X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oblivion - indeholder spoilers


Svar
CronossCronossSkrevet 22/03-06 18:13 
Jeg ved at jeg har :)
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/03-06 17:43, rettet 27/03-06 17:44 
jaes>
Oblivion er allerede til salg, Delux? :/

Ok, Battlefield er på vej...

Nemlig, plus Blazing Angels. Desuden skal jeg også have læst til lidt eksaminer, så jo mindre fristelser jo bedre :)
Desuden har jeg jo været det meste igennem. På en lidt utraditionel måde, ja, men stadig... :)

Iøvrig gav du vist en spoiler væk fra lidt sent i spillet før, ser det ud til(?) - du skrev godt nok 'spoiler', men jeg troede forklaringen var til mig, så jeg læste glad videre :)

Beklager, men denne tråd er jo allerede ret 'spoiled'... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RuneSPRuneSPSkrevet 27/03-06 18:02 
jaes>
@Cronoss. Jo, det må godt være svært, men det gik lige pludselig stærkt. Havde spillet hintet det, kunne jeg have opgraderet min figur inden porten, eller skaffet flere potions, flre health-ting osv.

Netop det der med at hinte hvor svær en given fjende er så synes jeg at Oblivion failer grumt der. I "normale" andre RPG's kan man enten se hvilken "level" en given fjende er i forhold til en selv eller der er en farve som illustrerer hvor stærk denne er i forhold til en selv. I Oblivion er der intet overhovedet så det er mere med at prøve sig frem og se om man kan klare fjenden ellers er det bare F9 :D
jaesjaesSkrevet 27/03-06 18:54, rettet 27/03-06 18:55 
@RuneSP

**Minispoilers**


RuneSP>
Er det muligt at få nogle form for "abilities"?

Ja, opnår du fx en bestemt grad/status (kig i manualen), får du et dodge move. Hvor du kan springe hurtigt frem og tilbage og til siderne, hvis du holder block inde.

tænkte på om man ikke kunne få sig en spell/ability således at man kunne blive usynlig og så snige sig en på en fjende og benytte sig af critical hit?

Man kan få en kameleon-evne, så man bliver usynlig i 20 eller 30 sekunder. Står sikkert også i manualen. Men muligvis er det forsent for dig at få den nu.


**Minispoilers slut**
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-06 19:32 
Hvordan er jeres framerate i spillet? Jeg nægter simpelthen at tro på at det kører flydende hos nogen af jer.

På en god dag ligger det vel mellem 20 og 25 fps hos mig.

Jeg har prøvet at slette cache flere gange, uden nogen ændring, men jeg gør det måske ikke rigtigt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/03-06 21:47, rettet 27/03-06 21:48 
Tvivler også alvorligt på det kører flydende hos alle, men bare forskellig måde folk opfatter framerate på.
Jeg vil skyde på spillet kører 30 FPS i de typiske indendørs lokationer (ihvertfald meget flydende og stabil) mens det er 20-25 udendørs med jævnlige dyk nedad.

Du har cache problemer hvis spillet begynder at hakke mere end normal og menuerne også bliver sløve.
Hold A nede mens spillet booter indtil du ser Oblivion logoet, det virkede hos mig :)
HeroldHeroldSkrevet 27/03-06 22:00 
Jeg har ikke mærket nogen slowdowns, men jeg tror også jeg har nemmere ved at vænne mig til "lave" framerates og bare nyde spillet :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Homer00Homer00Skrevet 27/03-06 23:20 
Mit kører perfekt, synes jeg. Har det til pc.
Must eat - So cheap...
CronossCronossSkrevet 27/03-06 23:47 
Min kører også rigtigt godt.

Eneste tidspunkt hvor jeg overhovedet har noget der minder om slowdown, er på hesten.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/03-06 00:09, rettet 28/03-06 00:10 
Hvordan lyder indmaden på jeres computere? :)
(...)
Homer00Homer00Skrevet 28/03-06 00:35 
Jeg har et 7800gt geforce, 2 gb ram og amd 4000+ cpu.
Must eat - So cheap...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/03-06 00:40, rettet 28/03-06 00:44 
Jeg synes noget af det vildeste ved Oblivion er selve størrelsen. Spillet er jo gigantisk, og jo længere man kommer, jo mere finder man ud af.
Jeg er selv oppe på ca. 50 timers koncentreret spiltid - altså hvor jeg fokuserer på at klare quests - og jeg er kun ca. 65% gennem de quests man får hos de forskellige guilds + spillets hovedhistorie. Med andre ord er der altså ca. 25-30 timer tilbage (Hvis det fortsætter på den måde)... og det er altså kun spillets hovedhistorie og de forskellige guild-quests. Jeg går målrettet efter GamerPoints, så jeg har slet ikke rørt nogle side-quests endnu, men der er mange, mange, mange! Og... jeg spiller ikke engang på mellemste sværhedsgrad!

Det er længe siden, jeg er blevet grebet så meget af et spil. I dag satte jeg mig ned kl. 14 og lovede mig selv, at jeg bare ville spille et par timer. Nu er klokken 00.30, og jeg har endelig klaret min sidste Mage Guild quest. Behøver jeg sige, at tiden er fløjet afsted?

Havde der været multiplay havde det været en titel til evigt eje, men som det er nu, så er jeg efterhånden ved at være mør. Det er ikke sundt for mig at beholde det spil ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 28/03-06 00:44 
Der _er_ altså slowdowns i Xbox 360-udgaven, men muligvis kun når der loades et nyt område. Hvis man bevæger sig meget i løbet af de 3-4 sekunder, kan det ligne et lysbilledeshow :)

Men ellers kører det fint. Tydeligvis bedre end Morrowind.
jaesjaesSkrevet 28/03-06 00:47 
DeluxScan>
Havde der været multiplay havde det været en titel til evigt eje

Tænkte jeg også på. Jeg savner ikke multiplay som sådan, men fire personer i co-op havde været forgyldt.

Lokke, lokke. Du kan jo bare starte forfra som ond, hehe. Har læst, at quests i den guild, hvor man er ond (kan ikke lige huske navnet) skulle være de fedeste.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/03-06 00:55, rettet 28/03-06 00:58 
***SPOILER***
--------------
Du mener vel Dark Brotherhood? Har klaret et par stykker, men det er snigmord det meste, og det har jeg bare ikke tålmodigheden til :)
Ligesom med Thieves Guild. Alt det der snigen sig rundt og fiflen med låse... Tsk, tsk... Nej, så hellere komme galloperende med hævet sværd og råbe eder og forbandelser :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 28/03-06 01:03 
Ja, det var den.

Oh well, indtil videre er min kriger lidt en tøs. Prøver at være ond og rasende, men bruger mere tid på at kigge på dyr, blomster og landskabet. Men han skal nok komme efter det *stift krigsansigt*

(overdrivelse fremmer forståelsen, men vegetationen er noget af de flotteste i spillet IMO).

Som flere nævner, er der mange sjove detaljer: Prøv at dræbe en kvindelig landevejsrøver, og tag hendes tøj bagefter :D
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/03-06 01:09 
Jeg skulle også på et tidspunkt aflevere en såkaldt 'Ring of Burden', der er så tung, at man må smide alt andet ud af sit inventory. ALT! Så jeg smed det alt sammen og gik videre til næste quest. Et par timer efter kommer jeg til at kigge på min magiker-fyr, da jeg kommer til at gå i 3. person ved et uheld: De sidste par dungeons har den frygtindgydende troldmand ryddet kun iført underhylere :) Det havde jeg god griner over :D
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 28/03-06 02:13 
**Spoiler ang. den mission jeg spurgte om**


Så tror da pokker, at jeg ikke kunne finde rundt. Fandt en FAQ på nettet, og der er åbenbart en vagt lige indenfor porten, som fortæller, at man skal op i tårnet. Han var så død, da jeg nåede frem til ham.

Ang. sværhedsgraden i den mission, kan man åbenbart få en bog, der forbedrer block, hvis man taler med de andre munke i klosteret, hvor man får opgaven med at finde Martin. Det må da hjælpe lidt. Vagten indenfor porten tilbyder også at hjælpe, men skulle dog være ret svag.

**/Spoiler**
BeanoBeanoSkrevet 28/03-06 10:26 
Nogen der har et tip til at finde nogen det vil købe stjålne ting?

Jeg opfører mig "pænt" lige pt. (altså bare i spillet!) men det er der jo ikke så mange penge i til et hus... så måske hvis jeg "låner" lidt hist og pist.
Eller er der andre god råd til at tjene penge (udover at snyde) ?
CronossCronossSkrevet 28/03-06 10:40 
Du skal blive medlem af Thieves Guild, og så kan du sælge dine stjålne varer til de såkaldte "fences".
Det er een ting Bethesda har lagt stor vægt på, at man ikke bare kan være lidt tyv hist og pist ;)
BeanoBeanoSkrevet 28/03-06 11:00 
Er faktisk allerede medlem af Thieves Guild... så ham Armand det har optaget mig kan måske købe mine varme ting :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/03-06 11:28 
Beano>
Jeg opfører mig "pænt" lige pt. (altså bare i spillet!) men det er der jo ikke så mange penge i til et hus... så måske hvis jeg "låner" lidt hist og pist.
Eller er der andre god råd til at tjene penge (udover at snyde) ?

***MINDRE SPOILER***
Jeg kan anbefale den forladte Mansion i Anvil. Det er meget, meget billigt, og efter du har 'ryddet' lidt op får du gratis møbler, for ikke at tale om et gigantisk hus :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 28/03-06 11:39 
Jeg har ændret topic, da tråden har udviklet sig i en naturlig retning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 28/03-06 12:50 
DS, kan du huske hvad huset i Anvil koster?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/03-06 13:16 
5000, mener jeg. Det er et røverkøb.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 28/03-06 13:19 
Ja det må man sige ;)
jaesjaesSkrevet 28/03-06 13:26, rettet 28/03-06 13:32 
Beano>
Eller er der andre god råd til at tjene penge (udover at snyde) ?

Synes også det umiddelbart virker lettere at tjene penge ved at være uærlig, men formoder da, at der findes gode ting af sælge ved at udforske ruiner, grotter m.m.

Nogle af de senere missioner i guilds må vel også give gode belønninger.

Man kan også købe butikker på et tidspunkt, men ved ikke, om det er en god forretning.

Ellers kan du tjene et par hundrede i hver guild ved at sælge de våben og genstande, der ligger rundt omkring (i det mindste i Fighters Guild).

EDIT: Men jeg har så ikke prøvet at stjæle endnu, så det kan jo være, at man får tilsvarende meget mindre for hælervarer ;)
HeroldHeroldSkrevet 28/03-06 14:25, rettet 28/03-06 14:25 
Jeg har ikke stjålet endnu, og jeg svømmer i penge. Jeg sælger loot fra de mange dungeons der er - reglen er at jeg ikke samler noget op, der er mindre end 10 gange sin egen vægt værd i guld. Husk at loot varierer efter lvl, så hvis du løber gennem spillet på Easy (ingen nævnt, ingen glemt ;P), så dør du en fattig mand :)

*SPOILER*

Der er gratis domicil, når du når højeste rang i Mages Guild.

Hjælper du greven i Leyawiin, bliver du slået til ridder, og kan bruge en lille hytte udenfor byen som hus.

*SPOILER SLUT*
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 28/03-06 14:32, rettet 28/03-06 14:33 
Beano>
Er faktisk allerede medlem af Thieves Guild... så ham Armand det har optaget mig kan måske købe mine varme ting :)

Nej, Armand ham selv vil ikke købe dem men han kan fortælle dig hvor du kan sælge dem :)

Btw er jeg den eneste som finder det meget nemmere at bruge den der "auto attempt" funktion når man skal åbne låse op? Den sværeste lås jeg selv har låst op var en "hard" og det brugte jeg nok ca. 30-50 lock picks på. Hvorimod at med auto attempt bruger den i gennemsnit 10 lock picks på den og nogle gange kun 1-5. Very hard åbner den ca. på 20 lock picks i gennemsnit og den har jeg endnu ikke selv kunne få åbnet. Selvom jeg synes klart det fungerer meget bedre det med at åbne låse i Oblivion end i stort set alle andre spil :)

Btw hvis nogen mangler penge... og man er lidt "fingernem"... så er juveleren i Imperial City bestemt et godt sted at besøge i nattetimerne :D

Men forstår bare ikke helt hvad man kan bruge alt ens gold til??? Efter ca. 5 timers spil har jeg omkring 10.000 gold, men har endnu ikke fundet noget item som jeg synes var værd at købe :/
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/03-06 15:53 
De eneste fede ting, jeg har fundet, har været i grotter. Synes ikke købmændene har noget interessant - ligesom i Diablo :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 29/03-06 00:33 
To spørgsmål:

Jeg er løbet tør for lockpicks. Kan man købe dem nogen steder, når man ikke er medlem af tyvenes laug?

Trolde: Er der andet end ild, der er effektivt mod dem?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:44 
Dark Brotherhood har også nogen :)

Ellers er der faktisk mulighed for at få et sæt lockpicks, der ikke kan gå i stykker... ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 29/03-06 09:38 
DeluxScan>
Jeg kan anbefale den forladte Mansion i Anvil. Det er meget, meget billigt, og efter du har 'ryddet' lidt op får du gratis møbler, for ikke at tale om et gigantisk hus :)

LOL... det var *det* du mente med "ryddet" op :)
Tog mig en lille lur i huset og fik noget af en overraskelse... hvor er Bill Murray når man har brug for ham?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/03-06 13:34 
Hæ, hæ - ja, det er ikke en vandskade i kælderen, der gør at huset er billigt ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 30/03-06 20:09 
Der skete ganske rigtigt en ændring omkring level 10, så man kommer til at møde sejere monstre, end man gjorde i starten. Er der nogle er jer, der er nået helt op på level 20? Vil gerne høre, om der kommer endnu et hop. Selv ligger jeg på level 15...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 30/03-06 20:32 
Det sidste hop er på level 20.
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/03-06 21:01 
Har hakket omkring 30 timer ned i spillet(PC version). Er ret "underwhelmed". Det er helt klart fair kritik at de har dumped det ned i en massiv grad til et mere mainstream publikum.
Så må man bare håbe at Gothic 3 ikke også vil "sælge ud":F
Dog må man give en slang "high fives" til udviklerne for den gode brug af voice acting.
Tror jeg vil lege med editoren nu^_^

btw, Dark brotherhood er helt klart den sjoveste faktion at melde sig ind i. Ingen tvivl om at deres quests er flere hak bedre end de andre.
Og for the love of god, udgå at bliv vampyr. Det er ikke helt sjovt^_^
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 01/04-06 20:01 
Cronoss>
Det sidste hop er på level 20.

Ok, så efter Level 20 begynder jeg rent faktisk at blive sejere end resten af verden ligesom i Morrowind?

Et andet spørgsmål - kan man på nogen måde selv recharge sine magiske ting?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KeenKeenSkrevet 01/04-06 20:02 
Det gør du med soul gems
KeenKeenSkrevet 01/04-06 20:08 
Valkyrie>
Og for the love of god, udgå at bliv vampyr. Det er ikke helt sjovt^_^

Hvorfor det, jeg er selv en vampyr og har været det i mange timer efterhånden, jeg kan da ikke se noget særlig dårligt ved at være det, så længe man husker at drikke blod hver dag...
HeroldHeroldSkrevet 01/04-06 20:23 
Wehner>
Ok, så efter Level 20 begynder jeg rent faktisk at blive sejere end resten af verden ligesom i Morrowind?
´

I teorien ja. Problemet er bare (for mig, som mage) at som lvl 28, så giver jeg omtrent lige så meget i skade som lvl 20, så jeg har ikke kunnet mærke nogen forskel. Jeg ville i realiteten godt kunne lave spell, der giver mere i damage, men jeg rammer magicka-muren forholdvis hurtigt, hvilket betyder at hvis der er mere end én fjende, så er jeg på røven. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 01/04-06 20:39 
Ok, men jeg er fighter (archer). Håber det gør en forskel. Lige nu (level 17) synes jeg verdens er rigeligt barsk, så jeg frygter lidt for næste spring :O
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KeenKeenSkrevet 01/04-06 20:40 
Jeg er lvl 26 og jeg kan egentlig heller ikke mærke den store forskel og jeg er bueskytte/thief, men måske er det fordi jeg kom til at smide alle mine magiske- og glassarrows væk, så jeg må nøjes med elven arrows lige i øjeblikket :/
dRxLdRxLSkrevet 01/04-06 22:41 
Jeg vil lige smide et par timer til efter spillet (er kun 4 timer inde i xbox versionen) men jeg føler mig bestemt ikke hjemme i Oblivion).

Alt jeg ser overalt hvor jeg bevæger mig hen er scriptede sekvenser. Der er givet meget indhold, men hvis det hele er så tydeligt skriptet at det aldrig kommer til at føles "levende", så er spillets pointe vel spildt på mig?

Så jeg tror jeg vil tage det tilbage til EB mod "store credit" (for ikke at bruge dem for meget som "bibliotek") som jeg så gemmer til der kommer noget til x360'eren der gør noget der appellerer til mig på live =)

Måske skal det være det nye test drive?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
brondbrondSkrevet 02/04-06 12:35 
Jeg har Oblivion til Xbox 360, og jeg har også en harddisk til min Xbox. Alligevel kan jeg næsten ikke magte noget så simpelt som en kursændring på min hest, fordi alt hakker når man tøffer rundt ude i skoven, og min retning hele tiden nosser op.

Det er virkeligt noget skidt det her, for jeg hygger mig ellers ganske godt med spillet. Heldigvis bliver turene i skoven reddet af, at jeg tit finder nogle ruiner osv som jeg kan udforske.
dRxLdRxLSkrevet 02/04-06 13:21 
Som tidligere nævnt her i tråden vil jeg råde dig til at holde A inde mens du starter spillet. Det genopretter harddisk-cachén.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 02/04-06 13:53, rettet 02/04-06 13:57 
Nu vil jeg også være med.

Jeg spiller nu i 14'ende time, og er level 8.

Jeg har lukket 2 Oblivion-gates, og må indrømme at Oblivion-verdenen egentlig er den del af spillet jeg er mindst begejstret for. Jeg syntes de er utroligt ensformige, og jeg kan egentlig ikke se det sjove i at vade rundt i kedelige mørke gange, der alle sammen er ens.

*Semi-spoiler*


Jeg har lige lukket en port, så dansede jeg ned for at hænge lidt ud i Skingrad, og her er sør'me en mere. Jeg ved godt at jeg bare kan lade den være for nu, men jeg kan alligevel ikke få mig selv til at gå videre, vidende at jeg skal tilbage og lukke den senere alligevel.

Er der et bestemt antal, eller kan man godt bare følge historien uden at skulle ind og lukke dem hver gang der dukker en ny op ?

*Semi-spoiler slut*

Udover Oblivion-delen, så syntes jeg at spillet er fantastisk. Men jeg kunne godt bruge et par råd mere.

Kan man selv erhverve evnen til Recharge sine magiske våben ? Og hvis ja, nogen der kan sige hvor ?
Jeg ved at man kan få dem ladet op i de forskellige Mages Guilds, men det koster jo kassen.

EDIT: Og er der nogen der fået en Savage Ogre ned med nakken endnu ? Hvad er det der skal til, for de er da nogle sejlivede sataner...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 02/04-06 13:57 
Der er et fast antal gates du skal lukke :)

Du kan genoplade dine våben med soul gems med sjæle i. Tomme soul gems kan du finde eller købe, og sjælene får du ved at kaste soul trap på et monster, inden du slår det ihjel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
brondbrondSkrevet 02/04-06 14:56 
dRxL>
Som tidligere nævnt her i tråden vil jeg råde dig til at holde A inde mens du starter spillet. Det genopretter harddisk-cachén.

Det gør jeg allerede engang imellem, men det fjerner ikke det med problemerne på hest, i skoven. Prøv selv at teste det. Spillet kører ikke godt når man rider rundt i landskabet. Det er som om spillet ikke kan følge med hesten.
CoreCoreSkrevet 02/04-06 15:27 
Tak for det!

Jeg havde heller ikke fattet Soul Gem-konceptet, så nu går alt jo op i en højere enhed.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 16:07 
Herold>
...sjælene får du ved at kaste soul trap på et monster, inden du slår det ihjel.

Eller ved at hugge dem brutalt ned med Umbra. Muhahaha!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig