget på _rygtede_ specs og forholde jer til Nintendos udtalelser ;P

Jeg konkluderer alt det jeg vil, når vi alle er klar over, at vi taler rygter :)

Nintendo har flere gange talt om, at de gerne vil have multiplatformtitler til Rev og endda omtrent annonceret en shell til Revmoten, der gør det lettere at spille disse.

Jamen, det er da flot. Hvor skal de multiplatformstitler komme fra? Sidste generation - eller måske DS?

Bl.a. en af grundende til, at jeg ikke tror, det endelige resultat på skærmen ligger lysår fra 360 og PS3, rent grafisk.

Seriøst, hvis disse specs holder bare nogenlunde og Rev ikke får HD, hvordan kan du så tro det?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 31/03-06 15:23 
Fordi HD ikke er allemandseje, og det reelt er programmeringen, der i sidste ende gør at spil ser pæne ud? :) Har du spillet Resident Evil 4 på GameCube? Jeg ville være tilfreds med mindre, og det samme vil resten af Nintendos målgruppe sikkert også.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 31/03-06 15:25 
Essensen af hele min kritik, er jo at jeg elsker Nintendo.
De har i mine øjne lavet nogle af de bedste spil, og haft nogle af de bedste konsoller i hver generation - og ja, også med GameCube.

Og det er jo netop derfor jeg er så skuffet, at Nintendo nærmest siger "Ok, vi kan ikke følge med mere. Lad os lave en gimmick-konsol til ikke-gamere, og lave en emulator for at få de hardcore gamere med".
Det synes jeg er ærgeligt.

Og hvis i ser dybt ind i jeres indre, og ser bort fra jeres uforståelige fascination af den mystiske fiskestang (Bring on the flaming once again!), hvad er det så man køber en NY konsol for?
Svar: Ny og forbedret hardware. Ville man bare have godt gameplay, så kunne man jo spille Super Nintendo. Den har nogle af de bedste spil der nogensinde er udgivet, og jeg mangler da personligt at spille mangle titler igennem.

Keg køber nye konsoller for nye muligheder via hardware - ikke fordi jeg kan fiske realistisk. Hvor mange herinde tror eksempelvis at Oblivion ville være sjovt at spille med pinden?
jaesjaesSkrevet 31/03-06 15:44 
DeluxScan>
Jeg konkluderer alt det jeg vil, når vi alle er klar over, at vi taler rygter :)

Du er velkommen, det giver bare ikke mening for mig, at I brokker jer på en måde som om, specs er fakta. Tør slet ikke være her, når Rev udkommer, hvis specs holder ;)

Jamen, det er da flot. Hvor skal de multiplatformstitler komme fra? Sidste generation - eller måske DS?

Kommer jo så igen an på den endelige HW, og hvordan den udnyttes.

Seriøst, hvis disse specs holder bare nogenlunde og Rev ikke får HD, hvordan kan du så tro det?

Manglen på HD er da netop en fordel i denne sammenhæng: MS' og Sony's spil kunne jo være endnu flottere, hvis de kun skulle køre i SD. Så det vil udviske noget af forskellene i HW.

Det, og hvad Nintendo selv fortæller, er det eneste jeg kan forholde mig til uanset om HW-specs er korrekte eller ej. Men som tidligere nævnt, vil jeg da tro, at Nintendo, i såfald specs er rigtige, kan pumpe meget ud af hardwaren.

Jeg bliver da selv skuffet, hvis Rev-spillene bliver meget grafisk underlegne. For jeg gider da heller ikke se på opgraderet GC-grafik de næsten 5-6 år. Teknisk flotte spil er generelt bestemt vigtigt for mig, dog kun i 3D-spil.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 15:47 
Herold>
Fordi HD ikke er allemandseje, og det reelt er programmeringen, der i sidste ende gør at spil ser pæne ud? :) Har du spillet Resident Evil 4 på GameCube? Jeg ville være tilfreds med mindre, og det samme vil resten af Nintendos målgruppe sikkert også.

Der skal godt nok tweakes hardware her, hvis Rev skal måle sig med de andre. I øvrigt har den jo allerede tabt: Spillene bliver renderet i 480p mod 360 (Og PS3?)'s 720p. 3 gange højere opløsning på selv de mest lousy programmerede spil.
Jeg ville så ikke være tilfreds med RE4-standard på min next-gen konsol, som jeg slet ikke synes er så flot et spil igen.
At Nintendos målgruppe er tilfreds kan jeg ikke bruge til noget. Den tilhører jeg så i øvrigt ikke længere, kan jeg se :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
The BruceThe BruceSkrevet 31/03-06 15:48 
Cronoss>
Hvor mange herinde tror eksempelvis at Oblivion ville være sjovt at spille med pinden?

Hér!!

Jeg kan da se mange flere muligheder i den nye styre-metode end jeg nogensinde vil kunne komme til med den nye hardware. Selvfølgelig giver forbedret hardware, da også mange fordele i form af forbedret fysik, større verdener, højere detaljegrad osv., men de muligheder som "3d-musen" åbner op for er da lige godt uendelige!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
HeroldHeroldSkrevet 31/03-06 15:49, rettet 31/03-06 15:54 
Du lægger for meget vægt på controlleren. Den er ikke nødvendigvis det afgørende, og den har altså langt flere muligheder end det at kunne agere fiskestang - hvilket vi forhåbentlig finder ud af i maj måned.

Jeg kan kun bifalde at Nintendo gør noget anderledes - om de så gør det af nød eller fordi de rent faktisk vil et andet sted hen.

Jeg skal have en Revolution fordi: Controlleren - alle rapporter siger at den virker fremragende. Hvorfor så tro andet? Bagkataloget - fordi en officiel emmulatorløsning holder hele vejen. Og selvfølgelig fordi at Nintendo netop har lavet nogle af de bedste spil nogensinde. Og fordi der uden tvivl også kommer en masse titler til maskinen, der ikke bruger controlleren udpræget, og som stadig er fede at spille.

Hvorfor overhovedet købe en PS3 og en Xbox 360 ud fra dit synspunkt? Det er jo bare mere af det samme. Ja, Oblivion havde ikke kunne lade sig gøre på en almindelig Xbox, men ét spil sætter ikke standarden for resten af titlerne. Nintendo gør i det mindste noget nyt - det kan man næppe sige om resten af konkurrenterne indtil videre (udover Xbox Live).

Edit: Til Cronoss :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 31/03-06 15:53, rettet 31/03-06 16:03 
Cronoss>
Lad os lave en gimmick-konsol

Det er jo så noget af det, der bavl uden lige. Vi aner ikke, om dirigentstokken bliver en gimmick. Tager vi udviklernes udtalelser in mente, er det netop alt andet end en gimmick. Du lyder som en sur, gammel kone, der for tredje dag i træk har tisset i sengen :)

hvad er det så man køber en NY konsol for?

Indtil Rev [EDIT: og DS] blev annonceret, var det primært pga. stærkere HW. I dag enten pga. stærkere HW eller en anden spiloplevelse. Ikke en bedre oplevelse nødvendigvis, blot en anden.

Og ja, "pinden" havde været en fordel i Oblivion, for mig, jvf. mit indlæg om sværdkamp ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 15:54, rettet 31/03-06 16:04 
jaes>
Manglen på HD er da netop en fordel i denne sammenhæng: MS' og Sony's spil kunne jo være endnu flottere, hvis de kun skulle køre i SD. Så det vil udviske noget af forskellene i HW.

Sandt nok, men de kører jo altså i HD. I SD kunne de sikkert spytte mange flere polygoner og effekter ud, men imo. er det på tide, at vi 'boldly goes to resolutions above... 480p!'. Flere polygoner og effekter var jo, hvad vi fik i sidste generation.
Om Sony og MS's spil vil være flottere i SD tvivler jeg på. Hvad godt er der ved milliarder af polygoner, hvis opløsningen ikke gør spillene retfærdighed?

Til SD er Rev's specs stadig pinlige imo.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 31/03-06 15:57 
DeluxScan: Men der er nogen grund til at gå over til HD, når størstedelen er brugerne ikke kan bruge det til noget? Hvorfor betale for en feature, som ikke alle kan bruge? Det er jo det, der er Nintendos pointe. Vi venter til det er allemandseje.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 16:04 
Jeg kan godt se, hvad du mener, men jeg synes stadig det er en tåbelig beslutning. HD er lige ved at slå igennem, og Rev skal jo være på markedet i 4-5 år. Hvem ved, hvordan det ser ud til den tid?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 16:28 
jaes>
Indtil Rev [EDIT: og DS] blev annonceret, var det primært pga. stærkere HW. I dag enten pga. stærkere HW eller en anden spiloplevelse. Ikke en bedre oplevelse nødvendigvis, blot en anden.

For ligesom at konkludere på mine synspunkter:
Det ene udelukker jo ikke det andet, og som Cronoss siger, så havde jeg intet imod, hvis Nintendo ville udgive en konsol, der var lige så stærk som GC var i forhold til konkurrenterne og så med den nye controller.
Men som det ser ud nu, så har Rev ingen interesse for mig - og det synes jeg er en skam.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CronossCronossSkrevet 31/03-06 17:46 
Helt seriøst, jeg har prøvet at holde denne diskusion i et lettere humoristisk toneleje, fordi jeg synes det er så sjovt at se folk febrilsk forsvare Nintendo - blot fordi det er Nintendo.

Men jeg må altså sige, at enten så VIL folk ikke forstå, eller også så KAN de ikke.
Dem der mener at pinden, hvad end den så kan, kan bruges til at spille et spil i længere tid eller af et vist omfang, vil jo slet ikke bruge deres realitetssans.
Og de folk der ikke vil erkende at Revolution rent grafisk med de specs, aldrig vil leve op til de andre konsoller, lever altså i en helt anden verden.

Det er helt fair at man siger at grafik ikke er alting, det er jeg selv meget stor tilhænger af. Revolution skal vinde på spillene, ikke på grafik, og ikke på controlleren.
Men de folk der konstant bliver ved med at tro at Revolution har de samme muligheder som de andre konsoller, og at det "bare er et spørgsmål om at tweake hardware" - det giver jeg altså ikke meget for.

Bliv bare sure, jeg undskylder da at jeg kritiserede Nintendo :p
RJKRJKSkrevet 31/03-06 18:12, rettet 31/03-06 18:12 
Det er altså ikke fair at sammenligne RGB med HD. RGB er bare et spørgsmål om at føre nogle pins ud til et AV-stik. HD kræver en helt masse ting. Mere RAM, mere diskplads, mere GPU-kraft og - væsentligst - dyrere spiludvikling.

En af de ting vi burde have lært af PSP vs DS er, at billigere spiludvikling medfører mere interessante og flere anderledes spil. Det er generelt billigere at udvikle til DS end PSP (konkluderer jeg af logiske grunde), blandt andet fordi der ikke stilles de samme krav til grafikken. Når det er billigere at udvikle spil, kan man tage flere chancer, og chancer fører til mere spændende spil.

I modsætning til RGB-beslutningerne synes jeg derfor at fravalget af HD er fornuftigt set fra Nintendos side. Det vil friste flere udviklere til at lave nogle billigere satsninger, hvilket er i tråd med resten af konsollens koncept.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 31/03-06 19:12, rettet 31/03-06 19:41 
DeluxScan>
For ligesom at konkludere på mine synspunkter:
Det ene udelukker jo ikke det andet

Mere eller mindre præcis det samme, jeg skrev, i det du quotede :)

EDIT: Beklager, det var det så ikke. Men jeg har tidligere skrevet, at jeg også bliver skuffet, hvis grafikken føles alt for uddateret. Pointen er igen økonomi; det ene udelukker ikke det andet, men konsollen bliver så tilsvarende dyrere.

@Cronoss.
Læg du bare meninger i munden på os, vi ikke har ;)

Alt "vi" siger er er jo bare, at teoretisk set giver pinden en masse muligheder, og at vi tror og håber, at Rev vil være nogenlunde kapabel rent grafisk.

Det er i det mindste hvad jeg mener, og også føler, mine indlæg giver indtryk for.

Forskellen er, at du tæt på kategorisk affejer alle muligheder for, at pinden og hardwaren bliver god. Vi andre kan derimod godt se mulighederne og tror på dem, pga. udviklernes samt Nintendos udtalelser.

Forstår heller ikke du mener, folk generelt er sure, diskussionen kører da fint. Det eneste under lavmålet er da, når du taler ned til folk om, at de ikke forstår tingene - om det så er ment humoristisk eller ej, men det er ikke altid let at se af dine indlæg.

Den med at forsvare Nintendo er klassikeren, og trættende - du ved udmærket godt, at de fleste herinde er ligeglade med mærket, og kun går efter varen :)
CronossCronossSkrevet 31/03-06 19:33 
Vi er jo basalt set enige.

Jeg mener at pinden sikkert bliver sjov, men jeg tror bare ikke at jeg vægter en ny styring så højt som i gør.

Jeg mener dog at man må være realistisk nok til at erkende, at Revolution med de nuværende specs (som er det eneste vi diskuterer) grafisk og omfangsmæssigt ikke vil kunne komme i nærheden af i hvert fald Xbox 360, og ret sikkert også PS3.
Zzap!Zzap!Skrevet 31/03-06 22:57, rettet 01/04-06 11:24 
Cronoss>
Helt seriøst, jeg har prøvet at holde denne diskusion i et lettere humoristisk toneleje, fordi jeg synes det er så sjovt at se folk febrilsk forsvare Nintendo - blot fordi det er Nintendo.

Jeg sporer en hvis bedrevidende arrogance i dine indlæg som jeg slet ikke synes du har belæg for.
Hvis folk forsvarer Nintendo så er det, ja, ” blot fordi det er Nintendo”.
Det er et firma som igen og igen har lavet suveræne produkter, og som mange mennesker mere eller mindre er vokset op med. Jeg kan ikke se noget galt i at have et vist mål af følelser for dem.

Selvom deres beslutninger i nogle tilfælde kan synes lidt mærkelige, så har de vist sig mange gange at have ret i deres satsninger.

Dem der mener at pinden, hvad end den så kan, kan bruges til at spille et spil i længere tid eller af et vist omfang, vil jo slet ikke bruge deres realitetssans.

Du udtaler dig med en utrolig skråsikkerhed om noget du aldrig har prøvet.
Muligvis forestiller du dig, at man skal vifte vildt med revmoten mens man bruger den, men prøv at forstille dig en laserpointer.
Med ganske små ryk med fingrene kan du få lyspletten til at bevæge sig flere meter. På samme måde, som du kan kalibrere din mus til at flytte pointeren langt mere end du flytter musen.
Kort sagt, det vil være et spørgsmål om hvad spillet/spilleren lægger op til/kunne tænke sig.

Jeg må tilstå at jeg er lidt skuffet over at det er en af Playright staben, der opfører sig på en sådan nedladende måde, jeg kunne forstå hvis det var en eller anden tilfældig plebs fra forummet, men en moderator, der skal være indbegrebet af saglighed og fornuft?! Skuffet!!
;D

Og de folk der ikke vil erkende at Revolution rent grafisk med de specs, aldrig vil leve op til de andre konsoller, lever altså i en helt anden verden.

Vent nu og se de endelige spil hr. altvidende.
Born to kill space
CronossCronossSkrevet 01/04-06 08:39, rettet 01/04-06 08:41 
Note to self: Gå aldrig ind i GameCube-forummet.

Lad os nu se når pinden udkommer. Jeg har vel taget fejl en eller anden gang i mit liv, selvom jeg ikke umiddelbart kan huske hvornår.
Jeg kan jo kun tale for mig selv, men jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det vil kunne komme til at fungere ordentligt i større spil, af et vist længdemæssigt omfang.
Ved at være kritisk kan jeg jo kun blive positivt overrasket, men det tror jeg desværre ikke vil ske.

EDIT: Og Zzap!, det er jo for mig utroligt at vi ikke bare kan fastslå at spillene ikke vil kunne komme i nærheden af de to andre konsoller rent teknisk. Kunstnerisk skal de nok få en masse ud af den, men det kunne man også med GameCuben.
Grafisk vil maskinen aldrig kunne leve op til de to andre, og det er jo ikke bare noget jeg finder på.
Zzap!Zzap!Skrevet 01/04-06 12:21 
Cronoss>EDIT: Og Zzap!, det er jo for mig utroligt at vi ikke bare kan fastslå at spillene ikke vil kunne komme i nærheden af de to andre konsoller rent teknisk. Kunstnerisk skal de nok få en masse ud af den, men det kunne man også med GameCuben.
Grafisk vil maskinen aldrig kunne leve op til de to andre, og det er jo ikke bare noget jeg finder på.

Den vil med stor sandsynlighed kunne komme i *nærheden* af de to andre.

- Se på på selv de mest komplekse scene i et spil som f.eks. Oblivion. Er der 512Mb data på skærmen på een gang?
Nej.
Hvis vi nu går helt over gevind og siger, at der er tyve millioner vertices af 64bit hver, i en meget kompleks scene og så lad os sige tyve 1024x1024x4bit textures, så er vi kun oppe på omkring 25Mb data. Dertil skal selvfølgelig lægges animation, kode og lyd etc. men alt i alt skulle vi nok kunne holde os under de 40Mb.

Hvis vi tager med i beregningen at Revolution, fordi den "kun" renderer 480P måske kan fjerne det nederste MIP map level, så skal det også lige trækkes fra.
Alt i alt kan jeg ikke se at hukommelse bliver noget problem, hvis Nintendo sørger for at putte et hurtigt drev i maskinen som kan streame data lynhurtigt (ligesom det var tilfælde i GC).
Husk så også på, at det er lynene hurtig 1TSRAM der er tale om. I mange tilfælde betyder RAMens latens mere en størrelsen og båndbredde.

- VPUen skal som allerede nævnt kun rendere 480P så TEV/pixelshader kraften behøver i princippet kun at være en tredjedel af de to andre konsoller.

- CPUen kunne muligvis godt blive et mindre problem. Men hvis den har features som OoOe, stor cache og multithreating så skulle de hjælpe en hel del på den lethed hvormed programørerne kan udnytte den.
Born to kill space
RonaldoRonaldoSkrevet 01/04-06 14:21 
Jeg tror stort set de fleste herinde har misforstået situationen.

Nintendo prøver ikke at sælge et billigere produkt til forbrugerne. Vi har flere penge end vi nogensinde har haft. Nintendo prøver at skabe en platform, som har lave udviklingsomkostninger for spiludviklerne.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/04-06 15:49, rettet 01/04-06 16:08 
Zzap!>
Den vil med stor sandsynlighed kunne komme i *nærheden* af de to andre.

Uanset hvad, så vil opløsningen være næsten 3 gange lavere, ergo vil den altså overhovedet ikke kunne måle sig med de andre.

Selvom deres beslutninger i nogle tilfælde kan synes lidt mærkelige, så har de vist sig mange gange at have ret i deres satsninger.

Jeg vil medgive dig, at de på det håndholdte marked fatter det, men imo. har Nintendo da lavet en masse bommerter:

1) Vi gider ikke ha' den add-on til SNES. Tag den bare, Sony.
2) Ja, lad os holde os til cartridges til N64, selvom vi var i gang med at udvikle cd til SNES.
3) Ih ja, Virtual Boy skal nok blive et hit.
4) DD64 - den skal nok slå igennem.
5) RGB? Det behøves da ikke.
6) Next-gen? Det er da for dyrt. Lad os hellere lave vores egen Xbox.
7) PR? Hvad er det?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
207 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me