X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Aaarrrgh-tråden


Reply
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 topic(s).

Reply
ElgenElgenSkrevet 26/06-13 20:22 
Nederen }:-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 26/06-13 20:27 
Fucking lortenederen. Det gik allerede galt da spillet blev 400,- dyrere end håbet, men når det så ikke virker, så er det endnu værre. Moms og gebyr får jeg jo aldrig tilbage, selvom eBay-sælgeren skulle vise sig at være medgørlig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 26/06-13 22:08 
Virkelig stort øv! Jeg håber det er noget der kan repareres! Har du prøvet at kigge indeni cartridgen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/06-13 23:17 
Det er forbinderne, tror jeg. De er virkelig slidte.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 27/06-13 00:17 
Rens dem :p
j/k
NaieraNaieraSkrevet 27/06-13 03:11 
De er næsten slidt væk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/06-13 04:41 
Og så har jeg fået alle 1165,60,- tilbage. Damn.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 27/06-13 16:29 
...og sendt spillet retur?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 27/06-13 16:43 
Næh.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 27/06-13 16:57 
Det BØR da kunne lade sig gøre at reppe det!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 27/06-13 17:05 
Det håber jeg også på :)

Any ideas?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 27/06-13 17:13 
Hvad er det mere nøjagtigt for nogle forbindelser den er galt med? Billede?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 27/06-13 17:14 
Blandt arcade-reppere er sådan noget kobbertape, der er beregnet til at reppe 'afrimningsstriberne' på bilbagruder, ret populært til at redde PCBer hvor printbanerne er væk.
Der findes vist også en slags ledende lim man kan forsøge sig med...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 27/06-13 18:39 
Sumez>
Hvad er det mere nøjagtigt for nogle forbindelser den er galt med? Billede?

Det burde være til at se på den nederste række.

Aaarrrgh-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 18:42 
SÅ slidte ser de nu heller ikke ud til at være. De trænger bare til noget seriøst grundigt rens :)
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 27/06-13 18:45, rettet 27/06-13 18:45 
Det ser ud for mig som om at der er slidt væk så de ikke rigtig kan forbinde. F.eks. mit Real Bout ser IKKE sådan ud.

Men hvordan renser jeg så, uden at ødelægge både sømmet og lorten?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 18:48, rettet 27/06-13 18:52 
Vatpinde, vinduesrens og en masse tålmodighed.

De steder, hvor der er "huller" er ikke baner, som er slidt væk. Det er bare forbindelser, som spillet ikke gør brug af. De har aldrig været der.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 27/06-13 19:05, rettet 27/06-13 19:07 
Jeg refererer til de baner der er og skal være der, når jeg snakker om at de er slidt :) Billedet er ret stort, hvis ikke du har prøvet at klikke på det? Ellers skal du få dig en bedre skærm, end den der 4:3-tingest du har stående ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/06-13 19:09, rettet 27/06-13 19:09 
Nederste række ser godt nok ud som om nogen mildest talt har haft held af at bøje hver eneste connector :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 19:10 
Så fatter jeg slet ikke, hvad du mener, når du siger, at det er slidt væk. Jeg ser glasfiber der, hvor der skal være glasfiber og kobber der, hvor der skal være kobber. De ser da ikke ud til at være slidt igennem. De er bare beskidte.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 27/06-13 19:12 
De ser for mig ud til at være slidt i hvert fald halvvejs væk. Men det kan godt være det bare skal renses. Jeg krydser fingre for at det bliver til et gratis eksemplar af KOF 2000 ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 19:18 
FancyPants>
Nederste række ser godt nok ud som om nogen mildest talt har haft held af at bøje hver eneste connector :\

Faktisk sidder de i et savtaksmønster fra fabrikken af, så det er helt naturligt :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 27/06-13 19:25 
Heh det mønster studsede jeg også lidt over, har aldrig bidt mærke i det på mine MVS carts
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/06-13 09:10, rettet 28/06-13 09:17 
Ser ud som om overfladebehandlingen er slidt godt af, men kontakterne vil stadig være fine nedenunder/uden.
Vatpinde og isopropyl, eller den blå ende af et kuglepensviskelæder - virkelig effektivt, men fjerner også hurtigt behandlingen. Undgå at bruge vinduesrens, hvis du kan, da det både indeholder parfume, farvestof og ammoniak.
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-13 10:48 
slk486>
Undgå at bruge vinduesrens, hvis du kan, da det både indeholder parfume, farvestof og ammoniak.

Du er da også så forsigtig! Hvad gør lidt ir fra eller til?... ;D

Nej men seriøst, du har nok ret. Vinduesrens er muligvis ikke et godt valg i længden. Men det er satme effektivt :)
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 28/06-13 10:53, rettet 28/06-13 10:53 
He he :)

Jeg synes iso er mere effektivt.
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/06-13 13:28 
Jeg brugte også viskelæder til mine PCBer i sin tid :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
--Skrevet 29/06-13 08:45 
Brug en vinkelsliber
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 29/06-13 09:33 
Rystepudser!
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-13 12:11 
Håndgranat.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 29/06-13 15:19 
Og så virker det! Muahahaha.

Jeg har set i hvert fald fem minutters demo uden EN ENESTE grafikfejl. Det kan jeg ikke sige om KOF '99 eller 2001, så de må også have en tur, ved lejlighed.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-13 15:37 
Har du så tænkt dig at føre pengene tilbage igen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 29/06-13 15:46 
Næh.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-13 15:48 
Dårlig stil :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 29/06-13 15:55 
Sælgeren kan bare lade være med at sælge et spil der er i så dårlig stand, at det SLET IKKE virker, ved ankomst til køber. Da jeg skrev og bad om pengene tilbage, var jeg overbevist om, at det slet ikke kunne fixes. Så er der ikke meget mere i dét.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
scavengerscavengerSkrevet 29/06-13 15:57 
Konsolkongen>
Dårlig stil :/

Hørt!
Nemo me impune lacessit
slk486slk486Skrevet 29/06-13 16:25 
Hørt, hørt!
j/k
NaieraNaieraSkrevet 29/06-13 17:18, rettet 29/06-13 18:56 
Så I vil have mig til at betale for en defekt vare jeg med al held fik repareret selv? Det er essentielt det I vil have. Havde jeg ikke brokket mig her i tråden, så havde jeg nok aldrig fået det til at virke. Havde de flinke brugere her i tråden ikke fortalt mig hvordan spillet måske kunne reddes, så ville jeg nu være på jagt efter et cart-only eksemplar, som også ville koste en mindre formue. Der er f.eks. et eksemplar på eBay, uden manual og med en fuldstændig smadret æske, til over 1000,-!

Som I kan se blev spillet solgt som WORKING TESTED. Det virkede _ikke_ da jeg modtog det, og jeg var helt ærligt talt overbevist om, at der ikke var noget at gøre, da jeg skrev og bad om pengene tilbage. Sælger var indforstået med, at forsendelse tilbage til Japan ville blive meget dyrt (for ham), så hele transaktionen blev bare ført tilbage, uden så meget som en eneste opfordring til at prøve at rengøre spillet, eller noget i den retning. Jeg lovede ham positiv feedback i bytte, og det har han selvfølgelig også fået.

Det er nemt at moralisere på andres vegne. Stod I i samme situation, ville I så virkelig bede om at få lov til at betale igen? Der er jo ikke tale om en gamer-til-gamer-handel, men en butik der i en handel har leveret en defekt vare, som så godt nok blev fulgt op af ekstremt medgørlig kundersevice bagefter.


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 29/06-13 17:50 
Du har en pointe.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-13 18:16 
Som jeg ser det har du ikke repareret noget som helst. Du har bare renset spillet, nu virker det og ergo er der altså ikke noget galt med det. Det kan ligeså godt være cartridge connectoren i din maskine der er slidt eller beskidt også. Det ville muligvis have virket på en anden maskine uden problemer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 29/06-13 18:26 
Alle mine andre spil virker uden rensning. EOD herfra.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 29/06-13 18:39 
Synes det er fair nok man får hele / dele af beløbet tilbage, hvis man køber en vare, som ikke fungerer, og hvis den er blevet købt som værende "funktionsdygtig".

Købte selv for noget tid siden en Dreamcast, som kom med forkert kabel, og som ikke virkede ved modtagelsen, selvom sælger var overbevist om at den fungerede ved afsendelse. Den var pakket på den mest amatøragtige måde jeg nogetsidne har set, og diverse spilcovers var smadret.

Jeg kontaktede ham, og aftalte at vi gjorde halv skade. Derefter lavede jeg lidt research, og de viste sig at jeg skulle skifte en sikring, og så spillede den igen.

For det første er det ikke sikkert at det havde været så nemt, og muligvis havde den været defekt i en sådan grad at den ikke kunne fikses.

Derudover har jeg brugt x antal timer på at skulle bøvle med både reklamation, fejlfinding, reparation.

Det samme gør sig gældende i Naiera´s tilfælde. JA, han har et produkt som virker, MEN han har også afsat en del tid på netop at research hvad problemet kan være, og hvordan det kan fikses. At han gerne vil have kompensation for denne indsats er IMO fuld forståeligt.

Det svarer lidt til at gå på restaurant, og få serveret en stak rå mad og en kogeplade.
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 29/06-13 18:52 
Det er vel også rimelig sigende at sælger, uden at blinke, bare refunderer, hvis han virkelig havde testet inden afsendelse. Det kan i mange tilfælde ikke betale sig for sælger at stille spørgsmål - afhænger af prisklassen.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-13 18:59 
Når et cartridge spil ikke virker er første og mest indlysende skidt at prøve at rense spillets connectors. Det er ikke noget der tager mange sekunder. Det er på ingen måde anderledes end hvis man har en skive der er fuldstændig sat til af fedtfingrer, og her kan det igen afvige fra maskine til maskine om laseren kan læse spillet alligevel.

Min pointe er at spillet sagtens kan have virket på sælgers maskine. Hvis Naiera synes at de få minutters arbejde med en vatpind retfærdiggør et 100% afslag i prisen så ham om det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/06-13 19:00 
Word
j/k
--Skrevet 29/06-13 19:11 
Helt enig. Hvis problemet blot har været "almindelige" ting, som kan ordnes ved at puste støv væk, eller andet i den dur, så synes jeg ikke at det er fair.

Som jeg ser det, kommer det an på om spillet er WORKING, eller ikke er. Hvis vi antager at spillets connectors var sejlet ind i skidt og lort, så det umuligt kunne fungere på på sælgers maskine, og derfor må betragtes som værende solgt som "i orden", uden reelt at være blevet testet, så synes jeg også at det ville være fint at få noget for at "rette op på sælgers fejl".
Spiller nu: Animal Soccer World
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/06-13 19:33 
Fordi spillet er "sejlet ind i skidt og lort" så behøver det jo ikke nødvendigvis være defekt og så længe det reelle hardware ikke er defekt er der jo ikke noget at brokke sig over. At rengøre de pins har i hvert fald intet med en reparation at gøre, hvad bliver det næste? Det er en reparation at pudse en CD/DVD af så den kan afspilles?

Alle der kender bare lidt retro konsoller ved vel at man i mange tilfælde skal rense spillene først.

Når det er sagt så havde jeg heller ikke betalt pengene tilbage igen, men det er bare fordi jeg er et dumt svin.
scavengerscavengerSkrevet 29/06-13 21:24 
Min pointe er at spillet sagtens kan have virket på sælgers maskine. Hvis Naiera synes at de få minutters arbejde med en vatpind retfærdiggør et 100% afslag i prisen så ham om det.

Ja, for han ved godt hvad han selv skal forlange for tingene når de skal sælges igen.
Nemo me impune lacessit
NaieraNaieraSkrevet 29/06-13 21:57 
Hvad skal det nu betyde? Jeg beklager at jeg ikke gider sælge mine ting til så tosset lave priser som du finder ting til på loppemarkeder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
silverstarsilverstarSkrevet 29/06-13 22:11, rettet 29/06-13 22:13 
At rense connectorerne på et PCB er altså ikke at "reparere" et defekt spillet, det er helt almindelig vedligehold.
Jeg synes ikke det virker fair at beholde penge og spil, når spillet virker perfekt efter rengøring af connectorerne.
Når man handler i MVS, AES eller arcade-PCBer generelt, så er det ganske almindeligt at connectorerne bør renses før brug, især hvis spillene måske ikke har været brugt i længere perioder.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
3'660 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me