X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvor mange på playright laver selv spil?


Reply
prydsprydsSkrevet 19/12-05 11:51 
Det kunne da være sjovt at vide hvor mange her på siden der selv roder lidt med at lave spil, enten ved at kode eller ved at lave grafik (2D/3D). Selv er jeg for tiden ved at lave forskellige små isometriske flash-spil.

Eller går jeres interesse for spil mere i retning af bare at spille dem?
SonicSonicSkrevet 19/12-05 12:03 
Well, jeg har lavet grafik til et gammelt amiga spil engang (ikke noget der blev solgt, men i en demogruppe), og har da også lavet en lille smule til PC, dog ikke noget videre fantastisk. Gad da godt at arbejde med spiludvikling til hverdag :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KeenKeenSkrevet 19/12-05 12:08 
Tæller en enkelt utrolig dårlig duck hunt efterligning, lavet i mediator?! :)
prydsprydsSkrevet 19/12-05 12:08 
Ahhh, de go'e gamle amiga-dage. Jeg husker tydeligt når min bror kom hjem fra ungdomsskolen med en ny vild demo-diskette ... fede sprites og cool mod-musik, yir! :))
ChronoChronoSkrevet 19/12-05 12:43 
Jeg går og roder med et spil til Nintendo DS hvor spilleren er en ninja-sensei der skal hyre elever og træne dem til at slås med pirater og ride på pandaer... Sensei styres med trykfølsom skærm, mens eleverne kommanderes gennem mikrofonen. Det hedder indtil videre Ninja Scream. Ved ikke helt om det er noget jeg får færdigt.

For et år siden arbejdede jeg på et GBA-spil sammen med RJK. Det blev dog aldrig færdigt. Måske RJK har nogle screens vi kan se?


Ninja Scream website med screens og tekst
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
lkzlkzSkrevet 19/12-05 13:02 
Jeg koder lidt på PlayStation 2, se www.lukasz.dk og alt muligt andet som har min interesse. Sjovt denne tråd skulle komme op lige nu da jeg netop skal afleverer et spil i morgen i et valgfrit kursus jeg følger. www.imada.sdu.dk/Courses/DM80/.

Her er et screenshot : www.lukasz.dk/files/gia3.jpg . Jeg har ikke gjort det vilde ud af det da det kun er bestået/ikke bestået og jeg har andre kurser jeg skal bestå i januar :-)
McLovin
dRxLdRxLSkrevet 19/12-05 13:10, rettet 19/12-05 13:15 
Jeg har lavet et lille multiplayer spil til dreamcasten en gang.
Der var dem der godt kunne li' det.


dRxLaX
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
prydsprydsSkrevet 19/12-05 13:19 
Har selv altid gerne ville kode spil til en konsol, men da jeg ikke selv er programmør, valgte jeg at starte med flash...

Jeg er ikke nået så lang med noget spil-koncept endnu, er stadig kun ved at kode min engine, men indtil nu ser det sådan ud:
http://www.takaicorp.com/iso/flash_iso4.jpg

Jeg håbet en dag at få lavet en multiplayerfunktion :)

Men jeg kan da godt se at jeg overhovedet ikke kan følge med jeres konsol og 3d-spil :))
SonicSonicSkrevet 19/12-05 14:34 
Det der ser jo ganske fantastisk ud :O Vis mere når du kan :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
la0sla0sSkrevet 19/12-05 14:58 
Jeg ville da også gerne høre lidt mere om spillet Pryds.
Hvad sker der?
KTCKTCSkrevet 19/12-05 21:22 
Jeg har haft gang i flere projekter, men de fleste er gået i stå på halvvejen, men det er da blevet til et MasterMind spil og en Tetris klon. Ellers har jeg programmeret en netværks launcher menu til netcaféer og en masse små programmer til diverse formål. Et tegneprogram fik jeg også lavet i en opgave engang, og et FTP server, klient og et chatprogram blev det da også til.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CanonCanonSkrevet 19/12-05 22:35 
Hvilke programmer bruger I til udviklingen af jeres spil?

Hygger selv lidt med Gamemaker, men kunne godt tænke mig, at prøve at nogle andre programmer, gratis vel og mærke.
Bah...
lkzlkzSkrevet 19/12-05 23:12 
Canon>
Hvilke programmer bruger I til udviklingen af jeres spil?

Hygger selv lidt med Gamemaker, men kunne godt tænke mig, at prøve at nogle andre programmer, gratis vel og mærke.

Gode gamle GCC + OpenGL =)
McLovin
KillercowKillercowSkrevet 20/12-05 03:25 
Jeg koder ikke selv (kun småting i hvert fald), men har stået for konvertering af et par spil (Earth 2140 + mission packs) fra PC til Amiga som project manager og udarbejdet designet til et PDA-spil called Blobula - der er screenshots på linket.


Pagan Games
prydsprydsSkrevet 20/12-05 10:01, rettet 20/12-05 10:06 
la0s>
Jeg ville da også gerne høre lidt mere om spillet Pryds.

Tja, oprindeligt ville jeg lave en isometrisk zelda-klon. Jeg har været i gang med at udvikle både en verden og en hovedperson til spillet. Men jeg blev dog aldrig helt færdig eller tilfreds med noget af det.
http://www.takaicorp.com/iso/03.jpg <-- ufærdig koncepttegning

Og da jeg samtidig blev ved med at finde på nye funtioner jeg kunne kode ind, valgte jeg til sidst at kyle hele konceptet ud af vinduet, og bare lave en iso-engine i actionscript. Så kan historien jo altid komme på bagefter :)
The DaneThe DaneSkrevet 20/12-05 10:53 
Vi har haft noget me flashspil på skolen, men det er ikke noget jeg voldsomt roder med lige nu.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/12-05 13:38 
Mit vildeste forsøg har vist været noget UnrealScript, men ellers har jeg mappet utroligt meget i det originale Unreal - men det kvalificerer vist ikke helt :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 20/12-05 16:33, rettet 20/12-05 16:36 
Jeg har arbejdet på diverse små spilprojekter siden jeg fik en Commodore 16 for rigtig mange år siden. Langt det meste er endt meget ufærdigt, men normalt spilbart. Jeg har vist generelt interesseret mig mere for kodningen af konceptet end at færdiggøre detaljer.

Blandt officielt færdige spil er X-mas Time til Amiga, som jeg lavede med en kammerat i 1993. Et simpelt platformspil som er en smule unikt pga. et slags elevatorsystem, som vi lavede fordi vi havde svært ved at lave ordentlige hop ;) I dag synes jeg også historien i spillet er ret sjov - Sega og Nintendo har hugget alle de gode gaver fra julemanden (ie. Amigaer til de stakkels børn) og bevogter dem med robotter baseret på hhv. Out Run, Space Invaders og Pac-Man (ja, det var der så mere Namco og Taito over end Nintendo, men... ;)). Der er også noget komisk over den smadre-lyd det giver, når man slår med sækken fuld af gaver :) Spillet fik pæn kritik rundt om i et par blade og var inkluderet i flere kommercielle opsamlings-udgivelser. Jeg lavede det meste af programmeringen og noget af grafikken.

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Året efter lavede samme hold endnu et færdigt spil. Jeg har minsandten glemt navnet, men jeg tror det måske hed Global War, også til Amiga. En rimelig traditionel Risk-klon, men det blev da færdigt. Jeg lavede vist det meste. Projekterne herefter skulle have været en Bubble Bobble-klon (som jeg stadig tænker på at genoptage nu og da) og et Summer Time, men det kom aldrig ret langt.

Jeg spillede dengang meget Championship Manager, og arbejdede på at lave mit eget managerspil, European Manager. Det voksede sig hele tiden større og større, og blev omkodet tre gange. Jeg har glemt om koden endte med at fylde over en million linier eller bare over en million bytes, men det var i hvert fald voldsomt stort og uoverskueligt. Det var klart bedre end Championship Manager, og stadig før CM2 kom. Udviklingen blev dog langsommere og langsommere i takt med at jeg selv spillede det mere og mere ;) Da CM2 så kom, var mit projekt jo så dog noget forældet, omend jeg stadig bedre kan lide det simplere gameplay. Jeg forsøgte en kommerciel udgivelse, men det kom aldrig op at stå.

Eneste kommercielle projekt jeg har bidraget til til dato er Pictris, som udkom til Amiga i 1999 og minder meget om spillet Picross. Jeg havde dog ikke så meget med det at gøre, udover at arbejde på grafikken. Det kan i øvrigt stadig købes - jeg så dog vist aldrig nogen penge fra projektet, selvom det vist skulle deles ligeligt ;)

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Seneste spilprojekt jeg har arbejdet med er det som Chrono omtaler. Mener det stammer tilbage fra at jeg legede med grafikken fra Dracula X, da vi arbejdede på Castlevania-artiklen til Retro-sektionen herinde. Det blev så til en lille Castlevania-oldstyle-engine. Sidste år brugte jeg et par dage på at omkode den til newstyle-Castlevania med grafik fra Aria Of Sorrow. Jeg har lige siddet og spillet den nu, og er stadig lidt imponeret over, hvor lækkert den kører. Super 2d-kontrol, level editor, fjender, AI, load/save, spells og alt muligt - lige til at smide i et rigtigt GBA-spil ;)

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Så det besluttede vi at lege med. Chrono omkodede enginen til GBA og jeg legede med at lave ny grafik. Manglende tid og support (og til dels hardware-begrænsninger) satte til sidst projektet i stå, omend vi nåede at få det gjort relativt spilbart.

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Håber stadig at finde tid og lejlighed til at eksperimentere med flere spilprojekter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 20/12-05 22:28 
Hvad brugte/bruger du af værktøjer og sprog til de forskellige projekter?

Har selv forsøgt mig lidt i Flash og DHTML, ikke noget der er værd at vise. ;D
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 21/12-05 12:23 
Nåja, jeg har også leget lidt med Flash og Director, men det er heller ikke noget der er værd at vise frem igen.

pryds: Den koncepttegning er da temmelig flot - det kunne sagtens bruges til in-game grafik.

RJK>
(og til dels hardware-begrænsninger)

Sikkert mest fordi programmøren ikke kendte sin hardware godt nok :)

Der var iøvrigt også en koncepttegner med i projektet. Hun fik lavet nogle ret flotte monstre til os.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CanonCanonSkrevet 25/12-05 23:40, rettet 25/12-05 23:41 
Er der ikke nogen, som kan anbefale nogle gratis spilprogrammer? Kunne godt tænke mig at lave noget her i ferien;-) (Også selvom man lige fik over 20 DVD'er igår:-P)
Bah...
dRxLdRxLSkrevet 26/12-05 16:28 
Så kan du starte med at lære at programmere i C. Det vil være dig en stor hjælp uanset hvad du så senere kommer ud i.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
prydsprydsSkrevet 29/12-05 12:02 
Chrono>

pryds: Den koncepttegning er da temmelig flot - det kunne sagtens bruges til in-game grafik.

Jo tak - men så må du da endelig sige til hvis du en dag står og skal udgive et spil, men lige mangler en grafiker, for så skal jeg da nok komme springende ;)

Jeg har forresten kigget lidt i den rapport man kan downloade på din hjemmeside, og selvom min tekniske forståelse af stemmebaseret interaktion kan være på et meget lille sted, var det nu ganske interessant. Specielt det du skrev om indie developers fandt jeg ret spændende. Ja, og så er det selvfølgelig også et virkelig cool spil du er i gang med :)
ChronoChronoSkrevet 29/12-05 13:19 
Tak, det har også været spændende at sætte sig lidt ind i alt den teknik. Godt jeg sneg mig udenom at bruge meget af den, for det ville have været temmeligt svært at programmere.

Hvis andre læser i den rapport vil jeg foretrække kommentarerne pr. besked, da eksamen ikke er overstået - alt mit sludder skal jo ikke skydes ned her endnu :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 29/12-05 13:32 
Bare rolig, jeg er ikke censor ovre hos jer :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 29/12-05 15:42 
Pyh :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Lars Pix FogedLars Pix FogedSkrevet 02/01-06 17:16 
Hej med jer!
Jeg er en fyr som elsker isometrisk pixelgrafi.
Har brugt en del tid på at en animeret gif for børn.
Hurtigt fortalt dreger det sig om en fyr der besøger stavkirken på Muesgård Museum (v. Århus), efter han er gået ind i kirken forsvindet taget så kirkens indre kommer til syne.....mmm. det her bliver vist for langt. hvordan vedhæfter jeg nogle jpgs?
Jeg vil gerne have hjælp til hvordan/i hvilket program jeg kan få fyren til at gå via piletasterne ;0)
prydsprydsSkrevet 02/01-06 17:52 
Lars Pix Foged>
Jeg vil gerne have hjælp til hvordan/i hvilket program jeg kan få fyren til at gå via piletasterne ;0)

Flash vil nok være et godt sted at starte... jeg roder selv lidt med det, er selv ved at lave et program hvor min figur flyttes med musen: http://www.takaicorp.com/iso/iso.html

Men at flytte noget med piletasterne er faktisk meget nemt at kode i flash...
Lars Pix FogedLars Pix FogedSkrevet 02/01-06 17:59 
Kan du fortælle mig hvordan jeg vedhæfter nogle jpgs af hvad jeg arbejder med?
NaieraNaieraSkrevet 02/01-06 18:02, rettet 02/01-06 18:02 
Forklares her.


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
prydsprydsSkrevet 02/01-06 18:04 
Lars Pix Foged>
Kan du fortælle mig hvordan jeg vedhæfter nogle jpgs af hvad jeg arbejder med?

Tror bare man uploader til sin egen server, og så linker til dem herfra, enten med et img-tag eller bare et direkte link..
Lars Pix FogedLars Pix FogedSkrevet 02/01-06 20:30, rettet 02/01-06 21:17 
Hvordan kan RJK sætte 14 billeder ind når jeg ikke må?

(Skrevet 2005-12-20 16:33:01, rettet 2005-12-20 16:36:33)
F.eks: "http://www.playright.dk/tmp/rjk/xmastime_1.png"?
la0sla0sSkrevet 02/01-06 20:39 
Fordi han nok mere end de fleste her ejer Play:Right :D
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 02/01-06 21:14, rettet 02/01-06 21:16 
Lars Pix Foged>
Hvordan kan RJK sætte 14 billeder ind når jeg ikke må?

Hvem har forbudt dig at sætte billeder ind?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 02/01-06 21:28, rettet 02/01-06 21:30 
Jeg ville sætte pris på om du begyndte at svare lidt mere uddybende Naiera. Det er mit indtryk at du både forvirrer og pisser folk af med dine meget kortfattede og non-informative stil.

Til spørgeren: Du kan selv sætte billeder ind vha. {IMG}billed-URL{/IMG} tags (udskift krøllede paranteser med kantede [ og ]).
Det eneste er at P:R ikke stiller serverplads til rådighed for dine billeder, så du skal have et sted på nettet lægge dem.

Du kan læse mere om de tags som P:R understøtter her: kommandoer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 02/01-06 21:36 
Så er det vist på tide du tager en slapper Daniel. Jeg linkede til siden der forklarer hvordan man sætter billeder ind tidligere. Hvordan kan jeg svare så fantastisk meget bedre?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Lars Pix FogedLars Pix FogedSkrevet 02/01-06 21:38 
Tak!!!
Jeg er nybegynder og kunne bare ikke forstå hvoredan nogen kan og andre............
Tak for den mere pedagogiske forklaringen.
Desværre er det ikke alle der lige har en server..
Men det er jo midt problem :::(
NaieraNaieraSkrevet 02/01-06 21:40, rettet 02/01-06 21:40 
Hvad var der galt med det link jeg gav tidligere? Det giver jo præcis de samme informationer dRxL skrev.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 02/01-06 21:47 
Undskyld Naiera, havde overset at du havde givet svaret (omend lidt kort). Men nogle gange lader du altså "smartheden" få overtaget på bekostning af det pædagogiske.

Vi kunne omformulere det gamle spørgsmål om træet der falder i skoven:

Hvis den vejledning man giver ikke er brugbar for modtageren, er den så overhovedet værd at give? ;-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 02/01-06 22:57 
Lars Pix... jeg kan godt smide billederne op på min side for dig, men jeg vil så bare liiige sige, at det ikke bliver for evigt :)

men smid dem til mig på min mail, så skal jeg nok kaste (dem) op :)

lars@gostil.dk

og lige et råd, hvis du er i tvivl om en feature eller hvordan du navigerer i sitet, så kan du evt. gå ind på FAQ'en og kigge.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 03/01-06 15:26 
Jeg poster her billeder for Lars Pix... :

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?

Hvor mange på playright laver selv spil?
Hvad sker der?
Lars Pix FogedLars Pix FogedSkrevet 03/01-06 20:26, rettet 03/01-06 21:05 
Tak til la0s for hjælpen med at "putte billeder ind".
Og pryds jeg må vist "se at få lært mig lidt Flash"!
Hvilke bøger om Flash (på dansk) er bedst for nybegyndere?
HeroldHeroldSkrevet 06/02-13 15:43 
Jeg smider lige denne olding op i toppen igen med en post.

Jeg var til Nordic Game Jam 2013 for et par uger siden, og lavede Stikbold sammen med en håndfuld andre fyre fra Games-linien på ITU. Vi blev nummer 3 overall, og vandt prisen for Most Fun - i næste uge tager vi til Hamburg og viser det frem på Casual Connect-messen. :D

Stikbold er free-for-all holdløst høvdingebold for 2-10 spillere (4+ anbefales)

Spillet er lavet i Unity3D på under 48 timer. Første aften gik med idé og en smule prototyping, og efter en nats søvn blev resten lavet.

Vi deltager i Killscreens CREATE-konkurrence sammen med Stalagflight-spillet fra NGJ13, hvor vi ligger ret godt til en finaleplads. Meningen er at finde OUYA-egnede spil. Dommerne er blandt andet Ed Fries, Phil Fish og Delicia Day + et par andre, jeg ikke lige kan huske.
Smid gerne en like i toppen af CREATE-linket, hvis I synes det fortjener det - jeg mener de kigger på de spil, der har fået mest buzz, men de kan have ændret det.

Det er kun en prototype, så vi mangler en del arbejde på gameplay og feedback.

Stikbold kan spilles i en webversion eller hentes ned på PC (Mac kommer). Xbox-controllere er nødvendigt.

Stikbold på Facebook:
https://www.facebook.com/Teamstikbold/

Stikbold på CREATE:
http://killscreendaily.com/create/video.php?submissionID=115

Spil Stikbold:
http://www.unicorn7.org/games/game/22/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Username
Password
Remember me