X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/09-13 17:45 
Jeg ville i hvert fald ikke have noget imod at der var lukket hvis man ikke havde tilmeldt sig.
Jeg ser til tider DRs kanaler når jeg er hjemme hos de gamle, men jeg har ingen antenne hos mig selv.

At skulle betale fordi man potentielt kan bruge deres services på nettet, svarer til at få en bunke girokort på parkerings- og fartbøder ind ad døren, fordi man potentielt kan parkere ulovligt eller køre for stærkt en dag.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 08/09-13 17:51, rettet 08/09-13 17:54 
Ingen er uenige, så hvorfor får de lov til at blive ved?

Jeg har ikke set TV herhjemme i flere år, og kan ikke engang samle DR op på mit tv selv hvis jeg prøvede. Jeg får en seriøs dårlig mavefornemmelse af at støtte DR og deres sørgelige programflade. Dermed ikke sagt at DR ikke af og til har produceret noget der var interessant, men jeg tror hurtigt jeg kan konkludere at værdien af deres produktioner er omvendt proportional med omkostningerne, ligesom jeg kan finde bedre alternativer andetsteds (hvadenten det er betalt eller gratis)

Naiera>
Jeg tror virkelig ikke på, at der er mange som ALDRIG ser DR1/2/3/K, etc., lytter til radio eller i et eller andet omfang benytter sig af dr.dk.

Jeg tror du tager meget fejl. jeg er sikker på at vi er adskillige bare herinde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/09-13 17:57 
Sumez>
... DR og deres sørgelige programflade.

Sørgelig i forhold til TV2, SBS- eller TV3-kanalerne? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/09-13 18:02, rettet 08/09-13 18:05 
Selvfølgelig ikke. Sørgelig generelt.
Det rør mig ikke at folk synes X-Factor er spændende (eller ok, det gør det faktisk, men det er irrelevant :P), men det må da være deres sag om de vil se/betale/reklamefinanciere for den slags, jeg kan ikke se hvorfor det skal gå ud over mig.
Underholdning er bare en alt for subjektiv ting til at det giver mening at financiere det kollektivt.

I det mindste må du kunne gå ind for at _hvis_ licensen skal bevares, bør det være gennem skatten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 08/09-13 23:12 
Lyt en time til en given lokalradio og derefter en time til P3. Så ved man, hvorfor man betaler licens.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 08/09-13 23:47 
Jeg synes DR er vigtig da de sikrer politisk uafhængighed, men det er på tide, vi får en folkeafstemning om DRs fremtid. Så kunne der være tre muligheder: Ingen DR, DR i den nuværende form og en opstrammet version (fx fokus på oplysning - én tv-kanal og én radiokanal).

200 kr. er relativt mange penge for en del mennesker, og kan føles som ulideligt mange penge, hvis de ikke er interesserede i DR. Hvis vi nu ikke havde de gratis, og ret gode (relativt set), biblioteker og deres online-tjenester, ville det være noget andet. Men i dag er DR ikke voldsomt nødvendigt i forhold til at have en kilde til oplysning og underholdning - bibliotekerne er i dag så altomfattende, at man kan låne bøger, film, musik, computerprogrammer og spil, og få højaktuel information og oplysning via nettet, blade og aviser.
BeanoBeanoSkrevet 08/09-13 23:48, rettet 08/09-13 23:49 
@Wehner: Seriøst? P3's niveau er præcist lige så lavt som lokalradioerne og de samme typer lufthoveder der lukker gylle ud i æteren.
WehnerWehnerSkrevet 09/09-13 00:11 
Helt 100% seriøst. Uanset om man kan lide P3 eller ej (og P3 har også helt klart rigeligt med plads til forbedring), så er det bare på et helt andet (og højere) niveau end lokalradioerne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 09/09-13 00:34 
Musikken på P3 er 80% lort, men programmer som Monte Carlo er jo vildt sjove.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 09/09-13 00:58 
Er personligt glad for der ikke er reklamer på DR, ser ALDRIG TV3 og andre kanaler som smider reklamer i hovedet på én midt i en film/udsendelse, hader det simpelthen :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/09-13 06:18 
Det der ikke er fair , at singler skal betale samme beløb. Som familier på 4. Det skulle deles ud p/ mand og ikke p/ husstand!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 09/09-13 09:33, rettet 09/09-13 09:35 
KillerBean2>
Jeg kan smile lige så tosset jeg vil, men det æder stadigvæk 1/4 af de penge, jeg skulle leve af i den her måned :(

Bare vent til du tager et boliglån. Så er licensen peanuts man knap nok lægger mærke til :-D

Personlig synes jeg at jeg få MEGET mere ud af licensen end jeg får af mit medlemsskab til Magisternes Fagforening, som jeg betaler tre gange så meget til.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 09/09-13 09:38, rettet 09/09-13 09:40 
Det er så dumt at alle skal betale den samme store licens.

Forstår ikke hvorfor de ikke gør det til en del af skatten, mere socialt retfærdig og lettere at inddrive.

edit:
Jeg ville i øvrigt med glæde betale den fulde nuværende årlige licens, hvis jeg kunne få en garanti for at pengene gik ekslusivt til p1 ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 09/09-13 09:50, rettet 09/09-13 09:51 
Jeg elsker DR og det gør ikke ondt at betale licensen, men kan godt forstå alle licens haters, fordi deres tankegang ofte er begrænset til ugens tv-program, og glemmer hvor meget DR de så i barndommen.

Opkrævningen er konsenvensen af lidt gammeldags tankegang og pricipel public service uafhænighed. Da vi havde VK regegeringen var de røv ligeglade med DR, men pumpede penge ud i TV2s naive katastrofeprojekter. VK regeringen så nok helst af DR gik rabundus, så deres elskede TV2 kunne sejle i et blåt hav og dyrke æterens frie markedskræfter (hvilket så overhovedet ikke har virket). Men pga licensens gamle metode, sker det heldigvis aldrig.

NOTE: TV2 laver ubegribeligt dårligt og fordummende tv. Alene deres tilstedeværelse gør mig mere sur, men jeg kan heldigvis ikke modtage deres kanaler.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/09-13 10:04, rettet 09/09-13 10:05 
Wehner>
Helt 100% seriøst. Uanset om man kan lide P3 eller ej (og P3 har også helt klart rigeligt med plads til forbedring), så er det bare på et helt andet (og højere) niveau end lokalradioerne.

Fint for dig hvis du godt kan lide P3, men hvordan forsvarer det på nogen måder at vi andre skal betale licens for din underholdning?

Jeg elsker DR og det gør ikke ondt at betale licensen, men kan godt forstå alle licens haters, fordi deres tankegang ofte er begrænset til ugens tv-program, og glemmer hvor meget DR de så i barndommen.

Det var en helt anden tid med helt andre muligheder. Især hvis du hopper tilbage til før TV2 kom til, hvor der ikke rigtig var noget alternativ til DR, var det enormt vigtigt at den eneste kanal var uafhængig af privatinteresser, og public service, ligesom licensen var den _eneste_ måde man kunne indrage betaling. Licensen er håbløst forældet og har været det i mange mange år.
Derudover var det oftest kun hele familier med fornuftig indtægt, der havde et TV i deres bolig, ikke alle børn på SU og studiejob, med adgang til internettet.

millennium>
NOTE: TV2 laver ubegribeligt dårligt og fordummende tv. Alene deres tilstedeværelse gør mig mere sur, men jeg kan heldigvis ikke modtage deres kanaler.

Jeg kan hånden på hjertet ikke se den helt store forskel på TV2 og DR1.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/09-13 10:12 
millennium>
Jeg elsker DR og det gør ikke ondt at betale licensen, men kan godt forstå alle licens haters, fordi deres tankegang ofte er begrænset til ugens tv-program, og glemmer hvor meget DR de så i barndommen.

Som blev betalt af licensen dengang.
WehnerWehnerSkrevet 09/09-13 10:22 
Sumez>
Wehner>
Helt 100% seriøst. Uanset om man kan lide P3 eller ej (og P3 har også helt klart rigeligt med plads til forbedring), så er det bare på et helt andet (og højere) niveau end lokalradioerne.

Fint for dig hvis du godt kan lide P3, men hvordan forsvarer det på nogen måder at vi andre skal betale licens for din underholdning?

F.eks. af nogle af de årsager, som Millennium nævner. Jeg snakker i øvrigt ikke bare om, hvad jeg kan lide, men om hvad der er fordummende for nationen som helhed, og hvad der trods alt i det mindste ikke skader.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 09/09-13 10:24, rettet 09/09-13 10:26 
Så kald det forældet gæld :)

Faktum er, at jeg står 100% bag DR og public service og mener det er afsindigt vigtigt hvis DK som land ikke skal blive inficeret af kommercielt skabte zombier. Men ville naturligvis gerne slipper for at betale, hvis jeg kunne. Ligesom jeg gerne ville slippe for at betale skat, forsikring, vand, varme, el (DONG you bastards!), fagforeningskontingent, a-kasser, forældrebetaling og bilservice. Licensen fylder så lidt i regnskabet.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/09-13 10:26, rettet 09/09-13 10:26 
@Wehner: 100% subjektivt hvad du syntes er bedst for nationen og hvad du derfor syntes andre skal være tvunget til at betale for.
WehnerWehnerSkrevet 09/09-13 10:34 
Selvom den slags ikke er en eksakt videnskab, så findes der altså også kriterier for, hvad der eksempelvis er god og dårlig litteratur osv. og dermed også god og dårlig radio.

Nu er det naturligvis ikke sådan, at jeg siger, at ethvert PX-program er bedre end ethvert lokalradioprogram, men det kræver altså ikke en kommunikationsuddannelse* at høre, at det generelle niveau ligger langt højere på P3 end på de kommercielle stationer.

*tror jeg, men jeg har en.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/09-13 10:37, rettet 09/09-13 10:38 
millennium>
Faktum er, at jeg står 100% bag DR og public service og mener det er afsindigt vigtigt hvis DK som land ikke skal blive inficeret af kommercielt skabte zombier. Men ville naturligvis gerne slipper for at betale, hvis jeg kunne.

For mig handler det ikke om penge men principielt om at man som borger ikke skal være tvunget til at betale for at DR's "public service" produktioner som ikke er objektive eller upolitiske alligevel - pengene kommer bare forærende til dem via licens frem for kommercielle interesser.

Men når demokratiet nu engang mener at det er i orden med statsfinancieret "public service" tv & radio, så bør licensen demokratiseres hvilket den ikke er i dag. Men de må desværre ikke financere det direkte over skatten pga. bla. EU lovgivning svjv - derfor hedder det stadig en licens/afgift.
.
millenniummillenniumSkrevet 09/09-13 10:55 
Formentlig er forældrerollen med til at sparke til mine holdninger om public services berettigelsen.

F.eks. DR Ultra som tager børnene seriøst. De laver Ultra Nyt for større børn, der gerne handler om krig og katastrofer i andre lande, men altid med agendaen: Hvilken impact har det på børnene der bliver ramt? Det er seriøst, sagligt og klart bevidsthedudvidende for børn at få den slags information serveret i deres øjenhøjde. Og deres programmer tager udgangspunkt i den reelle virkelighed, f.eks. Pendler Kids der handler om skilsmissebørn. Det blev desuden kritiseret for en lidt grov retorik, men hallo - sådan er virkeligheden!

Hvilken anden børnekanal i universet gider dette sociale ansvar? Disney Kanalen? Cartoon Network? Nickelodeon? ...TV2? Nej, nej og nej.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/09-13 10:58 
Wehner>
F.eks. af nogle af de årsager, som Millennium nævner. Jeg snakker i øvrigt ikke bare om, hvad jeg kan lide, men om hvad der er fordummende for nationen som helhed, og hvad der trods alt i det mindste ikke skader.

Udover at jeg vil vove at påstå at der er masser af fordummende materiale på P3, så kan jeg stadig ikke se logikken i at betale kollektivt for at der bliver produceret underholdning der ikke er fordummende. Det er der jo alligevel masser af rundt omkring, hvis man ved hvad man leder efter. Tiden er altså en anden end den var i 70'erne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KajikaKajikaSkrevet 09/09-13 11:01 
Mit problem med licensen er at den ikke er reguleret. Jeg ville f.eks. med glæde betale 100 kr. om måneden som studerende, da det lige ville kunne gå an i budgettet. 200 kr.omsat til mit øvrige medieforbrug er ganske enkelt for meget på en su. Hele systemet er håbløst forældet, og måske de skulle bruge nogle af alle deres hverve-kampagne penge på at revidere det.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
millenniummillenniumSkrevet 09/09-13 11:07, rettet 09/09-13 11:08 
Kajika: Det er jeg så tilgengæld fuldstændig enig i. Sortseerne er helt klart at finde blandt danskere med lavest indkomst, særligt studerende, m.v. Måske ville flere dermed også betale, for jeg tror ikke nordsjællændere med fem biler i garagen gider brokke sig over licensen.
Jeg tror bare det ville være et administrativt mareridt for at skulle segmentere beløbene ift indkomst. Lidt samme problem som børnebidrag, som alle forældre bare får uanset hvor mange millioner man har i aktier.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/09-13 11:11 
Hvis det kørte over skatten vil det være en smal sag da staten allerede kender ens indkomst, jobsituation, blodtype, kat's yndlingsfarve, etc.
millenniummillenniumSkrevet 09/09-13 11:26, rettet 09/09-13 11:26 
Korrekt ja. Men næste gang der så kommer en borgerlig regeringen i Borgen, ender DR byen som et rygende krater over night. :)

Læs: Paradoks. Limbo.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/09-13 11:37, rettet 09/09-13 11:37 
Hvorfor tror du det? Jeg har ikke hørt til nogen reel politisk vilje fra nogen partier om at pille ved licens systemet. Hænger nok sammen med at det er i konflikt med EU lovgivning om konkurrenceforvridning.
millenniummillenniumSkrevet 09/09-13 12:25 
Nej, men der har været et implicit had til DR, især da Plummer sejlede skuden. Og deres talrige hjælpepakker til TV2 økonomiske kriser, og stivnakkede ligegyldighed til DR selvsamme kriser, sagde en del om VK regeringens holdning til DR. Jeg ved Georg Metz ville give mig ret :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/09-13 12:30, rettet 09/09-13 16:17 
Derfor jeg skrev "reel" politisk vilje. VK har haft rigelig lejlighed til at lave modellen om i deres tid.
DarkenDarkenSkrevet 09/09-13 15:09 
Naiera>
Jeg tror virkelig ikke på, at der er mange som ALDRIG ser DR1/2/3/K, etc., lytter til radio eller i et eller andet omfang benytter sig af dr.dk.

Men det er stadig skidt at man skal betale for noget man ikke bruger (jeg er en af dem som er med i ALDRIG gruppen), vi har haft det oppe og vende hvorfor situationen ikke er den samme som da det blev opfundet, så starter ikke med det igen ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 09/09-13 15:14 
Naiera>
Jeg tror virkelig ikke på, at der er mange som ALDRIG ser DR1/2/3/K, etc., lytter til radio eller i et eller andet omfang benytter sig af dr.dk.

Enig. Eller i hvert fald aldrig ser - eller HAR aldrig set DR i hele sit liv, optil det tidspunkt hvor man flyttede hjemmefra og fik egen husstand. Jeg kender også højtråbende licens-haters, som alligevel sniger sig ind på DRs hjemmeside og ser programmer i ny og næ.

Hvad nu hvis vi kalder det Jacob Stegelmann licens? Er det så ikke nemmere at betale? :-D
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 09/09-13 16:03 
Du får det til at lyde som om, at fordi man har set DR i sin barndom, så skal man betale licens til man lægger sig graven.

Hvis det er rigtig forstået, begriber jeg ikke hvor den opfattelse kommer fra. I min verden bør man kun betale for det TV man vil se, hvad enten det er som abonnent på en TV-pakke, eller om det er noget man vil tilgå sig adgang til via deres hjemmeside.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 09/09-13 23:28 
Jeg overværede lige en mindst otte minutter lang reklameblok på TV2. Langt udenfor prime time, på en hverdag. Er det sådan noget pis I DR-hadere vil have alle vegne? Jeg får kvalme af tanken.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-13 23:30 
Ja.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/09-13 23:37 
Naiera>
Jeg overværede lige en mindst otte minutter lang reklameblok på TV2. Langt udenfor prime time, på en hverdag. Er det sådan noget pis I DR-hadere vil have alle vegne? Jeg får kvalme af tanken.

Så længe jeg ikke skal se på det, eller betale for det, må tv-kanalerne vise lige hvad de vil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 10/09-13 00:03, rettet 10/09-13 00:10 
Naiera, hvis DR er så fantatisk, hvorfor kigger du så på tv2? ;)

Men ej seriøst, ja, hvis licens kronerne går til at dr konkurrerer med andre kanaler (som folk for det meste frit selv vælger), så mener jeg bestemt at de skulle fratages retten til at lænse folk uden mulighed for at kunne fravælge dem.

Licensen bruges typisk til at finansiere offentlige tv- og radiokanaler, som derved får en priviligeret stilling i forhold til konkurrerende kanaler. Denne særstilling har ofte rødder i en tid hvor der ikke fandtes andre kanaler end de statslige, og begrundes som oftest med disse kanalers forpligtelser til at betjene samfundet som helhed, den såkaldte public service forpligtelse.

Jeg synes godt nok at det er på tide den går på pension. Jeg har som sådan ikke så meget i mod den mere beskedne radio licens, men resten er at malke et slags monopol som ikke kan blive ændret.

Det er reklamer, ting genudsendt for ᶰ gang. Reality tv, sport og se-mig-shows osv osv, som gør jeg IKKE ser tv kanaler. Det hjælper så ikke en fis, hvis DR ikke har reklamer når de ikke sender noget jeg ønsker at bruge tid på.

Jeg vil langt hellere betale mig fra overstående via ting som netflix eller direkte købe serier og film.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dchangdchangSkrevet 10/09-13 00:34 
Arrggh, prøv at tage på ferie med den bedre halvdel og påtag jer opgaven med at have film på IPad'en, så man kan slå tid ihjel på flyveren, lufthavnen osv. Handbrake og ITunes har stjålet så urimeligt meget af mit liv/tid at jeg har lovet konen at når vi tager afsted næste år bliver det med Nexus 7 eller lignende. Hold kæft hvor er det Apple-pis snørklet!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/09-13 02:28 
Jeps. Det er bedre at bruge en 3rd party app, men det kan også være en jungle at finde ud af, da dem der har lavet AC3 lyd codec'ed har krævet ind på deres patent og det kan derfor være svært at finde én hvor man kan se film med lyd.
NaieraNaieraSkrevet 10/09-13 02:36 
Nu har Handbrake jo altså ikke så meget at gøre med Apple. iPad understøtter hvad den understøtter, og hvis ikke det er godt nok, så er der vel andre tablets derude. Som er dårligere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 10/09-13 02:49 
Jeg har selv brugt Videoras converter på auto-mode - det er sateme nemt, når man først har sat sig ind i hvordan man gør.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/09-13 14:51, rettet 14/09-13 14:52 
Jeg ved ikke helt om det her passer til denne tråd, men siden der ikke findes en WTF? tråd, poster jeg det her.

Jeg havde en temmelig underlig oplevelse her for lidt siden på en tankstation.

Jeg går ind for at købe en sodavand, går hen og stiller mig i køen, foran mig i køen står 2 udlændinge af mellemøstlig~ herkomst, bag disken står også en udlænding af samme herkomst. Jeg notere at denne ekspedient virker venlig og spørger "hvad skulle det være", "hej hej" osv til begge personer foran i køen.

Det bliver så min tur og jeg siger "hej jeg skal bare lige have den her", ekspedienten kigger så totalt tomt ind i ansigtet på mig og jeg venter på en eller anden form for respons hvorefter jeg så bare kigger på displayet og smider pengene i maskinen, herefter siger jeg så "hej hej", men stadig ingen respons overhovedet fra personen.

Hvad sker der lige for det? Skal man udsættes for forskelsbehandling i sig eget land nu? Eller har manden måske fået et slagtilfælde da jeg kom op til disken? Eller er han eventuelt bare en fucking nar?

Jeg har før oplevet at folk ikke har sagt det helt store i fx små kiosker, men en eller anden form for menneskelig respons fx med det beløb man skal betale har der da været, det var der ikke her og så fra en medarbejder i en stor tankstation kæde.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-13 15:17 
Jeg har tit oplevet den slags. Racisme virker begge veje.

Det hjælper jo heller ikke på det, at du skriver "udlændinge". De har velsagtens dansk statsborgerskab og er lige så meget danskere som alle os andre blegfede tosser. Jeg kender sgu heller ikke ret mange "danskere", som ikke er sammensat af alverdens nationaliteter, hvis man kigger langt nok tilbage på deres stamtræ. Den såkaldte "danskhed", som Dansk Folkeparti heler tiden ævler om, findes kun i eventyr. Det er så åndssvagt.

Når det kommer til stykket gælder det bare om ikke at være nogle pikhoveder over for hinanden.
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/09-13 15:38, rettet 14/09-13 15:38 
Jeg kan ikke se hvordan det at man har statsborgerskab automatisk gør en til "dansker", hvis jeg engang bliver kinesisk statsborger vil jeg da heller ikke mene jeg er kineser. Men det er en helt anden diskussion. Jeg kunne også have skrevet muslimer, hvis det passer dig bedre i sammenhængen, for jeg skrev egenligt kun "udlændinge" for at undgå det.

Jeg kan heller ikke rigtigt se hvordan mine personlige holdninger omkring "danskhed" overhovedet er relevant. Ham ekspedienten ved da intet om, om jeg er hardcore racist eller ignorant autonom eller hvad mine holdninger omkring udlændinge politik er. Faktum er at han forskelsbehandlede og faktisk slet ikke udførte sit arbejde.

Jeg burde skrive en klage.
scavengerscavengerSkrevet 14/09-13 15:48 
KillerBean2>
Jeg kan smile lige så tosset jeg vil, men det æder stadigvæk 1/4 af de penge, jeg skulle leve af i den her måned :(

Da de "opdagede" en af mine kammerater ikke betalte licens, sendte de ham en opkrævning der gik 2½ år tilbage, da han havde boet på den samme adresse i den tid.
Nemo me impune lacessit
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-13 16:13 
Azzkikr>
Jeg kan heller ikke rigtigt se hvordan mine personlige holdninger omkring "danskhed" overhovedet er relevant.

Selvfølgelig er det relevant. Ellers kunne du jo bare have skrevet:

"Jeg går ind for at købe en sodavand, går hen og stiller mig i køen, foran mig i køen står 2 kunder. Jeg notere at ekspedienten virker venlig og spørger "hvad skulle det være", "hej hej" osv til begge personer foran i køen."

Det ville være endnu mere hul i hovedet, hvis du havde skrevet "muslimer". Du har da ikke nogen anelse om, hvilken religion personerne udøver.

Du har ret i, at manden er en idiot. Men det er da ligegyldigt, om han er en "dansk" idiot, en mellemøstlig idiot, en kristen idiot eller en muslimsk idiot.
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/09-13 17:16 
Mine personlige holdninger er da på ingen måde relevant for selve situationen som jeg omtaler. At du åbenbart ikke synes om min måde at formidle hændelsen på er også komplet irrelevant, jeg kan slet ikke se hvorfor du overhovedet følte dig tvunget til at dreje emnet derover i stedet for at holde sig til konteksten af selve hændelsen.

Og det er netop ikke ligegyldigt hvorvidt manden er ""dansk" idiot, en mellemøstlig idiot, en kristen idiot eller en muslimsk idiot.", for det er jo netop hele essensen og omdrejningspunktet ved selve hændelsen.

Og selvfølgelig var de muslimer, drop nu det politisk korrekte pjat der.
NaieraNaieraSkrevet 14/09-13 17:19 
De kunne også have været kristne irakere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/09-13 17:28 
En salgsekspedient "af anden etnisk herkomst end dansk"
Jeg forstår godt at du bare valgte "udlænding" for at gøre det lettere. Man kan også pakke ting for meget ind. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/09-13 17:29, rettet 14/09-13 17:33 
Ja da, det kunne også have buddhistiske Kinesere der havde klædt sig ud som mellemøstlige, men chancen for det er også ret lille, så jeg tager chancen.

Desuden havde den ene kunde tørklæde, men det kunne jo i princippet også bare været for sjov.

@Fancypants, præcis, det er så latterligt som man nu om dage skal gå med listesko når man taler om/med alt hvad der gælder udlændinge og muslimer, det er rent ud sagt til at brække sig over.
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig