X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye medlemmer på P:R


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 15:20 
Jeg synes godt nok efterhånden, det er sjældent, at man støder på nogle nye ansigter/avatars/meninger på P:R.
Det er for det meste den samme gruppe på ca. 30 medlemmer, der er at finde på onlinelisten. Javel, så er der en milliard gæster - men de kan jo ikke bidrage med noget.
Jeg savner lidt nogen nye meninger og tråde, så derfor vil jeg lige høre, om rekrutteringen af nye medlemmer ... Se hele indlægget
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 15:20 
Jeg synes godt nok efterhånden, det er sjældent, at man støder på nogle nye ansigter/avatars/meninger på P:R.
Det er for det meste den samme gruppe på ca. 30 medlemmer, der er at finde på onlinelisten. Javel, så er der en milliard gæster - men de kan jo ikke bidrage med noget.
Jeg savner lidt nogen nye meninger og tråde, så derfor vil jeg lige høre, om rekrutteringen af nye medlemmer er gået helt i stå? Hvor mange nye medlemmer får vi per måned, ca?

Vi kender jo efterhånden hinandens standpunkter ud og ind, og så godt som alle emner har været oppe at vende.
Jeg savner - og jeg er flov over at indrømme det - skøre tråde som f.eks. Okottas mærkelige udgydelser og spørgsmål fra hr. Jensen om, hvilket EA-bras, der vil være bedst for hans søn.
Med 360 launchen fik vi en god renæssance med mange tråde og indlæg, men nu er det igen ved at dø lidt ud - og det endda midt i spillernes 'højsæson'!
Ikke at der er noget galt med aktiviteten som sådan - der er bare for lidt nyt blod herinde. Måske skulle man starte en eller anden slags charmeoffensiv?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 05/01-06 15:28 
Der er 20-40 nye medlemmer om måneden. Det har holdt sig rimeligt stabilt i lang tid, så vidt jeg husker og kan se.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 05/01-06 15:32 
Måske burde man blande sig noget oftere, i de diskutioner der kører. Jeg tager tit mig selv i, kun at læse andre standpunkter, og ikke give udtryk for mine egne :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/01-06 15:33, rettet 05/01-06 15:36 
Lidt deja vu her også<.<
Sidste gang vi havde den her debat, blev konklusionen ikke at det skyldtes hårde regler. Jeg har nogen venner der blev for skræmte til at poste her, selvom de gør på de "lesser"(?) sites som GR, SZ, PCP, Jubii, Boomtown, XBL.dk osv.
Men så igen så er mange af de andre forums her i DK fyldt med folk der køre sådan her: "OMFG lol nub!!!!111".
Boomtowns kommentar box er et sted hvor man let kan blive sindssyg. GRs debat er også en god kandidat.
Men så igen igen - Hvis der ikke kommer frisk mælk så bliver den gamle sur, og koen ender med at begå selvmord pga. af depression.
Jeg kender ikke nogen forums hvor reglerne er så strenge her.

Btw, jeg kan ikke se hvad folk havde imod Okotta. Han var en flink gut(helt sikkert). Dog undre jeg mig lidt over om han har lavet secret ALTs. Always watching<.<
Men så måske igen har det noget at gøre med at det hele bare står stille ligenu. Det virker ikke som om(eller måske er det bare mig) at Xbox 360 har haft et positiv indtryk på de fleste her, og de fleste virker deprimeret over den lange ventetid på de andre til EU. Også er der alle dem der spiller World of Warcraft... uhh....^_^


EDIT: Lige en lille ekstra note til hankys bidrag.

Hanky>
Måske burde man blande sig noget oftere, i de diskutioner der kører. Jeg tager tit mig selv i, kun at læse andre standpunkter, og ikke give udtryk for mine egne :)

Hanky mate - Er det fordi du er bange:D? Er du bange for at blive flamet eller set ned på. Hvorfor vil du ikke give udtryk for dine egne. Er det ikke det MAN skal på et debatforum? Uanset hvilken syg mening man har?O_o
Well crucify the insincere tonight...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 15:36 
Jeg synes nu reglerne er fine, som de er. Som du selv pointerer, så må man for alt i verden undgå kegler, der skriver i all caps og kun lukker bæ ud.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 05/01-06 15:37 
Fakta :)

Nye registrerede brugere.

3/2003 225 - P:R launch
4/2003 50
5/2003 37
6/2003 30
7/2003 93 - P:R v2
8/2003 31
9/2003 31
10/2003 35
11/2003 47
12/2003 47
1/2004 46
2/2004 45
3/2004 52
4/2004 38
5/2004 58
6/2004 68
7/2004 55
8/2004 51
9/2004 39
10/2004 39
11/2004 7 - servercrash...
12/2004 8 - servercrash...
1/2005 63
2/2005 50
3/2005 41
4/2005 40
5/2005 44
6/2005 34
7/2005 25
8/2005 29
9/2005 28
10/2005 23
11/2005 24
12/2005 39
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 15:39 
Hvor gemmer de sig henne? Det er som sagt sjældent, jeg ser et ukendt navn på onlinelisten.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 05/01-06 15:45 
Valkyrie>

Hehe, bange er måske ikke lige ordet - og det er nu hverken fordi jeg mener, at jeg har syge meninger eller lignende.

Oftes bliver man bare helt opslugt i, at følge slagets gang, at man helt selv glemmer at medvirke som debattør - dårlig vane, dovenhed eller andet, skal jeg ikke kunne sige ;D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 05/01-06 15:46 
Dog undre jeg mig lidt over om han har lavet secret ALTs. Always watching<.<

Vi er efterhånden et par stykker herinde der er rimeligt sikre på at netop profilen "valkyrie" er en hemmelig Okotta alt. Alle tegn tyder på det! ;-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 15:49 
At være passiv behøver skam heller ikke være negativt. F.eks. holder jeg mig konsekvent uden for alle tråde, der berører JAP-ting, bootchips, RPG'ere og andet i den dur. Mest fordi jeg ikke fatter det.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 05/01-06 15:53 
DeluxScan>
Hvor gemmer de sig henne? Det er som sagt sjældent, jeg ser et ukendt navn på onlinelisten.

Der er da fx nogle "nye" fra 2005, som har gjort sig meget bemærket herinde. Men det kræver vel ret meget at blive en del af "slænget", og acceptere tonen og kravene herinde. Hvilket vel betyder at de mindre seriøse hurtigt falder fra. Det har vi ærligt talt heller aldrig forsøgt at gøre anderledes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 15:54 
Nej, og den indstilling er jeg enig i. Det må vel bare betyde, at der er mangel på seriøse folk i Danmark? ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 05/01-06 15:58 
Der er nok også en del, som ikke kan finde os. Og en del der er så seriøse, at de ikke gider deltage i meningsløs mudderkastning ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 05/01-06 17:00, rettet 05/01-06 17:01 
Det kommer jo an på hvad man ser P:R som. Sitet er jo langt mere end et forum. Som forum er stedet jo ret straight at bruge, men jeg kan godt forstå det svære ved at udnytte alle mulighederne, og at alle mulighederne kan virke overvældende for at folk bruger sitet optimalt, men det burde dog ikke problematisere brugen af forum'et.

Jeg ved ikke om det er programmeringsmæssigt muligt, man man kunne måske lave en feature der fjerner en del af ikonerne. Så at sige laver en easy version for alle nye, som så ved et flueben kan slå the fullblown experience til.

MEN man skal nok også huske på, og måske fra utallige dårlige oplevelser med generic help feature xxxxx der ikke hjælper, at folk ikke bruger FAQen nok. Man har nok en tendens til ikke at gide at kigge noget igennem. Det kan man så sige for og imod ved, primært bør tingene jo fungere uden at man skal ty til en faq, men så igen... gør de egentlig ikke det her? Hvis man vil mere udover at poste, så skal man så se i faq'en for at finde ud af hvad man gør.
Hvad sker der?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/01-06 17:04, rettet 05/01-06 17:05 
kobsie>
ærlig talt, så er P:R siden heller ikke ret brugervenlig

Jeg synes netop at P:R er overskuelig og let at navigere rundt på.
Home is where the hardware is..
PapandPapandSkrevet 05/01-06 17:04 
Det er en svær side for folk der ikke vil bruge tiden på at sætte sig ind i tingende. Der opfordres på forsiden til at læse FAQ'en, og hvis man brugte en håndfuld minutter der, ville siden også fremstå meget mere forstålig og brugervenlig.

Det er der bare mange som ikke gider. I mine øjne er de så selv ude om det, og hører i virkeligheden nok ikke til her.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 17:05 
En "P:R Light" som default vil jeg mene er en god ide. Jeg kan da selv huske, at jeg var temmelig forvirret, da P:R v. 2 gik i luften.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 17:07 
D.K>
Det er der bare mange som ikke gider. I mine øjne er de så selv ude om det, og hører i virkeligheden nok ikke til her.

Det er netop problemet: Folk der ikke gider sætte sig ind i sidens funktioner, vil nok heller ikke være en bonus for siden generelt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/01-06 17:09 
Generelt synes jeg at P:R er en fremragende side. Mit eneste foreslag til "forbedring" kunne være flere arrangementer, små som store. Noget jeg i fremtiden måske endda selv kunne finde på at afholde, dog uden at vide om det er "tilladt" at gøre det i P:R's respektive navn :)
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 05/01-06 17:13 
Jeg skal da gerne være den første til at indrømme at jeg har bookmarket "Aktive" forumindlæg, og at det næsten er udelukkende der jeg bevæger mig rundt. Jeg har slet ikke sat mig ind i resten af sitet overhovedet - jeg er her fordi her er en debat, som jeg har lyst til at deltage i.

Jeg synes også sitet er lidt rodet, men det er det evige dilemma omkring hvordan man får plads til al sit indhold, og stadig gør det brugervenligt.

Jeg kan godt savne nye ansigter (og et par gamle af og til), men jeg har det egentligt meget godt med at det er de samme to halo-fanboys, grisebetvingeren, den bitre arkade-mand, nintendo-kvinden og hvad jeg ellers har givet jer af kælenavne. Vi er jo en hel lille familie herinde! ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 17:29, rettet 05/01-06 17:31 
LOL :) Ja, jeg kan kun give dig ret i, at det da også er rart med kendte 'ansigter' - ikke mindst på Live.
Jeg hygger mig da også gevaldigt, når bede-x ligger på alle fire og tilbeder Halo, KTC fabler om Xbox-indmad, Naiera der bare brokker sig og alle de andre fede personligheder her er ;)
Det er da hyggeligt!

EDIT: Kan du overtales til at afsløre, hvem grisebetvingeren er? :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 05/01-06 17:30 
DeluxScan>
En "P:R Light" som default vil jeg mene er en god ide.

Nu har vi jo sådan set light-versioner af halvdelen af vores sektioner. Vi har ikke på Forum, af netop den grund, der nævnes her. Det er en slags automatisk moderering, der sorterer de "værste" brugere fra ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 17:32, rettet 05/01-06 17:34 
Jeg mener bare en 'super-Light'. Kun med f.eks. 3-4 knapper til forumaktive, profil, faq og evt. indstillinger.

EDIT: Og uden diverse undermenuer. Ligesom da du lavede den første udgave på KonsolForum.dk
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/01-06 17:33, rettet 05/01-06 17:35 
Personligt ser jeg lidt R:R på samme måde, som man kan betragte et alternativt OS i forhold til Windåse. I begyndelsen virker alting besværligt og uoverskueligt. Men når man først får sat sig godt ind i tingene, er der næsten igen grænser. Så det er vel et spørgsmål om stor brugervenlighed + få muligheder eller Stor frihed + mindre brugervenlighed...
(Meget sort/hvidt)

Det kræver en ekstra indsats for at "komme igang" på P:R, men så får man også noget godt ud af det i sidste ende... hvis man ellers kan holde alle de små særheder ud ;)
AV Intelligent Terminal
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 05/01-06 17:33 
Snyd jeg kan ikke tale med jer over Xbox 360´erens Xbox Live det virker jo ikke sammen med Xbox 1.

Heldige Kartofler. >_<
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/01-06 18:07 
DeluxScan>
Kan du overtales til at afsløre, hvem grisebetvingeren er? :)

Det vil jeg også gerne vide!
BlossomBlossomSkrevet 05/01-06 18:41 
Herold>
halo-fanboys, grisebetvingeren, den bitre arkade-mand, nintendo-kvinden og hvad jeg ellers har givet jer af kælenavne.

Nintendo-kvinden... hmmm.

Jeg ved der er et par andre tøser herinde, men jeg føler mig dog lidt ramt... ;-D

Synes generelt PR er et dejligt sted at være, men må dog indrømme at der er meget af sitet jeg ikke bruger..
Synes dog aligevel at noget af det personlige er gået af det.. Jeg er i hvertfald ikke så aktiv i forumet mere, som jeg har været..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/01-06 18:47 
dRxL>
Dog undre jeg mig lidt over om han har lavet secret ALTs. Always watching<.<

Vi er efterhånden et par stykker herinde der er rimeligt sikre på at netop profilen "valkyrie" er en hemmelig Okotta alt. Alle tegn tyder på det! ;-p

o_O Jeg tror at han vil blive meget sur på dig dRxL hvis han hørte at du sammenlignede mig med ham:D
Men seriøst folkens - Vi har jo snart været her længe. Jeg føler mig som en gammel kendis. Som en washed up Halo fan med down syndrom:'(
Før jeg kom til her site var jeg ikke normal. Men efter 3-4 år her er jeg blevet ultra nørd. Det her forum har introduceret mig til Anime, MMORPGs og jeg ved ikke hvad...
Men ved I hvad... Min pung hader jer for det. Den hader la0s og Sumez for deres posts om Wonderful Days og trailers:( Den hader dem der begyndte at tale planetside som startede hele mit MMO mantra. Uhhh...

Jeg synes det er sjovt at kigge igennem i mine topics og se hvordan det hele har ændret sig. Kan slet ikke huske at jeg hed "the hest", "toilettet" og "gedens farfar" i sin tid. Jeg må være senil:S
Det er sjovt at tænke tilbage på de skøre ting. Kan i huske Matt? Ham gutten der startede "danmarks største gaming site"?:D
Well crucify the insincere tonight...
Michael_Michael_Skrevet 05/01-06 19:09 
Blossom>
Synes dog aligevel at noget af det personlige er gået af det.. Jeg er i hvertfald ikke så aktiv i forumet mere, som jeg har været..

Ved du hvorfor? Noget konkret?
scavengerscavengerSkrevet 05/01-06 19:48 
Det er rigtigt at mange nye formentlig - ligesom jeg - ikke føler den store trang til at blande sig i debatten. Jeg har været medlem i snart to år nu, og har helt ærligt ikke følt mig særlig velkommen på P:R. Det virker som om man som ny bare skal holde sin kæft når de "voksne" snakker fordi man ved alligevel ikke noget om noget. F.eks. startede jeg min egen karriere på P:R med at modtage en henstilling fra Moderatorerne. Faktisk virker det som om man skal smide en hvis legemsdel på bordet, d.v.s. have en stor samling, for at ens mening tæller for noget. Det var egentlig ikke min mening at reklamere med min samling på P:R, men jeg kan da tydeligt se, at efter jeg har lagt størstedelen af mine platforme ind, er der pludselig folk der kontakter mig. Jeg mener, selvom man ikke har DK's største samling, kan man alligevel have en viden og mening, der kan være god for andre at lytte til.
Nemo me impune lacessit
RJKRJKSkrevet 05/01-06 20:03 
Der er absolut ingen der får færre eller flere henstillinger afhængig af deres samling. Det du fik henstilling for den gang, ville du også få henstilling for i dag.

At man optjener en slags respekt i og med at man beviser sig fortjent hertil, er der vel ikke noget mærkeligt i.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 05/01-06 20:12 
Jeg synes også PR er et rart forum (ja forum, bruger en gang i mellem handel når jeg husker det, men der er der ikke meget gas i efter skiftet), men brugervenligheden, forstået som på den måde at folk føler sig velkommen på, kan hurtigt skræmme folk som ikke er van til forums eller seriøsiteten der på. Kender et par stykker som muligvis stadig figurer herinde men bestemt ikke ønsker at udtrykke sig (som skrevet det kræver en del ;).

Jeg kan godt lide at der er nogle hårde regler, da det er en af tingene der adskilder PR fra mængden, der er plads til at udfolde sig.. med måde. (kunne dog godt tænke mig at MODsne var lige så gode til at holde hinanden i ørene som os andre hehe ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 05/01-06 20:26 
Ja jeg har vel været hooked siden den gang jeg spurgte til råds om hvor man kunne købe retrospil i Flensborg ca måske for 2 års tid siden. Det er efterhånden en vanesag, at jeg lige ser hvad der sker herinde og kommer med dumme spørgsmål om dit og datten. Men jeg er glad for playright, men en gang imellem er der ting jeg ikke forstår. Sådan er det vel bare! Endelig et sted hvor man kan dele sine interesser for computerspil og alt muligt andet. Der er altid god hjælp at hente hvis det er det man søger, og man kan helt sikkert altid få gang i en god debat lige fra hvad kunst er til om hvor dum man har været hvis man har købt et Denver TV i Føtex haha!

Men ja! Hvor er de nye medlemmer?
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/01-06 21:03, rettet 05/01-06 21:07 
Darken>
... men brugervenligheden, forstået som på den måde at folk føler sig velkommen på, kan hurtigt skræmme folk som ikke er van til forums eller seriøsiteten der på.

Tja, hvis man så mange steder (andre fora) kan slippe afsted med tomme newbees beskeder (som den Valkyrie gav som eksempel tidligere) for at blive anerkendt, synes jeg det er helt fint at der er et vist niveau for intelligens herinde.
Folk er her for at være seriøse, og det kan hurtigt ses når én eller anden stiller et halvt-dumt spørgsmål, som kunne besvares med søgefunktionen eller google. Ikke mange gider svare, indtil nogen forbarmer sig og hjælper :-)
Men effekten er så også at man undgår dem, som bare smider en tom besked og smutter igen. Det synes jeg er helt fint, ellers kunne man vel sidde og bladre side efter side igennem.

Men faktisk tror jeg ikke vi får de nye medlemmer til at skrive i denne tråd. Hvis man er ny, har man nok ikke lyst til at diskutere hvordan tingene fungerer eller skal fungere her. Tror nok man helst vil lære kotymen at kende først. Bare mit gæt :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/01-06 21:38, rettet 05/01-06 21:38 
Azalon>

Folk er her for at være seriøse, og det kan hurtigt ses når én eller anden stiller et halvt-dumt spørgsmål, som kunne besvares med søgefunktionen eller google. Ikke mange gider svare, indtil nogen forbarmer sig og hjælper :-)


Dumme spørgsmål eller ej, så er det her man kan få svar på næsten alt... Hvis man altså tør komme ud af skabet og overvinde frygten for verbale hug om googles anvendelighed... ;)

Ved ikke om jeg selv er en af de kendte ansigter herinde, selvom jeg dog har været med i et par år, forsøgt at sælge blindes jul og en gang imellem bræger min mening ud til offentlig anskuelse... men i og med at der er folk herinde med interesse i de yderste kroge af spilmiljøet, er det ikke altid man kan følge med i det hele :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
CronossCronossSkrevet 05/01-06 21:43 
Valkyrie>

Jeg synes det er sjovt at kigge igennem i mine topics og se hvordan det hele har ændret sig. Kan slet ikke huske at jeg hed "the hest", "toilettet" og "gedens farfar" i sin tid. Jeg må være senil:S

Jeg kan i alle tilfælde godt huske det. Måske fordi jeg hele tiden skulle give dig henstillinger fordi du opførte sig ufatteligt sindssygt, eller måske fordi Mads (Tidligere Barret) og jeg engang holdt dig vågen hele natten, på grund af din nu klassiske "Piktråd" kommentar i en Hitman-tråd :p
la0sla0sSkrevet 05/01-06 21:54 
Altså man kan også blive for forsigtig. Jeg kan ikke engang forstå at niveauet skulle være for højt. Altså selv Halo-folket kan da snakke om deres spil (hehe) og vi andre kan så snakke om fornuftigere ting. Nej spøg til side, der er da tråde for alle og enhver, og i forhold til andre boards er tonen da ikke specielt hård. Alt det med henstillinger fører jo også til noget positivt, at boardet ikke går bananas i bandeord og tilsvininger, hvilket da må være en glæde for nye brugere. Selvfølgelig er der nogen der til tider kan være hårde/abrasive overfor nye, men så kan man jo bare selv træde til, og være venlig overfor dem.

Men det jeg tror der skubber mange nybegynder væk, er at de bliver så chokerede over at niveauet ikke er det de er vant til: nemlig bandeord, taber-n00b-slang og smilies og generel flaming, og at sitet måske kan virke lidt svært at bruge.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 05/01-06 21:55 
Azalon>
Darken>
... men brugervenligheden, forstået som på den måde at folk føler sig velkommen på, kan hurtigt skræmme folk som ikke er van til forums eller seriøsiteten der på.

Tja, hvis man så mange steder (andre fora) kan slippe afsted med tomme newbees beskeder (som den Valkyrie gav som eksempel tidligere) for at blive anerkendt, synes jeg det er helt fint at der er et vist niveau for intelligens herinde.
Folk er her for at være seriøse, og det kan hurtigt ses når én eller anden stiller et halvt-dumt spørgsmål, som kunne besvares med søgefunktionen eller google. Ikke mange gider svare, indtil nogen forbarmer sig og hjælper :-)
Men effekten er så også at man undgår dem, som bare smider en tom besked og smutter igen. Det synes jeg er helt fint, ellers kunne man vel sidde og bladre side efter side igennem.

Men faktisk tror jeg ikke vi får de nye medlemmer til at skrive i denne tråd. Hvis man er ny, har man nok ikke lyst til at diskutere hvordan tingene fungerer eller skal fungere her. Tror nok man helst vil lære kotymen at kende først. Bare mit gæt :-)

Nu kan det nemt forstås som en snoppet mode at opfatte tingene på. "Den som ved mest ler bedst". Det er jo ikke altid man opfatter tingene ens, og jeg synes det er fint med seriøsitet, men der skal da også være plads til sjov og spas indimellem.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/01-06 22:13, rettet 05/01-06 22:14 
Jeg må nok også erkende at jeg har vidnet at nogle folk er givet op, fordi de ikke kunne finde ud af siden. Eller måske en mere konkret og fair iagttagelse: Internettet kører på hurtighed og multitasking, mange folk har ikke lige overskuddet til at sætte sig ind i sidens opbygning. Det betyder ikke nødvendigvis at personen er useriøs eller "under P:R's niveau" *host*.

Men jeg ved ikke hvad man skulle gøre for at ændre det. Som andre har givet udtryk for, er P:R's design virkelig effektivt og, for dem der forstår systemet, meget brugervenligt. Jeg har svært ved at se hvordan man skulle lave et alternativt design, der fungerer godt, og er også for glad for det vi har nu til at foreslå at det ændres. Jeg ved heller ikke hvad præcis der er så besværligt. Oprette en bruger kan man jo fra forsiden. Er det det med at komme fra forum-siden til oversigten? Eller at forstå meningen med "aktive"-siden? Eller i det hele taget at finde ud af at knappen med taleboblen tager en til forummet? Er der for meget grafik og for lidt tekst?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/01-06 22:27 
Jeg synes forsiden og i det hele taget hele designet af playright fungere helt fint kan ikke huske, at jeg har haft problemer med at finde rundt, men jeg skal da også indrømme at der sikkert er steder jeg ikke har været endnu, men det skyldes nok mest min egen interesse.
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/01-06 00:27, rettet 06/01-06 00:36 
neros>
Nu kan det nemt forstås som en snoppet mode at opfatte tingene på. "Den som ved mest ler bedst". Det er jo ikke altid man opfatter tingene ens, og jeg synes det er fint med seriøsitet, men der skal da også være plads til sjov og spas indimellem.

Selvfølgelig skal der det, det er vi bestemt ikke uenige om. :-)
Min point var egentlig bare, at jeg er glad for at slippe for "taber-n00b-slang" (som la0s kalder det ;] ), og indlæg der kun går ud på at svine hinanden til.
Folk bliver jo heller ikke direkte svinet til herinde for at stille "dumme" spørgsmål (som oplevet på andre fora), men der er jo også grader af hvad "dumme" spørgsmål er :-) ... Hvis folk forklarer at de prøver at forstå noget, arbejder med noget, eller lign., men har problemer, er man da uden at tøve villig til at hjælpe. Men når det skinner igennem at spørgeren intet har gjort for at undersøge selv inden der bliver spurgt, ja, så bliver jeg nok lidt snobbet, det indrømmer jeg.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Alf81Alf81Skrevet 06/01-06 00:35 
En af grundende til at jeg i sin tid begyndte herinde, var den åbenlyse seriøsitet. Generelt ved folk bare "ting" herinde. Og netop det, kan vel virke ligeså skræmmende, som det kan virke dragende. Det sker jo', at bøljerne går en anelse højt. Feks. En ikke så gammel tråd ang. Spil i KBH. Hvor der blev duelleret på yderst underholdende vis ^~^ Men dermed også sagt, at det måske kan være svært, som ny bruger, at tage sig mod til at hoppe ind i en sådan debat. Og det er vel det, der skiller fårene fra bukkene (hvilket jeg ser som positivt). Hvis man ikke er hardcore gamer, er man vel alligevel ikke interesseret i den slags "ligegyldigheder".

Synes P:R er et dejligt sted. Selvom der er visse funktioner jeg er uenig i, er det petitesser, i forhold til det store hele. Man kan vel altid finde fejl ved ting man dagligt benytter sig af.
Ting om dét og pis.
KillercowKillercowSkrevet 06/01-06 03:11, rettet 06/01-06 03:12 
Nu hvor det alligevel er oppe at vende, vil jeg lige smide mine 25 øre ind. P:R er ikke en side, som, jeg synes, er let at navigere rundt på. Den er til gengæld ret hurtig at navigere rundt på, når først man har brugt den i lang nok tid, fordi man efterhånden lærer udenad, hvor de forskellige funktioner ligger henne.

Nuvel, der er også megen funktionalitet presset ind (overalt), og det er nok utopi at forestille sig, at man kan lave en brugervenlig struktur til det hele, men jeg kan dog heller ikke forestille mig, at det ikke kan forbedres.

Nu sidder jeg lige og kigger op på ikonerne. Jeg kan faktisk godt huske hvad halvdelen af dem gør, men nu har jeg jo efterhånden også været her længe. Til gengæld kræver det ofte et par hug med musen, før jeg rammer det, jeg vil have, fordi jeg lige får dasket til et andet ikon med mouse-over...

På den positive side, må man da sige, at det er et meget kompakt menusystem, så man kan fokusere på det egentlige indhold. Hvis man kan finde det. :-)

Hvorfor fandt jeg så overhovedet herind? Efterhånden havde jeg fulgt nok links til diverse tråde og besluttede mig for, at samlerprofilen også var praktisk nok. Jeg må nok indrømme, at havde jeg kun været forbi siden uden at kende folk her i forvejen, ville jeg nok aldrig være blevet.

Om det så er hvad man ønsker, skal jeg ikke blande mig i ^_^

Men hey, når man først har fået en advarsel om at være off-topic i en off-topic tråd, så er man jo nødt til at komme tilbage >:)
JAAJAASkrevet 06/01-06 07:31, rettet 06/01-06 07:31 
Jeg synes, at P:R er et teknisk meget imponerende website, der desværre er befolket af Halo-spillende landsbytosser ... og børn.

Mere alvorligt, så skal man nok være lidt tykhudet for at kunne færdes herinde, men det gælder jo mange fora på nettet. Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan det skulle kunne ændres uden at kvaliteten også sænkes.

Interfacet mener jeg faktisk er imponerende. Ikke at jeg altid finder det logisk, men lægger man lidt energi i det, finder man jo også ud af det, og der er simpelthen ikke noget lignende andre steder. 1up har noget, der af og til kan minde om det, men der er stadig ikke nær det samme antal funktioner. Det kan P:R da være stolte af.
la0sla0sSkrevet 06/01-06 09:45 
Efter at have læst om tråden Spil i KBH, gik jeg ind og læste den, og noget slog mig efter at have læst den. Før jeg kommer til det, vil jeg indrømme, at jeg nok også har en tendens, til at gøre det, men det kan være ligemeget.

Anyway jeg synes faktisk at tråden var interessant, og vedkommende, jeg interesserere mig selvfølgelig også for det arkademæssige, men det der slog mig var, at diskussionen var spændende også selvom der blev talt forbi hinanden, men PROBLEMET var så alle de folk havde en lyst til at afbryde det. Jeg kan godt forstå trangen, men her var der dog tale om en diskussion der var ret saglig og uden deciderede ubehageligheder i. Det er ofte en tråds skæbne at glide over i noget andet, og her blev det til en af de diskussioner jeg synes der er interessant at følge, og som jeg ville ønske flere af. Ja jeg glider selv lidt offtopic, men men det er hvad det er, og det er i hvert fald også et bevis på, at folk selv modererer og ikke kun moderatorerne der gør.
Hvad sker der?
TLTLSkrevet 06/01-06 10:06 
Her kommer så min mening... Igeen :-p

Jeg bruger P:R som var det KonsolForum... Som et forum. Jeg er egentlig ret ligeglad med resten. Det eneste andet jeg holder øje med, er om der er arangementer. Jeg vil også sige at selv med de enkelte ting, kan jeg komme i tvivl om hvor jeg skal hen. Hvis jeg skal finde et gammelt indlæg jeg selv har skrevet f.eks, kræver det flere klik end på det gamle forum. Jeg var vild med KF's funktionalitet og den måde det var bygget op på og er lidt træt af det nye og komplekse P:R.

Det er som om man ikke får lov til at vælge, det hele er der bare.

Men de funktioner man bruger bliver til vane og derfor nemme at bruge, sådan er det med alting jo. Der er en indlærings-kurve og så kan man det og så fungerer det også. Der er ikke fejl i P:R Indlærings kurven er måske bare lidt for stejl for de fleste.

Og ja, der er gået noget af det siden KF. Vi har jo også mistet nogle personer derfra, som gik med på den anden side... Den vi ikke taler om ;-)

Og jeg er også enig i at vi ikke ser ret mange indlæg fra nye nørder som måske også har noget at sige og nogle gode meninger at komme ud med.

Jeg har en dårlig vane med at læse et emne helt igennem inden jeg svarer på et indlæg inde midt i det hele. For jeg vil se om nogle evt. har skrevet det samme som jeg vil. Men det ender med at jeg glemmer det jeg ville skrive uden at få svaret læser jeg færdig og hopper videre, det gjorde jeg ikke på KF... Måske er det bare mig der ikke holder nok øje med div. emners udvikling, men det var jeg i stand til på KF...

Ellers fungere det da meget godt. :-p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
nerosnerosSkrevet 06/01-06 10:11 
Azalon>
neros>
Nu kan det nemt forstås som en snoppet mode at opfatte tingene på. "Den som ved mest ler bedst". Det er jo ikke altid man opfatter tingene ens, og jeg synes det er fint med seriøsitet, men der skal da også være plads til sjov og spas indimellem.

Selvfølgelig skal der det, det er vi bestemt ikke uenige om. :-)
Min point var egentlig bare, at jeg er glad for at slippe for "taber-n00b-slang" (som la0s kalder det ;] ), og indlæg der kun går ud på at svine hinanden til.
Folk bliver jo heller ikke direkte svinet til herinde for at stille "dumme" spørgsmål (som oplevet på andre fora), men der er jo også grader af hvad "dumme" spørgsmål er :-) ... Hvis folk forklarer at de prøver at forstå noget, arbejder med noget, eller lign., men har problemer, er man da uden at tøve villig til at hjælpe. Men når det skinner igennem at spørgeren intet har gjort for at undersøge selv inden der bliver spurgt, ja, så bliver jeg nok lidt snobbet, det indrømmer jeg.


Okay jeg kan se vi er helt enige om tingene.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 06/01-06 11:21 
JAA>
Jeg synes, at P:R er et teknisk meget imponerende website, der desværre er befolket af Halo-spillende landsbytosser ... og børn.

Perfekt! Ved din videreudvikling af citatet fornærmer det nu også den Ålborgensiske selvfølelse, da de jo så gerne ville være en rigtig by :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 06/01-06 15:54 
la0s>Efter at have læst om tråden Spil i KBH

Kom det i avisen?
DarkenDarkenSkrevet 06/01-06 17:37 
Azalon>
Tja, hvis man så mange steder (andre fora) kan slippe afsted med tomme newbees beskeder (som den Valkyrie gav som eksempel tidligere) for at blive anerkendt, synes jeg det er helt fint at der er et vist niveau for intelligens herinde.

Intelligens er ikke det samme som viden =P
Har det med at tager mig selv i at droppe halvvejs igennem et indlæg, fordi jeg har det med ikke at gide at skulle forsvare det ene og det andet(feks om et emne jeg måske ikke går særligt op i), eller fordi jeg ikke gider vende og dreje det på alle leder og kanter til det lyder helt rigtigt.

Azalon>
Folk er her for at være seriøse, og det kan hurtigt ses når én eller anden stiller et halvt-dumt spørgsmål, som kunne besvares med søgefunktionen eller google. Ikke mange gider svare, indtil nogen forbarmer sig og hjælper :-)

*HOST* Herold *HOST* (hehe nu du er så meget efter Ye Ol' Shopkeeper såååå ;)


Min post var ikke andet end en observation.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig