X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vil have en ny computer - men?


Svar
ThealmightyThealmightySkrevet 20/12-05 18:30 
Hej alle sammen. Jeg vil gerne ha' gang i et køb af en ny PC og har en idé til hvordan den skal sammensættes:

2 x Inno3d – Geforce 7800 GT.
Asus A8N-SLI SE, Socket 939.
Maxtor DiamondMax 10, 300 GB.
Athlon 64 X2 3800+.
Kingston HyperX 2 x 1024 MB, PC3200 Dual Channel.

Det eneste jeg mangler nu er kabinet og køling?
Jeg har ikke den vilde forstand på hvordan bundkort passer i et kabinet, og hvad en god strømforsyning og køler ville være.

Kabinettet behøver IKKE være fancy, men skal heller ikke være grimt at se på. Havde et Chieftec Dragon DX-01SL-D-U, i tankerne,
men jeg ved ikke om det passer med bundkort osv?
RuneSPRuneSPSkrevet 20/12-05 18:39 
Det her kabinet er i hvert fald NAJS...

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157041

Dog måske ikke helt så billigt :P?
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 20/12-05 19:00 
Køb aldrig NVIDIA køb hellere ATI´en den har bedre grafik.
og heller aldrig ATHLON 64 eller AMD SEMPRON køb heller INTEL PENTINIUM 4 for ATHLON 64 og AMD SEMPRON kan ikke køre med mange spil og programmer eller ..... øhh øh. Kan ikke huske mere. ;)
PapandPapandSkrevet 20/12-05 19:02 
Uddyb lige hvorfor ATI kort giver bedre grafik end Nvidia kort?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HeroldHeroldSkrevet 20/12-05 19:06 
Hussein Life>
Køb aldrig NVIDIA køb hellere ATI´en den har bedre grafik.
og heller aldrig ATHLON 64 eller AMD SEMPRON køb heller INTEL PENTINIUM 4 for ATHLON 64 og AMD SEMPRON kan ikke køre med mange spil og programmer eller ..... øhh øh. Kan ikke huske mere. ;)

Det var da uhyggeligt forkerte råd det der. nVIDIAs kort er hurtigere lige pt. og med to kort i SLI, får du en úovertruffen ydelse. Athlon 64-CPUen funker også fint så vidt jeg ved, så længe du ikke har et 64-bit styresystem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RaGeRaGeSkrevet 20/12-05 19:06, rettet 20/12-05 19:07 
ATI eller Nvidia er ikke så vigtigt. Fakt er, at man pt. ikke får et bedre kort til pengene end det Geforce 7800GT fra Inno.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 20/12-05 19:10 
Jeg hadde næsten lige købt mig alle mulige dele til at lave en computer, jeg prøvede den i et stykke tid mange af mine spil gad ikke at virke men så snart jeg skiftede til Intel og til Ati kan ikke lige huske hvad for en model.
ThealmightyThealmightySkrevet 20/12-05 19:17 
Herold > DVS at jeg stadig skal køre med XP 32 bit version?
LessCDTLessCDTSkrevet 20/12-05 19:53 
Nej, men siden at Microsoft ikke har frigivet 64'eren endnu, må du nøjes med den gamle 32 version :)

Desuden synes jeg, at dit processor-køb forekommer mig lidt underligt. Det smarte ved en dual-core er ikke at den kører hurtigere, men mere stabilt. Så vidt jeg kan se på din computers specs, er den 100% beregnet til at spille på. Jeg ville istedet købe en lidt kraftigere normal AMDchip, for de penge du sparer, hvis du undlader at købe den anden.
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
CutePuppyCutePuppySkrevet 20/12-05 20:12 
64 bit versionen af XP er så ude for længst.

Det er dog dumt at installere det medmindre at du har mere end 4 GB ram, eller har specifikke programmer der kan køre 64 bit, og det er MEGET få.
Det eneste spil som har optimeringer for 64 bit er så vidt jeg ved FarCry.
Jeg har selv en AMD64 3000+ som kan tage en P4 3.2 Ghz til hver en tid, og den kører fint med et 32 Bit OS.
//Cutepuppy
ThealmightyThealmightySkrevet 20/12-05 20:19, rettet 20/12-05 20:20 
Kan man ikke centrere dual core kernerne til at køre som én processor? Det der var meningen med dual, er at jeg kan have flere projekter til at køre på en gang, på hver sin kerne, så computeren ikke bliver så belastet. F.eks at spille og brænde en CD samtidig. Med 2 GB RAM burde det kunne lade sig gøre?
LessCDTLessCDTSkrevet 20/12-05 20:21 
Nu bliver det næsten lidt for teknisk ;) Jo, det er også en af forcerne ved dualcore; At de er istand til at køre flere processor på samme tid
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
ThealmightyThealmightySkrevet 20/12-05 20:23 
Så kunne jeg eventuelt investere i en X2 4200+, bar for at få lidt mere kraft. Men man kan også få Dual kernen til at køre som én samlet processor så man udnytter al CPU'ens styrke til F.eks at skulle køre et spil som F.E.A.R.?
TLTLSkrevet 20/12-05 20:26 
Det her er bare et gæt. Men jeg tror ikke at udviklerne har været så geniale at dét er muligt...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ThealmightyThealmightySkrevet 20/12-05 20:27 
Ku jeg godt forestille mig de ikke har :P Men det kunne ske at en 3. parts udvikler måske havde gang i noget.. man har vel lov at håbe..
HeroldHeroldSkrevet 20/12-05 20:51, rettet 20/12-05 20:58 
Det er godt nok længe jeg har læst op på det, men Dual Processors skal vist understøttes af softwaren, og der finder du nok ikke mange 3. parts udviklere, der springer på :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-05 21:14, rettet 20/12-05 21:20 
Bundkortet skal vel også understøtte Dual Core?

EDIT: Never mind, det er vist dækket ind :)
AV Intelligent Terminal
MarcusMarcusSkrevet 20/12-05 21:41 
Hvor regner du med at købe den fra?
ThealmightyThealmightySkrevet 20/12-05 22:07 
Jeg køber delene fra de billigste forretninger på www.edbpriser.dk og samler den selv. Samlet skulle det give en 9000 da jeg regner med kun at køre med 1 stk grafikkort i starten, men opgraderer så snart jeg har råd.
RuneSPRuneSPSkrevet 20/12-05 22:52 
God idé, eftersom det ville være rent overkill (stort set) at købe mere end ét 7800 grafikkort pt da den maskine burde kunne trække næsten alt med alt på max :) så hellere vente lidt og så købe et mere til billigere penge, når der er brug for det.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig