X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

VGA Switch?


Reply
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/01-06 19:26 
Jeg er tilsyneladende helt på herrens mark når det kommer til switche.

Efter investeringen i en Xbox 360 og et VGA HD AV kabel, er det begyndt at irritere mig at skulle skifte stik når jeg enten skal bruge min Pc-skærm til 360'eren eller Pc'en. Derfor investerede jeg i en KVM switch, som jeg troede kunne løse mit problem - det kunne den ikke, da den af en eller anden grund ikke ville godkende signalet fra Xbox 360'eren.

Jeg kunne forestille mig at der var flere andre på foraet der havde samme problem (har forsøgt med søge funktionen, men fandt ikke helt de andre emner forklarende nok), og at i kunne lede mig i retning af det rigtige produkt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/01-06 21:49 
Ja! Jeg har samme problem! :D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/01-06 21:54 
Et simpelt VGA-splitter kabel burde vel i grunden være nok, men det findes tilsyneladende ikke?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/01-06 22:46 
King Chaos>
Ja! Jeg har samme problem! :D

Samme her :)

Apropos det at bruge sin PC-skærm med 360'eren, hvordan kan det så være at nogle spil kører full-screen, mens andre har irriterende sorte borders (f.eks. kører Quake 4 (demo), NFS:MW (demo) og Madden (demo) i full-screen, mens King Kong, PGR3, Kameo (demo) og Condemned (demo) har borders)? Eller det er måske ikke et "problem", der har noget at gøre med brugen VGA-kabel+PC-skærm?
(...)
JmogJmogSkrevet 18/01-06 00:59 
Spøjst. Min KVM switch havde det fint med VGA-kablet, da jeg havde det. Har i prøvet at skifte opløsninger?

Fox McCloud>
Apropos det at bruge sin PC-skærm med 360'eren, hvordan kan det så være at nogle spil kører full-screen, mens andre har irriterende sorte borders (f.eks. kører Quake 4 (demo), NFS:MW (demo) og Madden (demo) i full-screen, mens King Kong, PGR3, Kameo (demo) og Condemned (demo) har borders)?

Her spiller typen af skærm og valget af opløsning ind. Har du en LCD (fladskærm) eller CRT-skærm og hvilken opløsning kører du i?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/01-06 08:51, rettet 18/01-06 08:51 
Switchen kan maximalt out-putte 2048x1536, så det er vel ikke det der er problemet?

Der er to små dioder på, der viser om den har accepteret signalet fra pc'en og 360'eren. Jeg kan kun få dette dioede til at lyse, og skærmen til at fremvise et billede, hvis jeg tilslutter mus og tastatur stikket til selve computeren.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 18/01-06 12:37 
Jmog>
Her spiller typen af skærm og valget af opløsning ind. Har du en LCD (fladskærm) eller CRT-skærm og hvilken opløsning kører du i?

Jeg har en 19" CRT-skærm og opløsnigen er 1024*768.
(...)
JmogJmogSkrevet 19/01-06 00:21 
@Fox

Okey, det er simpelt nok. Alle spil kan køre widescreen i HD opløsningerne, men nogen kan ikke køre 4:3 i HD. De vil så have sorte barrer på din CRT-skærm. Det er dog et fåtal af spil det drejer sig om - jeg troede faktisk kun det var PGR3.

Udover selve opløningen, så har du også valgt 4:3 og ikke widescreen i dashboardet, ikke?

For folk med LCD-skærme vil disse spil som regel fylde hele skærmen ud uden barrer, men til gengæld have forkerte proportioner. Signalet er nemlig stadig widescreen, men flertallet at LCD-skærme scalerer alle indkomne opløsninger til samtlige pixels.
JmogJmogSkrevet 19/01-06 00:35 
Jmog>
@Echelon

Ser ud til at din switchs VGA-stik er linket til mus/tastatur-forbindelserne. Det ene virker altså ikke uden det andet. Dårligt design.

Jeg ved med sikkerhed, at den her ikke har samme problem, for den bruger jeg selv:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=89531
JmogJmogSkrevet 19/01-06 00:37 
Echelon VI>
Et simpelt VGA-splitter kabel burde vel i grunden være nok, men det findes tilsyneladende ikke?

Det gør det skam:
http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?ProductNo=06-071&VersionNo=0
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/01-06 06:21 
Jmog>

Jeg ved med sikkerhed, at den her ikke har samme problem, for den bruger jeg selv


Men hvad er max. opløsningen? Jeg har overvejet denne:


Sitecom switch
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/01-06 06:33, rettet 19/01-06 06:34 
Jmog>
For folk med LCD-skærme vil disse spil som regel fylde hele skærmen ud uden barrer, men til gengæld have forkerte proportioner. Signalet er nemlig stadig widescreen, men flertallet at LCD-skærme scalerer alle indkomne opløsninger til samtlige pixels.

Jeg har endnu ikke stødt på et spil, der outputter widescreenopløsninger, hvis man har valgt 4:3. Enten får man borders, eller også kører det i 4:3 i rigtigt format. Med mindre - selvfølgelig - man manuelt har valgt en widescreen opløsning.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/01-06 10:25 
Jmog>
Jmog>
@Echelon

Ser ud til at din switchs VGA-stik er linket til mus/tastatur-forbindelserne. Det ene virker altså ikke uden det andet. Dårligt design.

Jeg ved med sikkerhed, at den her ikke har samme problem, for den bruger jeg selv:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=89531

Hvilken opløsning kan den du linker til maksimalt outputte? Syntes ikke det står beskrevet i specs'ne.

Kan splitter kablet du linker til, også bruges den anden vej? Altså 1-skærm til to enheder. Specifikationerne nævner bare to skærme til en enhed.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 19/01-06 13:08 
Jmog>
Det er dog et fåtal af spil det drejer sig om - jeg troede faktisk kun det var PGR3.

Til dem jeg nævnte før kan jeg tilføje PDZ, som også har de hersens kanter. Men forhåbentlig er understøttelse af HD 4:3 så noget, der bliver standard for fremtidige spil...

Jmog>
Udover selve opløningen, så har du også valgt 4:3 og ikke widescreen i dashboardet, ikke?

Jo :)
(...)
JmogJmogSkrevet 19/01-06 21:03, rettet 19/01-06 21:05 
Echelon VI>
Hvilken opløsning kan den du linker til maksimalt outputte? Syntes ikke det står beskrevet i specs'ne.

1280x1024 kan den i hvert fald klare. Jeg har dog ikke prøvet højere, for det kan min skærm ikke.

Kan splitter kablet du linker til, også bruges den anden vej? Altså 1-skærm til to enheder. Specifikationerne nævner bare to skærme til en enhed.

Godt spørgsmål. Skriv til dem og spørg.
JmogJmogSkrevet 19/01-06 21:08, rettet 19/01-06 23:24 
DeluxScan>
Jeg har endnu ikke stødt på et spil, der outputter widescreenopløsninger, hvis man har valgt 4:3. Enten får man borders, eller også kører det i 4:3 i rigtigt format. Med mindre - selvfølgelig - man manuelt har valgt en widescreen opløsning.

Det er vist primært 1280x1024, der er problemet, da det er en lidt speciel opløsning. Den outputtes så vidt jeg husker som widescreen, selvom man har valgt 4:3. På CRT-skærme medfører det sorte barrer, og på de fleste LCD-skærme medfører det fuld skærm med forkerte proportioner.
WehnerWehnerSkrevet 19/01-06 21:14 
Ja, mine proportioner er faktisk ikke helt korrekte, og jeg bruger 1280x1024, fordi det er min TFT-skærms native res. Jeg må hellere eksperimentere lidt med om 1024x768 eller en af de andre er bedre. Hvad vil du umiddelbart anbefale?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/01-06 21:47 
Jeg siger tak for hjælpen!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 19/01-06 23:27 
Wehner>
Jeg må hellere eksperimentere lidt med om 1024x768 eller en af de andre er bedre. Hvad vil du umiddelbart anbefale?

1024x768 skulle ikke have nogen problemer med at køre 4:3 og 16:9, så det er nok det bedste bud for dig. Hvis din TFT ikke scalerer alt til samtlige pixels, så vil du nok få ellerbedst billedkvalitet med 1280x720, da det er samme opløsning som spillet renderes i. Der vil du dog ikke udnytte hele skærmarealet, så 1024*768, vil nok være det bedste.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/07-11 07:26 
Hvor kan man få en VGA switch der har to indgange og 2 udgange til en ok pris? Jeg har to CRTskærme, hvor den ene er i TATE og den anden er horisontal. Jeg skal bruge min PC og min Xbox 360 til de to skærme.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/07-11 11:10 
Jeg vil umiddelbart mene, at du som minimum skal bruge både en switch og en splitter for at få det setup til at virke.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/07-11 11:54, rettet 02/07-11 11:55 
Vil det være billigere? Hvis det er billigere at gøre det som du skriver, er jeg da også klar på det :=)


lidt dyr i det :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/07-11 12:24, rettet 02/07-11 12:35 
Du kan sætte Xbox'en og PC'en til en switch og sætte udgangen fra switchen til en splitter. Så bliver det billigere. Men stadigvæk en 600-700kr. Og så kan du kun bruge enten Xbox'en eller PC'en, da dens billede vil blive vist på begge skærme.

Hvis du vil have samme funktionalitet som i den, du linker til, skal du strikke noget sammen i den her retning:

VGA Switch?

Og så bliver det desværre ikke billigere :)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/07-11 18:22 
Ok, holder mig til den billige så. Det er fint nok med det enten er 360 eller PC der køre :=) Det kan være Lav Electronik har noget.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me