X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste antivirus til pc?


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 19/03-06 20:35 
Jeg har brugt Norton Antivirus i over 5 år nu, og har derfor ikke rigtig fulgt med på antivirus markedet.

Men nu skal jeg snart til at betale licens igen, og så var det jeg tænkte "gad vide om der er kommet noget der er bedre end Norton?", "gad vide om der ligefrem er komment noget ordentligt antivirus freeware?".

PS: jeg vil gerne have en AV der, ud over at beskytte ordentligt, orfører sig pænt, og som ikke integrerer sig alt for hæmningsløst i systemet.

Hvad bruger du?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
PlaykidPlaykidSkrevet 19/03-06 20:47 
Jeg bruger Norton, men efter at have snakket en en der arbejder inden for IT, som går i klasse med mig, har jeg fået det indtryk af ham at Norton stort set ikke er bedre end så meget andet.
Han anbefalede mig desuden gratis programmet AVG, som jeg netop har hentet.

Der må være nogle her som kan bakke op, eller imod det.
Spiller nu: Halo 3
silverstarsilverstarSkrevet 19/03-06 21:09, rettet 19/03-06 21:09 
Jeg benytter selv AVG og har været godt tilfreds med den. Den kan findes her:
http://free.grisoft.com/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
RonaldoRonaldoSkrevet 19/03-06 23:07 
Norton forstopper dit system. Så hold jer væk fra det.

Det mest effektive Antivirus program på markedet er Kaspersky.
dRxLdRxLSkrevet 19/03-06 23:21, rettet 20/03-06 00:03 
ronaldo>
Det mest effektive Antivirus program på markedet er Kaspersky.

Siger hvem? Hvordan vurderes den slags? Er det ud fra nogle gode tests eller er det en fornemmelse du sidder med efter at have prøvet dem alle?

Grunden til at jeg går sådan til dig er at jeg overvejer om jeg skal gå væk fra at bruge McAfee (har lige måttet bruge en del tid på at få en xp maskine i gang igen :-/ ).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BaggyBaggySkrevet 19/03-06 23:50 
Jeg på norton protection center og det virker FREMRAGENDE.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
WehnerWehnerSkrevet 20/03-06 00:01 
Jeg har altid været glad for Norton, men hører gerne argumenter for, hvorfor jeg bør skifte.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 20/03-06 01:03 
Jeg er også ved seneste computerskift, gået fra Norton til AVG, og jeg savner ikke Norton, da jeg efterhånden synes den var blevet lidt for besværlig at holde i snor... AVG kan konfigureres frit og anbefales herfra.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TLTLSkrevet 20/03-06 02:39 
Jeg vil anbefale Avast Antivirus, har aldrig brugt en bedre antivirus, men skal også lige sige at jeg ikke har testet så frygtelig mange... Den her er den mest pålidelige og mindst irriterende jeg kender til og den har da også vundet en masse priser.

gratis version af avast
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 20/03-06 08:09 
Man kan også bare nøjes med at scanne via housecall. Så skal man bare huske at holde fingrene fra ting der kan risikere at have virus, da man ingen realtime beskyttelse har. Lidt farligt, men tilgengæld slipper man for at have en ressourcekrævende scanner kørende.

Gratis online scanner
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
FizbanFizbanSkrevet 20/03-06 08:33 
For mere uddybende informationer

Antivirus tests
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-06 10:31 
ronaldo>
Norton forstopper dit system. Så hold jer væk fra det.

Det kan jeg nikke genkendende til. Jeg har lige skrottet Norton efter en 6 måneders gratis prøveperiode, og efter at have skiftet (tilbage) til AVG starter min PC betydeligt hurtigere op, og det er generelt ikke så "klottet til" som det føltes, da Norton var installeret.
TurricanTurricanSkrevet 20/03-06 12:00 
dRxL>
Siger hvem?

Det er der mange der gør. Du skal ikke bruge lang tid på google for at finde ud af at de tit ligger nummer 1.

Personligt er jeg selv fint tilfreds med AVG.

Lidt awards...
The Gods pause for a moment...
JAAJAASkrevet 20/03-06 12:42, rettet 20/03-06 12:43 
Jeg bruger Antivir, som er frenragende. Avast er også godt, men jeg synes, at det sløver mit system mere end Antivir. Antivirs interface er også pænere!

Kunne ikke drømme om at bruge Norton.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 19:04, rettet 18/04-06 19:05 
Gratisversionen af Avast fjerner desværre ikke altid alt i forhold til Avast Pro.

AVG er nok den mest førende for tiden (freeware-mæssigt) og er heller ikke så aggressiv/ressourcekrævende. Den har dog en elendig brugerflade, IMO.

Er gået over til Kaspersky. De påstår at være de hurtigste på markedet til at opdatere deres virusdatabase. Indtil videre har jeg ikke oplevet nogle der har afkræftet det. Er virkelig blevet overrasket over deres http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Kaspersky-Internet-Security.shtml]Kaspersky Internet Security 6.0[/LINK]" target="">Kaspersky Internet Security 6.0. Den inkluderer File-Antivirus, Mail-Antivirus, Web Anti-Virus, Proactive Defense, Anti-Spy, Anti-Hacker (inkl firewall), Anti-Spam og hele pakken fylder ikke mere end ca 12MB. Virker heller ikke specielt ressourcekrævende, selv med alle features aktiveret.

AV-pakken alene:

Kaspersky Anti-Virus Personal 6.0.0.299 Beta
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
QQSkrevet 09/05-08 02:52 
Eftersom den gratis version af AVG ophører med at få opdateringer her i slutningen af maj, er jeg på udkig efter et andet gratis alternativ. Jeg har været yderst tilfreds med AVG, især fordi det ikke er særligt resourcekrævende og er nemt at bruge og opdatere. Så derfor kan jeg ikke fordrage programmer som Avast, hvilket jeg ellers gav et forsøg idag. Hvad er godt og gratis idag?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/05-08 10:22 
Aih crap! Jeg fik godt nok også et reklamevindue fra AVG den anden dag, men havde ikke læst at det er fordi Free stopper opdateringerne. Dammit! Så leder jeg også.
AmbyAmbySkrevet 09/05-08 10:29 
Et tab. Jeg installerede AVG Free på alt jeg kom i nærheden af :(

Øv øv.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 09/05-08 10:32 
Er det ikke bare fordi de har lavet en version 8, som man skal downloade manuelt?

Jeg har i hvert fald et link her, som umiddelbart ser ud til at være gratis:

Gratis AVG 8.0
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 09/05-08 10:47 
Jeg bruger NOD32 fra ESET som er meget letvægt, diskret og sikker. Ikke alt unødig pop-up halløj som mange produkter generer brugeren med, kan konfigureres på mange måder og skal aldrig genstartes efter updates (har ihvertfald ikke oplevet det endnu).

Spiller man på sin PC (gør jeg dog ikke selv), skulle NOD32 vist også kunne anbefales da det ikke bruger meget RAM eller CPU kraft :)

ESET
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/05-08 11:21 
Hrrrm, det er jo nok fordi der er 8 millioner folk, der prøver at hente AVG 8 Free lige nu, men jeg kan sgutte få det hentet. Den kører med 5kbps og dør ved 3,30 MB! :-(
tastasSkrevet 09/05-08 11:47, rettet 09/05-08 11:49 
Avast er free og fungere upåklageligt.

Man skal dog registere sig på deres hjememside hvorefter man får en key. Men det er free og bliver opdateret dagligt.

jeg kan bedre lide det ind de "store" programmer som bullguard, norton osv. Det sluger ikke særlig mange resourcer.

Jeg har selv kørt det i et halvt års tid kombineret med Windows Firewall og har endnu ikke oplevet at blive ramt af noget. Det spærer også for meget det malware/spy-ware shit som forsøger at komme ind.

Der er mulighed for at downloade nogle nye skins til programmet(standard versionen er lidt grim og ikke alt for brugervenlig) så det kan man gøre ;)

Anbefales.

EDIT: AVG har jeg også brugt og det er også nice ;)

Avast
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KTCKTCSkrevet 09/05-08 12:08 
Hvis mit tidligere link er langsomt og dropper forbindelsen, kan man prøve med dette her:

Gratis AVG 8.0
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SlothSlothSkrevet 09/05-08 16:45, rettet 09/05-08 16:46 
Jeg har købt BitDefender, og det kører upåklageligt.

Det er ikke ret "tungt", og tager ikke særligt mange systemressourcer (et MUST for mig).

Har tildigere brugt Eset NOD32 og AVG, og de kan også begge to anbefales.

Alt andet end McAfee og Norton, der begge to er Bloatware i det ekstreme.
Kiss me, would you kindly?
KnightrideRKnightrideRSkrevet 17/05-08 19:40 
KTC>
Hvis mit tidligere link er langsomt og dropper forbindelsen, kan man prøve med dette her:

Hmm... Er du sikker på det er hele 8.0 udgaven - gratis?
For på deres hjemmeside står det, som et købeprogram.

Har selv brugt AVG på alle mine computere, så det er lidt øv, at de stopper opdateringerne. Kan i anbefale andre gratis virusprogrammer?

Tror jeg vil prøve med Avast :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
QQSkrevet 17/05-08 20:10 
KnightrideR>
KTC>
Hvis mit tidligere link er langsomt og dropper forbindelsen, kan man prøve med dette her:

Hmm... Er du sikker på det er hele 8.0 udgaven - gratis?
For på deres hjemmeside står det, som et købeprogram.

Har selv brugt AVG på alle mine computere, så det er lidt øv, at de stopper opdateringerne. Kan i anbefale andre gratis virusprogrammer?

Tror jeg vil prøve med Avast :)

Det er skam rigtigt nok, misforstod det også selv, som du kan læse længere oppe. Bare download fra et af de links KTC har postet, de virker begge fint.

Når du skriver "hele" AVG 8.0, så er det selvfølgelig ikke det fulde program, ligesom det ikke var det i 7.5 udgaven.

Og mht Avast. Hold dig langt væk!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JAAJAASkrevet 17/05-08 23:50 
Hølmkjær>
Og mht Avast. Hold dig langt væk!

Ikke at jeg ville bruge andet end Antivir, men af ren interesse: hvorfor?
KTCKTCSkrevet 18/05-08 01:54 
Det var faktisk samme cirkus da version 7 udkom. Jeg troede også de havde lukket for det varme vand, for den gratis udgave lå noget mere gemt end den tidligere havde gjort. Den gratis udgave af version 8 er ikke mere begrænset end version 7, så fortvivl ikke.

Se eventuelt følgende link, hvis I vil se hvad betalende brugere får i forhold (ikke noget særligt, hvis I spørger mig):

AVG udgaver
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
QQSkrevet 18/05-08 15:42, rettet 18/05-08 15:43 
JAA>
Hølmkjær>
Og mht Avast. Hold dig langt væk!

Ikke at jeg ville bruge andet end Antivir, men af ren interesse: hvorfor?

Utroligt ressourcekrævende. Værre end Norton. Og så har det en elendig brugerflade.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JAAJAASkrevet 18/05-08 16:59, rettet 18/05-08 16:59 
Takker :)
happyEDhappyEDSkrevet 18/05-08 17:54 
Avast helt sikker.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KnightrideRKnightrideRSkrevet 18/05-08 18:22 
Hølmkjær>


Det er skam rigtigt nok, misforstod det også selv, som du kan læse længere oppe. Bare download fra et af de links KTC har postet, de virker begge fint.

Når du skriver "hele" AVG 8.0, så er det selvfølgelig ikke det fulde program, ligesom det ikke var det i 7.5 udgaven.

Og mht Avast. Hold dig langt væk!

Ok, troede faktisk de havde droppet gratisversionen.. Men fortsætter da bare med AVG 8.0 :)

Har aldrig prøvet Avast før, så vidste ikke så meget om det. Men holder mig væk fra det og kører videre med AVG :P
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig