X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Aaarrrgh-tråden


Reply
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 topic(s).

Reply
WehnerWehnerSkrevet 27/11-19 15:29 
3of19>
Kæft jeg er øm idag efter jeg unlockede “Wide Squat” færdigheden i Ring Fit Adventure :)

Vi er ude i nogle raffinerede metaforer her, ikke?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 27/11-19 16:21 
Også min første tanke :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 27/11-19 16:45 
Wide Squat var alligevel noget jeg har godt at at træne ;)
DarkenDarkenSkrevet 31/01-20 03:18 
Married with Children er lige blev revet af Amazon Prime :(
Var ellers lige gået igang med sidste sæson.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
scavengerscavengerSkrevet 31/01-20 09:06 
Helligbrøde!
Der er nok en ma'am der er blevet krænket :-D
Nemo me impune lacessit
DarkenDarkenSkrevet 01/02-20 18:07, rettet 01/02-20 18:07 
Steneren, jeg kontaktede deres support og fik et eller andet ligegyldigt svar, som jeg tog for at det var permanent (da det var mit direkte spørgsmål), derfor jeg skrev mit "arrrgh". Men nu er serien tilgængelig igen, af en eller anden årsag.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 04/02-20 13:40, rettet 04/02-20 13:41 
Min Xbox One X røg til reparation fordi der ikke længere kom noget ud af HDMI-udgangen. Jeg har selvfølgelig prøvet forskellige kabler, fjernet HDMI-switchen, prøvet en anden indgang på scaleren, og hvad der ellers kunne gøres.

Nu er den på vej tilbage, og de har selvfølgelig ikke fundet nogle problemer :-/
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 04/02-20 14:00 
Jeg er ved at reppe et arkade-PCB, og tog undervejs en masse billeder, da det er vigtigt for mig at dokumentere processen - flere har skrevet om metoden til at fikse det, men der er ikke nogle gode guides derude, så jeg har måttet spore mig ind til flere af de obskure detaljer. Min plan var at gemme og illustrere hele processen så folk der er mindre teknisk minded vil kunne gøre det samme i fremtiden.

Men i mellemtiden viser det så sig at det kort billederne var gemt på er blevet formateret >:! Især frustrerende da jeg for at kunne gennemføre processen er nødt til at kigge tilbage på nogle af de lodninger jeg nu har fjernet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 04/02-20 18:41 
Naiera>
Min Xbox One X røg til reparation fordi der ikke længere kom noget ud af HDMI-udgangen. Jeg har selvfølgelig prøvet forskellige kabler, fjernet HDMI-switchen, prøvet en anden indgang på scaleren, og hvad der ellers kunne gøres.

Nu er den på vej tilbage, og de har selvfølgelig ikke fundet nogle problemer :-/

Har du prøvet med et andet display? Det kan være et handshaking issue. Hvis du har et andet display og det giver billede, så prøv disse indstillinger:
-Sæt til specifik opløsning i stedet for Auto.
-Sæt colour space eller hvad den nu kalder det til noget mindre båndbreddekrævende. 4:2:2 etc.

Faktisk alt hvad du kan komme i nærheden af relateret til HDMI outputtet som er på Auto - sæt det til konkrete ting.
NaieraNaieraSkrevet 04/02-20 20:06 
Jeg har ikke et andet display. Det er også spøjst at det virker i over et år, for så at gå i stykker...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 05/02-20 00:58, rettet 05/02-20 01:00 
Hmm, heller ikke en pc monitor?

Jeg tror såmænd ikke dit display er i stykker, for så virkede det vel heller ikke med dine andre konsoller. HDMI handshaking er bare noget lort.
NaieraNaieraSkrevet 05/02-20 01:56, rettet 05/02-20 02:03 
Min eneste anden skærm er en iMac.

Jeg er i øvrigt også 99% sikker på at jeg havde den indstillet til 1080p og ikke auto. 4:4:4 har jeg ikke fået lov til at vælge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 05/02-20 12:31 
Hov, du skriver “prøvet en anden indgang på scaleren”. Du har også prøvet direkte i displayet, ikke?

Hmm, det er en projektor du bruger, ikke? Selvom der ikke er noget billede, kan den så detecte via noget image info om den får et signal? Jeg er nysgerrig efter hvad projektoren tror den får.
NaieraNaieraSkrevet 06/02-20 04:08 
Nej, jeg har ikke prøvet direkte i displayet. Projektoren fik kun det signal som scaleren sendte den, da den ikke virkede.

Den virker nu. Vi får at se hvor længe det bliver ved. De har slettet alt og genoprettet fabriksindstillingerne, så hvis jeg har været inde at pille ved noget med videoindstillingerne er det vel ikke længere problemet.

Der er i øvrigt ingen Auto-indstilling ved opløsning; kun 720p og 1080p. Man kan ikke rette noget ved farverum, udover at aktivere 4:2:2. Det gjorde jeg så ikke. Den sender alligevel RGB og ikke component-farver ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 06/02-20 15:09 
Hvorfor kører du egentlig din Xbox via en scaler?
NaieraNaieraSkrevet 06/02-20 15:52 
Alt køres via scaleren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 06/02-20 18:08 
Jo men, scaler du da Xboxens output? Eller er det bare bekvemmelighed, fordi den reelt er din HDMI switch?
NaieraNaieraSkrevet 06/02-20 20:29 
Det meste af kalibreringen foregår i scaleren, og så skal der selvfølgelig også kun et enkelt kabel hele vejen om til projektoren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 12/02-20 23:44 
Yikes, fuck....! Jeg tror mit savegame i Horizon, efter jeg havde vundet spillet og klaret Hades, er fucked. Jeg har min trophy for completed game, men jeg starter i spillet lige før finalen. O_o

Har aldrig oplevet en broken save game på PS4.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-20 00:02 
Er det ikke meget normalt hvis spillet ikke tillader at man spiller videre i open world efter credits har rullet over skærmen? Jeg synes at jeg har oplevet flere spil der har gjort som du beskriver.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 13/02-20 00:38 
Oh yeah, jeg googlede det og fandt ud af det. Man kan bare altid klare sidste main quest igen og igen.
The medium is the message.
scavengerscavengerSkrevet 26/04-20 19:41 
Det er argh, at spilde en masse tid med at finde skarpe priser på ens ting, når den anden ingen intention har haft om at købe noget alligevel. Jeg bliver så træt.
Nemo me impune lacessit
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-20 16:11, rettet 06/05-20 16:11 
Dejligt at vågne til at DAO har været med en brevpakke i morges, kigger i postkassen på vej ud af døren og pakken er der. Kommer hjem om eftermiddagen og pakken er væk. En eller anden ussel tyveknægt har fisket den op ad postkassen imens jeg har været på arbejde.

Man kan åbenbart ikke engang have sin postkasse i fred længere, lorte land.
DunwichDunwichSkrevet 06/05-20 16:22 
Aah ja, DAO forsendelsen fra Coolshop - jeg går ud fra at det er sådan en du har fået? Man ved aldrig om de hænger den på døren, eller putter den i postkassen. Nogle gange, når den har været lagt i min postkasse, stikker den tilpas meget ud, så man lige kan snuppe den ud, uden at åbne postkassen. Det er heldigvis længe siden det har været tilfældet, så nu ligger pakken godtnok helt inde, i selve postkassen, når DAO har været forbi.

Men min pointe var egentligt osse, at når jeg har fået en pakke fra DAO, så bliver den hevet med indenfor, ASAP. Tør ikke, at den hænger halvt ude af postkassen, og frister tyvagtige sjæle.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-20 16:40 
Ja præcis fra coolshop. Jeg har også oplevet at pakken stak ud før, men imorges var den helt inde da jeg havde åbnet postkassen.

Tror bare jeg udelukkende får leveret til pakkeshops fremover. Så hænger man da ikke selv på den under alle omstændigheder.

400 kr ud af vinduet.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/05-20 18:33 
Surt !!

Min pakker fra dao ligger tit under måtten. ?? :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 06/05-20 19:25 
Azzkikr>
Ja præcis fra coolshop. Jeg har også oplevet at pakken stak ud før, men imorges var den helt inde da jeg havde åbnet postkassen.

Tror bare jeg udelukkende får leveret til pakkeshops fremover. Så hænger man da ikke selv på den under alle omstændigheder.

400 kr ud af vinduet.

Prøvet at kontakte DAO eller Coolshop? Måske dækker de tabet ifm. tyveri fra en postkasse.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-20 19:49 
Det kan jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig at de gør.
scavengerscavengerSkrevet 06/05-20 20:40 
Hvis du politianmelder det, så du har et rapportnummer, kan din indboforsikring måske dække det.
Nemo me impune lacessit
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-20 20:52 
Det tror jeg faktisk ikke engang den gør når postkassen er i opgangen, men der har jeg også en selvrisiko på 2000 kr så det er lige meget.

Jeg gider i princippet heller ikke lave et kæmpe nummer ud af en pakke til 400 kr, det er bare irriterende.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/05-20 22:21 
Set fra den lyse, så er du da i det mindste kun blevet pisset på i overført betydning...

Se nu kom jeg til at tænke på en våd nat i Næstved, AAARGH!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HankyHankySkrevet 06/05-20 22:32 
:D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DunwichDunwichSkrevet 06/08-20 11:41 
Covid-19 Hotspot Aarhus. Fem måneder siden, landet lukkede, og de troller rundt blandt hinanden, som om intet er hændt.
scavengerscavengerSkrevet 06/08-20 13:49, rettet 06/08-20 13:49 
Der er noget om, at 2/3 af de nye smittede i Aarhus er fra en lille somalisk enklave i byen. Så generelt er det vist ikke noget problem.
Nemo me impune lacessit
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/08-20 16:17 
Dunwich>
Covid-19 Hotspot Aarhus. Fem måneder siden, landet lukkede, og de troller rundt blandt hinanden, som om intet er hændt.

Alt for mange er generelt begyndt at slække alt for meget på tingene.
Har oplevet folk der vader ind i butikken, ignorerer sprit-dispenseren... Og går direkte hen for at tage brød fra "brødskabet". Naturligvis uden handske <3
Afstand er tilsyneladende også svært for mange.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 06/08-20 16:39 
Min lokale Netto har faktisk helt afskaffet brødskabet siden lockdown startede.

DSB's afskaffelse af pladsreservation vil nok heller ikke ligefrem hjælpe på smittetallene. De begrunder det med at nu anbefales der at tage masker på i myldretiden. Jeg kunne bedre forstå det hvis det var et krav, men så længe det ikke er det, så er der masser der vil stå tæt op ad hinanden uden masker.

Hvor er jeg glad for at jeg altid kan køre udenfor myldretiden, så jeg ikke engang behøver side ved siden af nogen.
NaieraNaieraSkrevet 06/08-20 20:57 
SAMTLIGE AARHUSIANERE HAR NU CORONA
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/08-20 22:09 
Jmog>
Min lokale Netto har faktisk helt afskaffet brødskabet siden lockdown startede.

De fleste butikker i området har gjort det samme... Men for en måneds tid siden valgte den lokale Fakta at fylde op igen.
Rema 1000 valgte trods alt at forpakke f.eks. franskbrød og kager i poser.

Det var slemt nok at folk ikke altid fattede at bruge en handske eller tang FØR Covid-19 var en ting.

@Naiera
Og det er alt sammen de brune menneskers skyld! Den evigt empatiske Peter Skaarup synes i hvert fald, at der skal kunne udskrives særbøder til somaliere i Århus. :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 07/08-20 12:22 
Selvfølgelig er det NEGERNES skyld. Alle de forventelige "politikere" har vel allerede været ude med riven. Hende vi kender og hader bedst mener, at ghettoerne bør lukkes; for det skal nok hjælpe at fjerne en hel masse relativt billige boliger!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/08-20 12:47, rettet 07/08-20 12:49 
Det virker, i øvrigt.

Aaarrrgh-tråden

Aaarrrgh-tråden


Kilde
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/08-20 13:55 
Hvem er "vi"?
EltanEltanSkrevet 07/08-20 18:24 
Tænker også at naeria skal finde et andet sted at lufte sin politiske galde og stå sted på den yderst venstre fløj sammen med de andre snowflakes.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/08-20 20:26 
Om man er på den ene eller den anden side af den politiske skala, så kan vi vel hurtigt blive enige om, at billige boliger ikke er en helt dum idé?

Det koster kommunerne ca. 45-50.000 om måneden*, at have én hjemløs borger boende på forsorgshjem. Der er ganske vist en egenbetaling fra borgeren også, men det er jo 9/10 gange penge der i forvejen er udbetalt af samme kommune.

*Og det er baseret på, at det forsorgshjem hvor jeg arbejder er blandt landets billigste.
Hvorvidt det så løser problemet hvis man bare kyler folk direkte i en billig bolig, er en helt anden, og meget længere snak. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ResizeResizeSkrevet 07/08-20 23:54, rettet 08/08-20 00:05 
FancyPants
Hvorvidt det så løser problemet hvis man bare kyler folk direkte i en billig bolig, er en helt anden, og meget længere snak. :)

Kender en gammel kammerat som er hjemløs pga. psykiske problemer, plus jeg køber "Hus forbi" af en ældre kvinde i ny og næ. De udtaler begge, at de fleste hjemløse har det bedst på gaden selvom det er hårdt, fordi de ikke magter et hjem, og "normalt" liv, med alt hvad der medfølger af ansvar, desværre. :-(
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/08-20 08:40, rettet 08/08-20 08:44 
FancyPants>
Om man er på den ene eller den anden side af den politiske skala, så kan vi vel hurtigt blive enige om, at billige boliger ikke er en helt dum idé?


Der er jo heller ingen der siger at billige boliger er dumt? Det har intet med sagen at gøre. Problemet er at disse boliger er næsten eksklusivt forbeholdt bestemte indvandringsgrupper, hvilket i stor grad har bidraget til den katastrofale integrationspolitik dette land har ført de sidste 40 år. Hvis folk bor i en ghetto og føler sig ekskluderet fra samfundet og med lav husleje, så har mange endnu mindre lyst og incitament til at rent faktisk at komme frem i livet fordi de føler de sidder fast. Det er ren logik.

Hvor meget indflydelse det så har på at disse indvandringsgrupper dominerer de forkerte statistikker kan vi selvfølgelig kun gisne om, men det har næppe hjulpet. Noget er nød til at ske, inden vi får sverige-agtige tilstande.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/08-20 09:03 
Azzkikr : flere stramninger , den er ikke så svær :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/08-20 10:22, rettet 08/08-20 10:22 
Stramninger hjælper jo bare ikke, det bidrager blot til et øget parallelsamfund (igen, svenske tilstande). Problemerne vil kun blive større i fremtiden, vi er ikke fx Japan som bare kan sige nej tak, lukke i og være selvforsynende.

Der skal nytænkning til, men det kræver et opgør med EU-konventionerne og ikke mindst en opdatering af den håbløst forældede danske grundlov. Vi lader efterhånden alle vores problemer køre i ring i dette land, nye regeringer strammer op og ned på de samme ting og tror at de derved har opfundet den dybe tallerken igen. Det er jo håbløst.
fumfumSkrevet 08/08-20 11:25 
Det der opgør med diverse konventioner gider jeg ikke at høre på, lige så lidt som andre ville høre på det Naiera skrev ovenover. Det må i tage på Nationen.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
EltanEltanSkrevet 08/08-20 12:10, rettet 08/08-20 12:11 
Blev man lige stødt der :)
fumfumSkrevet 08/08-20 19:31 
Nej. Jeg synes bare det var lidt bizart at skose Naiera for at være til venstre, for så at fortsætte med noget rabiat indvandrerbashing.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
3'660 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me