X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Narnia (spoilers)


Svar Sortering
Danny SallingDanny SallingSkrevet 23/12-05 23:19 
Var der nogen Julemand med i tegnefilmen, nej vel.....
Hvad fanden laver han så i filmen, kæft det er lamt, det ødelagde en del(for mig)at det fede fjols skulle være med i den film, han har da intet at gøre der i Narnia filmen(efter min mening) :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
TweelTweelSkrevet 23/12-05 23:33 
Nu ved jeg ikke hvilken tegnefilm du refererer til, men han var med i bogen.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NumbedNumbedSkrevet 24/12-05 00:55 
han var med i bogen, ja...
Hvordan var filmen.. er den værd at se.. synes den ser lidt for Lotr agtig ud måske.. er det en børnefilm?
I love Deadlines - I love the wooshing sound they make as they go by...
RJKRJKSkrevet 24/12-05 01:06 
Vurderet ud fra spillet (som har mange filmklip) er det stort set kun slutningen der er LOTR-agtig. Og resten er meget børneagtig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 24/12-05 04:17 
Danny Salling>
Var der nogen Julemand med i tegnefilmen, nej vel.....
Hvad fanden laver han så i filmen, kæft det er lamt, det ødelagde en del(for mig)at det fede fjols skulle være med i den film, han har da intet at gøre der i Narnia filmen(efter min mening) :-/

Julemanden et fedt fjols? Hvor er din julestemning? ;) Desuden var han, som de andre siger, med i bogen.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
nerosnerosSkrevet 24/12-05 10:11 
Jeg vil bare sige en ting! Jeg er fandme glad for, man ikke har valgt, at den er med dansk tale herhjemme i DK.

Skal se den her d. 27 dec og glæder mig.
Bashful Neophyte
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/12-05 00:17 
Filmen er møgfed, bare ærgeligt at Santa er med i den efter min mening. Jeg har set den der tegnefilm som nok alle har set en gang på DR for mange år siden. Har spurgt to venner og de siger det samme som mig og kæresten, nemlig at Santa ikke er med i tegnefilmen. Se den, den er rigtig god, synes ikke selv den er LOTR agtig til slut, den følger tegnefilmen godt hvad angår "the final batle" :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
TweelTweelSkrevet 30/12-05 21:17 
Nu har jeg endelig selv fået set filmen, og jeg kan kun tilslutte mig din generelle betragtning, at den er rigtig god. Som regel er jeg blandt dem der nemt bliver skuffet når bøger filmatiseres, men i dette tilfælde er der kun én ting der irriterer mig, nemlig at baggrunden for det slik som Edmund får af heksen ikke bliver forklaret.
Din kritik af julemanden kan jeg slet ikke støtte, han har en vigtig rolle i originalen, og den rolle bliver ret præcist fortolket i filmen. Havde han været en kommerciel rød "santa" type var det noget andet, men ham her er jo en rigtig "Father Christmas" (som i bogen), som bringer det glædelige budskab om frelserens fremkomst. Jeg kan godt fra tid til anden syntes at bogen bliver lidt for bundet af at den er en gentolkning af en kristen myte, men det er et problem i bogen, og det skal filmen ikke klandres for.
Sammenligninget med lotr bærer Narnia præg af at det er en decideret børnebog der er filmatiseret, men det er ikke helt forkert at kalde den lotr light - ikke at dette er en dårlig ting i mine øjne. Den største forskel (udover aldersgruppen) ligger i at Narnia er en gendigtning af kristne myter, hvor lotr er skabelsen af nogle helt nye myter, baseret på de gamle nordeuropæiske, men skabt til et moderne publikum.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig