X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Aaarrrgh-tråden


Reply
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 topic(s).

Reply
ResizeResizeSkrevet 02/03-19 00:53 
YouSee har sænket min upload fra 30 til 10 uden at fortælle mig om det. Jeg fik en mail for tre måneder siden, men der stod kun at min download ville stige fra 140 til 150. Prisen er uændret og der er ikke noget at gøre, udover at betale væsentligt mere. Aaargh!

Fik et brev fre Telenor sidste år, at grundet omstrukturering af deres internet prudukter, vil mit produkt udgå, men de ville til gengæld skrue min forbindelse op til 20/1 til en pris af kun 270kr pr. mdr. Men jeg havde en 20/2 til 240kr. Ringede og spurgte hvorfor de foringer min forbindelse, sætter prisen op, og kalder det en forbedring. I deres hjerner var det et bedre tilbud, da mit gamle produkt jo var blevet udfaset. Så - har nu STOFA 50/50 til 439kr.
JmogJmogSkrevet 02/03-19 02:23 
Shit. Jeg har en 300/300 forbindelse gennem Fibia til 369kr per måned.
NaieraNaieraSkrevet 02/03-19 03:51 
Det er vel ikke nogen hemmelighed at fiber er billigere og hurtigere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 02/03-19 11:09 
Naiera>
YouSee har sænket min upload fra 30 til 10 uden at fortælle mig om det. Jeg fik en mail for tre måneder siden, men der stod kun at min download ville stige fra 140 til 150. Prisen er uændret og der er ikke noget at gøre, udover at betale væsentligt mere. Aaargh!

Samme her, men jeg vil gerne ha højere download, fremfor upload - som jeg aldrig bruger - så jeg har ikke noget problem med deres tiltag. Og prisen pr måned er den samme, så jeg betaler ikke mere.
QQSkrevet 02/03-19 17:38 
Hold da op nogen priser. Jeg betaler 175/måned for 125/25 via kabel. Havde jeg også en tv-pakke kostede det kun 135/måned.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-19 17:57, rettet 02/03-19 17:58 
Jeg har 12/1 for 230kr, som er det maksimale jeg kan få, så der er vidst ingen af jer der har det specielt hårdt :)

Vi ligger i et hul, på en af byens største veje, hvor der hverken er fiber eller kabel-tv i ca. 100m hver retning. Har tidligere kontaktet Stofa for at høre om de ikke har planer om at lægge noget ned, men har fået meget ukonkrete svar hver gang. Det burde ikke være så svært, for vejen graves alligevel op ca. en gang årligt, så det var bare at planlægge efter det. F.eks. lige nu er hele fortorvet uden for huset erstattet med 3m dybe huller :(

YouSee havde også lovet at opgradere kobber-ledningerne i området så hastigheden over telefonstikket kunne øges såfremt vi kunne samle 40 underskrifter. Det skete meget hurtigt og de lovede at gå i gang snarest. Det skete bare aldrig og YouSee valgte at lukke hjemmesiden med underskifter ned, uden at give nogen af os besked. Kontaktede dem for nogle uger siden (og et år efter underskifterne kom i hus), og de sagde at de stadig arbejdede på en løsning, men mon ikke de bare havde glemt os? Spader :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 02/03-19 19:15 
Så flyt dog fra udkantsdanmark..
jaesjaesSkrevet 02/03-19 20:43 
Konsolkongen>
Jeg har 12/1 for 230kr, som er det maksimale jeg kan få

Måske 4G kunne være et alternativ?

Oister lover 17-71 Mbit/s download og 5-43 Mbit/s upload til 149 om måneden.

Der er dog en "fair use"-grænse på 1000 GB om måneden, men det er jo også temmelig meget med mindre man streamer meget i 4k :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-19 22:20 
Det er i hvert fald værd at overveje :) Ville dog gerne have ubegrænset for sikkerhedens skyld, selvom 1000GB sikkert er fint :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ResizeResizeSkrevet 02/03-19 23:45 
Så - har nu STOFA 50/50 til 439kr.

Skrev forkert. Det var 239kr for 50/50. :-/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-19 11:34, rettet 05/03-19 11:39 
Nu ramte vejarbejdet udenfor telefonledningen og har reduceret mit internet til en 2/0-forbindelse... >_<

EDIT: Nå ja, og prisen på internettet er forresten steget til 249,- :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/03-19 12:18 
Det er jo ikke billigt at lappe den slags kabler :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-19 12:19, rettet 05/03-19 12:30 
De kan lige så godt lave hele pisset nu :D

Der kommer en tekniker og kigger på det i morgen, så ser vi hvor galt det er :)

Om ikke andet vil jeg da håbe at vi kan blive koblet på samme ledning som dem i stueetagen. De kan få dobbelt så hurtigt internet som os foroven, da der går to telefonledninger ind i huset >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/03-19 19:03 
Morgen: grimt stenslag på bilens forrude
Eftermiddag: BMW bakker ind i fronten på bilen

Er det stadig mandag? :/
NaieraNaieraSkrevet 11/04-19 11:21 
Så, nu har jeg 30 Mbit opad igen. Det var da hyggeligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 11/04-19 11:40 
Aaarrrgh!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 28/05-19 17:45, rettet 28/05-19 17:46 
Fucking luder-spoiler pikhoveder!

Hvorfor fanden mener folk det er OK at smide GIGANTISKE Game of Thrones-spoilere ud i plenum? Hvorfor har alle pludselig mistet alle former for spoiler-relateret pli? HAR I JORD I HOVEDET, ELLER HVAD?

Jeg har længe været klar over hvem der slår Natkongen ihjel og hvem der ender på Jerntronen. Det har været umuligt at undgå, men den seneste spoiler jeg lige blev præsenteret for på Twitter var kraftedeme dråben. Nu har jeg næsten ikke lyst til at se sidste sæson af verdens bedste serie nogensinde.

Røvhuller!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 28/05-19 20:06 
Nu bliver jeg helt nysgerrig. Hvad var spoileren?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-19 20:27 
Kan I så ikke tage den over PM i stedet for potentielt at ødelægge det for andre også? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/05-19 20:50 
Nu tænkte jeg at han kunne bruge spoiler tags :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-19 21:48 
Dem kan man bare se igennem :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 29/05-19 09:24 
Jeg vil også gerne vide hvad der har gjort Naieren så vred =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 29/05-19 10:00, rettet 29/05-19 10:01 
Jeg går ud fra at han er mindst tre sæsoner bagud eftersom han tilsyneladende stadig er et sted hvor serien stadig er god, og spoilers rent faktisk kan gå ud over oplevelsen.
Det giver mig også et par idéer om hvilke spoilers de muligvis kunne være - og i så fald er det faktisk imponeret at kunne have undgået dem op til nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/05-19 10:07, rettet 29/05-19 10:12 
Manden har ret. Spoilers på sociale medier *er* en belastning - f.eks. få minutter efter GoT finalen føler folk åbenbart en uimodståelig trang til dele det uden tanke om at der kan være nogen der ikke har set det endnu. Twitter gør det kun værre fordi de promoverer alm. tweets til folk man ikke engang følger selv (ikke kun retweets), så man får alt muligt skrald smidt i hovedet, inkl. spoilers. Unfollows eller blocks hjælper intet. Eneste man reelt kan gøre er at holde sig fra mediet til man har set afsnittene.
EltanEltanSkrevet 29/05-19 10:14 
Løsningen er lige for - drop de sociale medier.
Problem solved.
BeanoBeanoSkrevet 29/05-19 10:15 
Ja - det er det mest effektive, burde dog ikke være nødvendigt :D
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/05-19 10:34 
Fuldstændig enig med Eltan , jeg blev helt væk fra Instagram og facebook i 3 dage. (Da jeg ikke havde set finalen)

Kan da ikke komme bag på nogle at man kommer ud fra spoiler der!??
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 29/05-19 11:34 
Vi var i London mens finalen blev vist, så min kæreste og jeg valgte at den eneste realistiske løsning for at undgå spoilers var at finde en offentlig visning af sidste afsnit. Det blev til en ret hyggelig aften i Camden med gratis øl og burger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 29/05-19 12:50 
Sumez>
Jeg går ud fra at han er mindst tre sæsoner bagud eftersom han tilsyneladende stadig er et sted hvor serien stadig er god, og spoilers rent faktisk kan gå ud over oplevelsen.

Det er noget sludder. Jeg mangler kun ottende sæson og synes at serien er fantastisk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 29/05-19 12:53 
ChronoSousa>
Kan da ikke komme bag på nogle at man kommer ud fra spoiler der!??

Folk burde vide bedre end at smide helt vilde spoilers ud i plenum. Det gør man simpelthen ikke.

Sjovt nok var man få uger før helt vildt opmærksomme på ikke at spoile Endgame. Folk må have brugt deres anti-spoiler krudt der, og så glemt alt om at der findes andre mennesker i verden, som ikke streamer verdens bedste, flotteste og dyreste serie i lortekvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 29/05-19 13:25 
Det er desværre sådan som det er idag, det er ikke bare folk som ønsker at spoile det for andre, men jeg synes også bare steder som webaviser er aggressive i deres "Her er forklaringen på hvorfor X gjorde Y" dagen efter et afsnit, hvor både thumpnail og title er afslørende. Før kunne man være nogenlunde sikker hvis man "bare" holdte sig fra sociale medier, men idag er holdningen at hvis du ikke så det "live" så var det din egen skyld, man kan heller ikke vente mange dage (hvis ikke timer) med at se en ny film i biografen. Det kan være jeg husker forkert, men jeg synes altså ikke det var sådan ikke så længe tilbage (foruden dem som bevidst ønskede at spoile ting).

og ja P:R har nok den dårligste spoiler kodning jeg har set nogensteder på internettet, selv fora for 10 år siden gjorde det bedre, form over funktion i guess >_<
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dRxLdRxLSkrevet 29/05-19 16:37 
Spoiler-koden er ikke dårligt skrevet som sådan, der er bare lidt rod i CSS prioriteringsrækkefølgen så tekst og baggrund ikke har helt samme farve. Kan relativt let fikses.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 29/05-19 16:43, rettet 29/05-19 16:44 
dRxL>
Jeg vil også gerne vide hvad der har gjort Naieren så vred =)

!!!DETTE INDLÆG INDEHOLDER EN SPOILER LÆNGERE NEDE!!!




































SPOILER-TEKST:
Jon slår Daenerys ihjel

Dét vidste jeg ikke, og det er fandme for meget at få smidt i fjæset.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 29/05-19 16:53, rettet 29/05-19 16:53 
Det var måske alligevel voldsomt forudsigeligt, men kan stadig godt forstå at man ikke vil have det be/afkræftet :\
Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke har set sådan nogle spoilers nogen steder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 29/05-19 17:42 
Det havde jeg overhovedet ikke forudset efter slutningen af sæson 7...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 30/05-19 12:51 
dRxL>
Spoiler-koden er ikke dårligt skrevet som sådan, der er bare lidt rod i CSS prioriteringsrækkefølgen så tekst og baggrund ikke har helt samme farve. Kan relativt let fikses.

FTR er det stadig ikke meningen at de skal have samme farve. Meningen er at man på en normalt indstillet skærm blot kan se at der er en tekst, og hvor lang den er etc., men ikke kan læse den (uden ligefrem at man bevidst prøver på det - uanset hvad er det jo meningen, at man SKAL kunne læse det, hvis man vil).

Ingen har så vidt jeg husker tidligere kunnet forklare hvad det problematiske i dette skulle være, og derfor er der intet ændret på det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DunwichDunwichSkrevet 30/05-19 13:06 
Det problematiske er, at man kan se lige igennem spoilerfeltet, og læse teksten, som spoilerfeltet skulle dække. Helt uden problemer. Hvis man har dårligt syn og/eller dårlige briller, er det muligvis ikke et problem.

Og det er vel kun meningen man SKAL kunne læse det, vha en mouse over på feltet.
RJKRJKSkrevet 30/05-19 13:25 
Det lyder for mig som dårligt indstillet skærm eller dårlig font-rendering med for meget edge enhancement. Det burde ikke være læsbart uden anstrengelse.

Nu har I så fået noget blur oveni (reload for effekt). Så må det da være umuligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/05-19 13:28, rettet 30/05-19 13:28 
EDIT: Jeg kom for sent :O

Her er alternativt en brugbar CSS kode til at give antydelsen af tekst uden det er muligt at læse, uanset hvordan ens skærm er indstillet :)

color: transparent;
text-shadow: 0 0 10px #aaa;
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 30/05-19 13:37 
RJK>
Det lyder for mig som dårligt indstillet skærm eller dårlig font-rendering med for meget edge enhancement. Det burde ikke være læsbart uden anstrengelse.

Før blur er det meget nemt at læse på min overlegne iMac-skærm :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 30/05-19 13:43 
RJK>
Det lyder for mig som dårligt indstillet skærm eller dårlig font-rendering med for meget edge enhancement. Det burde ikke være læsbart uden anstrengelse.

Ja, de her korrekt kalibrerede Macbook Pro retina skærme, er virkeligt noget bras. Eller måske er det mine nye flerstyrke-glas i brillerne, som gør jeg kan læse ting tydeligt, tæt på, som er problemet.
JmogJmogSkrevet 30/05-19 15:17 
På min iPhone 8 trykker jeg aldrig på “vis spoiler” linket. Jeg læser det bare som det er. Tjekkede lige Naieras spoiler og det kan jeg stadig uden problemer.

Spoileren er jo på hvid baggrund så kunne tekstfarven ikke også bare være hvid, indtil man klikker?
SumezSumezSkrevet 30/05-19 15:32, rettet 30/05-19 15:56 
Reload/slet cache/whatever :) RJK har lige forbedret det, så det er absolut ulæseligt for alle.

Selvom det ikke er nødvendigt, kan jeg godt lide konceptet med at man har en idé om at teksten er der før man kan læse den, fremfor bare en solid hvid brik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-19 15:55 
Tænk at der skulle Game of Thrones til at få rettet det. Problemet har været nævnt masser af gange før.

Jeg har fået spoilet masser af ting fordi det har været så nemt at læse førhen. Så dejligt at det er fikset nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 30/05-19 16:02 
Så for at afslutte det:

Hvis man har et teknisk problem, så send en besked til mig eller anden moderator, i stedet for at skrive i random tråde...

Tilbage til emnet!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 30/05-19 23:57 
Jeg troede ærligt det var et spørgsmål om form over funktion, et bevidst valg som f.eks. Sumez skriver, synes bestemt at det har været oppe og vende før og svaret var nej. Så super at det er rettet mange tak :)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KTCKTCSkrevet 24/11-19 17:57 
HBO, og deres ustabile pis!
Tak, det hjalp lidt
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 27/11-19 14:27 
Kæft jeg er øm idag efter jeg unlockede “Wide Squat” færdigheden i Ring Fit Adventure :)
dRxLdRxLSkrevet 27/11-19 14:31 
Kan man være venner i Ring Fit Adventure? Betaler allerede for online og kunne godt bruge lidt motivation til at få det brugt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 27/11-19 15:21 
Man kan se venners stats osv tror jeg. Må lige se når jeg kommer hjem.
3'660 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me