X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Håndholdt fra Microsoft


Svar
ChronoChronoSkrevet 27/02-06 18:25 
Dette er tilsyneladende en koncept/reklame-video for en ny Microsoft håndholdt. Den er mere pc end spillemaskine, og jeg synes ikke umiddelbart designet er ret fedt. Den ser dog ud til at kunne køre Halo, så den er nok lidt kraftigere end PSP. Den trykfølsomme skærm er også dejligt stor.

Om det hele så er fup ved jeg ikke...

Film i Flash-format
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 27/02-06 18:35 
Det er fup.

Det er ellers ret overbevisende, men designet af maskinen er for ordinært til, at det kan være ægte. Efter PSP er der ikke andre end Nintendo, der tør lancere sådan et stykke elektronik, før det har været forbi en mode-trend-pop-ekspert.
ChronoChronoSkrevet 27/02-06 18:45 
Selve designet kan jo sagtens være på prototype-stadiet. Videoen kunne være lavet af Microsofts device-afdeling som har brugt den til at sælge konceptet til Bill G og de andre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 27/02-06 18:52 
Er det ikke "bare" en tablet-pc?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CutePuppyCutePuppySkrevet 27/02-06 18:53, rettet 27/02-06 18:54 
Jmog>
Det er fup.

Det er ellers ret overbevisende, men designet af maskinen er for ordinært til, at det kan være ægte. Efter PSP er der ikke andre end Nintendo, der tør lancere sådan et stykke elektronik, før det har været forbi en mode-trend-pop-ekspert.

Jeg syntes skam at det er interessant at du som den eneste jeg har hørt indtil videre bare fejer det totalt af bordet.

http://www.origamiproject.com/

Vi får jo at se...

EDIT : Tror også bare at det er en tablet pc
//Cutepuppy
JmogJmogSkrevet 27/02-06 19:12 
Ah, jamen hvis den ikke lanceres som en håndholdt konsol, så kan den da sagtens være ægte. Videoen hakkede for meget til at jeg kunne holde ud at se den til ende.
ChronoChronoSkrevet 27/02-06 19:38 
Hvis det bare er en tablet pc, så bliver prisen sikkert ligeså høj som de nuværende modeller der jo koster mere end en tilsvarende bærbar computer. Så er det pludselig ikke så interessant.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 27/02-06 20:23 
Mit umiddelbare indtryk er at det er midt imellem. Tablet pc er en teknologi, eller i hvert fald et teknologisk koncept.

En konsol er et brand med en meget forsimplet brugsområde.

Jeg tror det her er et forsøg på at lave et brand (ala iPod) hvor oplevelsen er mere strømlinet end en regulær tablet pc men hvor brugsområdet er meget stort og udvidbart med ny software.

Så på en måde er det en slags konsol for en bærbar-pc oplevelse.

Jeg regner også med at priserne bliver relativt lave i forhold til tilsvarende pc'er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 27/02-06 21:53, rettet 27/02-06 21:53 
Udfra videoen (fake eller ej) så ligner det meget en "iPOD-ificering" af Tablet PC eller noget baseret på Windows Mobile /Pocket PC som er tilrettet og simplificeret til mass-consumer markedet :)

Hvis det er noget som MS vil forsøge sig med, vil det sikkert blive betydeligt billigere end de Tablet PC'er som man ellers har set.

Jeg ser produktet som et nyt område og ikke nogen spille-konsol eller DS/PSP konkurrent - baseret på en hakkende video som måske bare er fup (men godt lavet om ikke andet) :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/02-06 22:08 
Så den er altså en mini PC... Mere handy end en bærbar?
Jeg har aldrig været vildt med de små bærbare PCer. Så små som de er, er de alligevel aldrig rigtig funktionele.

Den her ser dog vildt lille... og dog kraftig ud?
Kan den bare sådan uden videre gå på nettete og den slags ting? bruge itunes etc... For hvis det er sådan noget, så sign me up.
Kan dog ikke se hvordan Halo skulle kunne køre godt på sådan en:S Men Halo er Halo så...
Well crucify the insincere tonight...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 27/02-06 23:32 
GameSpot har historien.

"Instead of busting out the usual "Microsoft does not comment on rumors or speculation" boilerplate, reps for the company admitted the video was legit. "While Origami is a concept we've been working on with partners, please know that the video seen on Digital Kitchen's web site is a year old and represents our initial exploration into this form factor, including possible uses and scenarios," a Microsoft rep told GameSpot."

Microsofts handheld to be revealed on March 2?
(...)
nerosnerosSkrevet 28/02-06 12:54 
Her et andet link på IGN.

Link...
Bashful Neophyte
DavaliDavaliSkrevet 02/03-06 15:08 
Så er klip nummer 2 lagt op på www.origamiproject.com

Lige her
BeanoBeanoSkrevet 08/03-06 15:07 


Samsung afslører Origami
ChronoChronoSkrevet 08/03-06 18:52 
Der er også en her:

http://gizmodo.com/gadgets/pdas/origami-revealed-its-a-7inch-tablet-pc-platform-158988.php

Ret uinteressant efterhånden...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 09/03-06 16:06 
Så er det annonceret officielt...

Ultra-Mobile PC
HeroldHeroldSkrevet 09/03-06 16:25 
Jeg ville godt have sådan en. Godt nok mest for sjov :) Med det bagkatalog af fede pc-titler der findes, kunne den være spas. For ikke at tale om emulatorer, hvis man er til den slags.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 09/03-06 16:38 
Vel de færreste der ikke vil "have" en... men kommer vel meget an på prisen og hardware konfiguration om man syntes den er det værd eller ej :)

Gizmondo hands-on (Samsung enheden)
happyEDhappyEDSkrevet 09/03-06 16:43 
siger ikke mig spor
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/03-06 16:52 
Nej, men en DS Lite!!! Waaaooww! ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 09/03-06 17:30, rettet 09/03-06 17:31 
Amen :)
HeroldHeroldSkrevet 09/03-06 17:37 
Hvilket vel er en forholdsvis naturligt forekommende holdning, når det gælder spillekonsoller på et konsolforum? ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 10/03-06 09:57 


Origami's Architect gives first look at Ultramobile PCs (37 min video)
jaesjaesSkrevet 10/03-06 12:35 
Ganske lækker, men lidt for tyk og tung (ja, ved det, man kan det siges anderledes? :) ), og prisen er heller ikke helt gunstig. Men når 2. eller 3. generation kommer...

Hvis man ikke lige har brug for, eller lyst til, en bærbar, tror jeg den er meget anvendelig som allround-kontor-og-underholdningsmaskine.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig