X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Husker du 1991?


Svar
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 20/02-06 19:28 
I ovennævnte tv-program i går, viste de et interview med tre nørder, som sad og programmerede spil. De sagde bl.a. at de ikke havde noget at sige med de spil de lavede, de ville bare gerne tjene penge. (Og så synes de også det var sjovt)
Til slut fik man af vide, at de i dag er hos IO Interactive. Men var det stifterne?
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RJKRJKSkrevet 20/02-06 20:16, rettet 20/02-06 20:16 
Ikke at jeg kan svare på spørgsmålet ;) men var IOI ikke oprindeligt et lille gruppe erfarne spiludviklere, som blev til IOI da Nordisk Film satte penge i dem og tog noget af ledelsen? Og var det ikke den selvsamme gruppe som lavede AMOK til Saturn og et-eller-andet Ninja-spil til PlayStation?

Så hvis det er de samme, så har de været hurtigt ude efter det interview (jeg så dog ikke hvad det var de eksakt arbejdede på dér), men det har jo også gået hurtigt, så...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 20/02-06 20:30, rettet 20/02-06 20:39 
Selvom det ikke lige har med 90erne at gøre, så skal jeg lige minde om at King Chaos var med i første program om firserne, hvor der sad en flok rollespillere og spillede D&D (går jeg udfra), mens debatten om "djævlespillene" florerede. Et syn for guder. Ak ja. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 20/02-06 20:33 
Link til webudgave på DR? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/02-06 21:49 
Per S>
Selvom det ikke lige har med 90erne at gøre, så skal jeg lige minde om at King Chaos var med i første program om firserne, hvor der sad en flok rollespillere og spillede D&D (går jeg udfra), mens debatten om "djævlespillene" florerede. Et syn for guder. Ak ja. :)

Really? Der kan man se. Det var et indslag som journalist Jørgen Poulsen, nuværende chef for Røde Kors, lavede for tv-avisen. Han førte os i den grad bag lyset, fordi vi troede vi havde fået en mulighed for at forklare hvad det der underlige rollespil var, men i virkeligheden blev vi nærmere fremstillet som tosser og den gale psykolog som kørte et korstog fik det sidste ord... i først omgang :D
dRxLdRxLSkrevet 20/02-06 22:22, rettet 20/02-06 22:24 
Journalister er typisk svin.

Hvis det ikke er fyldt med konflikt og/eller er angstprovokerende har det ikke nyhedens interesse.

Jeg tro ikke "muhammed krisen" havde udviklet sig hvis ikke journalister var så gode til at piske en hadsk stemning op.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillgoreKillgoreSkrevet 21/02-06 09:57 
Lige for at bringe den tilbage på sporet:
To af de tre er medstiftere af IO Interactive, og alle tre er i dag stadig i IO.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 21/02-06 12:43 
Tak for svaret Killgore. :-) Meget sjovt så.

Og jeg bed også mærke i "tossede" rollespillere de viste i 80er programmet. Men det er måske bare fordi jeg selv har spillet.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig