X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

YouTube og lignende


Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 26/01-06 07:36, rettet 26/01-06 15:43 
Der er kommet mange sjove links fra Google's video sektion, så jeg tænkte på at vi kunne have et separat emne til sjove og interessante links herinde.

Nå, her er nogle bud på nogle sjove videoer:

Når vi nu er ved Google Video links, så har jeg altså også et par stykker:) :

Se hele indlægget
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/11-18 00:03 
Forhåbentligt ikke Doctor Dab

https://youtu.be/Pu3WxAMmNX0
Captain NCaptain NSkrevet 13/11-18 01:00 
Desert Bus of Hope charity eventet 2018 kører igen i år :)
De har allerede fået omkring $300.000 ind på 3 dage. Sgu imponerende alligevel

Link...
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
millenniummillenniumSkrevet 28/11-18 21:44 
Der er nye afsnit med Sara Frosts "Alle Gamer".

MØ spiller Inside
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 06/12-18 11:51 
Veganere i tårer ved slagtehus: - Det kunne lige så godt have været mig.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-12-04-veganere-i-taarer-ved-slagtehus-det-kunne-lige-saa-godt-have-vaeret-mig?fbclid=IwAR2xFKO6nZpJaTsvI0hzH33oU_FA1NzGs0EnQgKVOpffHMVF4JMFAs4vKB0
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/12-18 13:45 
Veganere......

Man bliver så træt!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/12-18 16:44 
^ Højhellige veganere* :P

Der findes heldigvis rigeligt med veganere, som *IKKE* bruger hvert et vågent øjeblik af deres tilværelse på, at prædike om hvor forfærdelige mennesker vi andre er.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/12-18 17:40 
Gør der?

Glæder mig til at møde en :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 06/12-18 17:47 
De gemmer sig sammen med alle de kødspisere der ikke har travlt med at brokke sig over veganere hele tiden :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/12-18 18:29 
Hvis veganere kunne lukke røven , når jeg skulle spise?

Så var der ingenting at brokke sig over! :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 06/12-18 19:17 
Nu står jeg selv i den situation, at min hustru er veganer. Som udgangspunkt giver det i min verden fin mening af personerne i videoen bliver berørt af oplevelsen, på samme vilkår som hvis andre bliver berørt af en som slår andre dyr ihjel. Hvis jeg fx gav mig til at sparke til en hund, eller skyde den i hovedet med en boltpistol, ville det formentlig også medfører vrede og triste følelser hos diverse mennesker. Rent etisk ser jeg umiddelbart ingen forskel på hvordan man behandler disse dyr forskelligt, hvortil jeg tror at forskellen ift. dyre syn skal spores i kulturen og lovgivningen.

Personligt er jeg selv kødæder - Jeg har lidt spist en meatlover pizza for under ½ time siden - dog er min erkendelse, at jeg i et eller andet omfang forholder mig dobbeltmoralsk i forhold til det etiske aspekt af dette. Så længe jeg kan gå hen i Brugsen og købe en pakke bacon som er fint pakket ind i en flot emballage forholder jeg mig - nu bevidst - ikke til det svineri som ligger til grund for denne pakke. Stod jeg derimod selv og skulle glo dyrene i øjnene, inden jeg skærer halsen over på dem, havde jeg nok valgt plantebaseret kost i stedet for.

Vedr. veganere o.lign. som ytrer sig på en "offensiv / aggressiv facon", så mener jeg ikke at det er okay. Eftersom lovgivningen nu engang er som den er, bør disse personer efter min mening også stikke piben ind, ift. at være efter folk som vælger at spise kød. Kødspisere gør intet forkert - jf. aktuel lovgivning. Uanset hvad, så mener jeg at det er ret sundt at forholde sig til emnet ligeledes spændende at debattere. På samme måde som med andre relevante ding i livet - fx religion, m.m., så mener jeg at det er spændende at høre andre folks holdninger og tanker - så længe det foregår i en sober tone, uden at nogle forsøger at påtvinge holdninger.

Ift. videoen med ham som græder, så mener jeg at det er smukt når mennesker er i stand til at være i kontakt med egne følelser. Man behøver ikke at være enige i vedkommenes synspunkter, dog forstår jeg ikke,hvordan man kan blive provokeret af at se en person være ked af at et andet levende individ bliver dræbt. Jeg kunne umiddelbart tro, at provokationer ofte hænger sammen med at det rører noget hos en selv.

Hvis man ønsker at forholde sig til hvor ens kød kommer fra inden det havner i køledisken, kan man jo se denne lille film som skildrer det på en fin måde.

Mød dit kød
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-18 19:31, rettet 06/12-18 19:32 
Jeg synes ikke der er nogen der har kommenteret på at personen græder i videoen.

Dét eneste der provokerer mig er at de tropper op uden foran slagtehuse for at chikanere ejere og arbejdere med deres sag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/12-18 20:23, rettet 06/12-18 21:37 
Helt sikker måden veganer plejer at kaste sin politik i hovedet på os andre, som jeg har et problem med. Især når folk i disse tider bruger følelser i steden for fakta.

Som : at drikke mælk , er voldtægt på køer. (Tager dem på brysterne uden at få lov?)

Og holde begravelse for frost-kyllinger i Føtex. (Imens de skal brokke sig over mig, fordi jeg har valg at købe hakkekød den dag)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/12-18 21:12 
ChronoSousa>
Gør der?

Glæder mig til at møde en :D

Ork ja!
Ligesom der også findes brune mennesker, der ikke er farlige. ;P

Der er bare ikke meget medie/nyhedsværdi i historien om Achmed der klarede sig anstændigt i skolen, og nu er afdelingsleder i Bilka.

Ligesom der ikke er meget medie/nyhedsværdi i historien om Poul der går stærkt ind for dyrevelfærd, og derfor har taget et personligt valg om at leve vegansk.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-18 22:04 
Der er bare ikke meget medie/nyhedsværdi i historien om Achmed der klarede sig anstændigt i skolen, og nu er afdelingsleder i Bilka.

Når de fejlagtigt pga. lortelovgining bliver udvist af landet, hører man trods alt om det... :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 07/12-18 16:49 
Konsolkongen>
Jeg synes ikke der er nogen der har kommenteret på at personen græder i videoen.

Dét eneste der provokerer mig er at de tropper op uden foran slagtehuse for at chikanere ejere og arbejdere med deres sag.

Vedr. videoen, tolkede jeg ud fra svaret:

ChronoSousa>
Veganere......

Man bliver så træt!

Jeg tolker sætningen "Man bliver så træt", som at det er handlingen omkring det i linket / videoen, som CS "bliver træt af" / finder anstrengende / bliver provokeret af, samt at der bliver gjort brug af en god portion generalisering ift. veganere som helhe. Det er muligt at det ikke isoleret set er selve græderiet som medfører "trætheden" og at det i stedet det som du omtaler at du bliver provokeret (ulovlig ophold på slagteriets matrikel?), som medfører denne træthed / irritation?

Det er egentlig spændende hvordan vi hver i sær oplever at blive provokeret af forskellige handlinger fra andre, hvad enten disse så er rigtige eller forkerte ift. hvordan vi anskuer moral / etik og lovgivningen. Lovgivningen er nok den der er mest vandskelig at gøre så meget ved, hvor vi blot må indordne os (eller få indflydelse på politisk plan). Dette går til tider i klammeri med vores opfattelse af hvad der er rigtigt / forkert på det etiske / moralske plan, hvilket du selv fint påpeger længere nede (dog i en anden sammenhæng) med "Når de fejlagtigt pga. lortelovgining bliver udvist af landet, hører man trods alt om det... :(". Her virker det på mig til at du er uenig med den aktuelle lovgivning på området, samt de handlinger som jf. denne (folk som bliver udvist) provokerer dig og får dig til at betragte den som værende en "lortelovgivning". Man kan sige at når disse individer bliver udvist er det "rigtigt" jf. lovgivningen, dog er det ikke nødvendigvis "rigtigt" hvis man tager de etiske briller på. Jeg kunne forestille mig at de veganere som stiller op på slagteriet i linket oplever lignede frustrationer, hvor de går imod lovgivningen for at ytre deres frustrationer vedr. noget som går imod deres etiske syn.
Det minder mig lidt om episoder hvor nogle glemmer deres hund i bilen på en varm sommerdag, hvorefter forbipasserende vælger at smadre bilruden for at hjælpe hunden. Er denne handling i orden? Det kommer formentlig an på med hvilke briller man betrager hændelsen. Holdningerne hertil kan formentlig variere i alt lige fra at det er hærværk og at folk skal blande sig udenom, til at det er en hver mands pligt at redde en hund som ser tørstig ud i en bil. Hvis man er af den holdning at man skal redde hunden, vil jeg ydermere mene at det giver god mening at sætte sig lidt ind i det etiske aspekt af veganisme, samt bruge en stille stund på at redegøre overfor sig selv - og ens egen moral - hvorfor hunden bør prioriteres frem for dyrene på slagteriet.

Jeg tænker umiddelbart at diverse handlinger til tider kan retfærdiggøres moralsk / etisk, også selvom de strider imod aktuel lovgivning, hvilket formentlig ender med at vi hver i sær oplever at blive provokeret af andres handlinger (eller mangel på samme), hvis ikke vi deler referenceramme ift. hvilket aspekt vi tager udgangspunkt i.

Som udgangspunkt tror jeg dog at det kan være fint at opleve at blive provokeret (på en ordentlig måde), da det så tvinger en selv til at forholde sig til nogle emner, hvilke man måske normalt ikke tænker så meget over.

Jeg er personligt helt enig i, at man bør respektere hinandens valg, så længe de er inden for lovgivningens rammer. Det er fint at være uenig med andre, dog mener jeg at man bør undgå at være nedladende og generalisere.

Det er i øvrigt lidt sjovt med disse anskuelser vedr. hvad der er rigtigt / forkert (ift. virkelighedens omstændigheder jf. lovgivning vs. etik vs. moral). Det er lidt samme princip ift. diskussionerne vedr. hvordan man afvikler / spiller et spil "korrekt", da det også ender i underlige debatter, med mindre man debattere disse vurderinger ud fra samme reference :D
Spiller nu: Animal Soccer World
vyssenvyssenSkrevet 11/12-18 22:12 
Det er folk, som har en holdning, og vil stå på mål for den, det synes jeg i sig selv er positivt. Jeg synes generelt vi mangler at folk gider engagere sig i noget i dagens DK. At det så er kødspisning, ja det må vi så tage til takke med, hvis det ikke kan være politik, klima, finansiel sektor, organiseret kriminalitet eller handlede kvinder...

Selv mener jeg at en kødlicens ville være en god ting at indføre. Hvis du vil æde kød, så skal du ind på et slagteri og aflive et par dyr hvert 3 år eller sådan noget. Man spiser noget, som kunne have været et kæledyr man holdt af, med blot nogle få kulturelle normskift. Det er ok at æde kød, men man skal være ok med alt skrigeriet og blodet...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/12-18 22:42 
Og hvis man ikke spiser køb?

Skal man lege bonde, og høst korn? Så man kan få mel på sine hænder?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
vyssenvyssenSkrevet 11/12-18 22:54 
Nej. Men de færreste har problemer med at hive planter op. Jeg lagde min holdning på bordet, fordi jeg mener den giver perspektiv, idet jeg ikke er veganer, men mener de har en pointe. Det er helt ok med mig du er uenig. Læg i stedet fokus på det første jeg skriver.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-18 23:15, rettet 11/12-18 23:16 
At alle skulle udsættes for at aflive dyr for at kunne forsvare at spise kød er en meget ugennemtænkt idé.

Jeg forstår idéen bag, at man bliver tvunget til at stå ansigt til ansigt med kødindustrien og måden dyr bliver behandlet på og dermed får det ind på livet så man selv kan tage bedre stilling til den slags. Men det vil også medføre at utallige dyr kommer til at lide endnu mere end de ellers ville have gjort pga. utrænede menneskers inkompetence til at aflive dyr mest muligt smertefrit.

Jeg forstår pointen, men ideén er urealistisk :)

Personligt så jeg gerne at der blev forsket meget mere i kunstigt kød, som formegentlig ville ende med at være sundere og forurene langt mindre. Men det er folk jo så bange for :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 25/12-18 10:09 
Hvis man synes tv-pejsen er lidt triviel, så har Naughty Dog et alternativ

Link...
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 30/01-19 21:01 
Larmarr Wilson føler snydt over Kingdom Hearts 3 Collector's Edition. $300 er også en god bid penge at lægge.

WAIT. I paid $300 for this KH3 Collector's Edition
SumezSumezSkrevet 31/01-19 08:04 
Hvis man betaler $300 for sådan noget, beder man vist også om at føle sig snydt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 31/01-19 09:26 
Dang, han er irriterende at se/høre på... 1.7 millioner følgere :O
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/01-19 10:30, rettet 31/01-19 10:31 
Ja det var godt nok en dårlig start på dagen :D
Men tak for videoen alligevel. Det var rart at se hvad der var i den version.
GreaseballGreaseballSkrevet 31/01-19 10:33 
Sumez>
Hvis man betaler $300 for sådan noget, beder man vist også om at føle sig snydt :P

Tror han forventede noget andet :p

@Beano. Jeg syns han laver nogle meget gode videoer. Men smag og behag. Der findes også folk på YouTube jeg ikke kan holde ud af se på. "Kigger på værten, ham med den squeeky stemme, på PlayStation kanalen" >:(
BeanoBeanoSkrevet 31/01-19 11:24 
Der kan sikkert findes rigtigt mange skrækeksempler men det var den nævnte person jeg undrede mig over åbenbart er kendt. Smag og behag.
GreaseballGreaseballSkrevet 31/01-19 14:04 
Jeg læste et opslag fra nogle venner der havde mødt en YouTube'er i Paris og åbenbart spist middag med vedkommende. Alle var sådan, Wooow!
Jeg var mere "hvem er det?"
DarkenDarkenSkrevet 10/05-19 01:02 
Hvis Obi Wan vs. Darth Vader kampen var lavet i disse tider. Taget i betragtning at det "blot" er fan lavet, så er jeg ret imponeret :)

Star Wars SC 38 Reimagined
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GreaseballGreaseballSkrevet 10/05-19 12:04 
Ja den er ret godt sat sammen.
BeanoBeanoSkrevet 27/05-19 10:21 
Imponerende Bill Hader -> Arnold Schwarzenegger shapeshifting trick....

https://www.youtube.com/watch?v=bPhUhypV27w
GreaseballGreaseballSkrevet 23/06-19 16:50 
Lille historie om et sjældent spil til PS4 kaldet Poop Slinger.
Nogen fra Danmark der har et eksemplar?

Why Poop Slinger on PS4 is $500 and shooting up
slk486slk486Skrevet 24/06-19 12:03, rettet 24/06-19 12:04 
Sjovt nok så jeg de havde det til salg et eller andet sted for ganske nyligt. Husker ikke hvor. Jeg er dog for længst holdt op med at købe spil bare for at have dem (LRG :) )..
j/k
BeanoBeanoSkrevet 10/07-19 19:13 
Jim Carrey som Jack i The Shining... creeepy!

https://youtu.be/HG_NZpkttXE
BeanoBeanoSkrevet 01/08-19 09:15 
Activision gør det igen.

"Activision Shoveling Microtransactions Into Crash Team Racing Nitro-Fueled"
https://www.youtube.com/watch?v=7qollvzS6_8
SumezSumezSkrevet 12/08-19 09:49 
Yuzo Koshiro interviewer sig selv (på engelsk)

https://www.youtube.com/watch?v=tLqbixY5H0s
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/08-19 10:11, rettet 12/08-19 10:11 
Fedt med insight fra en, der selv var der :)
j/k
DarkenDarkenSkrevet 17/09-19 12:55 
Meanwhile, hvad folk finder på som ikke er gamers.

Indrømmer blankt at min mangel på musikask viden, gør at jeg ikke ved om jeg er for imponeret, eller om jeg slet ikke forstår hvor svært det faktisk er, da det jo skal passe til original musikken som spiller. Om ikke andet synes jeg det var en rigtig cool video.

hmn transportable Rock Band instrumenter? Og så fylder de ikke så meget på hylderne i forretningerne! hehe

System Of A Down - Toxicity with MINIATURE DRUMS
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 06/10-19 17:23 
Interessant nok, især at Luke ikke vidste at hans ikke virkede korrekt før han sammenlignede. Det siger lidt synes jeg :)

Linus Tech Tips prøver Nintendos Virtualboy multiplayer
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 03/12-19 20:47 
Kan godt savne Steve Ballmer....
https://twitter.com/JonErlichman/status/1201562036800573440?s=09
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 05/12-19 18:03, rettet 05/12-19 18:04 
Nostaltic nerds om Hugo
https://youtu.be/wix8VnRmnik
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
QQSkrevet 17/12-19 18:41 
IGN har lavet en lille dokumentar om, hvordan Bergsala fik rettighederne til Nintendo i Skandinavien. Vild nok historie.

IGN om Bergsala på Youtube
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 17/12-19 20:55 
George Lucas fixer endeligt prequel trilogien i ny udgave.... med Leonardo DiCaprio som Anakin :D

https://youtu.be/pVW6cdpEirU
GreaseballGreaseballSkrevet 12/03-20 22:50 
Lego Super Mario. Er det spil eller Lego? Det er spørgsmålet, så lægger bare videoen her.
Interessant produkt og nok noget der skal sælge til både små og store Mario fans.

Lego Super Mario
XiwanaXiwanaSkrevet 28/03-20 23:24 
Hasbro har lagt de første femten(!) episoder af G.I. Joe-serien fra begyndelsen af 80'erne ud på deres youtubekanal: https://www.youtube.com/playlist?list=PLNXV9Mb7egjH0ccOkdYG-SWdLNFuYpBmF
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 09/07-20 22:03 
Art of Fighting 3 1CC

https://twitter.com/ohfivepro/status/1281247172181274624
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/07-20 09:52 
Endeligt en løsning på coronakrisen

https://www.youtube.com/watch?v=GMrEd6hDrAg
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/09-20 23:17 
Prøv lige at se den hér hund som spiller videospil!

https://youtu.be/8YjFjyGOZlw
John DoeJohn DoeSkrevet 23/09-20 00:02 
Hund?

Jeg kunne ikke holde ud at se mere end et par minutter af den.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/09-20 01:44 
Darkbeat>
Prøv lige at se den hér hund som spiller videospil!

Og her troede jeg at Nyanners var en rigelig forfærdelig ting!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 23/09-20 05:48 
Nok snarere en hund i et spil kegler :/
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig