X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

S-VHS på PAL-Cube


Svar
ChronoChronoSkrevet 25/05-03 13:09 
Ja, det har jeg læst er umuligt. Men gælder det også hvis man spiller US-spil med en Freeloader?

Altså kan man få S-VHS ud af sin PAL-cube, hvis man bruger US-spil og Freeloader?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
51 emne(r).
1 2 > »

Svar
ChronoChronoSkrevet 25/05-03 13:09 
Ja, det har jeg læst er umuligt. Men gælder det også hvis man spiller US-spil med en Freeloader?

Altså kan man få S-VHS ud af sin PAL-cube, hvis man bruger US-spil og Freeloader?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 25/05-03 13:19 
Svjv mangler "hardwaren" simpelthen i den, så hvis det holder: nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 25/05-03 13:47 
Øv.. så må jeg jo tage screenshots med composite :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 25/05-03 14:02 
Jeg har lige prøvet med Zelda bonus discen (som jo nok bare er et US spil sat til at køre på en PAL maskine, jeg var for doven til at putte FreeLoaderen og et US spil i ;), og der var overhovedet ikke noget billede, men lyden var der.

(det kan så tilføjes at bonus discen til min overraskelse sad i maskinen :p )
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 25/05-03 14:09 
Det ville heller ikke give nogen mening, hvis det var softwarebestemt.

På den anden side er der heller ikke nogen af Nintendos andre beslutninger omkring videooutput på deres konsoller der giver nogen som helst mening, såeh...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ckruseckruseSkrevet 25/05-03 16:12 
Ehh.. 60hz og RGB er måske noget skidt? :/
RJKRJKSkrevet 25/05-03 16:19 
Hvis det er mig, du skriver til, så:

SNES, ingen RGB
N64, ingen RGB, ingen S
GCN/PAL, ingen S
GCN/US, ingen RGB

Master System havde RGB - helt ærligt!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 25/05-03 16:27 
Ahhh, den digitale RGB udgang på Cuben er nu en lækker ting. Man kan jo uden probls få RGB ud af den ved at lave en nem modifikation på et Component kabel. Ved ikke om du så det Azalon havde lavet til mig til PR3.1. Det er lækkert! :)

Problemet er at Nintendo absolut vil fortsætte med at bruge deres latterlige analoge video connector fra SNES'en, som jo desværre ikke kan klare mere end 2 forskellige signaler. Til gengæld kan man så bruge sit gamle composhit kabel fra SNES'en til både SNES, N64 og GCN. Det er da noget ;-)
Le RoofLe RoofSkrevet 25/05-03 16:37 
RJK >
N64, ingen RGB, ingen S

ingen S ???
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 25/05-03 17:19 
Nej, ingen S.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 25/05-03 17:21 
3of19 >
Ahhh, den digitale RGB udgang på Cuben er nu en lækker ting. Man kan jo uden probls få RGB ud af den ved at lave en nem modifikation på et Component kabel.

Bortset fra at man så enten skal kunne lave det selv, eller være villig til at hoste 2 gange så meget som et normalt kabel koster op.

Og nu snakker vi jo modifikationer, og her kunne vi så også begynde at snakke om alle de modifikationer der kan laves på de andre maskiner RJK nævner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Le RoofLe RoofSkrevet 25/05-03 18:08, rettet 25/05-03 18:08 
Naiera >
Nej, ingen S.

Hmmm...OK, men så mener i vist PAL N64 ingen S, for min US/JPN N64 har ihvertfald S-VHS (blev lidt træt af at skrive S, det begynder sgu' snart at lyde kinky)...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
ChronoChronoSkrevet 25/05-03 18:22 
Ja, der er S på JAP/US N64. Derfor køber jeg nok alligevel det S kabel. Ville bare høre om det skulle være muligt at bruge det på Cube'en også.

Kan man så modde en PAL Cube til at spytte S ud? Uden at miste RGB.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 25/05-03 18:23, rettet 25/05-03 18:23 
Nej, den kan ikke moddes til at outputte S.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 25/05-03 18:51 
Hvorfor vil du absolut have S-video ud af en PAL cube? RBG er en hel del bedre. Eller skal du bruge den til projektor? Desværre kan man heller ikke få VGA ud af en PAL Cube, da den ikke kan udgive progressive mode, det ville ellers have været et godt alternativ.
NaieraNaieraSkrevet 25/05-03 18:51 
Chrono >
Øv.. så må jeg jo tage screenshots med composite :/
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 25/05-03 18:58 
uups, det havde jeg set =_o
RJKRJKSkrevet 25/05-03 22:30 
Jeg snakkede selvføgelig om umodificerede PAL-konsoller som udgangspunkt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/05-03 23:50 
Naiera >
Og nu snakker vi jo modifikationer, og her kunne vi så også begynde at snakke om alle de modifikationer der kan laves på de andre maskiner RJK nævner.

Rart at vide at PAL SNES ikke har RGB out. Det har NTSC SNES åbenbart, for jeg fandt en guide til at lave det på SNES version 2, hvilket undrede mig da jeg ikke kunne huske noget om at den var kommet i flere versioner. Sitet havde ikke oplyst at der var tale NTSC SNES. møg...

Men speaking of... Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få RGB ud af en PAL SNES???

Det omtalte site
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 25/05-03 23:57 
Du kan få RGB ud af alt, da konsollerne arbejder RGB internt. Det er bare et spørgsmål om, hvor vidt du vil gå :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/05-03 00:11 
Ja, det var jo det jeg tænkte! :-)
Jeg kunne huske at du havde nævnt det før, men det var nu mere hvordan det lader sig gøre! Altså om nogen er stødt på en guide et eller andet sted?!?
Jeg kan sagtens lave det selv, er rimelig finger-snildt, så medmindre der skal 10 nye chips i og 5 meter kabel så er jeg ikke bleg for at skille det ad! ;-D
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 26/05-03 10:41 
Azalon >
Rart at vide at PAL SNES ikke har RGB out. Det har NTSC SNES åbenbart, for jeg fandt en guide til at lave det på SNES version 2, hvilket undrede mig da jeg ikke kunne huske noget om at den var kommet i flere versioner. Sitet havde ikke oplyst at der var tale NTSC SNES. møg...

Fantastisk! Den side er jo lige hvad jeg har brug for. Jeg ligger jo tilfældigvis inde med sådan en SNES. Og den version er desuden KUN kommet i NTSC :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 26/05-03 11:17 
Jeg erindrer at have set en temmelig omfattede guide til at lave RGB på en SNES. Jeg husker ikke om det var PAL'en eller NTSC'en, men det var nok til at jeg kunne nøjes med mit S so far...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/05-03 11:17, rettet 26/05-03 11:18 
Sjovt nok har jeg op til flere steder fået at vide at der er RGB i en helt normal SNES...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/05-03 11:37 
Jeg trækker lige min "ingen RGB på SNES" tilbage. Nu jeg tænker nærmere over det, kan jeg godt huske, at det er et stort kaos. Nogen siger det ene, nogen siger det andet.

Jeg bør ikke sige noget definitivt, før jeg selv har afprøvet det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/05-03 12:38, rettet 26/05-03 12:45 
Naiera >
Sjovt nok har jeg op til flere steder fået at vide at der er RGB i en helt normal SNES...

Ja, det er også dét der forvirrer mig, for mange steder sælger de RGB kabler til SNES/N64/GC, men hvis der kun er tale om NTSC, så ville det være rart at det stod der også!

I hvert fald kommer der ikke RGB ud af min SNES, når jeg bruger det samme RGB kabel som cuben's.

På retro-games.cu.uk står der faktisk: "A PAL SNES can output RF, RGB, and S-Video."
Se linket for neden.

Der står tilmed at PAL SNES kører 16% langsommere end en NTSC SNES! Hva Fanden, det var jeg ikke klar over, men når jeg tænker over det er det jo egentlig indlysende. Træls dog...

A PAL SNES can output RF, RGB, and S-Video....
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 26/05-03 14:04, rettet 26/05-03 14:28 
Det er ikke det, at der sælges SNES RGB kabler der forvirrer mig, for de passer jo også til de andre Nintendo konsoller, hvor de fleste af dem jo heller ikke lige har RGB...

Det med 16 % er noget vås, og det er ikke så simpelt som de får det til at lyde til at være. Det er i hvert fald ikke et spørgsmål om at selve maskinen er langsommere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/05-03 14:14, rettet 26/05-03 14:15 
Så vidt jeg lige ved er det faktisk rigtigt nok med hastigheden (omend jeg ikke har den store tekniske forstand derpå). Sådan da.

Det er ikke at hardwaren i PAL'en er langsommere end US/JAP'en. Det er bare et spørgsmål om, at når den kører PAL mode, så kører alt de der 16,67% langsommere.

Med andre ord kan en PAL SNES sagtens køre samme hastighed som de to andre, hvis man modder den til at køre 60Hz.

Så kan man sidde og skifte hastigheden og fx lægge mærke til, hvordan musikken bliver hurtigere/langsommere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/05-03 14:23, rettet 26/05-03 14:27 
RJK >
Så vidt jeg lige ved er det faktisk rigtigt nok med hastigheden (omend jeg ikke har den store tekniske forstand derpå). Sådan da.

Hvis nu du lige læser det jeg skriver igen, vil du finde ud af at vi nok er temmeligt enige...

At jeg så ikke kan huske at det er (ca.) 16,5 og ikke 17,5 er noget helt andet... ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/05-03 14:26 
Jeg uddyber bare. Og ved hvordan man regner det ud ;p

1 - (50/60)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/05-03 14:28 
Tjaa, jeg fatter heller ikke hvor jeg har det med 17,5 % fra....

Oh well...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 26/05-03 15:13 
For lige at gøre forviringen større..

Min PAL SNES kan godt fungere med et RGB-kabel, men kun i 5sek. Efter det bliver billedet langsomt mørkere og mørkere indtil kun lyden er tilbage.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 26/05-03 15:26 
Hvilket RGB-kabel bruger du?

Og ER det rent faktisk RGB, det kommer ud?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 26/05-03 15:32 
Det er mit GameCube RGB-kabel - det er måske ikke godt?

Ja, billedet er super skarpt. Men kun i 5sek :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 26/05-03 15:35 
Bare så vi andre kunne prøve det efter :)

Jeg mener at have prøvet mig originale GCN RGB-kabel på min SNES, hvilket blot resulterede i lyd og sort skærm. Må lige prøve igen ved lejlighed.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/05-03 15:39 
Chrono >
Det er mit GameCube RGB-kabel - det er måske ikke godt?

Det burde overhovedet ikke virke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/05-03 15:42 
Jeg må give mig selv ret i, hvad jeg startede med at sige: Nintendos AV-pinouts er mærkelige...

Min gør det samme som Chronos. Weird!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/05-03 15:47 
De ændrede pinouten til GC'en lige før den kom til Europa.

Derfor solgte Blaze, Datel osv. RGB scart kabler i starten, der overhovedet ikke virkede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/05-03 16:07 
Det forklarer jo hverken det ene eller andet i denne sammenhæng? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/05-03 16:08 
Jo, for RGB kablet til GC er jo så lavet så det passer til GC'en...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 26/05-03 16:16 
Det er jo tåbeligt.. De beholder samme type stik, men ændrer alligevel lidt på det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 26/05-03 16:26 
Naiera >
Jo, for RGB kablet til GC er jo så lavet så det passer til GC'en...

Men jeg har nu aldrig hørt om et bestemt RGB-signal, der bliver stærkere med tiden, som man så skal svække med kablet - hvilket må være noget i den retning der sker, hvis det kabel kun skulle kunne virke med en GC...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/05-03 17:59 
Nej, det er underligt, men det passer jo alt sammen godt nok sammen, ikke?

GC RGB kabler opfører sig latterligt, fordi GC pinouten er anderledes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/05-03 22:52 
RJK >
Men jeg har nu aldrig hørt om et bestemt RGB-signal, der bliver stærkere med tiden, som man så skal svække med kablet - hvilket må være noget i den retning der sker, hvis det kabel kun skulle kunne virke med en GC...

Teknisk set lyder det som om at den spænding der skal sørge for at tv'et går i rgb-mode mangler eller ikke er korrekt. Det prøver jeg lige at se på....
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 26/05-03 22:59, rettet 26/05-03 23:00 
Det synes jeg bestemt ikke det lyder som om. I så fald ville fjernsynet skifte væk fra RGB. Den ville ikke lave billedet mørkere. Det er nærmere R, G og B-signalerne der bliver svagere...

Og switch-signalet mangler helt sikkert ikke. Det skifter fint nok til RGB.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/05-03 15:41 
Det har du nok alligevel ret i. Men så er der vel ikke nogen betydelig forskel på pinout?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 27/05-03 15:45 
Det kan der jo ikke være, når de rigtige signaler kommer igennem :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/05-03 15:58 
Nu er det jo ikke noget jeg finder på, det jeg siger. En eller anden forskel er der jo.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/05-03 13:00, rettet 28/05-03 13:01 
Nu fandt jeg en lille note på http://www.lan-kwei.com/snesE/ :

"Note: As the SNES, as well as the N64 and Gamecube do not support true RGB, the console itself must be modified to properly use this cable."

hmmm, der står bare ikke noget det er til pal eller ntsc.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/05-03 13:15 
Okay... endnu et fund:
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_SNES.html#SNES_003

Der står at rgb signalet ikke overholder standarden, hvilket højst sandsyneligt nok er grunden til at vi ikke har kunne få det til at køre ordentligt!

Så mangler jeg bare at finde en guide til hvordan dét nu gøres rent teknisk!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
51 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig