X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Jeg hader TDC


Reply
dRxLdRxLSkrevet 07/03-06 01:53 
150kr/md for 128kbit må da være så tæt man kan komme på at udnytte en dominerende stilling i markedet uden at nogen slæber én for konkurrencestyrrelsen.

Hvor svært ville det i øvrigt være for mig at anmelde dem, og ville jeg have nogen som helst chance for at få dem sat på plads, uden selv at løbe verdens største risiko?

Og I Sverige sælger Telia (deres nationale teleselskab) 10/10mbit for 100kr/md...


Røveri ved højlys dag
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BlossomBlossomSkrevet 07/03-06 07:28 
Jeg er fuldstndig enig med dig, men jeg tror desværre ikke du får ret meget ud af det.

Betaler selv 349 i md. for bredbånd og synes også det er sk... dyrt i forhold til hvad de betaler i vores nabolande
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/03-06 08:15 
dRxL>
Hvor svært ville det i øvrigt være for mig at anmelde dem, og ville jeg have nogen som helst chance for at få dem sat på plads, uden selv at løbe verdens største risiko?

Selvom jeg også er fuldstændig enig med dig, tør jeg næsten på forhånd love dig at du ikke vil få noget ud af det :(
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/03-06 08:32 
Sørgeligt, sørgeligt.... direkte ynkeligt.

Endnu et eksempel på et firma, som ikke sætter nogen ære i sit produkt.

Måske, hvis de brugte lidt færre penge på fancy'e reklamer og i stedet lidt mere på at lægge fiber ud...
AV Intelligent Terminal
RonaldoRonaldoSkrevet 07/03-06 08:46 
Jeg betaler 80 kroner om måneden for at blive koblet på bolignetværket. Det er vidst en delt 100Mbit linie.

Ja, så har jeg selvfølgelig også fast IP.
dchangdchangSkrevet 07/03-06 08:54, rettet 07/03-06 08:55 
Jeg kan egentlig ikke forstå hvordan man kan kalde 128kbt for bredbånd. Det er vel reelt det samme som ISDN, er det ikke?

EDIT: Jeg hader også TDC. Har 512/128 gennem Webspeed hos dem lige nu hvor jeg giver 269 kr i måneden. Skifter i april til Cybercity hvor jeg kan få 2Mbit/128 for 299 kr.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 07/03-06 09:09, rettet 07/03-06 09:10 
Yes Cybercity det er TDC's store konkurrent på markedet lige nu, men om det er bedre ved jeg ikke?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 07/03-06 10:08 
Jeg kan nu ret godt lide TDC, men det er mest fordi de betaler mine regninger :P

TDCs priser er et udtryk for markedet herhjemme - så længe der ikke er nogen der tilbyder noget bedre og billigere til alle, så bliver de liggende dér hvor de gør. De er ikke first movers - se fx. på 3G telefoni. Selskabet 3 lancerer det og reklamerer vidt og bredt - og TDC lancerer det selve et års tid efter med minimal form for indkøring - alle kender jo 3-netværket nu. I skal også tænke på at der ligger gammelt udstyr på så godt som alle centraler, som man ikke bare lige udskifter - det giver heller ikke forretningsmæssig mening, så længe du kan tjene på det gamle, vel?

Bortset fra det, så er der ved at komme konkurrence fra de tripleplay-selskaber der leverer fiber i de store byer, så der er udsigt til hurtigere internet inden for ét år eller to... Men det er altså stadig ikke noget man "bare lige gør" fra én dag til en anden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BlossomBlossomSkrevet 07/03-06 10:57 
Sorry, hvis det er for meget off-topic, men hvad betyder det der med fast/skiftende IP adresse egentlig ??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HeroldHeroldSkrevet 07/03-06 11:02 
Fast IP betyder at du har den samme IP adresse hele tiden. Det er nyttigt hvis du vil hoste spilservere eller lignenden. Dynamisk IP betyder at den skifter når du slukker dit modem eller på andre tidspunkter. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BlossomBlossomSkrevet 07/03-06 11:08 
Ok.. men hvad er mest fordelagtigt at have ??

Jeg har da ingen anelse om hvilken af de 2 jeg har?
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 07/03-06 11:20 
neros>
Yes Cybercity det er TDC's store konkurrent på markedet lige nu, men om det er bedre ved jeg ikke?

Tjah, jeg købte en Cybercity-forbindelse april 2004. Den kostede 429,- for 2048/128. Et halvt år efter blev den gratis opdateret til 2560/192. Januar 2005 blev det 2560/256 og endelig blev linien opdateret til 2560/512 i juli 2005. Stadig til 429,-. Måske gør TDC det samme. Det er jeg ikke klar over.

Rent stabilitetsmæssigt er det vist noget af det samme med CC og TDC. Begge har meget sjældent downtime.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BlossomBlossomSkrevet 07/03-06 11:37 
Kan alle få Cybercity eller er det kun folk med kabeltv osv. ?
Undskyld jeg spørger så dumt, men det kunne være rart nok at kende sine alternativer..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 07/03-06 11:46, rettet 07/03-06 11:46 
Cybercity er ADSL, hvilket betyder, at det går igennem telefonnettet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 07/03-06 11:51 
Blossom>
Ok.. men hvad er mest fordelagtigt at have ??

Hvis du ikke savner det, har du ikke brug for det :)

Wehner: Det er vist kun CC der kører med opgradering af linien, istedet for at sætte prisen ned på det produkt man har. Det er en ganske smart taktik fra deres side af :) Folk føler at de får mere for pengene :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 07/03-06 11:54 
Det er nok fordi de rent faktisk _får_ mere for pengene :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 07/03-06 12:14 
Selvfølgelig ;) Men essensen var at fornemmelsen bliver større af at de ikke får prisreduktion, som alle andre steder, men istedet bare får mere. :) Det er svjv. unikt for CyberCity.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
fumfumSkrevet 07/03-06 12:32 
Jeg har også fået opgraderet min forbindelse x flere.
Og det er tdc der leverer til mig.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
CanonCanonSkrevet 07/03-06 14:11 
Hvorfor ikke kontakte forbrugermagasinet 'Kontant' omkring dette?
Bah...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/03-06 14:43 
Har ikke fastnet - kun KabelTV, så jeg er stuck med Webspeed. Det er dejlig stabilt, men hold da op hvor er det dyrt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 07/03-06 14:54, rettet 07/03-06 14:55 
Du behøver faktisk ikke have fastnet for at få adsl. Bare du har et telefonstik. Det er dog ikke alle udbydere, hvor det er muligt. Hos CC er det dog.

Og så er fiber klart vejen frem. 199/måned for 4Mbit - jo, det kan jeg godt leve med. 512k koster kun 49/måned, og der kan alle jo være med uanset behov.
dRxLdRxLSkrevet 07/03-06 14:57 
Jeg synes bare det er utroligt at de kan være det bekendt.

Sælgerne hos TDC ringer garanteret med en klokke hver gang de tager røven på én eller anden midaldrende "første-gang på nettet type" ved at sælge dem 128kbit til 150kr/md.

Det er simpelthen så skamløst og står med garanti ikke mål med deres reelle udgifter.


Cybercity er lige så svinske.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 07/03-06 15:01 
Men kære dRxL... Det har jo reelt intet at gøre med "at være det bekendt" eller at "være svinsk". Der er sgu ikke penge i at give ting væk gratis.

Hurra, hvor ville det da være super at vi kunne få 10/10mbit til 199,- herhjemme - det skal jeg da være den første til at indrømme - men teleselskaberne er, ligesom alle mulige andre firmaer, her ikke for vores blå øjnes skyld. De er her for at tjene penge. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 07/03-06 15:09 
Det er de vel også i Sverige? Man _kan_ vel teknisk set godt tjene penge uden at være et dumt svin (eler kan man)?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 07/03-06 15:09 
Jmog>
Og så er fiber klart vejen frem. 199/måned for 4Mbit - jo, det kan jeg godt leve med. 512k koster kun 49/måned, og der kan alle jo være med uanset behov.

Send lige et link, så skal jeg nok bestille det :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 07/03-06 15:12 
Men disse firmaer opererer ikke i et vakum. Især TDC burde være sig sit ansvar bekendt og være med til at løfte udbredelsen af bredbånd (reelt bredbånd hvilket er noget andet end 128kb/s) her i landet.

Problemet er selvfølgelig, som du også påpeger, at det er idioter der sidder i ledelserne af de der firmaer (det er primært dig jeg mener Henning Dyremose), med et alt for snævert perspektiv på tilværelsen.

Jeg kan kun trøste mig med at der en tendens i gang blandt forbrugerne hvor virksomheder vurderes bredt, også på deres etiske profil.

Det kan så selvfølgelig heller ikke nytte noget at TDC bliver ved med at blive købt af større kapitalfonte der alle skruer lidt mere på skruen for at hive flere penge ud af dødsboet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 07/03-06 16:37 
Wehner>
Det er de vel også i Sverige? Man _kan_ vel teknisk set godt tjene penge uden at være et dumt svin (eler kan man)?

Det kan man godt. Men hvornår er man et dumt svin? Hvor meget kan man tillade sig at tage for en vare i et land, når den er billigere i et andet land? Det er ikke bare en simpel problemstilling. Et firma skal, kort og meget firkantet beskrevet, sørge for at det sidder på så meget af markedet, og at det tjener så mange penge som muligt kontra den udgift de har. Det gør TDC nemmest lige nu, ved at malke det telenet, der ligger i Danmark. Og det kunne da være rart hvis firmaet var en stor og glad bamse, der gav kram og gav brugerne det vi ville have - internet til ingen penge - men jeg synes det er Utopi at forvente at de gør det, "bare fordi".

I Sverige har staten brugt milliarder på en infrastruktur, der gør at det hurtige bredbånd til de billige penge kan lade sig gøre. En lignende struktur findes bare ikke i Danmark endnu.

dRxL>
Men disse firmaer opererer ikke i et vakum. Især TDC burde være sig sit ansvar bekendt og være med til at løfte udbredelsen af bredbånd (reelt bredbånd hvilket er noget andet end 128kb/s) her i landet.

Problemet er selvfølgelig, som du også påpeger, at det er idioter der sidder i ledelserne af de der firmaer (det er primært dig jeg mener Henning Dyremose), med et alt for snævert perspektiv på tilværelsen.

Ja, jeg er helt enig. Hvis TDC virkelig ville, kunne de ikke bare levere det hurtigste bredbåndsprodukt, men også det billigste. Problemet er bare at som det er nu, så kan de tjene på den nuværende struktur uden at skulle udskifte udstyr på de tusindvis af centrale landet over, og når indtjening står højest på dagsordenen, så er det det der gælder.

Min helt personlige anbefaling til venner og bekendte der skal have internet - Tag CyberCity. Det er lige så stabilt og det er billigere. Jeg sprang også på fibervognen i det jeg fik muligheden for det, og jeg er ovenud lykkelig for at jeg i dag kan sidde på en linie, der kører 10/10mbit.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 07/03-06 17:58 
Bor man i København, kan man prøve hos CPH-Metronet, som tilbyder ADSL2+ til 295,- for 8 Mbit og 395,- for 24 Mbit.

De dækker ikke så stort et område endnu, og hastighederne kommer an på afstanden fra centralen og kvaliteten af kobberet. Det gør det altid, men når man er oppe på de hastigheder, de tilbyder, er det vel bare mere tydeligt - Op til 4 Mbit, som pt. vist er grænsen for alm. ADSL, kan alle vel opnå.

Jeg har kun haft min linie et par dage, men indtil videre er jeg tilfreds. Jeg har ikke kunnet finde en pålidelig metode at måle hastigheden på (link, tak), men jeg har underligt nok oplevet op til ca. 22 Mbit, på trods af, at min linie skulle være maksimalt 8 Mbit.

http://www.cph-metronet.dk/
3of193of19Skrevet 07/03-06 18:26 
Oh nice. De kommer til at starte her på Amager, dejligt. Næsten ærgerligt at jeg lige er skiftet til Telia og nu hænger her indtil midten af juli endnu. Men hvem ved, det taget jo nok noget tid indtil det hele er klart endnu.
NaieraNaieraSkrevet 07/03-06 19:41, rettet 07/03-06 19:42 
jaes>
(link, tak)

TDC har en test. Jeg ved dog ikke om den kan bruges, når man ikke har TDC "bredbånd"? ;)

Alternativt skulle du bare tage den største fil du kan finde hos Tucows. De har nogle fine danske servere der nok kan spytte nogle megabit ud.


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
silverstarsilverstarSkrevet 07/03-06 19:49, rettet 07/03-06 19:53 
Rimelig godt testprogram, fra IT- og Telestyrelsen:
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

Jeg har selv Cybercity, og er godt tilfreds. Jeg ville dog ønske at man fik muligheden for enten en reducering i pris eller hastighedsforøgelse, da jeg i realiteten ikke har brug for hurtigere internet end min nuværende hastighed. Jeg ville sådan set hellere spare 50-100kr om måneden :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
flottenheimerflottenheimerSkrevet 07/03-06 20:27, rettet 07/03-06 20:29 
En langsom forbindelse vil til enhver tid være relativt dyr. Udstyret (bredbåndsrouteren), administrationen (regninger + rykkere) og ikke mindst den tekniske support (folk ringer tit mange gange, fordi de ikke kan få det til at virke - de har oftest *ingen* forstand, whatsoever, på computere) gør det til en bekostelig affære for selskaberne. Grundomkostningerne er det altså svært at gøre noget ved. Kigger man på de hurtigere hastigheder, så bliver det hele straks mere rimeligt.

Alle andre udbydere end TDC betaler i øvrigt en (alt for) høj afgift for at leje sig ind på TDCs rå kobber.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
jaesjaesSkrevet 07/03-06 20:52, rettet 07/03-06 23:06 
Tak.

Hmm, programmet fra IT- og Telestyrelsen tester til 12/1 Mbit, men kommer med en fejl efter testen, der fortæller, at den maksimalt mulige bit-rate er 15 Mbit. Jeg prøvede programmet for nylig, vist nok med samme fejl.

TDC's program tester til et gennemsnit på ca. 5/1 Mbit efter tre tests. Jeg har en fornemmelse af, at programmet kobler op på TDC's backbone, og hvis den er under pres, kan det være en flaskehals. Men 5/1 Mbit er nu også fint til mig, og jeg hentede som sagt med ca. 22 Mbit forleden...

EDIT: flottenheimer susede lige forbi :)
Zzap!Zzap!Skrevet 07/03-06 22:55, rettet 07/03-06 22:57 
Herold>
ligesom alle mulige andre firmaer, her ikke for vores blå øjnes skyld. De er her for at tjene penge. :)

I det lange løb giver det faktisk meget god rationel mening, at være altruistisk (man skal self. heller ikke være tossegod, men finde en balance).
Problemet er bare at aktieejere og dermed firmaer *er* meget kortsynede.

Hvad tror du der sker den dag, der kommer en reel konkurrent til TDC til Danmark?
Hvad tror du alle de forbrugere, som TDC har misbrugt igennem årene vil gøre?
Så tror jeg det er lige meget om de så sætter prisen ned og hastigheden op kort efter.
Der vil komme en massiv hævnaktion fra forbrugerne, når det for alvor går op for dem hvor groft de har være udnyttet.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 07/03-06 23:18 
Det giver mening til en hvis grad, men det handler jo ikke om "hvad nu hvis".

Sandheden er også at langt de fleste penge som TDC tjener ikke er på dig og mig, fordi vi er mere kritiske, men på vores forældre og bedsteforældre, der måske ikke lige kan gennemskue at skifte.

Og hævnaktion? Jeg kan love dig for at der ikke sker noget som helst. Og hvis der gør, bliver det nok ikke så svært for landets største teleudbyder at matche konkurrenterne - and then some! :) Hvis vi er så kritiske over for prisen, så kommer vi nok også væltende tilbage, når de falder.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Username
Password
Remember me