X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Uoriginalt RGB på Xbox360


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/02-06 18:49 
Jeg har købt et sådan kabel, men det eneste jeg får er Combos(h)it signal på min almindelige AV kanal. Stikket er sat i RGB indagngen som jeg også bruger til mine andre maskiner hvor det virker fint, så det er ikke der problemet er. Der kommer dog et meget svagt RGB signal frem som man kun lige kan ane når man står helt foran skærmen. Hvad er der galt, er der en måde at få RGB signal med uoriginalt kabel på Xbxo360 overhovedet?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 07/02-06 20:26 
Lesson 1: Køb originale kabler ;)

Hvad mener du med at der både er composite og svagt RGB på samme tid? Hvordan ser du dog det?

Switcher den over til RGB, ja eller nej?

For meget eller for lidt lys på RGB kan have noget at gøre med de modstande der sidder på de tre farver i kablet, som skal sikre at AV-signalet og fjernsynet er samme impedans (en med mere elektronikviden, ret mig hvis det er forkert). I uoriginale kabler mangler disse ofte, er min erfaring - det burde dog give et for lyst billede. Så måske er der i stedet for store modstande i.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/02-06 20:34 
Den switcher over til en av kanal som jeg ellers aldrig bruger til noget, og når jeg så skifter til RGB kanalen kan jeg kun svagt ane der er et billede af mit dashboard, altså billedet er super mørkt. Der er forresten ikke RGB og combo signal samtidig :-)
Har kigget på stikket og der er ingen modstande eller noget godt i det, bare ledninger. På mine andre maskiner er der dog modstande, bare på nær min gamle xbox som har et originalt kabel, der er heller ikke nogen modstande. Hvad kan der være i vejen, har prøvet alt næsten :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KTCKTCSkrevet 07/02-06 21:38 
Har du prøvet kablet på et andet fjernsyn?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/02-06 21:40 
Vil gøre det om et øjeblik :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 07/02-06 21:53 
Danny Salling>
Den switcher over til en av kanal som jeg ellers aldrig bruger til noget, og når jeg så skifter til RGB kanalen kan jeg kun svagt ane der er et billede af mit dashboard, altså billedet er super mørkt.

Så gætter jeg på at RGB-pinnen ikke har den korrekte spænding.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 08/02-06 02:37 
Danny Salling>
Den switcher over til en av kanal som jeg ellers aldrig bruger til noget, og når jeg så skifter til RGB kanalen kan jeg kun svagt ane der er et billede af mit dashboard, altså billedet er super mørkt. Der er forresten ikke RGB og combo signal samtidig :-)


Det minder mig MEGET om det billede man får med et originalt Dreamcast RGB kabel på et tv der ikke kan RGB (eller hvis man trækker det igennem en videomaskine). Det kabel var ren RGB uden composite, som næsten alle RGB kabler trækker med igennem. Er du sikker på at dit tv kan tage RBG?
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/02-06 04:08 
Jeg kører RGB på min GC, DC og min den gamle Xbox, har også haft gjort det da jeg havde PSX og PS2 på det her TV, så det burde kunne lade sig gøre. Jeg er helt på bar bund med det her..... :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
QQSkrevet 08/02-06 10:53 
Jeg tror slet ikke dit kabel sender RGB overhovedet. Det super mørke billede du siger du får når du skifter til RGB på TV'et er composite signalet der svagt anes "i baggrunden".
Jeg får præcis det samme billede når jeg vælger RGB på fjernsynet, men kun har et composite signal og -kabel sat til.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/02-06 22:46 
RJK>
For meget eller for lidt lys på RGB kan have noget at gøre med de modstande der sidder på de tre farver i kablet, som skal sikre at AV-signalet og fjernsynet er samme impedans (en med mere elektronikviden, ret mig hvis det er forkert).

Nu kender jeg jo selvfølgelig ikke alle (RGB) kabler, men både indgange og udgange på det sammenkoblede udstyr skulle meget vel (jeg tror ik på dét er glippet på xbox360) være tilpasset hinanden, så ekstra modstande ikke er nødvendigt.
[udgang = høj impedans, indgang = lav impedans, derved belaster udgangen ikke indgangen og påvirker ikke signalet.] F.eks. sidder der ikke nogen i almindelige scart-kabler mellem dvd/video og tv.
Hvad 3rd party fabrikanter finder på af sjove ting at putte i kablerne (f.eks. elektrolytkondensatorer i u-orig. rgb-kabel til snes/gamecube), har jeg ingen indsigt i hvorfor de kan finde på.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 08/02-06 23:56 
Der skal fx være modstande i RGB-kabler til MegaDrive, ellers får man nogle sygeligt lyse billeder i RGB.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 09/02-06 00:37, rettet 09/02-06 08:04 
Kablet er et Dragon hvis det hjælper. Andre der har sådan et kabel til deres 360er?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KTCKTCSkrevet 09/02-06 08:17 
Fik du prøvet kablet med et andet fjernsyn, og hvad var resultatet?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/02-06 18:51 
RJK>
Der skal fx være modstande i RGB-kabler til MegaDrive, ellers får man nogle sygeligt lyse billeder i RGB.

Hmm, mit gæt er at det muligvis kan være for at undgå at tilpasse printet til hver enkelt region/land/tv-standard. Så laver man tilpasningen i kablet. Men som ssagt, det er kun mit gæt :) - så meget kender jeg heller ikke til MD'ens konstruktion ;)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
QQSkrevet 09/02-06 20:32, rettet 09/02-06 20:34 
Der er enkelte pins i et scart kabel der er dedikeret kun til composite, så jeg gætter på at det altså kun er composite du får igennem... Og som jeg skrev før, at det er det du kan ane på RGB "kanalen"...
Måske man skal slå RGB til på konsollen? Eller at du er blevet snydt, at det faktisk ikke er et fuldtmonteret RGB Scart Kabel du har fået fat i? Jeg ved det ikke, har ikke Xbox360...
Prøv at sætte et compositekabel til og slå over på RGB på tv'et og sammenlign... Er det ikke det samme billede du får så?
Prøv eventuelt også med et andet RGB kabel...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/02-06 21:18 
Skil evt scart-stikket ad og tjek at der er loddet ledninger på ben 7, 11, 15, 16 og 8. De 3 første er selve RGB signalet, 16 er RGB indikator signal og 8 er scart indikator.

se evt her: http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/02-06 13:02 
Det er kun med "RGB" kablet jeg får et maget svagt billede på RGB kanalen og der er også lyd på RGB kanalen, ingenting med det almindelige kombosit kabel. Har ikke prøvet på et andet TV endnu, fatter ikke at det virker så dårligt :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/02-06 02:54 
Har nu prøvet på et andet RGB kompatibelt TV, og der kommer også kun combosit signal frem :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
NaieraNaieraSkrevet 13/02-06 08:03 
Det hedder COMPOSITE, men nu er det vist også konkluderet, at det er et skodkabel du har.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/02-06 13:44 
Tror nok de får lortet lige i nakken igen, sku da utroligt at de kan være så elendige til at lave et "simpelt" RGB signal, alle de uoríginale kabler jeg har købt igennem tiden har alle virket fint på de forskellige konsoller :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/02-06 23:34 
Har kun haft problemer med uoriginale kabler, så jeg køber udelukkende originalt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 14/02-06 15:24 
Man kan sagtens få uoriginale kabler der virker, men det er ikke det rigtige sted at spare.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/02-06 16:57 
Det samme gælder med controllers.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 14/02-06 17:13 
Jeg har købt en Joytech controller til Xbox 360. Og i modsætning til den originale, så virker d-paddet uden problemer. Så...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/02-06 17:23 
Jeg købte også engang et vildt stort memory-card til min PS2. Det var meget bedre end de originale... da det virkede :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 14/02-06 17:24 
Originale PS2 memorycards der ikke virker!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/02-06 22:37 
Hov, sorry. Det indlæg skulle gå stærkt, så meningen blev 'lidt' uklar. Anyway, originalt = bedst! Basta! Finale! Punktum :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig