X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar Sortering
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 21/08-17 10:34 
Har ikke lige lyst til at gå i detaljer omkring en ligegyldig indskudt kommentar her og nu, men det er det såmænd ikke.

I min verden så er det generalisering at sige "folk der er har to biler har mange penge", men det er IKKE generalisering at sige "folk der har to biler har to biler". Du kan sikkert godt argumentere for at det teknisk set er, men det synes jeg er lidt ligegyldigt, og det var ikke tiltænkt som en joke. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/08-17 10:43, rettet 21/08-17 10:48 
Fair nok - det er bare *også* en punchline - ligegyldigt om din personlige semantik synes det eller ej. Begge dele er en fordømmelse af en gruppe, baseret på en enkelt property - ligesom min kommentar var :)

Med det sagt, så ER jeg altså enig i dit budskab.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/10-17 13:30, rettet 02/10-17 13:31 
Aaaargh har lige spildt 613 kr hos Coolshop. Købte at par BT headphones, men der var en defekt i den ene højtaler. Sender dem retur, som anvist på deres hjemmeside, med returnummer på kuverten. En måned senere, og efter intet svar, kontakter jeg den. Kuverten er forsvundet og efter lidt battle med deres kunde"service" fortæller de, at de at det er sælges ansvar at returvaren bliver leveret. (ifølge købeloven og bla bla bla...).

Altså hvor tit er det lige, at en kuvert aldrig når frem? Postnord er dyre, men leveringen plejer da at lykkedes.

Synes jeg er blevet tørret i røven på en uncool måde. Jeg har haft crazy mange ordre hos dem, og alt i alt 3 returvare-tilfælde.

Uncool Shop :(
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 02/10-17 14:00 
Surt :( Jeg sørger altid for returkvittering fra posthuset, netop for at undgå den situation. Har aldrig oplevet at have brug for det.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/10-17 14:18 
Ja, jeg var hurtig og utålmodig. Ville bare have den returvare ordnet hurtigt, så afleverede den som standardbrev på posthuset og kiggede mig ikke tilbage. F*ck.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 05/10-17 19:19, rettet 05/10-17 19:19 
... Når man har budt på noget på ebay og ikke kigget ordentligt på billedet? :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 05/10-17 19:22, rettet 05/10-17 19:22 
millennium>
Ja, jeg var hurtig og utålmodig. Ville bare have den returvare ordnet hurtigt, så afleverede den som standardbrev på posthuset og kiggede mig ikke tilbage. F*ck.

Sidst jeg returnerede noget til coolshop fik jeg er returlabel med trackingnr, underligt du ikke fik det ifm. en defekt vare :/
WonderboyWonderboySkrevet 05/10-17 19:24 
Mener da man kan kontakte sælger på ebay og få dem til at annuller sit bud køb, det har jeg da selv gjort.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 05/10-17 19:29, rettet 05/10-17 19:31 
https://www.coolshop.dk/care/reperation/

https://www.coolshop.dk/care/
I love monster land
slk486slk486Skrevet 05/10-17 19:30 
Wonderboy>
Mener da man kan kontakte sælger på ebay og få dem til at annuller sit bud køb, det har jeg da selv gjort.

Forsøget værd :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 05/10-17 19:34 
Beano>
millennium>
Ja, jeg var hurtig og utålmodig. Ville bare have den returvare ordnet hurtigt, så afleverede den som standardbrev på posthuset og kiggede mig ikke tilbage. F*ck.

Sidst jeg returnerede noget til coolshop fik jeg er returlabel med trackingnr, underligt du ikke fik det ifm. en defekt vare :/

Ja, man _kan_ hente en pakkelabel som så skal printes (jeg har ikke printer), men det fremgår ikke som et krav på Coolshops hjemmeside. Blot en option. Ellers kan man blot sende varen med et returnr. på kuverten.
For at undgå den slags situationer, burde label nok være et krav. Ikke et alternativ.
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 05/10-17 19:34 
Mener under Ask a question i besked system at der er en af de valgmuligheder hvor man kan skrive til sælger og annuller sit bud eller køb :-).
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 05/10-17 19:36 
millennium>
Beano>
millennium>
Ja, jeg var hurtig og utålmodig. Ville bare have den returvare ordnet hurtigt, så afleverede den som standardbrev på posthuset og kiggede mig ikke tilbage. F*ck.

Sidst jeg returnerede noget til coolshop fik jeg er returlabel med trackingnr, underligt du ikke fik det ifm. en defekt vare :/

Ja, man _kan_ hente en pakkelabel som så skal printes (jeg har ikke printer), men det fremgår ikke som et krav på Coolshops hjemmeside. Blot en option. Ellers kan man blot sende varen med et returnr. på kuverten.
For at undgå den slags situationer, burde label nok være et krav. Ikke et alternativ.

Tror de bruger Coolrunner til retur.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 05/10-17 19:38 
millennium>
Ja, man _kan_ hente en pakkelabel som så skal printes (jeg har ikke printer), men det fremgår ikke som et krav på Coolshops hjemmeside. Blot en option. Ellers kan man blot sende varen med et returnr. på kuverten.
For at undgå den slags situationer, burde label nok være et krav. Ikke et alternativ.

Den er gratis i modsætning til bare at sende retur som brev, men naturligvis kræver det en printer :)
Jeg har dog tidligere flere gange også returneret spil som brevforsendelse uden problemer så du har været uheldig, trals :(
WonderboyWonderboySkrevet 05/10-17 22:05 
Wonderboy>
Mener under Ask a question i besked system at der er en af de valgmuligheder hvor man kan skrive til sælger og annuller sit bud eller køb :-).

Request to cancel this order
I love monster land
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-17 16:01 
Nåh, så kom vi hele vejen rundt.
Efter at have vokset i en tid hvor man blev skidt på for at kunne lide spil af normies, til The Rise of Xbox hvor det hele blev edgy og cool og hvor alle havde en 360'er, men var lidt for meget fratboys og så "problematiske", så er vi endelig nået så langt at gamere er DIREKTE skyld i moderne racisme

https://www.nbcnews.com/think/video/how-discord-became-the-alt-right-s-favorite-organizing-platform-1082921539520


Tak for kaffe :P
SumezSumezSkrevet 08/11-17 16:04 
Jeg kan slet ikke få den video til at virke pga. reklamerne
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-17 16:32 
Så går du glip af et fantastisk nyhedsindslag. De snakker om hvordan Discord primært er designet til gamere, men at alt-right medlemmer også bruger det. De er er anonyme servere, men på nogen af dem skal man åbentbart poste billeder af sin hvide hud for at kunne få lov at deltage.

Samtidig vises de disse billeder i baggrunden af en KKK march med en xbox 360 controller blendet ind over

Aaarrrgh-tråden
SumezSumezSkrevet 08/11-17 16:33 
Det er sgu journalistisk på et ufatteligt højt plan :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-17 16:34 
Fandt lige klippet på Youtube også

https://youtu.be/uN1P6UA7pvM
SumezSumezSkrevet 08/11-17 16:37 
Wow, der skal vist ikke meget til at få en Ph.D nu om dage :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-17 16:57 
University of Waterloo Games Institute lyder heller ikke helt som et rigtigt sted. Man kan da ikke få en doktograd i ét gammelt Amiga spil.
DunwichDunwichSkrevet 08/11-17 19:22 
Sumez>
Jeg kan slet ikke få den video til at virke pga. reklamerne

Videoen starter her, uden reklamer.
WonderboyWonderboySkrevet 08/11-17 19:31 
Okay måske et link? :-)
I love monster land
amnesiaamnesiaSkrevet 09/11-17 19:29 
Darkbeat>
Så går du glip af et fantastisk nyhedsindslag. De snakker om hvordan Discord primært er designet til gamere, men at alt-right medlemmer også bruger det. De er er anonyme servere, men på nogen af dem skal man åbentbart poste billeder af sin hvide hud for at kunne få lov at deltage.

Samtidig vises de disse billeder i baggrunden af en KKK march med en xbox 360 controller blendet ind over

Aaarrrgh-tråden

Aaarrrgh-tråden
Græsset ER grønnere på den anden side!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/12-17 13:14, rettet 27/12-17 13:14 
Aaarrrgh-tråden

:(
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 27/12-17 13:18 
Præcis sådan en fin lille regning fik jeg også for fire uger siden. 23,- er bare det hele værd, eller noget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-17 14:12 
Det er fuldstændig latterligt at ekspeditionsgebyret ikke skalerer i forhold til momsen :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/12-17 14:22 
Hvorfor? Arbejdet bliver ikke mindre med beløbet ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-17 15:40 
Fordi det er vanvittig at de tager mere for gebyret end momsen. Jeg kan ikke forestille mig andet end at en enormt stor del af de pakker hvor momsen udgør så lille en del af beløbet aldrig bliver afhentet af modtager, så i sidste ende er det bare spildt arbejde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/12-17 16:36 
Jeg mener ikke er er fair, blot logisk at det er som det er ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-17 16:41 
Alternativt, og bedre, var hvis de hævede grænsen for hvornår der skulle betales moms :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/12-17 16:45 
Jammen du får ikke modstand til den ide herfra :D
WonderboyWonderboySkrevet 27/12-17 16:49, rettet 27/12-17 16:50 
Ja det lyder som en super ide men ved ikke hvad man skal gøre få at få det lavet om. nok ikke lige det emne i en valgkamp det trækker flest stemmer?.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 27/12-17 16:56 
Generelle skatte- og afgiftsnedsættelser er et stort tema for tiden, men flertallet mangler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-17 17:03 
Det er jeg heller ikke fortaler for, men når det handler om at jeg kan importere mere legetøj til billigere penge er sagen en anden ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ResizeResizeSkrevet 27/12-17 21:24, rettet 27/12-17 21:25 
Manualer i PS4 - XBOX one spil ???

Ved ikke helt hvor dette indlæg høre til, men tilhøre klart AAARGH !! i min terminologi.
Følgende er, at jeg har kigget lidt på hvad folk har i deres PS4 samling, og har lagt mærke til,
at mine PS 4 - XBOX one spil generelt mangler Manualer selvom jeg har købt dem som nye.

Et lille eksempel fra min PS4 samling hvor andre har manualerne:

Sine More EX
InFamous: Second Son
Okami HD
Puyopuyo Tetris

Jeg køber nok 99% af de nye spil hos Gamestop (KBH Fisketovet, Helsingør og Hillerød)
De siger at der ikke følger manualer med når jeg spørger, men kan da se, at mange
herinde har dem med det hele. Er det Gamestop der stikker mig blår i øjnene ??
I så fald - er der så bedre steder at købe dem fra ???
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-17 21:43 
Personligt er jeg lidt ligeglad og gider som regel ikke unchecke det.
Der har aldrig været manualer med til disse spil så valgmuligheden giver ikke så meget mening for mig, kun for de spil hvor der oprindeligt var manual med.

Der findes ganske sikkert ikke manualer til dine spil. Det er bare os andre der er sløsede når vi tilføjer dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ResizeResizeSkrevet 27/12-17 21:47 
ok :)
SumezSumezSkrevet 27/12-17 22:12, rettet 27/12-17 22:12 
Ja, det er lidt et dumt emne i moderne tider hvor udviklerne ikke gider lave papir-venner til at følge med deres spil. I mit hoved dækker "I" bare over hvad der ellers måtte være i pakken. Papirer med download-koder jeg aldrig har brugt, registreringskoder, artbooks på 8 sider, reklamer for andre ting, soundtracks med 3 numre på, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ResizeResizeSkrevet 28/12-17 10:39 
Ja - man må jo tro på det når folk skriver, at de har spillet CIB. Jeg skriver selv kun CIB hvis det passer. Det er
rart at vide hvad man har, når man er ude i feltet og jagte spil :D
WonderboyWonderboySkrevet 28/12-17 10:58, rettet 28/12-17 10:58 
Det er jo ikke til at vide hvis man har købt det ny forseglet og ikke åbnet det.
I love monster land
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/12-17 11:47 
Cib:
Skriver jeg altid, sådan som spillet kom nyt. Skriver man cb tror folk der mangler noget/manual ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 28/12-17 11:55 
Jeg bruger kun CIB, hvis der medfølger en manual. Når jeg åbner et spil til fx PS4 og der kun ligger lidt reklamepapirer og en DLC kode, skriver jeg blot CB. Dette resulterer for mig, i nogle tilfælde i en tåbelig vurderings sag (fx Unchartet spillene til PS4), hvor "manualen" er en lap papir med hvor der står hvad de forskellige knapper gør :D

Jeg glæder mig altid over, når der medfølger en ordentlig manual. Ikke fordi jeg får bladret så meget i den, men hvor er den dog hyggelig at have.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 28/12-17 12:23 
Det er nok et definitionsspørgsmål (jeg ved ikke om P:R har et "officielt" standpunkt mht det - samlinger er jo mest for hyggens skyld og til personlig reference), men jeg synes det er misvisende at angive C-B til et spil der aldrig har haft en manual, da det giver et indtryk af at der mangler noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 28/12-17 12:47 
Jeg har faktisk selv været lidt splittet omkring dette og efter min mening læner "problematikken" sig op af samme
ift. differencen i definitionen på netop "CIB". Jeg oplever at nogle bruger CIB som "complete in box", hvorved det giver god mening at markere et spil som aldrig har haft en manual som værende CIB. Jeg har dog valgt at gøre brug af "Cartridge, Instruction, Manaual" definitionen, hvorved det pludselig for mig ikke giver mening at skrive "I" om en manual som ikke eksisterer :/

Jeg prioriterer dog at have et kontinuerligt syn på brugen af CIB definitionen i min samling, da det ellers ville gå op i hat og briller for mig :D
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 28/12-17 14:06 
Jeg troede også at CIB betyder “complete in box” og derved stadig kan anvendes :)
RJKRJKSkrevet 28/12-17 14:09 
Det officielle standpunkt er vel at "I" dækker over de medfølgende løse "instruktioner", uanset om dette er manual, reklamer eller downloadkoder. Indeholdes der intet af dette, bør I ikke udfyldes. Så et spil der er C-B kan altså godt være komplet. Betydningen "Complete In Box" er altså ikke altid dækkende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 28/12-17 14:13 
Komplet er vel komplet?
RJKRJKSkrevet 28/12-17 14:16 
Var der noget uforståeligt, i dét jeg skrev? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig