X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Import-spil på PAL-Saturn


Svar
JmogJmogSkrevet 22/05-03 01:12 
Faldt lige over den her på Lik-Sang. Nogen der har erfaring med den? Det eneste jeg er interesseret i er den påståede multiregionsfunktionalitet. Hvis det rent faktisk virker fint er det jo et fremragende produkt.

Jeg har lige fundet ud af at Dungeons & Dragons Coll. til Saturn kun findes i Japansk udgave. Da det har stor nostalgisk værdi skal jeg helt klart have det, men hvis jeg kunne undgå at have mere end én Saturn ville det være rart.

Link
RJKRJKSkrevet 22/05-03 01:23 
Jo, de virker skam. Men kører stadig i 50Hz :-/ Så få lavet en 50/60Hz switch også - det er ret nemt.

Og hvis du vil spille D&D, så skal du for det første punge op (ca. 1250,- svjh) og desuden bruge 4MB RAM.

Det dårlige ved sådan et cartridge er selvfølgelig også, at du ikke kan bruge dit memorycard samtidig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 22/05-03 01:29 
Tja, dimsen har tilsyneladende memorycard indbygget, så det burde ikke være et problem. Det med at få lavet en switch var straks værre. Jeg går udfra vi snakker om noget med at lodde, ikke? Så er vi straks langt ovre hvad der betragtes som nemt for mig. Jeg aner ikke engang hvordan en loddekolbe ser ud.
JmogJmogSkrevet 22/05-03 01:35 
Og hvis du vil spille D&D, så skal du for det første punge op (ca. 1250,- svjh) og desuden bruge 4MB RAM.

Et hurtigt kig på Ebay viser at det nok kan gøres for omkring det halve. Stadig pissedyrt, men så snart jeg har fået fat i Guardian Heroes står det som det næste på min must-liste.
RJKRJKSkrevet 22/05-03 01:45 
Så er det vist også uden spine, men det er jo også ligegyldigt for ikke-samlere :)

Ja, der skal loddes for at lave switchen, men det kan du nok få nogen til at ordne. I hvert fald er det skod at spille JAP/US-spil i 50Hz...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 22/05-03 02:08 
Hvis alternativet er lodning vil jeg næsten hellere erhverve en billig brugt Ntsc-saturn.

Så er spørgsmålet bare om det skal være en japansk eller amerikansk.
SumezSumezSkrevet 22/05-03 02:10, rettet 22/05-03 02:13 
Hvis du ikke er alt for seriøs mht. jap/us spil på din Saturn, fungerer den fint. Jeg har selv en jeg købte af Kimmer for en 50'er, og den kører alle mine importspil perfekt (men i 50hz. Det har der dog ikke været nogen gameplay-mæssige problemer med).
Den fungerer ikke som medie til direkte save, men du kan tage backup af din Saturns indbyggede batteri save.
Derudover er det jo også en Action Replay, og sådan en kan altid bruges hvis man er til snyderi eller bare doven.

Så selvom du planlægger at få moddet din Saturn i fremtiden, er det en udmærket, og ikke særlig dyr, midlertidig løsning, der også kan bruges til andre formål i fremtiden.

EDIT: Forresten kan du godt regne med at du kommer til at erhverve flere Japan-only spil til din Saturn. De titler der er fedest til den maskine, er næsten udelukkende dem der kun findes i Japan. Bare se på Per Sørensens samling :!~
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 22/05-03 02:11, rettet 22/05-03 02:16 
Såvidt jeg ved har Rune (til arkade) en eller begge af de 2 D&D spil der ligger på Capcoms opsamling til Saturn.

Prisen afhænger ganske rigtigt af spine, stand og udgave. Men uanset hvad, så er det ikke helt billigt. Du bestemmer selv hvor kræsen du vil være.

Sammenlignet med Guardian Heroes så klarer Treasure's klasikker sig bedst.

Selvom D&D kræver 4mb ramudvidelse så er loadetiderne alt for lange. Selv in-game.

Jeg viste det en enkelt gang på storskærm til KT6, men der var generelt ikke den store opmærksomhed på de spil jeg havde med, så det røg hurtigt af.

Havde jeg været der om lørdagen, var der sikkert flere der havde opdaget hvad der rent faktisk var med af Saturn titler. For meget med, og for lidt tid.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JmogJmogSkrevet 22/05-03 02:29, rettet 22/05-03 02:31 
Tak for tippet Sumez. Jeg starter nok med bare at prøve det på min PAL maskine (når den ankommer altså). Hvis det er for slemt for min smag kan jeg altid finde mig en NTSC-maskine.

Ærgerligt at du ikke var der om lørdagen Per, for det ville bestemt have haft min interesse. Faktisk var noget af det mest interessante jeg så den dag en bunke titler som Greaseball havde med til sin Saturn. Xbox, Ps2, Gamecube? Næeh, giv mig noget retro. Grillbarsstemning og Tivoliminder galore.
SumezSumezSkrevet 22/05-03 02:55 
Ja, jeg ville også gerne have nydt mere af Per S's Saturn-slaraffenland. Der er virkelig mange interessante importtitler til Saturn, og jeg ville ønske jeg kunne huske alle titlerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/05-03 11:41, rettet 22/05-03 11:42 
Per S >
Såvidt jeg ved har Rune (til arkade) en eller begge af de 2 D&D spil der ligger på Capcoms opsamling til Saturn.

Ja, jeg har Tower Of Doom. 4 player kaos.

Sammenlignet med Guardian Heroes så klarer Treasure's klasikker sig bedst.

Klart enig. Mere gameplay, mere humor.

der var generelt ikke den store opmærksomhed på de spil jeg havde med

Ehh!? :) Så vidt jeg husker var vi da en del stykker, der sad ret tryllebundne med dem :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 12:03 
Jeg husker også kigget i Pers Saturn samling som noget af det bedste til træffet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MIKA-LMIKA-LSkrevet 22/05-03 12:11 
Jeg husker det som noget af det værste....


>> So many games, so little time <<


(og så få penge på min konto ;)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 12:16 
Sådan kan man også kigge på det ;)

Souky eller Shienryu SKAL jeg have investeret i over sommeren...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/05-03 12:38 
Hellere en overflod af spil end en overflod af tid. Du må endelig ikke holde dig tilbage næste gang fordi du ikke syntes der var tid til alle de spil!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MIKA-LMIKA-LSkrevet 22/05-03 12:45 
Nu har jeg jo så set Pers samling indtil flere gange, helt tilbage til KT2 havde han den vist med. Her blev jeg forelsket i Radiant Silvergun, som jeg senere købte, sammen med en masse andre efter hans råd - så der er efterhånden ikke mange af hans spil jeg bare SKAL prøve, da jeg enten allerede har prøvet dem, eller ikke finder dem interessante nok.

Umiddelbart er jeg kun desperart efter at få fingrene i Batsugun, som jeg har prøvet flere gange, så jeg ville hellere lade jer andre få lidt gaming-tid ud af hans kasse med spil, end at sidde og spille spil jeg allerede kendte ;)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig