X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SPOILER: Matrix2 (Reloaded)


Svar
la0sla0sSkrevet 21/05-03 11:14 
Efter at have stavret hen til en taxa klokken 3 i går nat, fra forpremieren til Matrix Reloaded, synes jeg at jeg vil dele mit syn på filmen med jer. Der kommer nok en del spoilers og forventningsændrende kommentare, så hvis du vil se filmen med jomfrueligt sind så gå tilbage.


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''


Er den god? Nej. Er actionsekve... Se hele indlægget
Hvad sker der?
151 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
la0sla0sSkrevet 21/05-03 11:14 
Efter at have stavret hen til en taxa klokken 3 i går nat, fra forpremieren til Matrix Reloaded, synes jeg at jeg vil dele mit syn på filmen med jer. Der kommer nok en del spoilers og forventningsændrende kommentare, så hvis du vil se filmen med jomfrueligt sind så gå tilbage.


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''


Er den god? Nej. Er actionsekvenserne fede? Ja. Jamen er den så ikke god alligevel? Nej.

Matrix Reloaded er nok ærlig talt en af de største skuffelser jeg har set i nyere tid. Historien er så dårligt skruet sammen at man ikke fatter det, og mange af skuespiller præstationerne er lige til skraldespanden. Alt udover action'en i filmen går efter min mening galt, frygtelig galt. Og lad mig da liiige remse op:

Zion: Virker overhovedet ikke ovevældende, hverken storslået overvældende eller ussel og fattig overvældende. De ældre i et råd går klædt i dragter der er farvestrålende (Only God knows why) og det hele minder som sådan noget man ser i film om postapokalyptiske samfund. Zion selv er et virvar af mekanik og hede... ligner til tider ldit driodfactory i Clone Wars.. men ikke meget... resten minder mig om de dårlige Australske postapok. serier på TV2 lørdag eftermiddag... selvfølgelig bare flottere.

Barcardiscenen: Allerede 20minutter CA.! inde i filmen går det helt galt. Zion folkene danser og fester og der køres techno til. Alle ligner supermodeller og det er en barcardireklame man kommer til at tænke på. Svedige smukke halvnøgne kroppe der gider sig op af hinanden. Hvad det nytter ved jeg ikke.. men ldit sex skulle åbenbart smides ind. Amn de er så sensuelle og frigjorte selvom der er krig!?!?

Skuespillet: Man har valgt at introducere rigtig mange nye hoveder for historien, som egentlig ikke har nogen relevans. Og det forvirrer helt sindssygt, for det er svært at holde styr på hvem som har relevans i starten. Disse nye hoveder er forholdsvis nye skuespillere som knalder den af med latterlige og utroværdige linier. Men ok manuskriptet er heller ikke for godt. Selv Lawrence Fishburne kommer til at virke latterlig til tider... ikke et godt tegn. Kun Marovingeren (kalder de ham vist på dansk) som er baaad, spiller godt.. men han er også helt ude på et overdrev.

Historien: Jeg vil ikke blære mig, men jeg læser filosofi på universitetet på 2. år (4 semester) og mener at kunne vide noget om det. Grunden til jeg bringer det op er, at filmen leger med kausalitet og determinisme som de store filosofiske teamer. Det er vel også fint nok, problemet er bare at det gøres så dumt og ligegyldigt. Intet af det som der snakkes om har større relevans i dag i virkeligheden. Det er gamle hoveder folkene bag matrix har hevet frem, og det virker mest som om de vil imponere. De henviser til en masse ting, men der er virkelig ikke meget hold i det.
Det går også galt med historie og opbygningen. Når man i en film har brug for en person til at forklare så historien kan køre videre, så har man et dramaturgisk problem. Og det har de i Matrix, så ind dumper en 'speciel' person (arkitekten) som lige forklarer alt. I et tempo man blir forvirret af, og det han siger er noget vrøvl.
Udover det skifter filmen lokation konstant. Det lyder ikke af meget, men hvis man tænker på Matrix1 eller de gamle Star Wars film, var det som gjorde dem gode BLANDT ANDET at der ikke skiftes lokation hele tiden. I den gamle Matrix var det enten skib, eller matrix, skib, matrix... man kunne følge med. Mens man i 2eren blir smidt op på bjerge langt væk og flyver frem og tilbage mellem Matrix, hovercrafts, Zion og bla bla... det kan en simpel action film ikke holde til... det kan en normal film heller ikke altid holde til.

Tilgengæld er action'en god. Problemet er bare her at de vilde effekter ikke udøver nogen rolle i filmen. I den gamle Matrix havde kampene den effekt at man kunne se Neos udvikling i dem. Hvordan han tilpassede sig til opdagelsen af The Matrix. Her er de bare med for blær og er blevet puttet ind hvor de nu kan være. Dermed ikke sagt at de ikke er gode for det er de... superblærede men de mangler relevans på samme måde som i den første film.

Anyway jeg kunne blive ved.. den er skidt sat sammen, skuespillerne sucks og historie halter på krykker... det er noget værre filosofisk pjat de snakker om... gaaah
Hvad sker der?
KTCKTCSkrevet 21/05-03 11:27 
Nu har jeg ikke set filmen endnu, men skimmede alligevel dette emne for meninger uden spoilere. Da du havde delt det op i sektioner, var det ret nemt at finde uden at få for meget information, og jeg kan kun sige, at jeg havde frygtet dette.

To'eren vil få meget svært ved at leve op til etteren, da overraskelserne over det spændende univers er blevet lagt på bordet. Derfor må toeren være en noget anden film, der er tvunget til at fokusere på andre ting for at holde.
Jeg har tvunget mig selv til ikke at forvente noget af filmen, for så bliver jeg ikke skuffet, og det lader til at det var fornuftigt nok :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
la0sla0sSkrevet 21/05-03 11:36, rettet 21/05-03 11:38 
Meget fornuftigt. Jeg havde egentlig ikke glædet mig, men så fik jeg fat i de der billetter også steg forventningerne. Det føles lidt som om de har stået med etteren og tænkt "shit mand vi kan blive det næste star wars" også har de prøvet at putte mytologi og gøre det episk og stort... alt for stort faktisk... men som nogle nørder sagde ude på toilettet "der er vist noget med at der er en scene som har tager 2 år at render'"... og det er da flot hvis det passer, men man tænke rogså bagefter på hvilket spild det så var.

den er blevet storslået for det storslåedes skyld


DERFOR forstår jeg slet ikke den her (ikke for at lægge mig ud med Per..):

http://film.msn.dk/pgs/docs/reviewItem_dk.asp?icn=66119&pi=51514
Hvad sker der?
RitesRitesSkrevet 21/05-03 12:07 
Matrix Reloaded er en fed film.
Den kræver bare at man forstår den første, da Reloaded gør kaninhullet MEGET større.

Kender mange der kan lide og mange der ikke kan og er kommet til den konklusion, at mange ikke har forstået den.

Det eneste jeg syntes var ærgeligt var, at man så lidt for meget af den fest i Zion. Ellers var Zion godt lavet, fordi det ER ikke storslået. Det er en by dybt under jorden i en fremtid, som vi ikke aner hvordan kan have påvirket menneskene.
» a winner is you «
la0sla0sSkrevet 21/05-03 12:18 
"Jeg kender mange der godt kan lide den".. nå men så må jeg vel overgive mig :)


ærgeligt at jeg har travlt og skal afsted for ellers kunne vi godt diskutere.... men jeg vil bare sige at alt filosofien som køres op i Matrix ikke er særlig god.. fyldt med fejl... og det er den den bygger på... udover det er skuespillerpræstationerne meget dårlige og historien hænger ikke sammen.... man kan sagtens 'tumble' ned i kaninens hul samtidig med at det er godt lavet og at det hænger sammen....
og jeg synes Zion er dårligt lavet... ingen WOW effekt.. temaet er set før...

og tro mig jeg forstår skam den første...
Hvad sker der?
RitesRitesSkrevet 21/05-03 12:22 
Hvis du forstår den første, kan du kun være forbløffet over den.
Og så vil du samtidig finde Reloaded rigtig fed, bare på grund af den måde som historien bliver dybere på.

Jeg er glad for at Zion ikke havde en wow effekt.
Menneskene er i krig. Menneskene har ikke den store teknologi.

Tag til Irak, hvor du igen har mennesker i krig uden teknologi. Du vil måske få en wow effekt, men nok ikke lige den som du ledte efter?
» a winner is you «
HaugeHaugeSkrevet 21/05-03 18:28 
jeg er meget skuffet over at høre det som i siger om den..
jeg har også selv regnet med at jeg skal ind at se den..
jeg havde mest regnet med at se den fordi jeg syntes
The Matrix var den fedest film længe..

nu har jeg fået skruet forventningerne lidt ned efter at høre om hvor skuffende det var...
I am just killing for fun, not for money!
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/05-03 21:03, rettet 21/05-03 21:04 
Jeg var ikke så vild med etteren. Jeg synes det var meget form over indhold. Men jeg har den da på DVD og synes at action-sekvenserne er fede.

Jeg er et simpelt menneske, og læser ikke filosofi som Laos, så jeg kan kun sige: Matrix Reloaded sutter helt vildt! Det er nok den dårligste film-oplevelse jeg har haft længe. Historien er en forvrøvlet gang sludder, og så er den filosofiske del tung, akavet og alt for dominerende. Action-sekvenserne er pæne, men ikke overvældende. Der er på en gang for få af dem og dem der er, er for langtrukne (især bil-jagten) Jeg havde håbet på at historien denne gang ville så god, at jeg ville blive "omvendt". Men nu ved jeg ikke om jeg gider at se film nr. 3 :(
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/05-03 21:22 
Jeg kunne lidt etteren, MEGET!

Men nu har jeg det som King Chaos og la0s, Reloaded er en virkelig DÅRLIG film.. Så gider jeg ligesom ikke gentage alt det som la0s har skrevet i hans geniale indlæg!
Home is where the hardware is..
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 21/05-03 23:22 
Jeg er også dybt skuffet over filmen. Efter at have set den kl 12 i formiddag, i Imperial i KBH...!

Effekter = 10/10
Handling = 5/10
Slutning = 1/10

Så er det sagt...
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/05-03 23:31 
Start: 110% (man er helt oppe og køre og glæder sig vildt til og se hvad der sker!)

Effekter: 85% (den scene hvor Trinity hopper ud af vinduet med en agent efter sig, er så dårlig lavet, at man tror det er løgn!)

Handling: 25% (fordi det dog er en efterfølger til én af de fedeste film og fordi en af personerne hedder Link :)

Slutning: 5% (var det en slutning?)
Home is where the hardware is..
RitesRitesSkrevet 22/05-03 00:02 
Handling og slutning kan ikke bedømmes før Revolutions.
Tænk...

Og det er da ærgeligt, at I ikke kunne følge med og få det maksimale ud af filmen.
» a winner is you «
Per SPer SSkrevet 22/05-03 00:26 
Det er ærgeligt at der ikke er premiere på en ny film med Steven Segal i denne uge. Jeg tror at hans fans har været inde og se den forkerte film.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Star SoldierStar SoldierSkrevet 22/05-03 00:59 
Jeg har ikke selv set M:R, men det lyder ikke så godt med den slutning (er den virkelig SÅ slem?)....

Det ser ud til at M:R er rimelig overhyped (??) ~ reklamerne ser ellers gode ud og "alle" glæder sig, øv, er der kun Terminator 3 tilbage som man kan glæde sig til? (SFI).

Anyhuuu jeg har lige set en anden film som hedder Equilibrium, der er lidt Matrix ripoff over den, men jeg var alligevel fanget af den (har endda fået en bedre score end M:R), jeg er ikke film kritiker, så jeg skal ikke stå frem og blabre (så meget :)

Equilibrium er et svært navn
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Per SPer SSkrevet 22/05-03 01:40, rettet 22/05-03 01:42 
Reloaded og Revolutions blev filmet back-to-back og hænger handlingsmæssigt sammen. Reloaded ender med en cliffhanger der er langt mindre irriterende end bla. Back To The Future 2..

- og lægger op til at den bliver afsluttet i Revolution.

Hvorfor jeg sammenligner med BTTF, er fordi de benytter sig af samme opbygning som trilogi. En færdig afrundet original (som dog lagde mere op til en forsættelse end Matrix), og en 2. og 3. del der hang sammen. Også filmet back-to-back.

Men tilbage til fremtiden. Jeg står ved min karakter af Reloaded, som i procent har fået 85%. Det udløser 5 sommerfugle hos MSN. Hvilket bestemt er rimeligt.

Star Soldier: Den slutning er slet ikke noget problem, det som jeg har kritiseret i min anmeldelse er væsentligt mere relevant. Du ved jo godt hvem der har ret alligevel. ;o)

Husk lige at kigge forbi for at låne My School Mate, The Barbarian (HK Teen, action, komedie) på DVD.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/05-03 06:21 
Per S >
Det er ærgeligt at der ikke er premiere på en ny film med Steven Segal i denne uge. Jeg tror at hans fans har været inde og se den forkerte film.

Jeg er glad for at du hermed sætter niveauet for den fortsatte debat.
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 22/05-03 09:47 
jeg "faldt" over en som har skrevet sin mening om matrix 2 ( hvad han tror det hele er) og jeg syntes virkeligt det er godt tænkt!
han skriver:

Guys, I was just thinking abuot some of the imagery in Reloaded and I have a question.

Has the thought occured that this might be the exact opposite of what we thought? That Neo may be the AntiChrist. Think about the scene in Zion. The depiction of the party looked more like that you would see in a "hell" than in a "heaven". And it's near the core of the earth where 'hell' is thought to be. On top of that, Maybe the agents are supposed to be christians. They are represented as well dressed clean cut people and They are based in a world where they are limited by rules which mean they cannot be truly free. Since they are living in a world of machines in which they are machines they are operating under rules that they apply to themselves. This is in a way similiar to organized religion. They can never be free like a person that has embraced sin can be.. because they choose not to be. They live under rules set upon them by themselves. This would explain the "god" figure in the architect. Further more if you look in to some of the names in Reloaded. The Merovingians (The French dude) are the guardians of the Holy Grail and related on a genetic level to Mary Magdalene. (the mother of god) Then you have the twins dressed all in white who have supernatural powers.. You could make the argument for Angels sent to assist the Merovingian. Also, look at Neo's clothes... always black. Dark mysterious. Compared the Architect who was dressed all in white... and KNOWS ALL.. (Hence the God reference) He can see everything with his monitors. Also, think about the deceit and the innerfighting with in the inhabitants of the city of Zion. Versus the resolve of the inhabitants of the Matrix. Also, think of the Architect as a benevolent creator versus a controlling one. (which you could make a argument for the "god" of christianity either way) He tried to create a perfect world for the inhabitants of the matrix ( the garden of eden) which humans rejected (the first sin) and he allows NEo to choose his path. (as god does several times in the bible).

Anyways.. I am just thinking outloud... I don't think this is the case... but maybe just maybe....................
these go to eleven....
Per SPer SSkrevet 22/05-03 09:47, rettet 22/05-03 09:48 
Er jeg den eneste der ikke må kommentere med passende ironi, bare fordi jeres begrundelser på kritik, er lidt for lamme og alt for hårde?

- for en gangs skyld er de fleste anmeldere enige om at en kommerciel sci-fi actionfilm er fed, og så kan jeg ikke komme med et modspil til jeres - alt for hårde kritik - uden at få på hatten for det. Hvor lamt er det!

Når de fleste har været inde og se den i weekenden, er jeg sikker på at de vil være mere enige med mig, end med dig/jer, der har været nogle af de første til at se den.

Det er jo så trendy at rakke ned på noget som de fleste ikke har set endnu.

Med hensyn til filosofien i The Matrix. Der er faktisk skrevet en udmærket bog om emnet. Den blev omtalt i Berlingeren igår. Den er trods alt skrevet af filosoffer, ikke af filosofi - studerende. De er i det mindste i stand til at få deres meninger ned på tryk. Læs hellere den, hvis der er nogen der vil lufte deres tanker om filosofien i The Matrix.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 22/05-03 10:34 
filmen har nogle gode ting, men der er sku også nogle dårlige( meget dårlig) som fx efter Morpheus har holdt sin tale nede i Zion, hvor han siger (kort) at nu vil vi blive angribet, og det vil koste menneske liv, hvad gør folkene så??? de begynder med at danser ,til en gang Safri Duo! det virker lidt lamt, også alt det kærligheds pjat det bliver lidt for meget( filmen skulle heddet da neo møde Trinity isteden:-) ) og der til sidst med den kulge, det var måske lidt for meget-hollywood!, men eller syntes jeg også der virkelig er nogle fede ting, og rigtig gode ide med i, som fx det med der er andre programer,som er lavet til andre formål, og ikke for at glemme de rigtig fede EFX.
filmen har virkelig nogle gode ting, men også meget dårligt, men jeg er spændt på at se hvordan det hele ender..
these go to eleven....
Per SPer SSkrevet 22/05-03 10:44, rettet 22/05-03 10:44 
Så mangler vi bare at få din endelige konklusion.

Med de begrundelser lyder det mere som en 50/50 holdning, end en klar udmeling på om du kan lide filmen eller ej.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RitesRitesSkrevet 22/05-03 11:00 
Per S >
Er jeg den eneste der ikke må kommentere med passende ironi, bare fordi jeres begrundelser på kritik, er lidt for lamme og alt for hårde?

Jo du må ;)

Og er overbevist om, at dem som er så meget imod Matrix Reloaded bare har misforstået konceptet så det batter.
Uden interesse for historie og baggrundsplot, kan actionhungrene slå-på-alt-der-går-og-slå-igen-når-det-ligger-ned fans ikke blive tilfredsstillet af en dybere historie.
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 22/05-03 11:07, rettet 22/05-03 11:09 
Du helt væk la0s, filmen var mega fed, dit problem er at du ikke har ladet filmen være sig selv og bare nyde den. Det er meningen at man skal nyde en film når man går i biograffen og ikke at over-analysere og negativt kritisere hver scene.
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 22/05-03 11:52, rettet 22/05-03 11:59 
jeg ved ikke helt hvad jeg syntes om filmen, lige nu er den nok 50/50, jeg kan godt lide at tænke lidt over filmen, inden jeg brokker/roser for meget og det er jo kun en "halv" film så det er svært at sige før jeg har set "HELE" filmen, for det kan jo være der kommer nogle god grunde til de ting som jeg ikke kunne lide ved 2, i 3.
men jeg kan ikke lade være med at være lidt skuffet, for 1 var mega fed

ps en film som matrix SKAL MAN analysere for at få den støre mening og forstå filmen, da den "lege" med div religioner, og filosofier
these go to eleven....
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/05-03 12:04 
Per S >
Er jeg den eneste der ikke må kommentere med passende ironi, bare fordi jeres begrundelser på kritik, er lidt for lamme og alt for hårde?

- for en gangs skyld er de fleste anmeldere enige om at en kommerciel sci-fi actionfilm er fed, og så kan jeg ikke komme med et modspil til jeres - alt for hårde kritik - uden at få på hatten for det. Hvor lamt er det!

Det du siger er, at JER ANMELDERES mening er af højere betydning, end vores! De dødelige film-nydere!
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 12:07, rettet 22/05-03 12:08 
Nej, det er ikke det han siger.

Anmeldere har altid været hårde mod film som The Matrix, fordi de tit bare har været brag for bragets skyld. Det er den slags, som vi dødelige film nydere altid har gjort til "box-office hits".

Endelig kommer der noget, hvor de rent faktisk prøver at putte noget interessant bag det, de forsøger at blande action scenerne sammen med noget dybere.

Endelig er anmelderne nogenlunde enige om, at filmen så er rigtigt god denne gang, men så kommer I, eller vi, de dødelige film nydere, og begynder at kalde den for det værste lort i denne tråd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 22/05-03 12:51, rettet 22/05-03 13:57 
Wow wow wow... der er da GODT nok blevet kogt en masse ting op. Jeg påpegede bare at jeg læste filosofi så jeg kunne underbygge at jeg vidste noget om det de snakker om i filmen. Det var på ingen måde for at stille mig og over andre eller noget i den retning. Men jeg er da ked af hvis ordet filosofi har anstødende effekt på visse mennesker og anmeldere.

Og umiddelbart må jeg da sige at jeg har lagt mig ud med Per selvom det ikke var planen.

Og kære Per det er godt at du kan skære alle anmeldelserne over en kam... du er dygtig også til at gå efter manden istedet for bolden... men jeg kan da så sige at rigtige filmanmeldere og ikke sådan nogle webgutter absolut ikke kun har været rare ved filmen... i politiken i går stod der løst citeret "filmen tramper lommefilosofisk rundt i banale tanker om mennesket overfor maskinen".
Selvfølgelig kan du sætte filosoffer til at lave en god bog ud fra emnet... der er da en masse at skrive om, det er bare ikke specielt relevant det flimen tager op.

Jeg er ikke for hård ved filmen synes jeg, den lægger selv stort op og vil være en episk fortælling... som jeg synes ender i platheder og forplumret historiefremskridning.

En dårlig film er en dårlig film... og hvis den gør sig selv uforståelig (for det bliver noget pjat snak uden substans i), så skal man da ikke rose den for det.. fordi at man blot 'falder længere ned i kaninens hul'...

og iøvrigt Per... din anmeldelsesstart er frygtelig: "Hvis nogen skulle være i tvivl, så er The Matrix: Reloaded blandt årets mest hypede actionbrag. En ultracool Keanu Reeves med de helt rigtige solbriller kæmper sig igennem et vanvittigt cyberpunk-univers, sammen med en vinylklædt Carrie-Anne Moss på Ducati motorcykel. Spørgsmålet er ikke om filmen er god, men hvor god."

amn så har du da noget så flot sat dig ud for at finde ud af om filmen er god med sådan en indledning....

EDIT: Naiera: Jeg kalder ikke den film for det værste lort nogen sinde.. vi er skuffede mennesker der havde forventet en film på højde med den første. Det føler vi ikke vi har fået.

Per: Jeg går udfra btw. at du så lige præcis har læst omtalte bog fra berlingske (som du ikk husker titlen på) siden du kan bedømme at den skal være læst for at kunne sige noget om filosofien.... for bare at læse Descartes, Hobbes og Locke nytter intet i forhold til filmen vel?

EDIT2: FreddiE: jeg prøvede faktisk at lade mig glide med.. jeg var hele tændt på at blive forført... 100% og jeg måtte sgu sluge en kamel for at give op og være skuffet.. jeg ville sgu gerne at filmen var fed

EDIT3: fjernet dadle kommentaren om PerS
Hvad sker der?
CronossCronossSkrevet 22/05-03 13:10, rettet 22/05-03 13:14 
Jeg vil egentligt ikke sige andet end at jeg er 100% enig med laOs. Filmen er i den grad overhyped, og selvom det ikke nødvendigvis skaber en situation hvor man bliver skuffet, gør Matrix - Reloaded ikke meget for at redde sig.

Tumpede filosofiske temaer bliver fyret så usammenhængende og urelevant af, at man græmmer sig hver gang der ikke er action på skærmen. Og det er netop det som jeg mener er problemet med filmen: Det er fed action, men halvskidt historie i elendig opbygning.

Og til Pers sætning med Steven Segal, så kan jeg kun svare at Steven Segal så vidt jeg ved laver actionfilm uden indhold. Er man virkeligt så glad for Matrix - Reloaded må det da være pga. actionen (Der ER fed), og så må Steven da lige være sagen.
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 13:23 
la0s >
Men jeg er da ked af hvis ordet filosofi har anstødende effekt på visse mennesker og anmeldere.

Det var da noget underligt noget at sige. Selv har jeg lige afleveret sidste rapport i Filosofi C, og det har da også været et af mine absolut favorit fag her på andet år.

Men du har jo absolut ingen ide om filosofi, så det kan jeg ikke forklare dig..

Og det ved du, hvordan?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 22/05-03 13:26 
det der med ingen ide om filosofi var ikke til dig men til Per.. bare for at sætte fut i ham...
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 13:28 
Æhh, det ved jeg godt, men at fyre noget som det af, som du overhovedet ikke kan vide, bare for at sætte fut i ham, er nok noget af det mest latterlige man kan gøre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 22/05-03 13:30, rettet 22/05-03 13:30 
Berlingske: 4/6 stjerner
"Effekterne er forrygende og underholdningen i top i »Matrix Reloaded«, men der er ikke noget indholdsmæssigt nyt under jordskorpen. Det må vi vente til den tredie film i »Matrix«-trilogien for at få."

EB: 3/6
" Anden del af Matrix-sagaen byder på bulder, brag og letkøbt lommefilosofi"

Politiken: 3/6
kunne ikke finde en brødtekst ting at smide på her.

BT: 5/6
"Matrix Reloaded« er en stor og original science-fiction og action-film"

Filmland 5/6
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 22/05-03 13:31 
well naeira sjovt som du greb ind da jeg fik en over hatten for ikke at vide noget om filosofi af Per...
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 13:33 
Jeg greb ind da Søgaard komplet havde misforstået hvad Per sagde.

Med hensyn til anmeldelserne, så er 3/6 altså ikke et udtryk for, at de anmeldere er enige med dig, Cronoss osv. 3/6 er ikke nær så ringe som I får det til at lyde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 22/05-03 13:34 
jeg har intet skrevet om anmeldelserne bare videregivet facts...

men det er da godt du kan passe på Per ;)
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 13:37 
Sjovt som du kan dreje tingene rundt til at være noget de ikke er.

la0s>
i politiken i går stod der løst citeret "filmen tramper lommefilosofisk rundt i banale tanker om mennesket overfor maskinen".

Hvis ikke du postede dine anmeldelses-fakta som en forlængelse af det ovenstående, så forstår jeg ikke hvad de laver i denne tråd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 22/05-03 13:39, rettet 22/05-03 13:40 
Nej de var ikke i umiddelbar forlængelse.. jeg avr godt klar over du ville hive det citat frem.. men det er jo også bare en videregivelse af hvad der står i politiken...

øhm jeg smed bare anmeldelserne på for at vise hvad aviserne /medierne har skrevet om filmen... hvad du er irriteret over fatter jeg ikke

EDIT: er det iøvrigt ikke irrelevant? om det er i forlængelse?
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 13:41 
Jeg er ikke irriteret, det undrer mig bare at du hiver dem frem, da størstedelen af dem er uenige med dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 22/05-03 13:56, rettet 22/05-03 13:58 
ok lade mig lægge låg på.. for det her er jo ligegyldigt..

jeg vil medgive at kommentaren om at Per ikke fatter bjælde om filosofi måske ikke er god... jeg tænkte længe over om den skulle med.. men ville abre gerne sparke lidt til ham som han gjorde til mig, så jeg lod den blive... men det kan godt være at den var fejlplaceret, hvad ved jeg.

Angående anmeldelserne ville jeg selv have givet den 3½/6 eller 3/5... og før du pointerer noget om at jeg kritiserer for meget vil jeg bare lige tage til genmæle påforhånd og nævne at det er lidt mere interessant at snakke om problemer end at sidde og enes om den visuelle stil eller effekterne. Jeg hader ikke film. Og er meget enig more or less i berlingske.. som jeg opfatter som en halvnegativ anmeldelse. Men jeg smækker dem da alle op for at vise hvor nuanceret det hele er... jeg ville være den første til at være over dig, og du ville være den første over mig.. hvis en af os havde postet anmeldelser der kun tjente vores sag... det afspejler jo ikk virkeligheden... hvorfor du undrer dig over at jeg prøver at vise at anmeldere er delt forstår jeg ikke

EDIT: nu er den onde kommentar fjernet... i
Hvad sker der?
tue hazukitue hazukiSkrevet 22/05-03 14:01 
Husk nu...

Hver sin smag...
»You'll never walk alone«
la0sla0sSkrevet 22/05-03 14:02 
NEJ FY TUE!!!!! Blasfemi...
Hvad sker der?
CronossCronossSkrevet 22/05-03 14:11 
Hvis i rent faktisk !læste! anmeldelserne (Self. ikke til dig laOs), ville i se at 3/6 i alle de anmeldelser jeg har læst bliver forklaret med, at actionsekvenserne er fede, men at historien er noget lommefilosofisk bras.

Vi ER enige om at det er en flot og visuelt ganske imponerende film, men det eneste som der, så vidt jeg kan se, står i næste alle anmeldelser altså er at filmen historiemæssigt ikke lever op til forventningerne.

Jeg synes at det er en jævnt god film, men det er da klart at vi er skuffede når det nu er Matrix, og vi havde forventet ægte kvalitet...
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 14:18 
Beklager, men den kritik der kommer fra la0s, King Chaos osv., får det altså til at lyde som om I ville give filmen 1 eller 2 ud af 5 eller 6, og altså værre end de 3/6 anmeldelserne I mener, at I lægger jer op ad.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/05-03 14:23 
Men gjorde Matrix 1 da det?

Hmmmm..... Matrix var en af de fedeste film jeg har set, men Keanu Reeves kan IMO ikke spille bedre end en liter mælk..... Manden skal have ros for at kunne lære Kung Fu i over et år, 6 timer vær dag i Sidney, men filosofien var da heller ikke speciel super i 1eren..... Øhhhh.....

Vi har et orakel, vi har et sagn om en person der blev født inde i matrix der kunne ændre hvad han ville og vi havde oraklets udsagn om at Morp ville finde "The one" og at Trinity ville blive forskelset i "The one"..... For mig at se.... Gav Animatrix en realistisk forklaring på alting som jeg syntes gav mening, og ret realistisk på trods af at det var sci-fi! Alt dette skæbne crap ignorerede jeg mest i den første film og bare nød den super underholdning dette sleeper hit havde!

Kunne det tænkes at Reloaded skuffer så meget fordi nu var der forventninger til den?

Jeg har kun spillet Enter the matrix og via de cut scenes så kan jeg ikke særlig godt lide Niobi og Ghost krakterene!

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro..... Jeg ved bare at jeg elsker matrix for hvad den første film var for mig: Utrolige actionscener og en syg verden.....

Så hvis jeg siger skrot op med deres replikker og bare vil have underholdning, kan jeg så stadig blive positivt overrasket?
Well crucify the insincere tonight...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 22/05-03 14:24 
Måske er det bedre at maskinerne bare overtager det hele... ingen krig, ingen sygdom og ingen laaange reloaded indlæg ;)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
CronossCronossSkrevet 22/05-03 14:40 
Og det var lige præcis det som Politikken skrev: At man ønsker at maskinerne vinder, så Lawrence Fishbourne lukker r*ven :D
la0sla0sSkrevet 22/05-03 14:41 
haha hørt hørt Star Soldier...

Naiera: Hvis du gerne vil må du da gerne lave en tråd hvor vi kan være rørende enige om de fede ting i matrix... selvfølgelig bliver tingene blæst op når vi snakker om de negative her, så virker det jo uendeligt stort, men sådan er det..
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 15:00, rettet 22/05-03 15:05 
Hvem har sagt, at jeg har lyst til til at tage en diskussion hvor vi er enige? Jeg siger bare, at I blæser tingene op til noget de ikke er, på trods af at I egentlig er enige med Politikken som gav den 3/6...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 22/05-03 15:06 
Det er jo netop fordi at vi er enige med politikken at vi tager det op. Det er en ganske negativ anmeldelse, men ikke uden positive træk. Som jeg også mener at se i filmen.
RonaldoRonaldoSkrevet 22/05-03 16:10, rettet 22/05-03 16:19 
Cronoss >
Vi ER enige om at det er en flot og visuelt ganske imponerende film, men det eneste som der, så vidt jeg kan se, står i næste alle anmeldelser altså er at filmen historiemæssigt ikke lever op til forventningerne.

Historien vil logisk nok aldrig kunne levere på samme måde som 1'eren gjorde, på den måde Neo opdagede eller blev trukket ind i Matrix var originalt science fiction på højt plan. Neo i 2'eren fortsætter sin "quest" med at finde hans formål, men den finder ham og det var jo kun den halve del af det, 2'eren og 3'eren er én helhed.

Cronoss >
Jeg synes at det er en jævnt god film, men det er da klart at vi er skuffede når det nu er Matrix, og vi havde forventet ægte kvalitet...

Jeg tror ikke at du får mere kvalitet i en film, det svarer til en Ferrari inde for action film.
CronossCronossSkrevet 22/05-03 17:07, rettet 22/05-03 17:08 
For mig er Matrix - Reloaded tom action, hvor der ikke er det store formål med actionsekvenserne. Derfor mener jeg ikke at man kan tale om ægte kvalitet.
151 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig