X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dom mod Anja


Svar
kooikkooikSkrevet 10/03-06 18:50 
Håber tråden for lov at løbe, selv om det ikke har med spillekonsoller at gøre. Men jeg må ud med mine frustrationer.

Hvad syntes i om den straf Anja har fået, for den episode der skete i Ålborg i en håndboldkamp??

Jeg syntes den er alt for hård. 1 års karantæne fra dansk håndbold og en bøde til slagelse på 100.000 kr. Men DHF har givet sagen videre til EHF, altså det eropæriske håndboldforbund og der håber de at hun får karantæne.

Det er at gå over stregen. Det skader ikke blot Slagelse og Anja men Dansk håndbold. Slagelse mister deres profiler fordi de støtter Anja og forlader Slagelse med Anja.

Hvad Tænker DHF dog på ved at give sådan en hård straf.

Der var en ligende hændelse hvor holdet gik under kampen og ikke kom tilbage, der fik træneren 3 dages karantæne, hvorfor skal Anja straffes hårdere???
Michael_Michael_Skrevet 10/03-06 19:04 
Jeg synes det er helt i orden. På tide hun opdager at der faktisk er et sæt spilleregler, og at de også gælder for hende.
HankyHankySkrevet 10/03-06 19:05 
Den er helt på sin plads.
Magen til rapkæftet kvindemenneske skal man lede længe efter!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JoachimMAJoachimMASkrevet 10/03-06 19:13 
Synes det er fuldstændigt ude af proportioner at give ét års karantæne for sådan noget pjat. Spillerne kom på banen igen 2 minutter efter de var gået ud og hun har jo ikke proppet sine spillere med doping.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
kooikkooikSkrevet 10/03-06 19:13 
Hun bliver straffet for hårdt.

Hun har skaffet Slagelse og Dansk Håndbold store resultater. Nu bliver hun udelukket og vent bare og se Dansk håndbold får en nedtur. Slagelse mister alle deres profiler og jeg tror faktisk klubben lukker og slukker og lader sig rykke ned til Danmarksserien i protest.

Anja er en dygtig træner og har gjort den danske liga til verdens bedste og det gør man ikke sådan lige.

Jeg er enig med at hun skal have en straf men tænk jer lige om, jer der siger det er fair, er den ikke for hård.
Michael_Michael_Skrevet 10/03-06 19:19 
Nej, hvis den er noget er det for mild. Vi har nu i flere år nu skullet være tilskuere på sidelinien til hendes usportslige opførsel og generelt "ude-af-balance" situationer.

Nogen synes det er fedt og godt gået. Jeg synes hun er en idiot af de værste.
ChronoChronoSkrevet 10/03-06 19:19 
Fjollet. Det bidrager da bare til underholdningen når der er nogen som ikke følger reglerne. Så hård en straf vil bare gøre sporten kedeligere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BaggyBaggySkrevet 10/03-06 19:22 
Som om den kan blive kedeligere end den er i forvejen..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
kooikkooikSkrevet 10/03-06 19:24 
Palmer Eldritch: Det er jo tydeligt du har noget mod Anja og kun Anja. Enten kan man lide hende eller ikke, men sådan er det jo med alle. Det er enten eller. Det er jo også det der ligger bag den karantæne. dem der sidder i udvalget kan ikke lide hende.

Via den status slagelse har fået og har vundet Champions League har det givet andre hold mulighed for at komme ud og spille i Europa, men det kan vi godt vinke farvel til nu.
dRxLdRxLSkrevet 10/03-06 22:07 
Jeg har ikke noget imod Anja, men vi kan ikke give den slags originaler for megen snor. Grunden til at vi har et nogenlunde ordentligt samfund er at folk opfører sig ordentligt. Hvis alle bare gjorde hvad deres hidsige temperaement bød dem, ville vi have Irakiske tilstande ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WonderboyWonderboySkrevet 10/03-06 22:29 
Jeg syntes at Anja har fået som hun har redt, jeg har længe været træt af at se hende give dommerne fingeren. og jeg tror hun har skadet dansk kvinde håndbold mere en hun har gavnet den, så jeg syntes hun skulle rejse til serbien og blive træner.
I love monster land
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 10/03-06 22:39, rettet 10/03-06 22:53 
Palmer Eldritch>
Nogen synes det er fedt og godt gået. Jeg synes hun er en idiot af de værste.

Hvis du vil straffe folk for idioti, er der da mange i mit verdensbillede, der fortjener langt hårdere straf end en håndboldtræner.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
kooikkooikSkrevet 10/03-06 22:52 
wonderboy:
Hvis DHF får sin vilje så har hun også karantæne i udlandet, men det afgør EHF. Hvilket så betyder hun ikke kan tage til Serbien og blive landstræner.
BaggyBaggySkrevet 10/03-06 23:44 
kooik>
Palmer Eldritch: Det er jo tydeligt du har noget mod Anja og kun Anja. Enten kan man lide hende eller ikke, men sådan er det jo med alle. Det er enten eller. Det er jo også det der ligger bag den karantæne. dem der sidder i udvalget kan ikke lide hende.

Via den status slagelse har fået og har vundet Champions League har det givet andre hold mulighed for at komme ud og spille i Europa, men det kan vi godt vinke farvel til nu.



Kooik: Du er jo så til gengæld den helt store fan af hende, der sover med anja andersen sengetøj og jeg skal komme efter dig .. :)

Ang. sagen, så burde Anja snart have lært hvordan man skal opføre sig. Tænk hvis stilen fremover skulle være at man blot forlader banen når man er utilfreds ?.. Hvis du så kampen (jeg så sportsnyheder)kunne man jo også forstå hvordan hun hele kampen(efter udvisningen) gik bag bænken for at provokerer yderligere. Hun må tage sig sammen, for hun opfører sig jo som et lille barn.. og så må hun tage konsekvensen, også selvom det betyder at hun aldrig får den landstrænerpost.

BTW. Jeg har intet imod din facination af anja andersen og håndbold, men i stedet for at se det som verden mod anja, skulle du prøve og se det objektivt.. Din mening har været den samme hele indlægget i gennem og chancen for du "reelt" vil høre på andre meninger er lig 0.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
KajikaKajikaSkrevet 10/03-06 23:57 
Lad mig lige forstå det rigtigt, prøver "I" (længe leve generaliseringen) at forsvare Anja Andersens opførsel, ved at nævne alt hvad hun har præsteret for dansk håndbold? Såfrem må folk som Bill Gates og Steven Spielberg have rettigheder til ikke så lidt. At forsvare en persons handlinger på sådan en måde er ren ludakris, selvfølgelig skal hun have en straf, er hun utilfreds med dommerne må hun gøre som alle andre, at te sig som et lille barn hjælper hende overhovedet ikke. Samfundet er trods alt bygget op om et sæt "spilleregler" hvor "alt" har konsekvenser, Anja Andersen har længe bevæget sig i gråzonen, men hendes handlinger under kampen mod ADH er da helt hen i vejret. Jeg er dog uenig i at EHF overhovedet skal blandes ind i denne sag, da det må være op til det enkelte land/klubhold at bestemme, hvorvidt de er interresseret i sådan en kontroversiel træner.

Så er der hele affæren med Bojana Popovich og de resterende stjerner, mange til pylleri skal man da lede længe efter, hvad for dem til at tro at de med sådanne udtalelser kan læ(i?)gge pres på de mennesker der skal dømme Anja, hvilke signaler ville det ikke sende, hvis et par højt profilerede spillere kæftede op, og fik deres mening?
De må da (undskyld sproget) for fanden se at få øjnene op; Anja Andersen bryder regelsættet (for gud ved hvilken gang) men denne gang groft nok til at blive dømt for en paragraf (§20 mener jeg) der omhandler at sætte spillet i miskredit, og spørg så jer selv, er det ikke det hun har gjort?
Jeg er godt og grundig træt af hele denne børneattitude "Slagelse" formår at præstere, Anja Andersen har fået _masser_ af advarsler, hun er bare ikke i stand til at kontrollere sig selv, og derfor straffes hun, såre simpelt og (i mine øjne) 100% rigtigt.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
kooikkooikSkrevet 11/03-06 00:16, rettet 11/03-06 00:19 
Jeg er ikke fan af anja. Jeg syntes hun er en glimmerne træner men går over stregen mange gange. men straffes så hårdt er da uretfærdigt især når der er en træner der har forladt en kamp og ikke kom tilbage fik 3 dages karantæne,hvorfor skal hun straffes hårdere??????

At spillerne bakker anja op det er sku da fair. Havde det ikke været for hende så havde der ikke været noget slagelse hold i dag. Hun har fået de store stjerner til holdet, så er det da også klart de forlader klubben hvis hun går. De er jo kommet til klubben pga af hende, så det har sku ikke en skid at gøre med at pive.
KajikaKajikaSkrevet 11/03-06 00:24 
Hun er en fremragende træner, ja, men tror du ikke at der ligger mere bag spillernes udtalelser?
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
kooikkooikSkrevet 11/03-06 00:29 
Der er god chance for at der ligger noget bag det. Men hvad har de at blive for i Slagelse hvis Anja ikke er der??
KajikaKajikaSkrevet 11/03-06 00:39, rettet 11/03-06 00:40 
De har bygget spillet op(edit: Slagelses spil selvfølgelig), og burde, derfor kunne forsætte, under alle omstændigheder ville det ikke have så stor betydning som mange råber op om (tomme tønder buldrer mest), de fleste ville nok skifte til de andre storklubber i Danmark.

Hvis de nu bare tog hele denne affære som en lærestreg, og kørte 1 år med anden træner, for derefter at vende tilbage med Anja Andersen, så vil de møde langt større respekt, Jan Ulrich kunne klare 2 år, mon ikke de kan klare 1 :)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
kooikkooikSkrevet 11/03-06 00:52 
Jeg tror Anja vender rgggen mod DHF og vælger udlandet, hvilket jeg håber DHF vil fortryde. Hun er et stort trækplaster for spiller.

Nogle af de spillere hun har fået hentet op, lever i en anden kultur, hvor de ikke sådan lige forlader deres familie, så det er jo ikke for sjov de vælger at spille for Anja og forlader klubben med Anja. Spillerne er jo kommet til Slagelse pga en person nemlig Anja.

Anja har jo også udtalt hun ikke vil spille de hjemmelige kampe, så jeg tror igen ikke på hun træner et dansk hold mere. Hun er tabt for Dansk håndbold tror jeg. Hvilket er skamm og et stort tab.
BaggyBaggySkrevet 11/03-06 01:09, rettet 11/03-06 01:10 
Din beundring for AA lyser ud af dine indlæg.. som i øvrigt blivere sværere og sværere at tage seriøst.

Det heller ikke længe siden at Anja ville forlade klubben for at skabe en ny i roskilde fordi kommunen ikke gjorde som hun ville. Hun var i sin tid verdens bedste håndbold spiller, men nu.. nu er hun bare et lille barn der fortjener at blive sat på plads
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
PapandPapandSkrevet 11/03-06 02:32 
Anja Andersen, Christian Dalmose og Ulrik Wilbæk er personer der har bidraget til at gøre kvindehåndbold spændene. Især Anja Andersen har jo været en magnet uden lige - på godt og ondt - men at hun ryger helt ud af dansk kvindehåndbold, er da et stort tab for sporten. Hun var med til at gøre kvindehåndbold interssant for en bred fanskare.

Hendes dumhed i den seneste kamp var selvfølgelig at gå over stregen, men straffen virker da helt hen i vejret i forhold til gerningen.

Men når nu en af sportens helt store profiler er røget ud, kan da være vi får en lidt mere varieret sportsoplevelse, og ikke altid er tvunget til at se håndbold eller fodbold lørdag / søndag. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BlossomBlossomSkrevet 11/03-06 03:25 
Som overhovedet-ikke-sportsinteresseret må jeg da nok sige at jeg synes at hendes straf er latterligt hård og et stort tab.

Jeg ville slet ikke sidde foran kuk-kassen og glo på det sports-bras hvis ikke det var fordi at trænere som Anja Andersen og tidligere Ulrik Wilbeck gjorde det lidt mere spændene og underholdene.
Selvfølgelig er der et regelsæt der skal overholdes, og jeg synes da også at AA har opført sig for provokerende engang imellem, men hendes profil og kontroversielle træner-opførsel har dog været med til at skabe en bredere interesse for sporten end hvad der ellers ville være.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HeroldHeroldSkrevet 11/03-06 04:03 
Der er ingen tvivl om at Anja Andersen er enormt dygtig til spillet, men sport handler ikke om at vinde og om at føle sig uretfærdigt behandlet. Sport er fairplay. Sport er at følge reglerne, og konkurrere på et modent niveau. De to ting gør Anja Andersen IKKE. Derfor passer Anja Andersen ikke ind i sporten.

Super nemt regnestykke, egentlig :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 11/03-06 07:22 
Kan kooik og Kajika ikke lige vælge en ikon - men tror jo det er en bruger der diskuterer med sig selv :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Michael_Michael_Skrevet 11/03-06 09:13 
Kan vi ikke få lavet en regel om at folk bliver "banned" hvis de diskuterer håndbold på P:R? ;)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/03-06 09:59 
D.K>
Anja Andersen, Christian Dalmose og Ulrik Wilbæk er personer der har bidraget til at gøre kvindehåndbold spændene. Især Anja Andersen har jo været en magnet uden lige - på godt og ondt - men at hun ryger helt ud af dansk kvindehåndbold, er da et stort tab for sporten. Hun var med til at gøre kvindehåndbold interssant for en bred fanskare.

Hendes dumhed i den seneste kamp var selvfølgelig at gå over stregen, men straffen virker da helt hen i vejret i forhold til gerningen.

Helt enig, straffen virker alt for hård ift. hvad hun har gjort. Hvis hun var gået ud for at dope spillerne var det noget andet, men jeg tror de fleste har overlevet Slagelses udvandring i kampen. Selvfølgelig er det forkert og usportsligt, men jeg mener ikke, at det har sat spillet i miskredit. Jeg har samme forhold til håndbold som før.

Mourinho får heller ikke advarsler af UEFA for at komme med komplet tåbelige udtagelser efter en kamp. Dommen over Anjas episode skal kun gælde netop denne episode, og ikke hele hendes omdømme. Og episoden var ikke nær så voldsom som medier og andet har gjort den til - jeg har set værre forhold med tilskuere end hvad der blev gjort her.
BaggyBaggySkrevet 11/03-06 11:50 
Mourinho burde heller ikke slippe afsted med alt han gør.. Uefa er en blødhat organisation, der ikke tør noget som helst.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/03-06 11:57 
Så længe vi hverken kølhaler folk eller sætter dem på hjul og stejle længere, så vi jo nøjes med at dele karantæner og bøder ud.... desværre
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
HeroldHeroldSkrevet 11/03-06 12:31 
Baggy>
Mourinho burde heller ikke slippe afsted med alt han gør.. Uefa er en blødhat organisation, der ikke tør noget som helst.

/signed

Bare fordi nogen kan slippe af sted med det et andet sted i sportsverdenen, er det stadig ikke okay at være usportslig. Tab og vind med samme sind.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BaggyBaggySkrevet 11/03-06 13:11 
Det såmænd fint at være en dårlig taber(Det er jeg selv), man skal bare holde det for sig selv.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
kooikkooikSkrevet 11/03-06 15:29, rettet 11/03-06 15:30 


Tab og vind med samme sind, hvor er det jeg har hørt det henne?? jo det var da jeg startede til håndbold. Du kan bruge det på lavt plan, men så snart man spiller seriøst så holder den ikke.


HeroldHeroldSkrevet 11/03-06 15:49 
Det er ellers essensen af sportsånd :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KajikaKajikaSkrevet 11/03-06 22:37 
Chrono>
Kan kooik og Kajika ikke lige vælge en ikon - men tror jo det er en bruger der diskuterer med sig selv :)

Skal jeg være helt ærlig har jeg ingen anelse om hvordan man gør :)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
WehnerWehnerSkrevet 11/03-06 22:41 
Du klikker på nøglen, der er lidt til højre for søgefeltet øverst på skærmen. Den side, du så kommer til, har en knap, der hedder 'vælg ikon'. Klik på den. Så skulle resten gerne give sig selv.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at opfordre alle brugere til at vælge et ikon.

Og nu tilbage til emnet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkenDarkenSkrevet 12/03-06 16:30 
advarsler uden straf betyder intet, at de så vil lave et eksempel ud af hende, er op til den enkelte om de synes det er fair eller ej. Jeg synes det er et smart træk, da hvis det lykkes for dem, så får de et fortilfælde der kan bruges fremover. Og dem som så er triste over håndbold så bliver kedeligere, må bare se en komedie film/serie istedet for =)

Personligt synes jeg, at hun har lagt op til øretæver i lang tid, så medlidenhed for hende har jeg ikke.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig