X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oblivion - indeholder spoilers


Svar
CronossCronossSkrevet 22/03-06 18:13 
Jeg ved at jeg har :)
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
Homer00Homer00Skrevet 25/03-06 13:35 
Jeg fik det til pc i går, og i de timer jeg har spillet, har det kørt rigtig godt. Vildt fedt spil :D
Must eat - So cheap...
jaesjaesSkrevet 25/03-06 13:52, rettet 25/03-06 13:59 
Jeg brugte over 4 timer på tutorialen :o

Men fedtede også lang tid rundt i menuerne og tilpassede udstyr osv. Det tog mig også en evighed at vælge race, klasse, tilpasse udseende samt vælge *minispoiler?* stjernetegn */minispoiler*.

Nærkampsystemet er lidt flat, men det var det også i Morrowind. Jeg er i hverfald glad for, at jeg ikke byggede mig en rendyrket kriger, men en kriger med fetisch for bueskydning og magi.

"Fast Travel" synes jeg, burde være mere restriktivt, såldes, at man kun kan bruge det, hvis man har været på stedet før. Det mener jeg også står i manualen, men tutorialen slutter med, at man får at vide, at man kan rejse hurtigt til første missionsmål. Men jeg har så bare valgt ikke at bruge det, før jeg har besøgt stederne manuelt først = bedre indlevelse IMO.

Flot grafik, specielt indendørs. Det slog mig dog, at græsset på afstand næsten har teksturer som på N64, men stadig lækker grafik udendørs.

EDIT: Bør pensle ud, at jeg kun taler om den tekniske del af grafikken indtil videre. Jeg har slet ikke set nok til at bedømme designet.
WehnerWehnerSkrevet 25/03-06 13:55 
Cronoss>
I Oblivion stiger sværhedsgraden, når man stiger i level.

Er det på et plan, hvor selv krabberne bliver stærkere, efterhånden som man selv gør, eller er det kun hovedplottet? Eller en mellemting?

Nåja, jeg har også fået det nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/03-06 15:45, rettet 25/03-06 16:28 
Herold>
Jeg er meget imponeret over at du har spillet 18 timer uden at bliver højere lvl :D jeg har slet ikke fulgt main questen, har spillet i mere end 20 timer, og er lvl 13.

***INDEHOLDER MINDRE SPOILERE***

Den undrer mig også lidt, jeg er Journeyman i mange ting efterhånden, men jeg har nok kvajet mig lidt, da jeg lavede min figur, så jeg ikke bruger de skills, jeg skal?
Men er det nu en dårlig ting? Det er måske smartest at lave de store quests i starten, hvor fjenderne ikke er så stærke?
Jeg nakkede Umbra (Skulle være den sværeste fjende i spillet) i første forsøg - endda med næverne, da hendes armor åd mit sværd til sidst :(
Bagefter tog jeg hendes sværd og gjorde kort proces med hele arena-møget. Tog ca. en halv time fra Pit Dog til Grand Champion, uden at miste mere end 10% helbred i hver kamp, endsige dø.
Så jeg er altså ikke en svæling - jeg har bare problemer med mine levels :)
Bliver guld-rewards også større, jo højere level man bliver?

Og lige en sidste ting: Har nogen overhovedet set en bjørn? Jeg skal skaffe 20 bjørneskind, men har endnu ikke set en bjørn. Ulve, ja. Bjørne, nej. Men man skal måske være et højere level?

EDIT: Lige nu spiller 14 af mine friends Oblivion på samme tid. Hvor hyggeligt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/03-06 15:55 
DeluxScan>
Og lige en sidste ting: Har nogen overhovedet set en bjørn? Jeg skal skaffe 20 bjørneskind, men har endnu ikke set en bjørn. Ulve, ja. Bjørne, nej. Men man skal måske være et højere level?

Jeg er lige stártet, men rygtet vil vide at der udenfor for Anvil er bjørne. Jeg har så kun set pumaer på stedet,men...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/03-06 16:05, rettet 25/03-06 16:33 
Jeg har set pumaer i relation til et quest, men ellers ikke.

EDIT: Har lige leget lidt med menuerne, og har til min store forbløffelse opdaget, at har glemt at sætte sværhedsgraden op igen, efter jeg legede med den lige da jeg fik spillet.
Måske er det derfor alt har været så nemt... Doh! :) Og jeg som troede det bare var mine gode våben :)
Men det forklarer stadig ikke manglen på bjørne!

EDIT2: Det minder mig om, at jeg lige i starten af spillet blev advaret om minotaurer i skoven. Sådan en fyr har jeg heller ikke set. Hverken i skoven eller andre steder.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/03-06 16:41 
Konsolkongen>
Det er fordi du ikke bruger de Major skills du har valgt. Hvis du bare har valgt en tilfældig character class og kun bruger 1-2 ud af de 7 Major skills der definerer denne, ja så vil det jo tage uhyggelig lang tid at blive level up.

Jeg har også svært ved at level up - har spillet 5½ time er stadig level 1. Under Major Skills har jeg noget der hedder Armorer, Athletics, Blade, Block, Blunt, Hand to Hand og Heavy Armour.

Siger du, at hvis jeg f.eks. altid bruger et sværd i kampe, og dermed forstærker min "Blade", men aldrig næverne, så min "Hand to Hand" ikke følger med op, så får jeg svært ved at level up... Er det det du mener?

Man skal altså variere sit brug af våben, huske at blokere i kampe (Block) og holde sine våben ved lige (Armorer)?

Er det rigtigt forstået?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/03-06 17:01 
At hoppe som en idiot, når man bevæger sig er en god måde at stige i Athletic :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 25/03-06 17:03 
For at stige level skal man skal sove i en seng efter at der har stået "You should rest and meditate on what you have learned".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 25/03-06 17:24 
jaes>
"Fast Travel" synes jeg, burde være mere restriktivt, såldes, at man kun kan bruge det, hvis man har været på stedet før. Det mener jeg også står i manualen, men tutorialen slutter med, at man får at vide, at man kan rejse hurtigt til første missionsmål.

Man kan kun rejse til steder man har været eller kender. Der er dog rigtigt mange steder på kortet du kan rejse til lige fra starten, men undervejs vil du opleve at der dukker nyt ting op på kortet når du opdager dem og at der er steder i main quest som du skal rejse til først til fods eller hest.
TLTLSkrevet 25/03-06 17:43 
Lige en kommentar om hvor godt det kører på PC. Under recommended specs. på æsken, står det følgende:

- 3ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
- 1 gb System RAM
- ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher videocard

For at spillet skal køre flydende, skal man nok have en PC med lidt bedre specs. end dét. Jeg har selv en P4 2.8 ghz, med et Radeon X800 Pro og 1 gb System RAM. Og det kører skam udemærket, men udenfor kan det godt hakke lidt og f.eks. græsset bevæger sig lidt hakkende, men det er ikke noget der ødelægger spiloplevelsen. Hvis man har en PC med lavere specs. end min og en Xbox 360, vil jeg råde til at man køber det til Xbox'en. Ellers kommer det vel an på om man vil styre med controller, eller med mus og taster. Jeg foretrækker nok mus og tastatur...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 25/03-06 18:04 
jaes>Fast Travel" synes jeg, burde være mere restriktivt,

Fast travel fungerer faktisk også sådan, men byerne er bare markeret fra starten af :) (Hov, det har Beano svaret på.)

Wehner>Er det på et plan, hvor selv krabberne bliver stærkere, efterhånden som man selv gør, eller er det kun hovedplottet? Eller en mellemting?

Jeg tror det er i missioner og dungeons, og på sin vis også i naturen - jeg møder gradvist vildere og vildere ting begge steder. Jeg mener også det udstyr du finder på monstrene er placeret efter din lvl, så du omkring lvl 10 fx. får adgang til Mithril armor osv.


DeluxScan>Bagefter tog jeg hendes sværd og gjorde kort proces med hele arena-møget. Tog ca. en halv time fra Pit Dog til Grand Champion, uden at miste mere end 10% helbred i hver kamp, endsige dø.
Så jeg er altså ikke en svæling - jeg har bare problemer med mine levels :)

Det er meget godt klaret - jeg har været nødt til at tonse rundt i arenaen - hvad har du valgt af skills, egentlig?


PalleJensen>Siger du, at hvis jeg f.eks. altid bruger et sværd i kampe, og dermed forstærker min "Blade", men aldrig næverne, så min "Hand to Hand" ikke følger med op, så får jeg svært ved at level up... Er det det du mener?

Levelsystemet er baseret på dine 7 hovedskills. Jo mere du bruger dem, jo højere level bliver du. Så det er forholdsvis vigtigt at bruge det hele hele tiden. Hvis du fx. aldrig bruger hand-to-hand, er det lidt spild, men det burde reelt ikke gøre det langsommere, bare du bruger de andre du har. Din Athletics, din blade, din block og din Heavy Armor burde være højere end alle de andre. :)

TL: Jeg kan klart anbefale det til Xbox 360 uanset hvad. Jeg har ikke haft nogen crashes eller noget i den stil overhovedet, i forhold til dem jeg kender, der spiller det på pc, og spiller er utroligt flot og lækkert konfigureret til 360'eren.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TLTLSkrevet 25/03-06 23:55 
Jeg har heller ikke haft nogle problemer, som jeg ikke ville have fået med Xbox-versionen, overhovedet.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/03-06 00:28 
Så blev jeg level 2 - lad champagnepropperne springe! Eller noget...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JmogJmogSkrevet 26/03-06 03:12 
Mit spil (X360) gik faktisk ned i går. Jeg havde vel spillet i et par timer og lavede ikke noget vildere end at gå en tur langs en sø. Pludselig frøs alt bare.
HeroldHeroldSkrevet 26/03-06 05:43 
TL>
Jeg har heller ikke haft nogle problemer, som jeg ikke ville have fået med Xbox-versionen, overhovedet.

Jeg har siddet ved siden af 5 der spillede pc-versionen, og der var ihvertfald 2-3 crashes per maskine over en fem timers periode. :) Jeg tror nu også det har noget med konfigurationen at gøre - maskiner med mindre ram ser ud til at crashe mere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/03-06 10:04 
Jmog>
Mit spil (X360) gik faktisk ned i går. Jeg havde vel spillet i et par timer og lavede ikke noget vildere end at gå en tur langs en sø. Pludselig frøs alt bare.

Jeg har oplevet nogenlunde det samme... Jeg gik hen bag en kro, som ligger nede ved en sø og spillet frøs totalt. Så genstartede jeg, gik hen bag kroen - samme resultat...

Håber ikke der er for mange "bag kroen" spots i spillet. Har dog ikke oplevet det siden...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 26/03-06 11:10 
Det kan patches ;-) Jeg er mest interesseret i at vide om der kommer realistisk is på søen i spillet når det fryser :-p

Og så noget helt andet: Kan jeg gå hen i min lokale boomtown og Oblivion'e en smule?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 26/03-06 12:25 
Nej, men du kan købe det til pc dernede :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 26/03-06 12:47 
Nah... Et af mine nytårsforsætter var så vidt muligt ikke at smide flere penge efter internationale kapitalfonde.

Jeg har ladet TDC misbruge mig nok allerede :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 26/03-06 13:36 
Og vi takker og bukker :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 26/03-06 13:45 
Jeg ville også ønske at jeg var klogere :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KalicolaKalicolaSkrevet 26/03-06 16:03 
Er der nogen som ved mere præcis hvordan den der difficulty slider virker? får man mindre xp jo nemmere det bliver, og er det bare fjendernes hitpoints som man skruger op og ned for?
For The Love Of The Game
CronossCronossSkrevet 26/03-06 16:40 
Eh, der er ikke xp i Oblivion...

Du skruer bare op og ned for fjendernes styrke.
KalicolaKalicolaSkrevet 26/03-06 19:32 
Hvis jeg skruger den helt ned er jeg jo nærmest uovervindelig... Jeg slog en købmand bevistløs, så kom der to vagter som jeg drabte, og tog deres mega cool rustninger (jeg er lvl 2), så sad jeg lidt i fængsel, og nu har jeg så en super cool rustning at rende rundt i... Lidt ufedt egentligt ... Hvor er jeres slider? i midten?
For The Love Of The Game
PapandPapandSkrevet 26/03-06 19:57 
Du ødelægger jo spillet for dig selv ved at gøre det.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dRxLdRxLSkrevet 26/03-06 21:36 
Jeg har lige fået prøvet det på en lidt for svag PC nu, og jeg kan kun sige at det var en tydelig påmindelse om hvorfor jeg ikke leger i sandkasser.

Pænt er det dog.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 26/03-06 21:39 
Standard sværhedsgrad her... ikke fedt at ødelægge spillet for sig selv ved at spille på easy eller udnytte "money-glitch":)
KalicolaKalicolaSkrevet 26/03-06 21:51 
D.K: Jeg er bestemt ikke ude på at ødelægge spillet for mig selv, det er jo derfor at jeg spørger jer, jeg syntes at standarden er lige lovlig hård. Eller måske fandt jeg bare en dungeon som jeg ikke var klar til endnu...
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 26/03-06 22:56 
jaes>
Der er rapporteret, at Oblivion i sjældne tilfælde loader langsomt. Det er pga. en fragmenteret harddisk-cache, men der er heldigvis en simpel løsning

Tak for den post!

Jeg kunne ikke forstå at spillet begyndte at blive sygt langsom - både gameplay og menuerne hakkede i vildskab.

Men ved at slette disk-cachen som beskrevet, kørte det bedre igen :)
RitesRitesSkrevet 27/03-06 06:38 
Har også lige fået det (og en mønt, woo!). Er dog ikke kommet ud af sewers endnu :P
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/03-06 06:48 
Rites>
Er dog ikke kommet ud af sewers endnu :P

Det forventer vi heller ikke at du gør. :D
KalicolaKalicolaSkrevet 27/03-06 09:17 
indtryk efter ca.5 timers spil...

Spillet er et rigtigt flot spil, det er helt sikkert, meeeen, ikke helt hvad det er boostet op til at være, kigger man på landskabet langt ude i horizonten, ligner det jo noget der er løgn, og nogle gange skal man faktisk overraskende tæt på før der dukker hi-res frem, men lige omkring én ser det super godt ud, og i byer, dungeons og huse er grafikken også rigtig lækker, og så har spillet en fantastisk rag-doll, så en rotte trille meget realistisk ned ad en bakke, meget fedt lavet.

musikken er go, men themeaet er ikke nær så rørende som i morrowind, lydene er også gode.

men, jeg har dog nogle issues med gameplayet, måden man stiger i skills på er lidt underlig syntes jeg, hvis man skal stige i conjuration, så skal man rende rundt og summon skeletter hele tiden, og tit er reagerer ens mand ikke når man skal skifte spell eller våben, eller også gør jeg det bare forkert.

Og hvad er fordelen ved at bære light armor i stedet for heavy, ja man går lidt langsommere og kan være lidt mindre, andre fordele kan jeg ikke se :(

men indtil videre syntes jeg rigtigt godt om spillet.
For The Love Of The Game
CronossCronossSkrevet 27/03-06 09:25 
Hehe, mange spørgsmål svarer du jo lidt selv på.

Man stiger ved at gøre det man vil stige i - meget naturligt.

Light armor er i sagens natur lettere (!), og man kan derfor bære mere. Dette bliver et issue senere i spillet, hvis man ikke har en høj endurance.
KalicolaKalicolaSkrevet 27/03-06 09:57 
Jeg mener, at hvis jeg vil stige i conjuration, så kan jeg bare stille mig et sted, og spam-kaste summon skeleton (eller hvad det hedder) indtil jeg bliver træt... Og hvis jeg vil stige i axe, så slår jeg bare mit eget skelet ned med en økse hver gang jeg har summonet ham. Og det bliver man jo næsten nødt til hvis man vil stige i conjuration, da skeletet jo ikke gør meget gavn i kamp

Og hvad sker der egentligt når man stiger i conjuration (ja jeg kan godt li conjuration), hvorfor kan man ikke se nogle steder præcist hvad der sker når man stiger i en skill?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 27/03-06 10:51, rettet 27/03-06 13:23 
Så vil jeg da også tillade mig med at komme med mine "impressions" efter ca. 18 timers spil ;)

Grafisk syntes jeg spillet generelt er meget imponerende: meget organiske og stemningsfulde omgivelser... specielt himlen er flot med de forskellige overgange imellem dag/nat og de røde farver omkring Oblivion Gates. Store episke omgivelser som desværre også betyder at frameraten hoster kraftigt undervejs og fæl pop-up og draw-in nogle steder.
Personerne er jeg dog ikke imponeret af - de virker for det meste ret gnidrede, specielt de mindre vigtige NPC'er. Dyr og monsters er heldigvis nydeligt lavet.
Animationer kunne også være langt bedre... specielt hestene ser grinagtige ud og står i stærk kontrast til den realistiske rag-doll fysik. Ret sjov at se Making-Of videoen hvor de praler med animation af hesten :)

Musikken er fin og passer godt ind i spillet. Voice acting er for det meste i høj kvalitet; Patrick Stewart, Terrance Stamp og Sean Bean trækker niveauet meget op.
Dog irriterende at kunne genkende en bestemt voice actor's stemme på mange af NPC'erne. Jeg tænker på ham som bl.a. spiller Jeauffre... trals stemme!

Gameplayet er super - enorm stor frihed mht. hvad man kan lave og masser af side quests. Det er meget nemt at blive fristet til lige at udforske et par dungeons undervejs og der ryger mange timer på den konto!
Hvad jeg også kan li', er at spillet er let at gå til for ikke-hardcore-RPG-nørder (som mig) og overskueligt at navigere rundt i menuerne og ikke for meget "stats-fnidder".
Kampsystemet systemet syntes jeg dog godt kunne være en del bedre og der virker til tider ret svært at finde ud af block-systemet, dvs. om man gør det forkert eller om ens skills bare er for ringe. Kunne godt savne en bedre indikering af succesraten af en blocks/attacks f.eks.

Selv om spillet har mange kvaliteter i alle kategorier, så har den altså også nogle irriterende glitches og bugs som burde være udluset inden release. F.eks. hvis ens hest kommer til at stå forkert og man sidder fast i omgivelserne, fjender der rammer en igennem gulve eller solide omgivelser, osv. og selvfølgeligt den dumme disk-cache bug. Crashes har jeg dog ikke oplevet endnu :)
Må håbe der kommer en patch som kan løse noge af disse problemer.

Alt i alt syntes jeg Oblivion er et super spil og kan anbefale det varmt :)
Jeg havde opringeligt planlagt at hoppe den over da jeg overhovedet ikke brød mig om Morrowind og frygtede at den ville blive spillet 3-5 timer for så at samle støv som Morrowind.
Men efter at have hørt fra mange kilder at det skulle være bedre end forgængeren, gav jeg den alligevel chancen og er meget glad for den investering, tror jeg kommer til at bruge mange timer på den :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/03-06 11:52 
Jeg er stort set enig, Beano. Men vil godt tilføje at jeg synes at de enkelte quests har nogen fabelagtige drejninger, hvor forfatterne virkelig har gjort sig umage for at overraske én. Jeg ville også have sprunget spillet over af samme grund som dig og jeg er bestemt heller ikke tilfreds med close combat. Men de underholdende historier får mig sgu til at køre på. Og så har det jo den der storhed som man finder i Wow... uden de andre irriterende spillere! :D
HeroldHeroldSkrevet 27/03-06 12:08 
Darknon>
Jeg mener, at hvis jeg vil stige i conjuration, så kan jeg bare stille mig et sted, og spam-kaste summon skeleton (eller hvad det hedder) indtil jeg bliver træt... Og hvis jeg vil stige i axe, så slår jeg bare mit eget skelet ned med en økse hver gang jeg har summonet ham. Og det bliver man jo næsten nødt til hvis man vil stige i conjuration, da skeletet jo ikke gør meget gavn i kamp

Det kan du i teorien godt ja, men resten af dine skills, vile ikke rigtigt følge med så. Husk at du kan få andre monstre end skeletter :) Jeg har ikke haft noget problem med at få min conjuration til at følge med resten af mine skills.

Darknon>
Og hvad sker der egentligt når man stiger i conjuration (ja jeg kan godt li conjuration), hvorfor kan man ikke se nogle steder præcist hvad der sker når man stiger i en skill?

Der er beskrivelse af skill-perks i manualen - du får nye egenskaber ved et vist antal point. Ved magic skills som fx. Conjuration, så får du istedet for perks adgang til et højere niveau af spells.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 27/03-06 14:02, rettet 27/03-06 14:03 
Synes også det er et kanon spil indtil videre... har dog lige nogle spørgsmål vedr. det at være "thief":

(kan muligvis være at der forkommer nogle *SPOILERS*)

Er det muligt at få nogle form for "abilities"? Altså min karakter er klart bedst med bue og pil men kan da også bruge sværd, især til "snig-attack" :) Problemet er bare at hverken buen eller sværdet er specielt godt til eksempelvis arenaen da man ikke kan benytte sig af critical damage. Så tænkte på om man ikke kunne få sig en spell/ability således at man kunne blive usynlig og så snige sig en på en fjende og benytte sig af critical hit?

Ellers synes jeg det er kanon at være thief: den måde hvorpå alle NPC'erne har deres egen dagligdag skinner virkelig igennem og kan benyttes rigtig godt ved at iagtage dem og hvad de nu laver forskellige tidspunkts på døgnet så man kan koordinere hvornår man kan bryde ind i deres hus :D Herligt :D
jaesjaesSkrevet 27/03-06 14:09, rettet 27/03-06 15:14 
Så vil jeg også lige fyre et par spørgsmål af.

Er der forskelle på short og long sword (begge énhånds våben) med samme stats udover, at man svinger hurtigere med et short sword?

Og et med spoiler. Læs videre, hvis du har spillet ca. en times tid eller mere, efter at have fundet Martin.

**Spoiler start**


Jeg har åbnet porten til Oblivion, og skal lede efter en arving af en slags (så vidt jeg ved da, for heir = arving). Men det ser ud til, at jeg skal aktivere en bro inden, og mangler nu at finde stedet det gøres.

Synes det er lidt svært at finde næste "punkt" i missionen, bl.a. da kortet måske ikke tydeligt nok viser, hvor i tågen/fog of war, man kan bevæge sig hen, så man spilder en del tid med at vandre rundt.

Desuden, er spillet lige pludselig blevet meget svært - min figur har det i hvert fald ikke godt med de små djævle - så det gør selvsagt ikke tingene lettere, da jeg skal passe meget på ikke at dø.

Jeg "ve' sel'", så kunne jeg bare få at vide, om jeg skal kigge inden- eller udendørs :)


**Spoiler slut**
BeanoBeanoSkrevet 27/03-06 14:35, rettet 27/03-06 14:49 
Du skulle gerne kunne se røde og blå pile på kompasset og kort som angiver hvor du skal hen i den valgte quest.


*** SPOILER : ****

Martin ER arvingen...

Har du lukket Oblivian gate'en ved Kvatch?
Så skulle du kunne finde Martin indendørs tæt på :)
jaesjaesSkrevet 27/03-06 15:06, rettet 27/03-06 15:13 
Beano>
Du skulle gerne kunne se røde og blå pile på kompasset og kort som angiver hvor du skal hen i den valgte quest.

Jep, men synes ikke der er nogen i dette område, men må hellere tripletjekke :)

*** SPOILER : ****

Martin ER arvingen...

Har du lukket Oblivian gate'en ved Kvatch?
Så skulle du kunne finde Martin indendørs tæt på :)

**Spoiler dit og dat**


Ah ja, kan godt huske han er Uriels søn. Blev nok forvirret af, at der står "find arvingen", for jeg har jo fundet ham (i kirken). Men da han ikke vil følge med, er jeg nu i gang med at lukke porten (er som sagt inde i selve Oblivion).


**Spoiler slut**

Og tak for hjælpen.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/03-06 15:17 
Beano>
Alt i alt syntes jeg Oblivion er et super spil og kan anbefale det varmt :)
Jeg havde opringeligt planlagt at hoppe den over da jeg overhovedet ikke brød mig om Morrowind og frygtede at den ville blive spillet 3-5 timer for så at samle støv som Morrowind.
Men efter at have hørt fra mange kilder at det skulle være bedre end forgængeren, gav jeg den alligevel chancen og er meget glad for den investering, tror jeg kommer til at bruge mange timer på den :)

Helt enig!
Jeg havde det på samme måde med Morrowind: Det brød jeg mig ikke meget om. Jeg ved ikke, hvad det er er, der er så meget bedre ved Oblivion, men bedre er det. Meget bedre.
Jeg købte kun Oblivion fordi jeg hørte så meget godt om det, og det er jeg da glad for, jeg gjorde.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 27/03-06 15:20 
*** SPØJLER... bah ....

Ja, gaten skal nok lukkes før du kan komme videre i main quest.
Jeg lukkede den før jeg fandt Martin i Kirken:)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/03-06 15:24 
***SPOILER***

!
!
V

Bryder mig ikke rigtig om de 'baner' i Oblivion. Synes ikke det passer ind i spillet.
I øvrigt er lukningen af The Great Oblivion Gate en hård nød at knække! Just you wait... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 27/03-06 15:38 
DeluxScan>

***SPOILER***

!
!
V

I øvrigt er lukningen af The Great Oblivion Gate en hård nød at knække! Just you wait... :)

Argh, men jeg kører allerede på pumperne :/

Plat hvis spillet allerede er så svært, for jeg har ikke dummet mig i opbygningen af min figur så vidt jeg ved. Er godt nok kun level 2 og har ikke pumpet mine angrebs- og forsvars-skills så meget igen, men det burde jo heller ikke være meningen så tidligt i spillet.
CronossCronossSkrevet 27/03-06 16:45 
Oblivion ER svært - meget svært. Det synes jeg nu er herligt.
Men specielt inde i første gate (Ved Kvatch), er spillet enormt udfordrende. Pointen er lidt at man skal huske ikke blot at hamre på angrebsknappen mod de svære fjender, men bruge en taktik.

ELlers kan man altid sætte sværhedsgraden ned i et kort øjeblik - ikke Delux? ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/03-06 17:19, rettet 27/03-06 17:20 
Jo, blot skal man huske at sætte den op igen, ellers går der lidt ged i den :)
EDIT: Men dejligt nemme achievements at få :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 27/03-06 17:27 
Oblivion er allerede til salg, Delux? :/

Ok, Battlefield er på vej...

Iøvrig gav du vist en spoiler væk fra lidt sent i spillet før, ser det ud til(?) - du skrev godt nok 'spoiler', men jeg troede forklaringen var til mig, så jeg læste glad videre :)
jaesjaesSkrevet 27/03-06 17:30, rettet 27/03-06 18:40 
Glemte det primære formål med ovenstående svar...

@Cronoss. Jo, det må godt være svært, men det gik lige pludselig stærkt. Havde spillet hintet det, kunne jeg have opgraderet min figur inden porten, eller skaffet flere potions, flere health-ting osv.
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig