X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp søges!


Svar
HardballerHardballerSkrevet 08/03-06 21:05 
Hey derude :)

Sidder med et lille problem. Har lige skiftet bundkort i min PC, startede op og det kørte umiddelbart fint.

Efter jeg så har installeret drivers osv giver jeg den en genstart og går ind for at spille WoW. Efter ret kort tid genstarter den uden grund, og jeg tænker det nok bare var en fejl som jeg har oplevet nogle få gange før.
Det var det desværre ikke, i hvertfald ikke en enkeltstående fejl, for den kommer hele tiden, specielt når PCen skal arbejde.
Jeg kan sidde på MSN i en times tid uden der sker noget, og så snart jeg starter et lille program op, genstarter den inden for 2 minutter.

Hvad kan det være? Bundkortet er sprit nyt (dog lidt billigt).
Skal siges jeg har installeret alle drivers, men har ikke haft den formateret endnu (hvilket jeg mistænker lidt). Kan det have noget med forskelligt chipsæt (eller whatever) der er forskelligt fra det gamle bundkort som så self ikke er på det nye (men på harddisken).

På forhånd tak :)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 08/03-06 21:19 
Er langt fra ekspert! men min blærbar genstarter hvis den bliver for varm... ku være problemet at køleren ikke kan køle nok...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
KTCKTCSkrevet 08/03-06 21:20 
Test din RAM med Memtest86. Det er tit ustabilitet først viser sig når maskinen virkelig skal bruge ressourcer.
Ellers kan du også teste din CPU med eventuelt Prime95.
Hvis disse tests ikke viser noget problem, er der store chancer for at du kan udelukke hardware-fejl og derfor fikse det med drivere eller lignende.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HardballerHardballerSkrevet 08/03-06 21:21 
Det skulle helst ikke være problemet, eftersom det hele blev gjort rent da jeg skiftede bundkort :)

Det skulle selvfølgelig tjekkes, så tjekkede i BIOS.. Og det ser fint ud..
HardballerHardballerSkrevet 08/03-06 21:21 
Ehm, de tests.. Hvordan kører jeg dem? :D
HardballerHardballerSkrevet 09/03-06 01:53 
Var åbenbart den ene RAM blok der var problemet.. Tog den ud, og nu kører det fino :)
FizbanFizbanSkrevet 09/03-06 08:01 
Kan også være at bundkortet fejler.
Havde selv et problem, hvor bundkortet ikke længere kunne arbejde over 2 memslots. Dvs. den lavede mem fejl når jeg brugte nok hukommelse til at den skulle over på den anden ramblok.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 09/03-06 18:26 
Det er en god ide at geninstallere Windows når man skifter bundkort. Ellers er der nogle ting der er sat op forkert og kan lave forskellige problemer...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig