X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp mig inden jeg kyler FF7 ad %¤/¤&%!


Svar
NaidNaidSkrevet 29/12-05 20:20 
Er der nogen der lige kan forhindre mig i at begå selvmord.... Rettere sagt, så er det sidste bossen, sephiroth, som er problemet. Jenova og første udgave af sephiroth er ingen problem. Men når jeg så skal forsøge mig med sidste udgave af sephiroth, altså ham der ligner en blanding mellem en engel og en hest, så opstår problemet. Hver gang han bruger sit "super nova" attack så er mine 3... Se hele indlægget
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
NaidNaidSkrevet 29/12-05 20:20 
Er der nogen der lige kan forhindre mig i at begå selvmord.... Rettere sagt, så er det sidste bossen, sephiroth, som er problemet. Jenova og første udgave af sephiroth er ingen problem. Men når jeg så skal forsøge mig med sidste udgave af sephiroth, altså ham der ligner en blanding mellem en engel og en hest, så opstår problemet. Hver gang han bruger sit "super nova" attack så er mine 3 karekterer (cloud, berret og tifa) så er jeg så medtaget at jeg umuligt kan få dem op på fode igen :(.

Er der nogen der kender en idiotsikker metode, til at nedlægge denne boss på?. Jeg har kigget i samtlige walkthoughs som jeg har kunne finde, og alle påstår at denne boss er så ufattelig nem, og er derfor bare sprunget let og elegant over det. Noget tyder altså på at jeg bare er kanon dårlig så.... :P

Jeg ligger på level 50, og har de nemmest tilgængelige summons og magics.....men har jeg overset en sammensætning, som gør at jeg nemt kan klare denne boss?

Måske at det lige skal siges at jeg har forsøgt snart 15 gange :P.
SephirothSephirothSkrevet 29/12-05 20:35 
Få fat på en Gold Chocobo, find øen med Knights of the Round Summon'en og gi' ham tæsk.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaidNaidSkrevet 29/12-05 20:43 
Skal de 2 kombineres?
Michael_Michael_Skrevet 29/12-05 20:46 
Nej. Find en Gold Chocobo. Den kan løbe på vandet. Find øen med "Knights of the Round". Utvivlsomt en af de stærkeste summons du kan have.
NaieraNaieraSkrevet 29/12-05 20:51 
Nu er det jo ikke "bare såen lige" at få fat i en Gold Chocobo.

Med 10-15 levels mere burde du ingen problemer have med slutbossen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaidNaidSkrevet 29/12-05 20:53 
Kan highwing ikke klare jobbet?
Michael_Michael_Skrevet 29/12-05 21:04 
Naiera>
Nu er det jo ikke "bare såen lige" at få fat i en Gold Chocobo.

Korrekt. Man bliver faktisk nødt til at fremavle en Gold Chocobo the hard way.
Det ironiske er så, at man efter at have anskaffet sig KotR, faktisk kan åbne en Gold Chocobo ved at klare Ruby Weapon og tage Desert Rose til en person i en by (Calm?).
KotR giver, såvidt jeg husker, 70.000 points i skade.
Michael_Michael_Skrevet 29/12-05 21:10, rettet 29/12-05 21:10 
-->Kobsie
Jeg mener ikke Highwind kan bruges hér, men er ikke helt sikker.
Øen du skal have fat i, er ikke på kortet og langt oppe til højre (nord/øst).
NaidNaidSkrevet 29/12-05 21:15 
Okay fandt lige en guide om hvordan man fik en gold chocobo, og det har jeg altså ikke tålmodighed til....tager flere timer :S. Er der ikke en eller anden måde man lige nem kan få en nem summon, som kan sende slutbossen til de evige jagtmarker? :P

De stærkeste summons jeg har nu er "Neo Bahamut", "phonix" og "ultima", og de er desværre ikke kraftige nok :(.
NaieraNaieraSkrevet 29/12-05 21:28 
Highwing kan ikke lande på sand. Det er det eneste der er foran hulen hvor man finder Knights Of The Round.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 29/12-05 21:28, rettet 29/12-05 21:36 
Så vidt jeg husker, når bossen ikke at bruge sin supermagi særlig mange gange. Kan huske, at jeg sidste gang jeg spillede det, klarede ham uden brug af KotR inden han nåede at bruge supermagien en eneste gang - og jeg var højst i 50'erne. Ved at kombinere Final Attack, som vist nok kan skaffes i Gold Sourcer hurtigere end det er at skaffe en guldchocobo, og kombinere den med phoenix, genoplives dit party det antal gange, du kan kaste phoenix. Det vil måske give dig den ekstra tid du har brug for, hvis du går agressivt frem.

Hvis det ikke er nok, vil jeg tilslutte mig Naieras level-up-råd.

Desuden får man ved brug af KotR snarere en fornemmelse af at have snydt end af at have besejret spillet, da han da er alt alt for let :P
元気ですか。
NaidNaidSkrevet 29/12-05 21:48 
Ved hjælp af en bug i spillet lykkedes det mig at anskaffe "Quadra" magien, som skulle gøre sådan at man gentager den sammenkoblede magi 4 gange på 1 tur!....det vil sige at når min "neo baramut" gir 5000 i damage, så bliver det 20.000 på en gang.....er det realistisk at jeg bruger 30 min på at nå ned til bunden af "northern cave", og afprøver dette med succes?... :)
JAAJAASkrevet 29/12-05 21:59, rettet 29/12-05 22:02 
Naiera>
Med 10-15 levels mere burde du ingen problemer have med slutbossen.

Jeg vil anbefale denne fremgangsmåde. Tag 5 levels af gangen og prøv så. Det er klart mest tilfredsstillende at klare ham, når ens liv hænger i en tynd tråd. Jeg tog ham i første hug første gang jeg spillede det uden at have lavet nogen form for level up, og det er hundrede gange mere intenst og tilfredsstillende end bare at klappe ham i hovedet med KotR.
NaidNaidSkrevet 29/12-05 23:12 
dammit, den gik heller ikke med min nyafskaffelse. Nu går jeg efter gold chocobo, da jeg efterhånden ikke gider det her XXXX mere :´(
MarcusMarcusSkrevet 29/12-05 23:20, rettet 29/12-05 23:20 
Det er skov der er foran indgangen til Knights of the round. En lille rund ø oppe til højre på kortet med bjerge med en skov i midten og så en indgang.

Men det burde ikke være nødvendigt med KOTR. Prøv noget contain(findes i mideel, angrebsmagi) og så phoenix og big guard (enemy skill).
SumezSumezSkrevet 30/12-05 19:13, rettet 30/12-05 19:14 
Kan du ikke bare bruge en megaelixir, når han laver Supernova? Sephiroth er en af de nemmeste FF-bosser (og det er ikke fordi de andre er så svære :)), har aldrig haft problemer med ham. Prøv evt. bare at levelle lidt op.

Jeg bruger aldrig KotR mod Sephiroth, eller mod nogen for den sags skyld. Den er alt for langsom og kedelig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 30/12-05 19:35 
Er det ikke noget med at Cloud og Sephiroth følges ad i level?? Det mener jeg, at jeg fik af vide, da jeg kæmpede. I så fald er det jo ikke fedt at level Cloud op.

Jeg havde også store problemer med Sephiroth, min måde var vist, at jeg fik level´et nogle af de andre karakter op + at jeg kæmpede mod ham rigtig mange gange og til sidst var jeg heldig (ikke god).

Men ja man bliver sindsyg af hans Super Nova angreb, der tager så lang tid.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
SumezSumezSkrevet 30/12-05 19:51 
Søster Salsa>
Er det ikke noget med at Cloud og Sephiroth følges ad i level?? Det mener jeg, at jeg fik af vide, da jeg kæmpede. I så fald er det jo ikke fedt at level Cloud op.

Jo, alle bosserne bliver vist en smule stærkere med dine figurer, men det hjælper stadig med en højere level, de får f.eks. ikke mere HP. Når du er level 99, kan Cloud alene tage Sephiroth i bare ganske få slag. :)
Jeg har som sagt aldrig haft nogen problemer med Seph, og jeg har alligevel gennemført det nogle gange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 30/12-05 19:59 
Jeg havde kombineret to materia, så den healede alle party members fuldt op.

Det fungerede fint.
» a winner is you «
NaidNaidSkrevet 30/12-05 20:49 
Min problem er at jeg ikke kan nå at give megaelixir eller noget andet før at septiroth laver hans arbejde færdig (hans tur før min tilsyneladende), og så ender jeg på gulvet :(. Han kaster hans "super nova" og bagefter et sidste hånd på værket angreb :P.

Lige nu forsøger jeg egentlig bare at skrabe nogle levels sammen nede i "sunken plane", og arbejder lidt på at få min "hades" summon stor og stærk :). Er der en kombination der er bedre at bruge, end at binde "hades" sammen med "Added Effect" ?

Det er egentlig lidt sjovt, for jeg er bare styrtet igennem spillet uden at udforske de enkelte lokaliteter, og har ingen problemer haft overhoved (syntes faktisk at spillet er barnligt nemt), og så skal man altså åbenbart sidde og pine sig selv med sidstebossen :S. Nu har jeg så også kun brugt 10 timer på dette problem indtil videre...tsk..tsk....
TweelTweelSkrevet 30/12-05 21:31 
For det første hjælper Big Guard meget, bl.a. kaster den haste på dig, så du får mere tid til at heale efter angreb. Big Guard gør det meste af spillet væsentligt nemmere. For det andet er der materierne Final Attack og Mime, som kan hjælpe - jeg mener de begge fås i kamp arenaen i Golden Saucer. Final Attack koblet sammen med Phoenix genopliver dit party hver gang personen der har dem dør - meget handy.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
MarcusMarcusSkrevet 30/12-05 21:52 
Alternativt er der regen, og så nogle shield spells.
En del af Hades angreb er status angreb som alligevel ikke vil virke på Sephiroth. Sephiroth klarede jeg også efter nogle få forsøg, på omkring level 55. Men jeg synes da, siden du siger at du har sprunget så meget over, at du skulle tjekke alle de lokaliteter. Det mest spændende ligger jo netop i hele verdenen og historien, på den måde finder du måske også nogle nye magier, summon materia og går level up.
NaidNaidSkrevet 30/12-05 22:03 
Sjovt nok, så har jeg intet af det i nævner :P. Og jeg tror ikke umidlbart at det kan skaffes, da jeg skulle have taget disse ting under selve historie forløbet....og det er ligesom ovre :(. Det eneste der er tilbage er side quests, hvilket man kan bruge dage på. Men jeg tror lige at jeg giver mig i kast med gold saucer, og ser om jeg kan vinde noget brugbart :).
TweelTweelSkrevet 30/12-05 22:36 
Big Guard kan du (som mange andre enemy skills) få stort set når som helst fra ca. midten af disc 1 og frem - forudsat at du har samlet enemy skill materierne op. Jeg mener ikke man kan undgå at få mindst en af slagsen undervejs, men kig i en guide hvis du ingen har.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NaieraNaieraSkrevet 30/12-05 22:46 
kobsie>
Sjovt nok, så har jeg intet af det I nævner :P

Har man ikke Regen burde man da ikke nærme sig det nordlige krater overhovedet!? Det virker som om der er mange ting du mangler. Intet under du har problemer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 30/12-05 22:54 
Så det kan betale sig at spille spillet, inden man når til slutningen? Wow :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MarcusMarcusSkrevet 30/12-05 23:13, rettet 30/12-05 23:15 
Fra den første guide jeg lige fandt:

Big Guard:

Effect - Casts Barrier, Magic Barrier and Haste on all allies (or enemies)
Pros - Is a big mana saver from casting them all individually. Also has a
built in 'all' saving you many materia slots as well. You will take half
damage from physical and magical attacks while getting more turns.
Cons - The Barrier and Magic Barrier drain faster than they would if you
were not in Haste mode*
*A bug exists. If you are immune to Slow and Stop, you will also be made
immune to haste, thus the barriers will not drain at double speed
Mp Cost - 56mp
Can learn from - Beach plug [Costa del sol beaches]
- - - - - - - - - --

Er Regen ikke en del af Cure materia? Level 3/4 eller lignende? Jeg tror ikke det er en af dem han ikke har. :)
MarcusMarcusSkrevet 30/12-05 23:18, rettet 30/12-05 23:20 
Og nu du er i gang, så skaf også lige denne, den er ganske praktisk:

Angel Whisper:

Effect - Fully revives one dead ally, heals an injured ally to full. Angel
whisper also cures the following status changes: KO, Sleep, poison, confusion,
silence, slow, stop, frog, mini, petrify, berserk, darkness and paralyzed.
Pros - This is life2/full cure/semi-Esuna on the same spell, and fairly cheap
to cast too.
Cons - Only hits one target
Mp Cost - 50mp
Can learn from - Pollensalta [Crater]

Tilføjelse:

Og>Shadow Flare:

Effect - Extreme non-elemental damage to a single target
Pros - The damage is huge, more powerful than flare.
Cons - Hits only one target, quite expensive to cast. Shadow flare is also
reflectable, this benefits you in no way though since it's a single target
spell, thus, you can reflect it only once per casting.
Mp Cost - 100mp
Can learn from - Dragon Zombie [Crater], Ultimate Weapon [Cosmo Canyon]
NaidNaidSkrevet 31/12-05 00:19, rettet 31/12-05 00:20 
Jo jeg regeneration (regen), men den har jeg fundet ubrugelig, da den healer så ufattelig langsom som noget kan gøre :(.

Can learn from - Pollensalta [Crater] <-----hvor ligger det? :S

Og kan jeg med stolthed sige at jeg ikke har én eneste enemy skill.....fandt aldrig ud hvad den skulle bruges til :P.
NaieraNaieraSkrevet 31/12-05 01:10 
Regen er bestemt ikke ubrugelig. Den er nok nærmere uundværlig, med mindre du er vanvittigt stærk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TweelTweelSkrevet 31/12-05 01:17, rettet 31/12-05 01:17 
At sige at regen er "uundværlig" er ret overdrevent, selv på relativt lavt level.

kobsie>
er det realistisk at jeg bruger 30 min på at nå ned til bunden af "northern cave", og afprøver dette med succes?... :)

Fik lige øje på dette. Du får et transportabelt save point når du går ned i krateret (kan sættes op hvor som helst dernede). Du kan sagtens komme op igen hvis du vil, så hvis du sætter save pointet umiddelbart før slut bossen kan du forsøge forskellige ting ret hurtigt, og hvis det stadig ikke lykkedes kan du gå op og forsøge at gøre dig stærkere. Var ikke sikker på om du vidste det, ud fra din kommentar...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NaieraNaieraSkrevet 31/12-05 01:20 
Tweel>
At sige at regen er "uundværlig" er ret overdrevent, selv på relativt lavt level.

Jeg synes det er fjollet ikke at benytte det. Man slipper for at bruge en masse ture på at heale.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TweelTweelSkrevet 31/12-05 01:31, rettet 31/12-05 01:35 
Det er vel et prioriterings spørgsmål hvordan man bruger sine ture, men uundværlig er den i hvert fald ikke i min erfaring.
EDIT:
Specielt mod Sephiroth, der er kun et angreb man for alvor skal være bange for, og efter det er det healing time uanset hvad...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NaidNaidSkrevet 31/12-05 02:02 
jojo, var klar over det med savepointet, men det retfærdiggører ikke at jeg skal bruge oceaner af tid for at klare de 2 første bosser, for så med sikker hed at at dø ved den sidste :P. Kører med 6 forskellige datasaves, så kan springe lidt rundt i det hvis noget ikke går helt som planlagt. Men tak for tippet :)
SumezSumezSkrevet 31/12-05 04:43 
Må lige påpege, hvis ikke det er blevet sagt, at Haste er en af de mest brugbare spell overhovedet i den slags spil. I spil som Chrono Trigger, og vist også FF7, gør den dig vist dobbelt så hurtig, hvilket praktisk talt også gør dig dobbelt så stærk.. Og Big Guard er klart også en af de bedste skills i FF7, kan slet ikke forestille mig at spille det uden den. White Wind og Tetra Etelleandet er også ekstremt gode at have på E.skill.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaidNaidSkrevet 31/12-05 05:23, rettet 31/12-05 05:24 
Nu er klokken godt og vel 5.30 om morgenen, og har kan med stor glæde (for mig selv:P) meddele at jeg endelig fik septiroht ned med nakken (efter 15 timers elendighed!). Takker for hjælpen :).
MarcusMarcusSkrevet 31/12-05 11:46 
Det var så lidt. Crater er det område hvor Sephiroth er, så vidt jeg ved er Pollensalta på den højre sti der hvor man kan vælge to forskellige retninger. Dragonzombie.....de er vist helt i starten på vej ned gennem spiralen. Dragonzombie bruger Shadow flare ind i mellem. Pollensalta må du bruge manipulate på for at få til at kaste angel whisper på dig.

Så må du i gang med at træne dig op til at dræbe 3x weapon. :) (Selv har jeg kun dræbt Ruby og den flyvende halløj)
NaieraNaieraSkrevet 31/12-05 11:51 
Hæh, ja, jeg havde godt nok heller ikke tålmodighed til flere af de våben ;) Så hellere spille hele spillet igen. Jeg får helt lyst til at finde nogle saves fra Midgar frem. Jeg har trods alt en måned før 2. semester starter...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 31/12-05 11:56 
Ja, Angel Whisper er vigtig. Den havde jeg nok ikke klaret mig uden.

Nu gik jeg så også amok og fik alle enemy skills.. pånær en :/
» a winner is you «
la0sla0sSkrevet 31/12-05 12:11 
Man kan sige, at så har du jo fået noget af en udenomshistorie med når du tænker på FF7. Det vil ikke bare være spillet du blæste igennem, men spillet der du kæmpede med... det har jo sin charme.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 31/12-05 15:14 
Naiera>
Hæh, ja, jeg havde godt nok heller ikke tålmodighed til flere af de våben ;)

Kan man klare Seph, kan man vist også godt klare Ultima. Ruby og Emerald er kedelige, og kræver specielle materia-sammensætninger, man kan ikke bekæmpe dem på traditionel vis.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 31/12-05 15:31 
Jeg syntes Ultima var let.

Jeg kan huske jeg sad hele dagen og spillede og det var ret antiklimaks da jeg så nakkede ham..den..det.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 31/12-05 15:38 
Det kan godt være jeg også klarede Ultima. Jeg kan ærligt talt ikke huske det. Da jeg gennemførte var jeg på niveau 99 med de fleste, så mon ikke jeg klarede Ultima? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LessCDTLessCDTSkrevet 31/12-05 16:47, rettet 31/12-05 16:47 
En anden måde at klare Sephiroth på er følgende:

1*Du kaster reflect på alle dine egne party members og Sephiroth

2*Du kaster din kraftigste angrebsmagi på Sephiroth

3*Den vil blive reflekteret frem og tilbage mellem dig og Sephiroth, og vil ultimativt ende på Sephiroth. Disse reflektioner mangedobler skaden, og vil derfor skade Sephiroth ret meget.

Hvis du benytter denne metode, behøver du ikke være i max level.. Jeg ved ikke, om andre har skrevet den samme metode, jeg gik kold halvvejs i tråden, men den kan i hvert fald bruges :)
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
SumezSumezSkrevet 31/12-05 17:25 
Øh, er du sikker???
Normalt når man kaster magi, som bliver reflekteret (i hvilket somhelst FF-spil), ignorerer den tilsvarende reflect-skjolde hos "modtageren". Så skulle det da være fordi, Sephiroth var en undtagelse.
Desuden kan skaden alligevel ikke gå over 9999, så det er ikke så brugbart. Så vil jeg hellere anbefale X-slash (eller hvad den nu hedder i FF7) og 4x Ultima (med W-magic).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 31/12-05 18:31 
Jeg fandt jeg aldrig ud af hvordan man fik de sidste limitbreaks. De bliver ved med at sige diverse ting når jeg prøver at bruge de potions eller hvad de nu er. Hvad skal der gøres?
NaidNaidSkrevet 31/12-05 19:23 
Halvvejs nede på siden står der hvad der skal gøres for at på level 4 limitbreaks, men sjovt nok, så kunne jeg heller ikke få Catastrophe til at virke på berret :S. De andre forsøgte jeg mig ikke med.


http://my.execpc.com/~jwnrski/part6.html
TweelTweelSkrevet 01/01-06 02:26 
En karakter skal have samtlige almindelige limit breaks før han/hun kan lære det sidste.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
LessCDTLessCDTSkrevet 01/01-06 19:18 
Sumez>
Desuden kan skaden alligevel ikke gå over 9999, så det er ikke så brugbart.

Det kan godt lade sig gøre at bryde 9999-muren, jeg kan bare ikke huske hvordan..
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
Bede-xBede-xSkrevet 02/01-06 10:40 
kobsie>
Det er egentlig lidt sjovt, for jeg er bare styrtet igennem spillet uden at udforske de enkelte lokaliteter, og har ingen problemer haft overhoved (syntes faktisk at spillet er barnligt nemt), og så skal man altså åbenbart sidde og pine sig selv med sidstebossen

Sådan er det jo ofte i de japanske rollespil. Hvis man ikke spilder mindst en trediedel af spillet på random encounters, har man ikke nogen mulighed for at klare bosserne.

Når det er sagt, så er slutbossen i FF7 forfærdelig let. Bare stig lidt levels, så kan du tage ham uden og kigge på skærmen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig