X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
ExceptionExceptionSkrevet 08/08-20 20:49 
Enig.

Samhandel EU landende i mellem = godt.

Centraliseret lovgivning for hele EU på SAMTLIGE punkter = lort.
ResizeResizeSkrevet 08/08-20 23:12, rettet 08/08-20 23:33 
Azzkikr
Stramninger hjælper jo bare ikke, det bidrager blot til et øget parallelsamfund (igen, svenske tilstande)

Og det er så 100% forkert. De problemer Sverige har, og som nu også er ved at ramme os, har været pga. holdningen "være flinke og ingen krav stille" Dette er fakta fra utallige rapporter, og undersøgelser. Vi blev også advaret for ca. 20 år siden af en Politimester fra N.Y. Police, at vi kommer til at få kæmpe problemer med indvandrerbander hvis vi ikke slår hårdt ned på dem. Men vi smilte bare, og nu koster det vores samfund milliarder, som kunne bruges på sundhedsvæsnet, skoler m.m.

Når man ikke stiller krav vælter ting, og det gælder os alle :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/08-20 23:59 
I hvilken sætning ser du indvandrerbashing ?

Jeg ser folk der har en debat og taler pænt. Hvis du ikke har lyst til den debat . Så kig i en anden emne , der er masser her.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
EltanEltanSkrevet 09/08-20 01:06 
fum>
Nej. Jeg synes bare det var lidt bizart at skose Naiera for at være til venstre, for så at fortsætte med noget rabiat indvandrerbashing.

Hvor ser du indvandrerbashing?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/08-20 19:22 
Resize>
Azzkikr
Stramninger hjælper jo bare ikke, det bidrager blot til et øget parallelsamfund (igen, svenske tilstande)

Og det er så 100% forkert. De problemer Sverige har, og som nu også er ved at ramme os, har været pga. holdningen "være flinke og ingen krav stille" Dette er fakta fra utallige rapporter, og undersøgelser. Vi blev også advaret for ca. 20 år siden af en Politimester fra N.Y. Police, at vi kommer til at få kæmpe problemer med indvandrerbander hvis vi ikke slår hårdt ned på dem. Men vi smilte bare, og nu koster det vores samfund milliarder, som kunne bruges på sundhedsvæsnet, skoler m.m.

Når man ikke stiller krav vælter ting, og det gælder os alle :)

Hvad er forkert? Stramninger hjælper intet. i hvertfald ikke hvad vi kan stramme inden for EU, pga de konventioner jeg nævnte.

Jeg er ikke politiker, jeg er ingeniør og en mand af videnskab. Fakta er at hvis lukker en befolkningsgruppe ind som i gennemsnit har højere index af kriminalitet, voldtægt, lavere arbebejdspotentiale og IQ. Så belaster vi samfundet, det er ren logik. Så skader du dit eget land til fordel for andre.

Skam dig.
ResizeResizeSkrevet 09/08-20 20:53, rettet 09/08-20 21:54 
Azzkikr
Skam dig

Du gir den max gas Batman XD

Hvad gik der lige galt med din evne til at fortolke hvad jeg skrev, for derved give mig skylden for, hvad rapporter, ekspert i bander, og undersøgelser m.m. fortæller.

MEN - hvis du vil have min mening, så læner jeg mig op af hvad der er blevet beskrevet, da meget af det giver mening. Så selv gerne en velfungerende integration der var optimal for alle.

Så slå koldt vand i blodet Hr. Ingeniør og mand af videnskab. :)
SumezSumezSkrevet 09/08-20 21:14 
Uanset hvad, hvis man ikke kan snakke politik uden at skulle tale nedladende om en befolkningsgruppe, så ville det være rigtig fint hvis man undlod at benytte et computerspilforum til det. Stod det til mig sætter vi punktummet allerede ved politik, for folk kommer lige lovlig op og køre over det.

Så er jeg egentlig ligeglad med om man er til højre eller venstre for det ene eller andet, det er en tone der ikke rigtig hører hjemme, og hvis man har behov for at komme af med det, findes der bedre steder til det, inkl. privatbeskeder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ResizeResizeSkrevet 09/08-20 21:18 
Sumez

Kan kun give dig ret :)
XiwanaXiwanaSkrevet 09/08-20 21:28 
Helt enig. P:R er slet-slet ikke det rette forum for den slags diskussioner. ARGH-tråden bør kun været beregnet til sure opstød om alle mulige ligegyldige first world-problemer, ikke til politik- og samfundsdebatter som sådan. Nu må moderatorerne snart træde ind.
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 09/08-20 21:30 
Sumez er faktisk moderator :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 09/08-20 21:36 
Det var også bare mit personlige take, men sådan rent moderator-mæssigt ja så gælder det selvfølgelig at hvis man ikke kan tale pænt til hinanden, så finder man et nyt emne. :) Også hvis det skulle ske i en samtale om spil.

Og hvis folk siger noget som man føler træder en over tærene, så håber jeg at man vil forsøge på at gøre pænt opmærksom på det, uden at fare op.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 10/08-20 10:24 
Det er Covid-19, og ikke debatten om det, der er farlig. Det er et offtopic emne, i en offtopic tråd, i det dertil indrettede offtopic forum, og det omhandler en verdensomspændende pandemi. Jeg tænker det er validt at tale om, og tænker osse at det er sært, der ikke allerede findes en dedikeret tråd til det.
SumezSumezSkrevet 10/08-20 10:59 
Naturligvis er det validt at tale om det, men folk skal også holde en pæn tone. Der har ikke været slettet nogen beskeder, og jeg opfordrer blot til at man husker at selvmoderere lidt, også. :)

Jeg kan også godt nikke genkendende til frustrationerne om at nærmest ingen af de mennesker man tvinges til at omgås i offentligheden tager smitten seriøst. Det er virkelig trist, og kommer hurtigt til at bide os i røven når smitten tager fart igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-20 11:45, rettet 10/08-20 11:50 
Naturligvis er det validt at tale om det, men folk skal også holde en pæn tone. Der har ikke været slettet nogen beskeder, og jeg opfordrer blot til at man husker at selvmoderere lidt, også. :)

Jeg vil ikke blande mig i den egentlige debat, men helt ærligt hvad er det moderatorstaben har gang i? Det står sort på hvidt i P:Rs regelsæt at racistiske bemærkninger ikke er tilladt, men I tillader at et helt indlæg der ligeså godt kunne være skrevet af Paludan selv står uberørt? Det gider jeg ikke se på når jeg besøger et forum om videospil, uanset om det så er skrevet i off-topic eller ej.

https://www.playright.dk/forum/faq/67-regler
https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-rasmus-paludan-afviser-han-har-en-retssag-koerende-om-racisme-men-det-har
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 10/08-20 11:51 
Jeg formoder du tænker på Naireras indlæg og han stoppede også ret hurtigt sig selv, da jeg ellers har meget svært ved at finde nogle racistiske indlæg i denne debat.
SumezSumezSkrevet 10/08-20 12:01, rettet 10/08-20 12:03 
Konsolkongen>
Det står sort på hvidt i P:Rs regelsæt at racistiske bemærkninger ikke er tilladt, men I tillader at et helt indlæg der ligeså godt kunne være skrevet af Paludan selv står uberørt?

Måske burde jeg have skrevet "endnu"?
Jeg har bedt folk om at holde op, og håber på at de kan finde ud af det, så der ikke skal kommer mere ud af det.

Jeg gider heller ikke ud i en tåbelig debat om hvad der er racistisk eller ikke er det, det er hverken tiden eller stedet. Jeg har *forsøgt* at stoppe det inden det løber yderligere af sporet, og jeg tager meget gerne en snak om hvordan der bør eller ikke bør modereres i en privatbesked hvis det er noget man synes er spændende, men der kommer simpelthen ikke noget godt ud af mudderkast i den her tråd.

Så vi holder her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/08-20 18:22, rettet 10/08-20 18:52 
Vil altid vælge at høre på idioter end at der er censur til stede.
Også når det kommer til “Racisme”
Og det kommer fra en med udlandske gener. :D

Debat er altid godt , der man kan lære noget. Og se ting fra en ny vinkel hos andre.

Men det er fint , hvis folk vil svinge med politi-stokken her inde.
Fred med det :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
scavengerscavengerSkrevet 12/08-20 20:51 
Aaargh.
Jeg har tabt min nevø til PC Gaming.
Vi har prøvet både PS3, Xbox360 og PS4, og så valgte han alligevel PC som sin spille platform.
Nemo me impune lacessit
NaieraNaieraSkrevet 12/08-20 20:57 
Det er vel sådan noget LoL han spiller, så?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
scavengerscavengerSkrevet 12/08-20 21:02 
Hvis det så bare var det, næh, det er FIFA han spiller mest.
Nemo me impune lacessit
JmogJmogSkrevet 12/08-20 21:59 
Har du prøvet med Switch?

Fifa on the go :-)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/08-20 22:17 
scavenger>
Hvis det så bare var det, næh, det er FIFA han spiller mest.

Så er han vel lidt tabt, uanset platform? :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 27/09-20 07:53 
Fuuuuck jeg tror sgu min PS4 dødede i går. Den tænder men sender intet signal til TV’et. Og ja - jeg har prøvet alt, andre kabler, andre TV. Intet virker. Det er nok første gang jeg oplever en nyere konsol gå i udu herhjemme.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-20 07:56 
Har du også prøvet om den vil boote i safe mode?

https://support.playstation.com/s/article/Safe-Mode-PS4?language=en_US
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 27/09-20 14:37, rettet 27/09-20 17:12 
Jep, også det.

EDIT: Ser ud til at jeg er endt i et signal-HDMI-limbo-problem mellem med (ret gamle) PS4 og mit nyere LG QLED. Fandt denne tråd med en masse frustrerede mennesker som har præcis det samme problem som mig: https://www.ifixit.com/Answers/View/464885/Why+wont+my+ps4+show+up+on+my+tv

Det har virker helt fint mellem PS4 og TV’et i cirka et halv års tid. Så pludselig begyndte signalet at hoppe af og på. Og nu er der blank skærm uden signal. Men jeg kan tage min PS4 og koble den til en PC monitor uden problemer, så det er signalet mellem PS4 og LG der pludselig (ud i den blå luft) er begyndt at pisse mig af.

Jeg har også prøvet Safe Mode. Det virker fint på PC-monitoren, men på TV’et kan jeg ikke komme ind i menuen pga intet signal. Har også prøvet 5 forskellige HDMI kabler og prøvet at vende dem, og prøvet at gendanne fabriksindstillinger. Alle kort i ærmet. Intet.

Sidste option er Initialize PS4.

Så er spørgsmålet om jeg fortsat vil have samme problem hvis jeg skaffer en nyere PS4 Pro.... For jeg skal ikke ud og have en PS5 lige med det samme.

Har andre oplevet det samme på deres HDR Smart TV?
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-20 17:41 
Du mener et LG OLED, ikke sandt? Er det en 2017-model? De var super kræsne med HDMI inputs.

Du kan evt prøve at slå HDMI ULTRA HD Deep Colour fra på HDMI-porten og se om det gør en forskel. Du vil naturligvis miste HDR.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 27/09-20 19:13, rettet 27/09-20 19:13 
Well, seneste nyt er, at min PS4 igen virker. Jeg prøvede alt, og endte med last resort: Kører en initialisering. Jeg tænker “big deal, jeg har jo PS+ abonnement, så min gemte data er jo bevaret sikkert i PSN Cloud”.

Og efter en initialisering virker den sgu! Guderne må vide hvorfor. HDMI output kører igen - også HDR.

Men, så kommer min andet Aaaaaargh. Save data er åbentbart ikke gemt i skyen som default. I hvert fald ikke med de indstillinger jeg kørte med, hvilket jeg i min naivitet troede da jeg kørte initialiseringen. Så jeg har fået min PS4 tilbage, men har mistet alle gem. :-O

Nå men, forfra med Tony Hawk. :-/ Life goes on.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-20 19:19 
Pis :( Men godt at du fik liv i den alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 27/09-20 20:35 
Kører PS4 ikke kun auto-save i cloud, når PS4 er i pause-tilstand ?
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 28/09-20 06:31 
Jo, det fandt jeg så ud af. Og det skal man starte med at sætte under indstillinger for strømbesparelse, så den må gå på nettet i pausetilstand.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 28/09-20 07:22 
enfen>
Kører PS4 ikke kun auto-save i cloud, når PS4 er i pause-tilstand ?

- og hvis man har PS+? Eller var det kun på PS3?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/09-20 08:36 
Konsolkongen>
Du mener et LG OLED, ikke sandt? Er det en 2017-model? De var super kræsne med HDMI inputs.

Det kan jeg bekræfte :(

Er det bedre på de nye modeller?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-20 09:35, rettet 28/09-20 09:35 
Det er ikke noget problem på 2018-modellen i hvert fald.

Den præcis samme HDMI switch der ikke virkede på et C7 virker perfekt på et C8.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 28/09-20 09:35 
Konsolkongen>
Du mener et LG OLED, ikke sandt? Er det en 2017-model? De var super kræsne med HDMI inputs.

Du kan evt prøve at slå HDMI ULTRA HD Deep Colour fra på HDMI-porten og se om det gør en forskel. Du vil naturligvis miste HDR.

Jo, sorry. Det er et LG OLED55B9PLA. Det har kørt problemfrit siden januar, og så pludselig begyndte den at kaste op og dø. Men uanset hvad, så virkede en rask genoplivning af PS4. o_O
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/09-20 09:49 
Det var ikke nok at nulstille settings via recovery-menuen? En total nulstilling af alt var nødvendig?
millenniummillenniumSkrevet 28/09-20 10:09 
Nope. Det prøvede jeg også.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/09-20 10:13 
Trals :(
KTCKTCSkrevet 29/11-20 14:28 
Købte Doom Eternal på PC, og regnede med at kunne spille det på Steam, da der selv på Steam står at spillet kræver Bethesda konto. Men nej, efter købet går det op for mig, at Bethesda har deres egen launcher, som jeg er nødt til at installere. - Arrrgh.

Som om det ikke var nok at der også er Denuvo i skidtet...

Steam, Epic, Uplay, Battle.net, Origin, Games for Windows Live, Rockstar - det er godt nok blevet bøvlet :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 29/11-20 19:21 
Og vi sælger en lille stump af vores sjæl hver gang vi opretter endnu en profil.

Præcis hvorfor jeg har svært ved at elske nutidens spil lige så meget som fortidens.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 29/11-20 21:34 
KTC>
Steam, Epic, Uplay, Battle.net, Origin, Games for Windows Live, Rockstar - det er godt nok blevet bøvlet :(

Har du kigget på GOG Galaxy 2 (beta)?
Den kan starte spil fra de fleste, hvis ikke alle, disse tjenester, samt flere til. Man slipper naturligvis ikke for at have deres launchere installeret, men for nogle personer kan det være en hjælp med et samlingspunkt i Galaxy :)
KTCKTCSkrevet 29/11-20 22:05, rettet 29/11-20 22:06 
GOG Galaxy 2 kræver Windows 10, og jeg er på Windows 7 indtil videre, men det lyder da positivt, hvis det fungerer sådan.

Jeg har brugt den første GOG Galaxy før, men rendte desværre i en del børnesygdomme i forbindelse med Yooka Laylee, som både lavede ged i achievements og crashes i spillet, så jeg blev lidt sur på systemet.

Man kan også lave genveje til stort set alt i Steam, men det er jo mere bøvlet, end hvis man bare havde det hele samme sted.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 29/11-20 23:51, rettet 30/11-20 14:17 
Det er bagt ind i systemet i G2.
Dvs. der er egne integrationer fra GOG samt fra communitiet.
Endda til konsoller, men nogle af disse er ret begrænsede.

Aaarrrgh-tråden
NaieraNaieraSkrevet 06/04-21 00:02, rettet 06/04-21 00:02 
Det var en dårlig dag.

Aaarrrgh-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-21 00:13 
Shit :( Blev nogen ramt og overlevede projektoren?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 06/04-21 00:19 
Ingen blev ramt og projektoren er kraftigt beskadiget, men der var sgu stadig lys i den.

Jeg bliver vist nødt til at se om ikke jeg kan leve med 77" OLED...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 06/04-21 00:40, rettet 06/04-21 00:41 
20 kilo projektor plus ophæng kunne vel være dødeligt? Jeg stod cirka hvor billedet blev taget da katastrofen indtraf.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-21 00:44 
Det tør jeg slet ikke spå om :( Godt ingen var der til at finde ud af det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/04-21 02:10 
Naiera>
Jeg stod cirka hvor billedet blev taget da katastrofen indtraf.

Shit!

På den "positive" side, så tænker jeg ikke at du behøver kaffe for at holde dig vågen lige pt.? o_o
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 06/04-21 02:22, rettet 07/04-21 23:15 
Jeg er stadig i shock og har dårligt fattet det :-/

Jeg plejer at vågne op når min telefon er blevet smadret, f.eks., men jeg har vist været vågen hele tiden...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 07/04-21 11:48 
Naiera>
20 kilo projektor plus ophæng kunne vel være dødeligt? Jeg stod cirka hvor billedet blev taget da katastrofen indtraf.

Med stor sandsynlighed fuldstændig fatalt, ja.
Det er ærgerligt med projektoren, men at du er uskadt må være det absolut vigtigste lige nu. Jeg kan godt forstå at det har været et shock.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig