X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mere Wi-Fi over det hele


Svar
Per SPer SSkrevet 10/02-06 15:25, rettet 10/02-06 15:28 
Pressemeddelelse fra Nintendo/Bergsala:

NINTENDO WIFI SERVICE VOKSER

- Over 20 millioner hotspots verden over-

- Over 20.000 gratis hotspots i Europa -

Sociale interaktioner bliver mere almindelige og vigtigere for spillere verden over. For at leve op til efterspørgslen fra de mange brugere af Nintendo DS, som vil spille 'online' via Wi-Fi, satser Nintendo på gratis, såkaldte, 'hotspots'. På disse opkoblingssteder kan spillere kvit og frit koble sin Nintendo DS på og spille mod og med andre spillere fra hele verden.

Nintendo har lavet et stort antal aftaler med distributører af Wi-Fi-netværk i de fleste europæiske lande. Dette har skabt over 20.000 gratis 'hotspots' til de europæiske Nintendo DS-indehavere.

Aftaler er lavet med følgende firmaer:

* Danmark - The Cloud

* Sverige - The Cloud

* Norge - The Cloud

* Storbritannien - BT Openzone and The Cloud

* Frankrig - Meteor Networks

* Tyskland - T-Com

* Spanien - Telefonica of Spain

* Italien - Linkem

* Holland - T-Mobile Netherlands

* Portugal - PT Wi-Fi

* Grækenland - ForthNet

Laurent Fischer, markedschef for Nintendo Europe, siger: "Vores mål er at etablere denne service og gøre den tilgængelig for så mange som muligt. Netop nu har vi over 20 000 Nintendo Wi-Fi 'hotspots' i Europa, der frit kan benyttes af Nintendo DS-indehavere. Disse 'hotspots' finder du i lufthavne, caféer, barer, hoteller og restauranter. Overordnet set benyttes denne service allerede af over 850.000 mennesker. Vi følger op på succesen ved at oprette endnu flere Nintendo Wi-Fi hotspots og Wi-Fi-spil."

Spillere, der benytter sig af Nintendo Wi-Fi Connection service, får masser at se til i lang tid fremover. Særligt med tanke for kommende spil som det harmoniske Animal Crossing: Wild World, hvor du får din helt egen by at tage dig af, og førstepersons-skyderen Metroid Prime Hunters. Fra UbiSoft kommer spillet LOSTMAGIC(tm). Alllerede lancerede Wi-Fi-spil er Mario Kart DS fra Nintendo og Tony Hawk´s American SK8Land fra Activision.

Nintendo Wi-Fi Connection service blev lanceret i Europa den 25. november 2005 og tjenesten koster ingenting for brugeren.

Til dem, der vil spille Wi-Fi hjemme og ikke har trådløst bredbånd, findes der en Nintendo DS Wi-Fi USB connector, de kan købe. Den sætter du i USB-stikket på din PC og herefter er det bare at spille, forudsat du er koblet på 'almindeligt' bredbånd.

*Bredbåndsopkoblinger, som du er på hjemmefra, koster det samme som sædvanligt, når du benytter Wi-Fi via Nintendo DS.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
3of193of19Skrevet 10/02-06 17:34 
Det kunne da være rart hvis det endelig kom til at virke her i DK.
Jeg prøvede lidt efter Mario Kart udkom i 7/11 og McDonalds. Kunne finde forbindelsen men fik fejl.
BlossomBlossomSkrevet 10/02-06 20:08, rettet 11/02-06 02:01 
Hvad med f.eks. DSB? Man kan da komme på nettet i toget. Kommer man så også til at kunne tilkoble DS'en?

Har ikke så meget forstand på det der wifi.. Havde problemer nok med at få det til at virke derhjemme ;-)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/02-06 22:55, rettet 10/02-06 22:58 
Hvis det bliver sat ordentligt og lettilgængeligt op er der bestemt potentiale i Wi-Fi på DS'en.
Så længe spillene ikke bliver for indviklede så de er til en 10 min. spil er det perfekt - specielt Tetris online tiltaler mig ;)
CutePuppyCutePuppySkrevet 11/02-06 00:06 
Blossom>
Hvad med f.eks. DSB? Man kan da komme på nettet i toget. Kommer man så også til at kunne tilkoble DS'en ??

Har ikke så meget forstand på det der wifi.. Havde problemer nok med at få det til at virke derhjemme ;-)

Du kan ikke komme på nettet i toget, medmindre at du bruger GPRS eller 3's mobile net.

DSB har lige accepteret et tilbud fra en udbyder, som nu skal til at bygge det... og det bliver ind til videre kun København - Århus så vidt jeg husker.
//Cutepuppy
HeroldHeroldSkrevet 11/02-06 15:41 
3of19>
Det kunne da være rart hvis det endelig kom til at virke her i DK.
Jeg prøvede lidt efter Mario Kart udkom i 7/11 og McDonalds. Kunne finde forbindelsen men fik fejl.

McD er TDC Hotspot - du skal have en konto før det virker - det er et lignende system hos 7/11 så vidt jeg husker, bare hos en anden udbyder. Jeg tror ikke DS'eren er gearet til de danske hotspots, der koster gryn. I resten af verden er det gratis og frit tilgængeligt de fleste steder.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CutePuppyCutePuppySkrevet 11/02-06 16:45 
Man skal desuden logge på TDC hotspot på en speciel side hos TDC før man kan komme videre ud på nettet, kan man jo ikke med DS'en
//Cutepuppy
TLTLSkrevet 11/02-06 17:06 
Hvorfor er det lige at TDC vil have penge for noget som åbentbart er gratis i resten af verden. De er ikke ret søde til at samarbejde syntes jeg...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
3of193of19Skrevet 11/02-06 17:51 
Det er da også ekstremt upraktisk for rejsende fra udlandet der vil benytte sig af en dansk hot-spot. Hvordan i alverden skal de vide at det er så kringlet lige netop her i lille Danmark?
CutePuppyCutePuppySkrevet 11/02-06 18:46 
Jeg ved ikke lige hvorfra i har fået ideen at det er gratis at bruge hotspot i udlandet, der er vist enkelte byer i udlandet der har indført det, men det er fandme ikke mange.
//Cutepuppy
WikzoWikzoSkrevet 11/02-06 23:58 
Jeg var i Norge på skiferie her i denne uge, og de havde en form for hotspot(meget stærtk! Jeg kunne være på øverste etage og modtage det), men der skulle man købe sig adgang til en form for kode. DS'en kunne fint nok finde forbindelsen, men så bagefter virkede det ikke.

Har selv prøvet et hotspot i Bruuns Galleri - det virker helt enkelt og nemt uden problemer :)
CutePuppy>
Blossom>
Hvad med f.eks. DSB? Man kan da komme på nettet i toget. Kommer man så også til at kunne tilkoble DS'en ??

Har ikke så meget forstand på det der wifi.. Havde problemer nok med at få det til at virke derhjemme ;-)

Du kan ikke komme på nettet i toget, medmindre at du bruger GPRS eller 3's mobile net.

Da jeg kørte i tog for nogle uger siden, søgte jeg efter netværk. Fandt et fra et forbipasserende hus. Signalet var perfekt og virkede... men efter 2 sekunder var den væk igen :P
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/02-06 06:45 
LTWW>
Da jeg kørte i tog for nogle uger siden, søgte jeg efter netværk. Fandt et fra et forbipasserende hus. Signalet var perfekt og virkede... men efter 2 sekunder var den væk igen :P

Du skal da hive i nødbremsen! Inden de finder ud af det var dig, kan du godt nå at spille et stykke tid :D
WikzoWikzoSkrevet 12/02-06 10:05 
Haha :P

Synes egentlig at sådan nogle som togfirmaere burde have Wi-Fi INDE i toget. Ville jo gavne rigtig mange.
Zzap!Zzap!Skrevet 12/02-06 12:21, rettet 12/02-06 12:25 
TL>
Hvorfor er det lige at TDC vil have penge for noget som åbentbart er gratis i resten af verden. De er ikke ret søde til at samarbejde syntes jeg...

TDC er bare super kyniske griske kapitalister. De trænger seriøst til ordentlig modspil.
For nogle måneder siden var der en skandalehistorie, med at de udbød 11Mbit bredbånd til svenskerne, til samme pris som de vrider danskerne for 1Mbit.
Af en eller anden mærkelig grund gik den sag bare i sig selv igen...
Man begynder at tro at tyskerne have lidt ret, da de kaldte os "die dumme danen".
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 12/02-06 14:25 
Super kyniske kapitalister? Det er da vist rimeligt subjektivt. Du skulle prøve at drive en forretning engang. Det handler ikke om hvordan resten af verden er, men hvordan dit eget marked ser ud. Og er der ingen der leverer noget bedre, så gælder det om at tjene penge på det der er - hvilket desværre også er den mentalitet, der gør at vi stadig havde siddet på ISDN i dag, hvis der ikke havde været andre markedskræfter.

Og husk også at det gælder ikke om hvor billigt du kan sælge dine varer - men hvor dyrt. Det handler ALTID om mest muligt overskud på bundlinien - ikke om andet. Jeg er enig i at det ikke er godt for forbrugeren - men som forretning er det den bedste måde at maksimere sin profit på.

(Jeg arbejder forresten for TDC - men mine holdninger er mine egne :P)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TLTLSkrevet 12/02-06 18:57 
Herold.

Jeg tror godt at folk ved at det er nødvendigt for en forretning at have overskud, for at overleve og med så mange medarbejdere i TDC der skal have løn, skal de nok have det største overskud af alle, når de er en af de største arbejdspladser. Men der er stadig ingen grund til at snyde ens kunder, vel?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 13/02-06 13:00 
Nej, det er der ikke. Men _hvor_ gør de det? :)

Selvfølgelig skal man ikke snyde kunderne, men det er taget ud af kontekst i det her sammenhæng. At tage penge for brug af hotspots landet rundt, ser jeg ikke noget som helst forkert i - hverken hardware eller linie er gratis, og når internet er ens core business - så er det der man skal tjene penge. Alternativet er jo ingen linie overhovedet - vil vi heller have det?

Jeg synes mentaliteten med at alt skal være gratis som en service går lidt for vidt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig