X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

YouTube og lignende


Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 26/01-06 07:36, rettet 26/01-06 15:43 
Der er kommet mange sjove links fra Google's video sektion, så jeg tænkte på at vi kunne have et separat emne til sjove og interessante links herinde.

Nå, her er nogle bud på nogle sjove videoer:

Når vi nu er ved Google Video links, så har jeg altså også et par stykker:) :

Se hele indlægget
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 29/09-20 21:09 
Xmen film scener med lyd siden fra Xmen the arcade game.

Welcome to die!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/11-20 22:30, rettet 25/11-20 22:37 
Undskyld, hvis det allerede er blevet postet/diskuteret her på siden (har ikke været ret P:R aktiv på det seneste), men YouTube forslog mig lige den her video, og jeg synes det er så kvæstet, at jeg simpelthen bliver nødt til at dele den:

https://www.youtube.com/watch?v=-e6xOBCAVvA

EDIT: Kan ikke huske forum tag'et til YouTube videoer, og FAQ'en er ikke til megen hjælp :/
Anywho, det er en video om det mest sjældne spil til Nintendo DS.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 26/11-20 08:29 
Det er ikke noget tag til YouTube videoer :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 26/11-20 09:41, rettet 26/11-20 09:42 
Det var en interessant video omkring det DS McDonalds spil, jeg synes han var god til at formidle hele oplevelsen omkring historien bag spillet samt hans egen opsporing af det.
Selvom jeg aldrig selv ville give så meget for et DS spil, så var min første tanke, at det ikke var vildt dyrt for spil+maskine hvis de virkelig er så unikke og sjældne, og spillet ikke havde været dumpet før. Jeg er nok bare skadet af at have set på andre spil-sjældenheder og deres vilde prissætninger, som f.eks. Neo-Geo verdenen :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/11-20 18:44 
Sumez>
Det er ikke noget tag til YouTube videoer :)

Hvad det end er for en kommando, Greaseball bruger til at lave det link i indlæget før mit, har jeg i hvert fald glemt,og jeg kan ikke se den nævnt i FAQ'en.

silverstar>
Det var en interessant video omkring det DS McDonalds spil, jeg synes han var god til at formidle hele oplevelsen omkring historien bag spillet samt hans egen opsporing af det.

Han bruger lige lovligt meget "dramatisk" musik og slow motion replay i proportion til emnet, hvis du spørger mig. Ved ikke, om det skal forstås som en subtil form for sarkasme. Men når jeg ser bort fra det, synes jeg, det er et fint lille vindue ind til en af de mere ekstreme hjørner af hobbyen.
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/11-20 07:35 
@KB

Det er vist bare "Link" og "Beskrivelse" boksene der er blevet brugt. De er lige under "Svar" boksen. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/12-20 00:09 
*Facepalm*

Du har selvfølgelig ret. Var overbevist om, at der var blevet indført noget video-tag-halløj på et tidspunkt, men jeg tænker nok på et andet forum :D
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 13/03-21 09:40 
Den her video er ret genial. Metal Gear Solid genskabt som fem minutters filmparodi. Ultralow budget med vilje. Karikeret skuespil, alle lydeffekter lavet med stemmer, alle visuelle effekter er in-camera. Og de formår at få samtlige væsentlige dele af plottet med såvel som mange små fine detaljer.

Jeg er helt pjattet med måden de laver titelsekvensen.

https://youtu.be/k-i9unRCvsA
SumezSumezSkrevet 13/03-21 13:34 
Jeg skulle til at sige at det lyder som om du vil elske Mega64, men så var det en Mega64 video :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 30/03-21 00:17 
Hvad er jeres bedste opsamling udgivelse?
Vil selv sige, Sonic Jam til Saturn eller måske den udgivelse med Sega GT og Jet Set Radio som kom til Xbox.

Value pack games
JmogJmogSkrevet 30/03-21 06:18 
Orange Box.

Half Life
Half Life 2 (+ 2 udvidelser)
Portal
Team Fortress 2

Nok den vildeste value for money nogensinde.
ExceptionExceptionSkrevet 30/03-21 10:17 
Det originale Half-Life var da ikke med i Orange Box?

Men ellers ja, meget fed pakke.
SumezSumezSkrevet 30/03-21 12:45, rettet 30/03-21 12:46 
Dark Souls Trilogy har tre af de bedste spil der nogensinde har lavet med al tilhørende DLC. Selv Mario All-Stars har svært ved at slå den.

Ellers skal vi ud i de der opsamlinger af emulerede spil som Taito Legends, Capcom Classics Collection, Sega MegaDrive Ultimate Collection, og diverse af de nylige minier osv. der alle indeholder utallige fantastisk gode spil. Tæller de?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 30/03-21 13:06 
Vi er lidt endt i den forkerte tråd her...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 30/03-21 14:55 
Exception>
Det originale Half-Life var da ikke med i Orange Box?

Men ellers ja, meget fed pakke.

Hov, det har du da ret i. Huskede forkert.
GreaseballGreaseballSkrevet 31/03-21 21:17 
Wehner>
Vi er lidt endt i den forkerte tråd her...

Ja, min fejl. Undskylder, har lavet en tråd hvor vi kan snakke videre her, https://www.playright.dk/forum/emne/38166-jeres-favorit-opsamlinger
BeanoBeanoSkrevet 10/08-21 07:40 
Moralsk opbakning til Kevin Smith i en svær tid :
https://www.youtube.com/watch?v=wzxVeOVSrD8
SumezSumezSkrevet 10/08-21 10:01 
Jeg aner ikke hvad han snakker om, men den der strik-hat er fantastisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/08-21 11:13 
Ja den er nydelig :D
dRxLdRxLSkrevet 05/12-21 22:04 
Jeg faldt over denne tråd på Twitter hvor folk går helt i selvsving over retro-computerspil musikken af Tim Follin.

Jeg vil helt uden skam indrømme at jeg ikke havde ham på radaren Han har et rimeligt højt bundniveau, og de fleste af jer vil uden tvivl elske alle eksemplerne og de sjove kommentarer :

Rent guld
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 06/12-21 11:36 
Det du linker til er et nummer fra Goldeneye, lavet af Grant Kirkhope.

Men Tim Follin er da også ret god, du kan ikke fortælle mig at du ikke har hørt om ham før? :P
Han er nok mest kendt for sine arpeggio-prægede PSG-numre, men han er også en af de få musik-programmører der virkelig kunne trylle med SNES'ens SPC chip i f.eks. Plok og Equinox.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 07/12-21 23:47 
Fantastisk parodi på Druk

Nyt chokolade på julekalenderen
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
dRxLdRxLSkrevet 08/12-21 10:34 
Sumez>
Det du linker til er et nummer fra Goldeneye, lavet af Grant Kirkhope.

Men Tim Follin er da også ret god, du kan ikke fortælle mig at du ikke har hørt om ham før? :P


Det har jeg ikke, har nok været mere fokuseret på firmaer end personer.

Mht Grant Kirkhop, så finder jeg ikke hans parafrase over Bond temaet helt vildt udover hvad man kunne forvente, så i den her sammenhæng tjener det blot som anledning til at nogen så smider Follins ret vilde musik til Pictuonary, af alle ting. Og så kører det derfra med eksempler på sange som er over the top ifhldt de spil de er lavet til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 17/01-22 21:15 
Det originale Tomb Raider på Game Boy Advance. Meget imponerende hvad kan lade sig gøre.

Tomb Raider on GBA
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-22 00:45, rettet 13/02-22 00:48 
3Dsen-emulatoren er rimelig crazy.

Jeg har ikke fuldt med i udviklingen, men i starten var det vidst forholdsvis basic og strak blot tiles og sprites ud i 3D, men det fungerede overbevisende godt i Batman. I nyere versioner kan man swappe sprites med custom 3D-objekter ligner det?

Den understøtter VR også, hvis man er sådan en type. Desværre er den ikke gratis.

https://m.youtube.com/watch?v=7_JpqFlOaA8

https://m.youtube.com/watch?v=_MBHj9IGZgE

Ikke at jeg nødvendigvis ville vælge at spille mine NES-spil sådan, jeg synes bare det er meget imponerende og godt fundet på :)

Road Fighter synes jeg måske går lidt for meget i en anden retning end spillet på original hardware, men det vælger man jo selv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 13/05-22 11:14 
Kender I det, hvor ens hjerne ser et eller andet og så automatisk lige får lagt gamer/film filteret oven i?

Jeg checkede lige linkedin og faldt over en liked video:
https://www.youtube.com/watch?v=AP0yiOI8Qas
og ja bevares, cool tech, praktisk brug af lasers, fjerne behov for visse sprøjte gifte.

Yep, men min hjerne så og hørte videoen liiidt anderledes. Så meget at jeg lige fandt en anden video for at se om jeg var helt gal på den eller ej.

Prøv at pause videoen i begyndelsen, mute den og åben denne video og afspil dem samtidigt:
https://youtu.be/oCM1Epy0op0?t=70

Thoughts? :D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GreaseballGreaseballSkrevet 13/05-22 14:10 
Ja der blev en harmløs(håber vi) landbrugs robot lige lidt mere uhyggelig ved at få lagt den musik hen over.
BeanoBeanoSkrevet 08/08-22 17:21 
Lækket video af det nye Wipeout til PS5. Jeg er dog ikke vild med stilen.

https://youtu.be/v6HGVbB6HJ4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-22 17:45 
Nej, men imponerende raytraced global illumination ellers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/08-22 18:32 
Det er nok derfor det kun er 50fps.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-22 18:46 
Ja det er noller, men VRR og sårn, så går det måske :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/08-22 19:06 
slk486>
Det er nok derfor det kun er 50fps.

Men med den realistiske damagemodel og hø-rendering, er det stadig imponerende.
KTCKTCSkrevet 09/08-22 11:31 
Lidt skidt med de lange indlæsningstider, forklædt med en mellemsekvens, der ikke kan skippes.
Synes også godt de kunne gøre lidt ved animationerne. Der er flere gange, hvor toppen og bunden af modellen separeres. Og så synes jeg også godt de kunne arbejde lidt på mere variation i modellerne for publikum - der er ikke nogen undskyldning på de nye konsoller, og det er vel ikke crossgen?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 09/08-22 13:20, rettet 10/08-22 08:24 
ærlig talt er fysikmodellen heller ikke særlig imponerende. De hop ser helt fake ud. Slet ikke som et hovercraft ville opføre sig i virkeligheden.
j/k
Soren47Soren47Skrevet 09/08-22 18:05 
En sand, trist historie fra mit liv:

Åbnede Playright på mobilen. Så I nævnte at der kom nyt Wipeout. Skyndte mig at søge på nettet efter det på Pc. Intet kom frem.
Kom tilbage hertil. Det var en joke. :( :( :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-22 19:19 
Folk kan være så hjerteløse :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-22 20:35 
Jeg ryger direkte i helvede :P
dRxLdRxLSkrevet 29/11-22 21:32 
Her er en film der med udgangspunkt i en interessant visuel glitch i Breath of The Wild fortæller en masse om moderne video game rendering i almindelighed og BoTW rendering i særdeleshed.

Kan klart anbefales hvis man synes den slags er spændende.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 30/11-22 17:32 
Tak, det var en spændende video, der faktisk formår at forklare noget ret komplekst på en måde, der kan forstås af folk, der ikke arbejder med det til daglig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 20/12-22 17:41 
https://www.youtube.com/watch?v=mH6GRpkMU-k


Ok.. der er Netflix adaptation... og så er der Norsk....
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SumezSumezSkrevet 20/12-22 18:49 
Norge har haft Olsen Banden helt tilbage til 50'erne :) De norske skuespillere har endda en cameo i en af de klassiske danske film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/12-22 07:56 
Siden 1969, den første originale OB film var fra året før :)
slk486slk486Skrevet 21/12-22 11:13 
- og var dansk.

Har du mon kigget på bilernes årgang på Wikipedia, Sumez? :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/12-22 12:41 
Originale Olsen Banden film=dansk :D
slk486slk486Skrevet 21/12-22 14:52, rettet 21/12-22 14:53 
Jo jo, men hvis man nu havde fået indtryk af, at de originalt var fra Norge ;-)
j/k
SumezSumezSkrevet 21/12-22 16:29, rettet 21/12-22 16:44 
Nej, har fint styr på min Olsen Banden, har skamset dem igen og igen :P Jeg mente naturligvis 60'erne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/12-23 22:29 
Der er kommet en teaser trailer til Fallout-serien.
Jeg er spændt på, hvad de får ud af den. Visuelt ser det om ikke andet ganske fint ud.
https://youtu.be/0kQ8i2FpRDk?si=OW_htNMt6o6AfzpQ
dRxLdRxLSkrevet 07/12-23 21:50 
En musiker har det for vildt over Streets of Rage 2 soundtracket, som han lige har opdaget:

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 08/12-23 08:40 
Det obskure niche-spil streets of rage 2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 08/12-23 15:35 
Bær over med ham, han slår mig ikke som computerspils-connoisseur, men hans entusiasme for de musikalske finurligheder i SoR2 soundtracket er smittende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig