X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 HD-DVD drev annonceret


Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/01-06 08:55 
Ja, så har MS bukket under for presset og annonceret et ekstern HD-DVD drev. Lyder bestemt ikke som noget god ide IMO, men nu får forbrugerne ihvertfald muligheden i løbet af 2006 :)

GameSpot artikel
81 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/01-06 08:55 
Ja, så har MS bukket under for presset og annonceret et ekstern HD-DVD drev. Lyder bestemt ikke som noget god ide IMO, men nu får forbrugerne ihvertfald muligheden i løbet af 2006 :)

GameSpot artikel
enfenenfenSkrevet 05/01-06 09:09, rettet 05/01-06 09:09 
Er det ikke kun beregnet til HD film?

Microsoft har fra start sagt, at et eventuelt HD-drev ikke vil blive benyttet til spil men kun til film. Hvis drevet kun skal benyttes til film, så vil jeg hellere investere i en 'normal' HD/Bluray-dvd afspiller.

Jeg håber ikke, at Microsft har i sinde at ændre på strategien, for jeg er egentligt ikke interesseret i at have et eksternt drev ved siden af min X360. Det vil efter min mening ødelægge designet.
What is the Matrix?
3of193of19Skrevet 05/01-06 09:10, rettet 05/01-06 09:11 
Hmm, HD-DVD drev er ikke dårligt, jeg håber bare det ikke bliver for dyrt. Det bliver nok ret interessant at have, bare for at få en digital video out fra 360'eren (720p+ video må ikke udgives analogt).
Hvad der kommer til at irritere mig mest, og er grunden til at jeg alligevel hopper over er at jeg absolut ikke gider at have en region 2 HD-DVD afspiller. Der bliver sikkert nye tiltag at begrænse afspilning af fremmede regioner med de nye formater og det gider jeg ikke risikere. Så importerer jeg hellere en afspiller fra USA.
BeanoBeanoSkrevet 05/01-06 10:49, rettet 05/01-06 10:50 
Enfen>
Er det ikke kun beregnet til HD film?

Ja, det er "kun" til HD-DVD film.


3of19>
Det bliver nok ret interessant at have, bare for at få en digital video out fra 360'eren (720p+ video må ikke udgives analogt).

Undrer mig også - jeg antager at der enten må være en HDMI udgang på selve afspilleren ellers outputtes det analogt via component+VGA som normalt.

Lidt anden ting: de annoncerede også Street Fighter II og Texas Hold 'Em på Xbox Arcade til marts :)
KilroyKilroySkrevet 05/01-06 11:26 
Jeg er lidt spændt på prisen på SFII... Jeg har godt nok den opsamling der blev lavet til PS2, men alligevel:)
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 05/01-06 11:31 
Mit gæt er 800-1600 points.

Håber da at den kommer til at understøtte online gameplay :)
3of193of19Skrevet 05/01-06 14:24 
Beano>
Undrer mig også - jeg antager at der enten må være en HDMI udgang på selve afspilleren ellers outputtes det analogt via component+VGA som normalt.

Der vil være en HDMI eller DVI-d udgang på drevet. Som sagt MÅ HD-DVD og Blu-ray afspillere IKKE udgive HD opløsninger i analogt signal, da det er for nemt at kopiere.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 15:53, rettet 05/01-06 15:53 
Enfen>
Jeg håber ikke, at Microsft har i sinde at ændre på strategien, for jeg er egentligt ikke interesseret i at have et eksternt drev ved siden af min X360. Det vil efter min mening ødelægge designet.

Hvis det nu kunne 'hænges' på konsollen, eller var formet som en lille 360'er ved siden af, så ville jeg da ikke løbe skrigende væk... Tror MS har haft det i bagtankerne hele tiden, så mon ikke de har tænkt på at integrere det i designet?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 05/01-06 15:54 
3of19>
Der vil være en HDMI eller DVI-d udgang på drevet.

Noget der er annonceret eller er det spekulationer?
HankyHankySkrevet 05/01-06 16:00 
Eksternt drev er ærlig talt, ikke noget der vil interessere mig. Så hellere skifte min Std.DVD-afspiller ud, med en HD-DVD. Man kan håbe, at de finder på en smart løsning, med noget attachment.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 05/01-06 16:02, rettet 05/01-06 16:04 
Beano>
Noget der er annonceret eller er det spekulationer?

HD-DVD og Blu-Ray bruger begge HDCP som KUN findes i HDMI og kompatible DVI indgange.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 05/01-06 16:03 
Det besvarede ikke mit spørgsmål.
NaieraNaieraSkrevet 05/01-06 16:04 
Jo, det gør det jo. Hvis et HD-DVD drev skal kunne bruges til noget vil der nødvendigvis være en HDMI eller DVI udgang. Og er der jo vist nok ikke på Xbox 360'eren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 05/01-06 16:06, rettet 05/01-06 16:07 
Dvs. det er spekulativt.

Edit: Spørgsmålet gik på om det var en antagelse eller om det var blevet nævnt direkte :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-06 16:08 
Hanky>
Eksternt drev er ærlig talt, ikke noget der vil interessere mig. Så hellere skifte min Std.DVD-afspiller ud, med en HD-DVD.

Jaeh, bliver nok også mit valg - hvis drevet vel at mærke kun understøtter film.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 05/01-06 16:13, rettet 05/01-06 16:14 
Denne HD-DVD annoncering er ihvertfald endnu et punkt til listen over Dreamcast-Xbox 360 paralleller :)
NaieraNaieraSkrevet 05/01-06 16:40, rettet 05/01-06 16:43 
Beano>
Dvs. det er spekulativt.

Edit: Spørgsmålet gik på om det var en antagelse eller om det var blevet nævnt direkte :)

Det er jo ikke spekulativt når HD-DVD drevet ikke kan bruges til en pind, med mindre der kommer en HDMI eller DVI udgang med i købet, på en eller anden måde. Om det så er blevet nævnt er irrelevant.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 05/01-06 20:02 
Idéen er ikke direkte dum, da det (sandsynligvis) vil være en billig måde for Xbox 360-ejere at hoppe med på HD-DVD formatet. For seriøse filmsamlere er der dog ingen vej udenom en regionsfri afspiller. Eller bare en R1-afspiller. Vi ved jo at R1-udvalget og priserne vil være bedst fra starten->al evighed.
BeanoBeanoSkrevet 06/01-06 12:05 
Naiera>
Det er jo ikke spekulativt når HD-DVD drevet ikke kan bruges til en pind, med mindre der kommer en HDMI eller DVI udgang med i købet, på en eller anden måde. Om det så er blevet nævnt er irrelevant.

Flot!
BeanoBeanoSkrevet 06/01-06 12:07 
Lige en hurtig opdatering til SFII nyheden... der kommer online game modes :)

GamingAge artikel
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/09-06 08:30 
Kommende X360'ere kan måske vælges incl. HD-DVD drev:

Linky, linky
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 19/09-06 08:59 
Har MS allerede afvist... men det skal de selvfølgeligt også ;)
WehnerWehnerSkrevet 19/09-06 09:07 
Link?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 19/09-06 11:34, rettet 19/09-06 11:38 
Så det her... hvor meget man så kan regne med det, er svært at sige :)

EG nyhed
KamekKamekSkrevet 14/11-06 23:17 
Nogen der ved hvornår drevet udkommer i Europa? Har ikke rigtig kunnet finde noget om det.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
3of193of19Skrevet 14/11-06 23:49 
24.11. skulle det vist komme, men det ser ud til at efterspørgslen er større end ventet. Fik lige en mail idag fra Amazon.de at de var nødt til at stryge min ordre (bestilt for 2-3 uger siden).
KalicolaKalicolaSkrevet 14/11-06 23:49 
Er den regions fri?
For The Love Of The Game
3of193of19Skrevet 14/11-06 23:55, rettet 14/11-06 23:57 
Ja, der er den.
Skulle være blevet sendt fra VGPlus idag men der manglede 200kr på min Dankort konto eller noget i den stil. Grrrr. Har smidt penge på kontoen og håber at det bliver ordnet og sendt idag, har lyst til King Kong på fredag :)

Link...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/11-06 17:56 
VGplus = www.videogamesplus.ca

??
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 15/11-06 19:12 
Ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/11-06 09:04 
Kan nogen forklare, hvorfor det lige pludselig er blevet X360=HD-DVD og PS3=BD? Jeg mener, i forhold til at PS3 har integreret BD, kunne X360 vel svare igen med at tilbyde BÅDE HD-DVD og BD... eller hvad er de vægtigste grunde til at dette ikke er tilfældet?
WehnerWehnerSkrevet 16/11-06 09:34 
BD er Sony-koncernens store satsning, så det forklarer i hvert fald en del. At prisen på BD-komponenter stadig er så høj - og at det åbenbart er svært overhovedet at skaffe dem, selv hvis man lægger kassen - jævnfør PS3's "launch" - forklarer endnu mere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 16/11-06 10:15 
BD er ikke blot Sonys store satsning. F.eks. har Pioneer også mange penge bundet op i projektet, hvilket er med til at give dem et lettere løjerligt underskud i år. Det er altså meget vigtigt at forstå, at BD IKKE kun er lig med Sony.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/11-06 11:20, rettet 16/11-06 11:22 
Men Microsoft ville da kunne give et stort "F U" til Sony ved at udgive en BD-addon (om det så først bliver om ½-1 år). Det ville være yderligere én grund til ikke at vælge PS3, og samtidig sætte sig på begge HD-markeder (og give forbrugerne valget i stedet for at tvinge).

(Jeg prøver ikke at gøre dette til endnu en MS><Sony-tråd, selvom spørgsmålet desværre bærer derhenad - vi har vist nok af de tråde for tiden:-) )
WehnerWehnerSkrevet 16/11-06 11:23 
Men det ville også være at støtte det format, som konkurrenten har sat en formue i...sådan er der så meget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 16/11-06 12:20 
Naiera>
BD er ikke blot Sonys store satsning. F.eks. har Pioneer også mange penge bundet op i projektet, hvilket er med til at give dem et lettere løjerligt underskud i år. Det er altså meget vigtigt at forstå, at BD IKKE kun er lig med Sony.

Er der nogen figurer for hvor mange, og hvor stor en andel? Jeg har kunne forstå på nogle indlæg rundt omkring, at Sony sidder med en ganske anseelig mængde af licensrettighederne, men jeg vil hellere have noget på papir :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 16/11-06 13:40 
Hyakotake>
Men Microsoft ville da kunne give et stort "F U" til Sony ved at udgive en BD-addon (om det så først bliver om ½-1 år).

Nu kan MS næppe tilbyde et BD drev til Xbox 360 billigere end Sony kan.
Tror også hellere MS vil forsøge at "FU"e Sony med HD-DVD først :)
JmogJmogSkrevet 16/11-06 13:55 
Beano>
Nu kan MS næppe tilbyde et BD drev til Xbox 360 billigere end Sony kan.

Og hver eneste X360 BD-drev ville være penge i lommen på Sony og resten af BD-konsortiet. Nok ikke lige den bedste taktik ;-)
BeanoBeanoSkrevet 16/11-06 14:35 
God pointe ;)
NaieraNaieraSkrevet 16/11-06 16:45 
Herold>
Jeg har kunne forstå på nogle indlæg rundt omkring, at Sony sidder med en ganske anseelig mængde af licensrettighederne, men jeg vil hellere have noget på papir :)

Årsagen til at det er det indtryk du får, er nok at mange, fejlagtigt, tror at Sony alene står bag Blu-Ray.

Wikipedias BR side kan evt. give et indtryk af at Sony, i det mindste, ikke er det eneste firma bag formatet.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/11-06 19:30 
Hyakotake>
Kan nogen forklare, hvorfor det lige pludselig er blevet X360=HD-DVD og PS3=BD?

Fra wiki (netop den side Naiera linker til):
"The primary rival to Blu-ray Disc is HD DVD, championed by Toshiba, NEC Corporation, Microsoft, and Intel."
- Og dét er grunden til at Microsoft aldrig laver et BD addon. De fleste producenter har valgt én side, kun et par stykker der dækker begge.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/11-06 19:46 
ang. VGplus ...
Naiera>
Ja.

Hmmm, underligt at jeg ik kan finde HD DVD drevet når nu 3of19 har bestilt derfra :-s
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 16/11-06 20:05 


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/11-06 21:21 
"Product not found!" :-s
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 16/11-06 21:24 
Så har de vel fjernet den igen. Den var der hélt sikkert da jeg smed linket op.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 16/11-06 21:29 
Jep, pga den høje efterspørgsel er de for tiden udsolgt og har taget det fra siden.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/11-06 21:32 
Træls :-(
men tak for hjælpen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 16/11-06 21:52 
Jeg har bestilt mit fra Sendit.com (en engelsk side( Bonus info.. så er det uden Told)) og der koster den 129Pund.
og det er bundlen med King Kong.

Jeg fik en mail fra dem at de sendte Apollo 13 i HD DVD den 13/11 og jeg modtog den i dag.. så det går pænt stærkt når de sender det.
bedre end play.com hvor de først skal sende det fra jersy til England og vidre til danmark.. hvilket tit kunne tage en 5-7 dage.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/11-06 21:55 
Det er åbenbart ekstremt efterspurgt, når de kun sælger én per kunde og løber tør så hurtigt?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
3of193of19Skrevet 17/11-06 01:41 
Naiera>
Så har de vel fjernet den igen. Den var der hélt sikkert da jeg smed linket op.

Hmm, så lige datoen du havde linket til drevet. DVS at de nu er udsolgt for anden gang... De havde taget drevet ned en gang før allerede, enten over weekenden eller i starten af ugen... Mærkeligt...
81 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig