X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Endelig! PS3 launch detaljer


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 14/03-06 20:44 
Klip fra CVG

- - -

PS3 LAUNCH UNVEILING WITHIN 24 HOURS?

Sony's big Japanese summit expected to reveal PS3 launch plans, line-up and details. Plus, new PS product unveiled?

10:09 Sony is expected to unveil its launch plans for the PlayStation 3 tomorrow - including launch date, price and line-up - as the company finally comes clean, ending month... Se hele indlægget
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
160 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
TLTLSkrevet 16/03-06 00:32 
Ehm. Next Gen er en betegnelse for den næste generation aka. De nye konsoller og spil... Det er ikke nødvenigvis en revolution, men en udvikling af de gamle konsoller...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/03-06 00:47 
TL>
Valkyrie -> Jeg syntes du dømmer alting alt for hurtigt. UMD Xbox360 og PSP er alle nye ting, som ikke har nået ud til alle endnu. Der er stadig potentiale i de konsoller og platforme. Du modsiger dig selv. Du siger at PS3 er en uber maskine, men også at det hele er hype? Hvad mener du egentlig?

Sagde jeg at PS3 er uber matey?:) Så er jeg måske for hurtigt ude, måske er den? Måske er den ikke?

Det jeg mener med hype er bare at - Jeg kan ikke se fornuften i at svine de andre til; "Se på vores konkurent - Se på vores konkurent... Allard er skaldet. HAHAHHAHA. Xbox 360 = Xbox 1,5. HAHAHA. Imens vi venter kan i se en CGI video vi har lavet til jer... Og før I spørger, selvfølelig er den in game. Og jo, selvfølelig vil vi udgive PS3 om 3 uger. No problemo."


Men var det ikke same taktik de kørte med Dreamcast. Hvilken udvikler der er bare er lidt smart, ville røre den "Åhh så ynkelige DC, der var inkompetent peformance mæssigt, i forhold til monsteret PS2, der kan styre misiller til månen mens den laver en ostemad, og optager Conan med sin indbyggede TiVo"?
På den anden side så forstår jeg ikke MS. Det er sandt at en konsol vel kan få en dårlig start og senere få succes, men mate - Synes du at det er realistisk at 360 overhovdet kan få succes, når det tog maskinen 4 måneder at nå samme salgstal som Xbox 1, nåede på en måned, med kæmpe konkurence fra GC, der klarede sig ligeså godt anno November-December 2001?

Jeg er ikke programmør og ved ikke om det er crap eller sandt med at PS3en er ligeså forfærdelig at udvikle til som PS2en bortset fra GPUen, og at Emotion engine er ligeså crappy og idiotisk og overhyped som emotion engine var, men burde vi ikke stille os selv de spørsmål før vi smider vores 360 I skraldespanden og kassere den?
Jeg har en fætter som gik ned og spurte om han kunne få en 360 i Fona - Fona Manden han snakkede med forklarede ham at 360 ikke var en konsol der var værd at bruge penge på fordi det var en XBox 1 i high def, og at han skulle få en PS2, fordi den faktisk var ligeså god teknisk.
Det er den slags ting som jeg ikke fordi. Selv New York Times har seriøst frarådt folk at købe den fordi den skulle være spild af penge også uendelig mange gange inferior mod PS3en.

Jeg ved ikke engang hvor jeg vil hen med det jeg siger nu eller om det går i kontrast eller sync med det du siger Matey, men jeg er altså rundt på gulvet og har lyst til at hænge mig selv, hvis Kenny og Jay ikke bare kan kysse og kramme og have fair konkurence hvor solen skinner på E3.
Well crucify the insincere tonight...
HeroldHeroldSkrevet 16/03-06 01:09, rettet 16/03-06 01:19 
Mate? Matey? Dobbelvjuteeheff?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 16/03-06 07:54 
Jeg er ikke sikker, men jeg tror jeg er enig i meget af det Valkyrie skriver :)

Jeg tror heller ikke Sony har meget at have deres store ord i. Deres brede opbakning virker også ret urimelig. Selvom PS2'en har virkeligt mange gode spil, så kom der ikke mange af dem i starten. Det første virkeligt gode PS3-spil kommer sikkert først to år efter final-devkits er sendt ud - det vil sige juni 2008.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 16/03-06 07:59 
TL>
Ja de får solgt en masse i november til launch, og inden salget kan nå at falde, kommer julesalget og booster igen...

November og december ER julesalget.


TL>
Hvis den blev udgivet lige nu, ville der komme en "stille" periode fra Maj og ind til Jul.

Vrøvl - igen, den ville sælge igennem uanset hvornår den kommer.
Problemet vil kun være antallet af enheder de kan nå at fabrikere der vil sætte en grænse.
I sidste ende ville en tidligere launch betyde større salg for hele året.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 10:19, rettet 16/03-06 10:19 
Naiera>
Selvfølgelig. Hvad er det der får dig til at tro, at det ikke bliver sådan?

360 har haft markedet alene i lang tid før PS3-launch, og der begynder de bedre spil jo nok at dukke op.
360 er billigere. Min $425 for en PS3, og med PS3-launchen hakker MS nok endnu en god bid af prisen af.
Og med den teknisk overlegne N64 i tankerne kan alt jo ske... Ok, Sony skal nok markedsføre PS3 alt den det fortjener - og mere til - men lighederne er der:

1) Forsinket launch over nærmeste konkurrent.
2) Dyrt, besværligt medie
3) Maskinen bliver dyr. MS sætter sikkert 360 til $199... Dvs. over dobbelt pris for PS3. Det kommer nok til at afholde nogle af de impulsive forældre-køb.
4) 360 har (Går jeg da stærkt ud fra) bedre spil, når PS3 launcher. Mon ikke Halo 3 tager kampen op?

For mig at se har PS3 kun sit navn og enorme fanskare lige nu.

Det bliver rigtig spændende, og nu kan vi endelig se, om en tidlig launch rent faktisk er et plus.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 16/03-06 10:25 
For mig at se har PS3 kun sit navn og enorme fanskare lige nu.

Og hvad mere har man brug for?

Jeg tror i øvrigt at vi er mange der opfatter N64 som teknisk underlegen.

Endelig tror jeg ikke at Halo3 betyder noget i kampen mellem de 2 konsoller. Hvis man er i målgruppen der kan li' Halo3, så har man sandsynligvis en xbox 360 i forvejen, hvis du forstår hvad jeg mener. Hvis man derimod kan li' et bredt udvalg af kvalitetsspil så har man sikkert en PS2 (bemærk at jeg ikke selv har en PS2, men både en X1 og X360).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 10:27, rettet 16/03-06 10:31 
Bredt udvalg = PR-kode for JAP-spil :)

Og hvad mere har man brug for?

Det er netop det, der bliver spændende at se.

Jeg kan godt mærke, at jeg begynder at lyde fanboyish, men det har altså intet på sig :)
Jeg prøver bare at forholde mig en smule kritisk til emnet - realistisk eller ej.

Din hentydning om N64, ser jeg bare som manifestationen af et øjebliks forvildelse ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 16/03-06 10:32, rettet 16/03-06 10:33 
Jow det kan man da godt sige ud fra den betragtning at vestlige udgivere synes at satse meget sikkert når det gælder konsoller, hvilket resulterer en ulidelig strøm af generiske bilspil, FPS'er og sportsspil.

Det er dog her at 360'eren kan nå at overraske med sine LiveArcade spil.



note til selv: Jeg burde så meget tage chancen, sætte mig i gæld og starte et énmandsfirma der udvikler små geniale spil til LiveArcade ;-)

Edit: N64 er i mine øjne en skodskonsol med en stærk udvikler bag sig. Den "lykkedes" på trods af hardwaren, ikke pga. af den. Jeg tror der er mange der ikke vil være helt uenige i det synspunkt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 10:40, rettet 16/03-06 10:42 
dRxL>
Jow det kan man da godt sige ud fra den betragtning at vestlige udgivere synes at satse meget sikkert når det gælder konsoller, hvilket resulterer en ulidelig strøm af generiske bilspil, FPS'er og sportsspil.

I modsætning til en fantastisk inspirerende strøm af generiske FF'ere, Capcom-crap og alverdens fighter kloner.

note til selv: Jeg burde så meget tage chancen, sætte mig i gæld og starte et énmandsfirma der udvikler små geniale spil til LiveArcade ;-)

Det er sikkert ikke en dum ide. Hvad mon MS tager for at få et spil ud på Arcade?

Edit: N64 er i mine øjne en skodskonsol med en stærk udvikler bag sig. Den "lykkedes" på trods af hardwaren, ikke pga. af den. Jeg tror der er mange der ikke vil være helt uenige i det synspunkt.

Snakker vi hardware og medie som ét, eller hardwaren, som værende maskinens indmad, for sig selv?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RonaldoRonaldoSkrevet 16/03-06 10:42 
Sony sælger samtlige 6 millioner enheder, som de påstår at have klar, til jul. Udgiverne har nok også planer om at have et par titler på hylderne når det går løs. Dominans er allerede skrevet i sten.

Playstation 3 bliver den mest sofistikeret maskine på markedet. Det er også ligegyldigt hvor lukket dette Linux system bliver, fordi der går ikke længe før PS3 bliver åbnet på alle leder og kanter.
dRxLdRxLSkrevet 16/03-06 10:50 
DeluxScan>
I modsætning til en fantastisk inspirerende strøm af generiske FF'ere, Capcom-crap og alverdens fighter kloner.

Hvis du så ser bort fra rygraden i konsollens lineup, vil du bemærke at den utroligt meget større "userbase" også gør det muligt for meget smallere titler at være rentable.

Det er sikkert ikke en dum ide. Hvad mon MS tager for at få et spil ud på Arcade?

Jeg tror slet ikke de ønsker små lorteudviklere, som mig, på deres fine platform. Desværre :(

Snakker vi hardware og medie som ét, eller hardwaren, som værende maskinens indmad, for sig selv?

Jeg kan ikke se hvad forskel det skulle gøre. Vi må forholde os til den N64 børnene blev udsat for ;-)
Selvom du så ser bort fra cartridge fejlen, så mener jeg stadig at maskinen fra et teknisk synspunkt var for svag i forhold til udgivelsestidspunkt og konkurrenter. Hvad nytter det at kunne lave bilinear-filtering på teksturer hvis ingen gidder se på det crap, fordi teksturerne i udgangspunktet er i for lav opløsning, og hvad nytter det i det hele taget hvis éns maksimale skærmopløsning er 320*240 og man ikke kan vise lige så mange polygoner som den vigtigste konkurrent.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 16/03-06 10:54 
Ronaldo> Er du ikke den samme som plejer at være overdrevent optimistisk på Nintendo's vegne? Hvad er der sket?

Måske er du bare generelt af en positivt og optimistisk natur?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 16/03-06 10:55 
ronaldo>
Sony sælger samtlige 6 millioner enheder, som de påstår at have klar, til jul. Udgiverne har nok også planer om at have et par titler på hylderne når det går løs. Dominans er allerede skrevet i sten.

Det er en rimelig dristig påstand. Når man kigger på tidligere konsoludgivelser, prisen osv, så er det ret usandsynligt at de får solgt noget nær 6 millioner i år.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 16/03-06 10:57 
dRxL>
Edit: N64 er i mine øjne en skodskonsol med en stærk udvikler bag sig. Den "lykkedes" på trods af hardwaren, ikke pga. af den. Jeg tror der er mange der ikke vil være helt uenige i det synspunkt.

Ikke for at køre tråden i den retning, men det kræver altså lige et svar :)

Det var/er selvfølgelig en fejl, at maskinen ikke kan vise rgb, men en stor del af maskinens hvad skal vi kalde det "kunstneriske"? succes, havde ikke været muligt at lave på konkurrenternes platforme pga. manglende draw distance. Forestil dig at løbe hen over Hyrule Field med en draw distance som i MediEvil osv. Derfor mener jeg heller ikke, man bare kan undervurdere maskinens hardware. Speciel? Ja. Super velegnet til Nintendo/Rare-spil? Ja.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 16/03-06 11:02 
Jeg kan bare læne mig tilbage og vente på at RJK kommer med et obskurt eksempel på et PSX spil med lang drawdistance ;-)

Hvormed mener du i øvrigt at maskinen specielt understøttede lang drawdistance? Pga. den hurtige tilgang på mediet, så man hurtigt kunne skifte væk fra "det man ikke så på"?
Eller måske fordi lange flade teksturer ser bedst ud når de er bilineart filtrerede?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 11:11, rettet 16/03-06 11:15 
dRxL>
Jeg kan bare læne mig tilbage og vente på at RJK kommer med et obskurt eksempel på et PSX spil med lang drawdistance ;-)

Eller et N64-spil med kort draw-distance... *Host* Turok *Host* ;)

Min pointe er bare, at på trods af 320x240 - som langt de fleste PSX spil også kørte i - så jeg de flotteste textures, og grafik generelt, i den generation på N64, og ikke på PSX, selvom bl.a. Metal Gear Solid var tæt på.

Hvad nytter det, at PSx kan lave flere polygoner, når de optræder utiltalende og føles falske*?

* Det er måske bare mig, men jeg har altid set 3D grafik på PSX som værende lidt 'svævende' og gennemsigtigt - i mangel af en bedre forklaring.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 16/03-06 11:17, rettet 16/03-06 11:29 
Okay, for ikke at ødelægge tråden, der jo handler om PS3, så lad os slutte med et kompromis:

N64 var den største fejl Nintendo nogensinde har lavet, og der er beviseligt børn der er blevet sindsyge af at være blevet udsat for den (som det ses ganske tydeligt hos flere af P:R's faste brugere :-p))

edit: De svævende PSX polygoner kan skyldes at maskinen så vidt jeg husker ikke tegnede med hardware z-buffer. Så vidt jeg husker har den heller ikke floating point placering af vertices.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 11:22 
Sikke et kompromis ;)

Go on
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 16/03-06 11:34 
dRxL>
Hvormed mener du i øvrigt at maskinen specielt understøttede lang drawdistance?

Jeg har spillet spillene, Daniel. Jeg kan/kunne se det.

Vi er helt enige i at N64 var en kæmpefejl fra Nintendos side.

Skal vi lade den ligge her?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 16/03-06 11:45 
Er det en specifik hardwarefeature?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 16/03-06 12:02 
DeluxScan>
2) Dyrt, besværligt medie

Hvordan det?
Ok, Sony har udsat PS3 pga. forsinkelser med at få Blu-Ray specifikationerne klar, men gør det mediet "besværlig"?
Blue-ray er tværtimod et af PS3'ens stærkeste kort rent markedføringsmæssing i mainstream markedet.
Totalt ligegyldig at det så hverken gør spillene bedre eller ringere :)


DeluxScan>
For mig at se har PS3 kun sit navn og enorme fanskare lige nu.

Næsten enig - maskinen er dog teknologisk længere fremme end 360'eren mht. HD, Blu-Ray, wireless, tilslutningsmuligheder, osv.

Men ja, Sony har "det store brand" og genkendelse og det skal ikke undervurdere. Vi kan sikkert herinde hurtigt blive enige om at PS3 spil sikkert ikke bliver vandvitting meget bedre eller pænere end det som vi vil se på 360, men mange mainstream forbrugeren ser ikke sådan på det. De vil bare have PlayStation og ser Xbox som noget "obskurt" eller "ukendt".
Ihvertfald ud fra mine egne erfaringer med at vise Xbox 360 frem overfor non-hardcore gamers, så er det lige meget hvor meget jeg anbefaler maskinen og taler godt om den... reaktionen er altid "det er da sejt nok... men jeg venter på PS3".
Derfor vil PS3 sælge igennem... uanset om man kan li' det eller ej :)
RJKRJKSkrevet 16/03-06 12:21 
DeluxScan>
I modsætning til en fantastisk inspirerende strøm af generiske FF'ere, Capcom-crap og alverdens fighter kloner.

Capcom har da lavet meget skidt. De har også virkelig gjort sig skyldig i at malke koncepter i en uendelighed. Men det er altså fuldstændig urimeligt at påstå at alle deres spil er ens, og at det er et kæmpeproblem, at deres menusystemer til tider ligner hinanden. Jeg har selv været ude med riven efter Capcom før i tiden, men man må dog sige, at de har lagt kursen noget om i de senere år. Med RE4 har de virkelig brugt en franchise til noget nyt. Med Viewtiful Joe og Killer 7 har de lavet helt nye og unikke spil. Okami ser ud til at kunne blive noget helt særligt. Med den Capcom-holdning du besidder ser du kun hvad du vil se, og det er ikke et realitisk billede af virkeligheden. Din anti-Capcom-attitude er lige så hul som din pro-Rare-attitude. Dine to andre eksempler har i øvrigt omtrent lige så lidt med virkeligheden at gøre.

Jeg kan ikke huske noget om drawdistance i MediEvil. Nu er det jo ikke et spil hvor man befinder sig på store åbne områder, så det har ikke rigtig nogen betydning, som jeg husker det. Jeg kan til gengæld huske at det kører 640x240, hvilket er en højere opløsning end noget N64-spil. Jeg kan ikke forestille mig PS1 køre Ocarina Of Time, så til den type spil er det da også min opfattelse at N64 er stærkest. Så har PS1 andre fordele, og i det store hele er der næppe den afgørende klasseforskel. Ikke at det vel interesserer så mange andre end fanboys, som klamrer sig til ethvert halmstrå ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 16/03-06 12:33, rettet 16/03-06 12:36 
RJK>
Jeg kan til gengæld huske at det kører 640x240, hvilket er en højere opløsning end noget N64-spil.

Både PSX og Nintendo kunne jo køre spil i "høj" opløsning (på N64 med Expansion Pack). Nu skal jeg ikke kloge mig for meget på hardware, da jeg ikke er så stærk på det område, men kommer de to maskiner ikke så tæt på hinanden mht. opløsning, at man ikke rigtig kan tale om, at PSX-spillene har en force i den sammenhæng?

EDIT: Wikipedia siger, at de begge kan køre op til 640x480, men jeg ved ikke, om det mest er en teoretisk opløsning i spilsammenhæng på de to maskiner.
RJKRJKSkrevet 16/03-06 12:39, rettet 16/03-06 12:40 
DeluxScan kan da sikkert rette mig hvis jeg tager fejl, men så vidt jeg husker kører samtlige N64-spil (uden expansion pack) i 320x240.

Jeg forsøgte ikke at nævne nogle force ved PS1. Det skulle mere ses som en forklaring på, hvorfor der kunne være taget nogle andre kompromiser med det spil. De fleste PS1-spil kører også 320x240, men netop MediEvil er altså én ud af en håndfuld undtagelser.

Mig bekendt er det kun Saturn der har reelle 3d-spil der kører i 640x480 før Dreamcast.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 16/03-06 12:39 
Jeg vil gerne sige undskyld til alle der har været oprigtig interesserede i at diskutere de nye spændende perspektiver ved PS3'ens launch.

Undskyld at jeg fik troll'et RJK i gang. Jeg forventer nu at tråden degenererer fuldstændig ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 16/03-06 13:08 
RJK>
DeluxScan kan da sikkert rette mig hvis jeg tager fejl, men så vidt jeg husker kører samtlige N64-spil (uden expansion pack) i 320x240.

Det gør de. Om man (jeg) kan tillade sig at nævne Expansion Pack i denne sammenhæng, da vi så ikke længere taler "out of the box", er selvfølgelig noget andet...

De fleste PS1-spil kører også 320x240, men netop MediEvil er altså én ud af en håndfuld undtagelser.

Måske tager jeg fejl, men jeg husker da, at ret mange PSX-spil, af de som udkom de sidste par år inden PS2, kørte i "højopsløsning". Men tilbage til emnet.
RJKRJKSkrevet 16/03-06 13:23 
I forhold til det samlede antal PS1-spil, er det kun en håndfuld :) Vist generelt mest Sonys egne titler. Ligesom det mest er Sony der kan finde ud af at lave progressive-support på PS2.

Men, fint for mig, tilbage til emnet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 16/03-06 13:29 
dRxL>
Ronaldo> Er du ikke den samme som plejer at være overdrevent optimistisk på Nintendo's vegne? Hvad er der sket?

Jeg er stadig optimist; Nintendo skal nok klare den. Jeg behøver bare en Playstation 3.

Herold>
Det er en rimelig dristig påstand. Når man kigger på tidligere konsoludgivelser, prisen osv, så er det ret usandsynligt at de får solgt noget nær 6 millioner i år.

Hvorfor er det usandsynligt? Større efterspørgsel og flere enheder? Du kan vel godt huske at Playstation 2 kostede en bondegård og hver eneste enhed blev revet ned af hylder overalt.
NaieraNaieraSkrevet 16/03-06 13:33 
DeluxScan>
I modsætning til en fantastisk inspirerende strøm af generiske FF'ere, Capcom-crap og alverdens fighter kloner.

De spil har da i det mindste ordentligt gameplay og/eller gode historier. Ikke ligefrem hvad man kan sige om Need For Speed: Underground #117...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/03-06 13:36 
ronaldo>

Du kan vel godt huske at Playstation 2 kostede en bondegård og hver eneste enhed blev revet ned af hylder overalt.

Næe... HrRald fik sin forærende...
HeroldHeroldSkrevet 16/03-06 14:10 
King Chaos>
Næe... HrRald fik sin forærende...

Forkert, dit fjollehoved - Jeg gav 3.999,- ligesom alle andre :P Det var først over et år efter launchen at Egmont gav os maskinen - som jeg solgte for 3.000 et par måneder inden den faldt til 2.499,- :D

Ronaldo: Eftersom Kutaragi har udtalt at den bliver markant dyrere, så ryger den udenfor den margen, som de største markeder finder acceptabelt. 4.000,- for en ny konsol går lige akkurat - men mere end det, er _meget_ sværere at sælge. $299 er fx det magiske tal i USA.

Var launchen af PS2 herhjemme iøvrigt ikke overdrevet? PSP-launchen blev jo også overdrevet til at være vildere end den egentlig var.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TLTLSkrevet 16/03-06 14:15, rettet 16/03-06 14:16 
PS2 kostede omkring $299 kroner ved launch...

EDIT: Jeg mener nu at kunne huske den til salg her i DK til 4000,-

kilde (gamespy)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 16/03-06 14:29 
Herold>
Eftersom Kutaragi har udtalt at den bliver markant dyrere...

Glem ikke at dette med stor sandsynlighed er en del af hype-maskinen for at få den til at lyde som et "monster" og en klasse over Xbox 360.
Er sikker på at Sony prissætter den så den stadig vil sælge i vildskab.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 14:40 
Naiera>
De spil har da i det mindste ordentligt gameplay og/eller gode historier. Ikke ligefrem hvad man kan sige om Need For Speed: Underground #117...

Det kan man jo ikke sammenligne!
Men det er åbenbart ok, at der findes flere FF og FF-afarter, end der findes udgaver af FIFA?
Jeg ser omtrent lige så negativt på begge serier, så hvis nogle spillere kan lide opdaterede spillere og køber FIFA 2124, fint nok. At nogle andre kan lide FF med nye historie og køber FF MCXVI, fint nok. Men at proklamere den ene bedre end den anden, det er visse-vasse.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 16/03-06 14:41 
Herold>
Var launchen af PS2 herhjemme iøvrigt ikke overdrevet?

Nej, den var udsolgt i et godt stykke tid ca. alle steder. Slemmere end det var med 360eren for nylig, og så vidt jeg husker var Sony bedre til at spytte flere maskiner ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 14:43 
Beano>
Hvordan det?

Et medie, der udskyder en launch med over et halvt år, vil jeg da ikke tøve med at kalde besværligt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 16/03-06 14:44 
DeluxScan>
Det kan man jo ikke sammenligne!
Men det er åbenbart ok, at der findes flere FF og FF-afarter, end der findes udgaver af FIFA?
Jeg ser omtrent lige så negativt på begge serier, så hvis nogle spillere kan lide opdaterede spillere og køber FIFA 2124, fint nok. At nogle andre kan lide FF med nye historie og køber FF MCXVI, fint nok. Men at proklamere den ene bedre end den anden, det er visse-vasse.

Det er tydeligt at du reelt er komplet ligeglad med spillene og bare snakker slemt om FF fordi serien er japansk. At sammenligne FF og Fifa og kalde begge serier lige elendige er virkelig, virkelig overdrevet. Vi har været inde på det før i en nu klassisk tråd, men hvis man ikke kan se forskellene (som jo oftest er til det positive) i FF-spillene, som der vel sagtens er ligeså mange af, som der er ligheder, så er det fordi man ikke vil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 16/03-06 14:46 
DeluxScan>
Et medie, der udskyder en launch med over et halvt år, vil jeg da ikke tøve med at kalde besværligt.

Besværligt at få "søsat" måske, men på ingen måde ligeså besværligt at arbejde med (når det er udgivet og virker som det skal, hvilket altså ikke bliver så svært), som de fjollede kassetter til N64.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 16/03-06 14:48, rettet 16/03-06 14:49 
DeluxScan>
Et medie, der udskyder en launch med over et halvt år, vil jeg da ikke tøve med at kalde besværligt.

Ja, men ingen ulæmpe for slut-produktet som du antyder.

Tror også du skal vægte den lille ulæmpe forsinkelsen har kontra den kæmpe fordel som Blu-Ray har for produktet på sigt.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/03-06 16:24 
Herold>
Forkert, dit fjollehoved

...jeg er gammel... :/
HeroldHeroldSkrevet 16/03-06 16:44 
TL>
PS2 kostede omkring $299 kroner ved launch...

EDIT: Jeg mener nu at kunne huske den til salg her i DK til 4000,-

Ja, og jeg kan ikke forestille mig at 3'eren bliver billigere :)

Beano>
Glem ikke at dette med stor sandsynlighed er en del af hype-maskinen for at få den til at lyde som et "monster" og en klasse over Xbox 360.
Er sikker på at Sony prissætter den så den stadig vil sælge i vildskab.

Enig - Jeg vil nu stadig mene at indtil Sony siger noget andet, så er det det, der gælder. :) Og ser vi på hvad der er i maskinen - BluRay + Harddisk... Så er vi altså oppe på Xbox 360 - and then some. :)

Naiera> det kunne også være et resultat af at Egmont ikke fik så mange hjem. :) Jeg mindes umiddelbart ikke at jeg så lange køer så mange steder - jeg tror ihvertfald ikke at maskinerne var væk dag 1 - men det er så længe siden, at det er slettet fra min hukommelse for at gøre plads til ubrugelig Buzz-trivia. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 16/03-06 16:54, rettet 16/03-06 16:54 
Der var helt sikkert kø og for få maskiner, da jeg købte PS2 på launchdagen i Silkeborg. Jeg tror vi var 25 mand en halv times tid før butikkerne åbnede om morgenen, og de havde så vidt jeg husker fået omkring 15-20 maskiner tilsammen. De efterfølgende uger så jeg aldrig en maskine.

Til sammenligning var der jo Dreamcast-"launchen", som jeg også var til i Silkeborg. Der var jeg først i byen om eftermiddagen, hvor der så var gået kludder i det, så de først fik maskinen dagen efter. Så der tog jeg derind igen næste eftermiddag og fik min maskine. Jeg var da den eneste der havde købt én.

Som jeg har oplevet launches herhjemme er det kun PS2 og Xbox 360 der har været mangelvarer. Men begge to kunne utvivlsomt godt fåes, hvis man kiggede de rigtige steder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 17:37 
Naiera>
Det er tydeligt at du reelt er komplet ligeglad med spillene og bare snakker slemt om FF fordi serien er japansk.

Ja, det kaldes objektivitet.
Ditto, fordi FIFA kommer fra EA.

At sammenligne FF og Fifa og kalde begge serier lige elendige er virkelig, virkelig overdrevet. Vi har været inde på det før i en nu klassisk tråd, men hvis man ikke kan se forskellene (som jo oftest er til det positive) i FF-spillene, som der vel sagtens er ligeså mange af, som der er ligheder, så er det fordi man ikke vil.

Det er ikke, om FF er bedre eller dårligere. Det er en række spil, der bygger videre på hinanden. FIFA med alle mulige opdateringer og holdopstillinger, FF med historie og personer.
I sidste ende er der tale om det samme: Efterfølgere uden større nyheder.
At FF så skal have særbehandling, kan jeg slet ikke forlige mig med.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 16/03-06 17:38 
Herold>
Naiera> det kunne også være et resultat af at Egmont ikke fik så mange hjem. :)

Med mindre du kan bevise andet, så nægter jeg at tro på, at 360eren solgte ligeså godt. Efterspørgslen til PS2 har simpelthen været en anden, og så har det nok ikke hjulpet, at Egmont fik for få hjem. Og som RJK siger, så var der rigeligt med kø. Om eftermiddagen var alt i hvert fald væk i Århus.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 17:41, rettet 16/03-06 17:41 
Beano>
Ja, men ingen ulæmpe for slut-produktet som du antyder.

Selvfølgelig kan Blu-ray ikke komme i nærheden af Nintendos åndssvage cartridges, men faktum er, at mediet har sat launchen tilbage.
Men nu får vi se...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 16/03-06 17:46 
DeluxScan>
Det er ikke, om FF er bedre eller dårligere. Det er en række spil, der bygger videre på hinanden. FIFA med alle mulige opdateringer og holdopstillinger, FF med historie og personer.
I sidste ende er der tale om det samme: Efterfølgere uden større nyheder.
At FF så skal have særbehandling, kan jeg slet ikke forlige mig med.

Du har jo fuldstændig misforstået FF. De bygger jo ikke videre på hinanden. Udover FFX-2 er der ingen spil i serien, hvor en person går igen. Der kan drages paralleller mellem historierne, men det kan der alligevel mellem historierne i alle RPGer. Det kan overhovedet ikke sammenlignes med FIFA. Jeg har heller ikke bedt om særbehandling til FF.

Og det kaldes IKKE objektivitet at hakke på FF fordi det er japansk, eller FIFA fordi det kommer fra EA. Det kaldes subjektivitet. Der er overhovedet ingen objektivitet i at hakke på et spil, fordi det er fra et bestemt land eller en bestemt udvikler. Folk der per automatik snakker slemt om andre folk på grund af nationalitet eller etnicitet kaldes racister. Men det er vist også efterhånden slået fast, at du er spilracist...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-06 17:58 
Naiera>
Du har jo fuldstændig misforstået FF. De bygger jo ikke videre på hinanden. Udover FFX-2 er der ingen spil i serien, hvor en person går igen. Der kan drages paralleller mellem historierne, men det kan der alligevel mellem historierne i alle RPGer. Det kan overhovedet ikke sammenlignes med FIFA. Jeg har heller ikke bedt om særbehandling til FF.

Nu flueknepper du. Det er jo tydeligt, at det ikke er, hvad jeg mener. Nyt FF-spil = Ny historie. Om den så bygger videre eller ej er da flintrende ligemeget.

Og det kaldes IKKE objektivitet at hakke på FF fordi det er japansk, eller FIFA fordi det kommer fra EA. Det kaldes subjektivitet. Der er overhovedet ingen objektivitet i at hakke på et spil, fordi det er fra et bestemt land eller en bestemt udvikler. Folk der per automatik snakker slemt om andre folk på grund af nationalitet eller etnicitet kaldes racister. Men det er vist også efterhånden slået fast, at du er spilracist...

Jeg hakker ikke på FF, du synes det bare, fordi det - som jeg prosterer højlydt imod - har en speciel 'må-ikke-kritiseres-stilling' hos dig og andre.
Hvis jeg havde sammenlignet FIFA og Quake-serien på samme måde - det er de samme spil med bedre grafik og en anden historie - så havde jeg nok ikke hørt noget om, at jeg hakkede på Quake...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 16/03-06 18:07, rettet 16/03-06 18:09 
DeluxScan>
Nu flueknepper du. Det er jo tydeligt, at det ikke er, hvad jeg mener.

Så må du formulere dig noget bedre. Det er ikke op til mig at fortolke dine indlæg for en anden mening end den der er åbenbar. Hvis ikke du mener de bygger videre, så lad være med at skrive det!

Der er nok ikke mange der protesterer, hvis du kritiserer f.eks. FFVIII og Chronicles, fordi de fortjener det langt hen ad vejen af forskellige årsager. Men når du går så langt som at sige, at FF på ingen måde er bedre end FIFA, så mister du altså temmelig meget troværdighed. Det er jo helt ude i hampen.

Jeg ved i øvrigt ikke, om man kan sige, at der findes flere FF-spil end FIFA-spil. FIFA handler alle sammen om det samme; fodbold, mens der jo reelt kun er 11 FF-spil der "handler om det samme", eller "bygger videre på hinanden", eller hvad du nu har lyst til at kalde det. Tactics, Online og Chronicles deler jo nærmest kun navn og enkelte symboler, så din kritik er temmelig malplaceret. FIFA har eksisteret siden de tidlige halvfemsere, så de må jo være nær 15 udgaver nu, og hvis du inkluderer Street og World Cup-udgaver, så er der jo overhovedet ingen konkurrence. Så find på noget bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/03-06 18:21 
FF er altså ikke bedre end FIFA, hvis man er ude efter et fodboldspil. Tror jeg...
160 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig