X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident evil 4: Director's edition


Svar
EchoEchoSkrevet 17/12-05 23:38 
Capcom skulle eftersigende være i fuld gang med et Resident evil 4: Director's edition til gc som vil indeholde alt det som PS2 ejerne fik lov til at lege med i PS2 udgaven - dog med bedre grafik og højere framerate.
Er der nogen der ude som kan be eller afkræfte dette rygte?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
nerosnerosSkrevet 18/12-05 11:40 
Hvad har PS2 udagaven som NGC udgaven ikke har? Er spillene meget forskelligt eller hva?
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/12-05 13:04, rettet 18/12-05 13:06 
Fra IGN.com:

"Beyond the technical feats, Ada's new Separate Ways mission is a real treat for gamers. Only after dedicating some serious time to the main mission and beating it will you unlock it, but once you do you open the way to learn more about the story than any GameCube RE4 player could have. Furthermore, there's even a custom-made new area that Capcom created just for RE4, making the mission more than just a simple sidequest through the same areas. The execution and presentation of this mission is quite detailed. As Ada, you'll have access to a more advanced stash of moves (like a grappling hook) and weapons, and you'll even have objectives that take place in the same time and space as Leon's. In the opening chapter, for example, you'll actually hear the chainsaw man chasing him down in the distance, and you'll find out exactly why those villagers clear town after the church bell rings. Interested? We thought so. It's a fine addition and reward for dedicated players."

http://ps2.ign.com/articles/660/660397p4.html

Jeg ville godt købe det i en ny udgave! :-D
EchoEchoSkrevet 18/12-05 13:05 
de er ikke meget forskellige, i PS2 udgaven får man adgang til den såkaldte P.R.L. 412 som er en laser pistol.
Der udover får PS2 ejerne lov til at spille et ca. fem timer langt ekstra eventyr med Ada i hovedrollen. En historie der udspiller sig over fem kapitler. Disse skulle ifølge Capcom udfylde de huller der er i historien mellem de gange Leon støder på hende.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
EchoEchoSkrevet 18/12-05 13:06 
Det ville jeg også rigtig gerne, er helt oppe og ringe over det her rygte, men spørgsmålet er bare om det er sandt?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/12-05 13:48 
Det er da noget tamt de ikke havde lagt det med i GC udgaven fra starten af :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
EchoEchoSkrevet 18/12-05 13:52 
det er det i den grad!
Men jeg leder stadig efter sandheden.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Zzap!Zzap!Skrevet 18/12-05 18:16, rettet 18/12-05 18:20 
Det med den højere framerate og bedre grafik generelt har noget at gøre med at de har lært maskinen bedre at kende i mellemtiden, og derfor kan vride mere ud af den. Ligeledes med det ekstra indhold ville dét også havde taget længere tid at tilføje spillet, hvilket havde være lig med en senere udgivelsesdato.
Alt i alt er jeg meget godt tilfreds med at GCejere fik RE4 næsten et år før PS2, osse selv om det betød at vi ikke fik nogle mere eller mindre ubetydelige extras med.
Born to kill space
EchoEchoSkrevet 18/12-05 18:43, rettet 18/12-05 19:55 
angående det med grafikken, så var jeg absolut klar over det.
Det var ikke et + som sådan.


synes det er dumt at kalde det en fordel at gc spillet kom næsten et år før PS2 udgaven. Det gør jo ikke gc udgaven bedre eller gc spillerene gladere. Jo, hvis du er en ego centreret person som er glad hvis han kan undgå at andre får et spil hurtigt, så kan jeg godt se at det er en fordel.
Spillet er genial til gc - det vil jeg gerne være den første til at sige, men jeg vil da være glad hvis jeg også får fingrene i det ekstra.
Stadig ingen som kan komme med reele fact's?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BobbeBobbeSkrevet 18/12-05 20:47, rettet 18/12-05 20:49 
Echo>
Synes det er dumt at kalde det en fordel at gc spillet kom næsten et år før PS2 udgaven. Det gør jo ikke gc udgaven bedre eller gc spillerene gladere. Jo, hvis du er en ego centreret person som er glad hvis han kan undgå at andre får et spil hurtigt, så kan jeg godt se at det er en fordel.

Hvis vi er enige om, at det der er med PS2 udgaven er extras. Vil det da også være dumt at tilbageholde spillet i næsten et år. Ergo er det ikke et spørgsmål om at spørgsmål om egocentrede mennesker, men det er derimod sund fornuft.
Spiller nu: Wii
nerosnerosSkrevet 18/12-05 21:00 
En ting er sikkert jeg vil ihvertfald helt sikkert kun købe en brugt version af GameCube udgaven når det er sådan, at der vil komme en ny og bedre udgave. Men det er da irreterende, at man fra starten ikke har givet spillet hele armen, og at de undlader sådanne ting som PS2 udgaven nu her fået, men det betyder jo kun at spillet bliver endnu bedre.
Bashful Neophyte
EchoEchoSkrevet 18/12-05 21:12, rettet 18/12-05 21:14 
grunden til at jeg skrev om egocentrerede mennesker var zapp!'s indlæg, han fik det til at lyde som om at han var tilfreds så længe han fik spillet før ps2 ejerne. Det synes jeg ikke er nogen god indgangs vinkel at have...
Men jeg vil lade zapp! svare for sig selv, det kan jo også bare være mig som har misforstået hans indlæg.

Nerosretro> det er jo stadig kun et rygte - har endnu ikke fået nogen klare beviser eller fuldstændig pålidelig kilder.
Grunden til at capcom lagde ekstra i ps2 udgave er at hvis du allerede har brugt 500,- af de stærke på gc udgaven, og du så ser at der kommer en ps2 udgave med endnu mere lir, så løber du ud og bruger endnu 500,- af de stærke på at få det ekstra, på den måde tjener capcom flere penge.
En anden grund er nok at ps2 ejerne er blevet sure over capcoms behandling. Capcom valgte jo at udgive res4 på gc, istedet for på res seriens oprindelig konsol som jo var ps.
Så for at gøre ps2 ejerne glade igen, gav capcom dem lidt ekstra.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
nerosnerosSkrevet 18/12-05 21:18 
Okay jeg forstår.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 18/12-05 22:21 
Nerosretro>
Hvad har PS2 udagaven som NGC udgaven ikke har? Er spillene meget forskelligt eller hva?

Sjovt at den vigtigste forskel ikke er nævnt endnu. GC-udgaven kører kun i letterbox (4:3 med sorte barrer) mens PS2-udgaven kan køre i både 4:3 og ægte widecreen. Det betyder faktisk, at på trods af den dårligere grafik, så har PS2-udgaven højere opløsning.
EchoEchoSkrevet 18/12-05 22:44, rettet 18/12-05 23:24 
det er også en bonus som bør nævnes - må indrømme at jeg havde glemt den.
Bliver mere og mere spændt omkring en eventuel GC Directors cut udgave...
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
QQSkrevet 18/12-05 23:57 
Vil det sige at man ikke kan vælge en almindelig 4:3 som ikke er letterboxed? Vi er nogen der stadig går langt uden om 16:9 fjernsyn... ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 19/12-05 02:55, rettet 19/12-05 02:56 
Hølmkjær>
Vil det sige at man ikke kan vælge en almindelig 4:3 som ikke er letterboxed? Vi er nogen der stadig går langt uden om 16:9 fjernsyn... ;)

Ikke i GC-udgaven. Her er der kun letterbox. Det er virkelig en skam, da det betyder, at spillet ikke har meget mere end 300 liniers grafik (sikkert mindre) at byde på, og de bliver så ret uskarpe, når man bruger zoom for at få billedet til at fylde 16:9-skærmen.
TLTLSkrevet 19/12-05 04:14 
Bvis kan du få inde på www.gametest.dk, der har de en anmeldelse af spillet til PS2 ;-)

Direkte link til anmeldelsen
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ElgenElgenSkrevet 19/12-05 10:00 
Echo>
Er der nogen der ude som kan be eller afkræfte dette rygte?

Har du ikke et link til kilden?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 19/12-05 15:15 
Alt andet lige kan vi vel godt blive enige om at det ser lækkert ud på begge maskiner(bare noget bedre på GC)og at det er et fedt spil. Jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg købte det omkring udgivelses tidspunktet, spiller det stadig når jeg skal have en lækker oplevelse :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
EchoEchoSkrevet 19/12-05 15:17 
på et andet forum var der en som skrev det, og han sagde at han havde massere kilder, men han har ikke kunnet diske op med nogen indtil videre... Han er en pålidelig person så ville lige tjekke om der var nogen her inde som vidste noget om det?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
QQSkrevet 19/12-05 15:19 
Jmog>
Ikke i GC-udgaven. Her er der kun letterbox.

Mærkeligt... Selv N64'eren laver ægte 16:9 i flere spil (Mission:Impossible, Perfect Dark bare for at nævne nogen stykker...)
Men mon ikke det er noget de retter til den nye RE4 version?
Noget helt andet er at mit 4:3 tv automatisk omskifter til 16:9 når jeg tænder for GC'en... Altså når jeg bruger mit RGB kabel...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
GreaseballGreaseballSkrevet 19/12-05 15:34 
Hvis der kommer en forbedret GC udgave af RE4, hvor mange ville så købe det igen?
Tror godt jeg kunne finde på det.

Hølmkjær>
Noget helt andet er at mit 4:3 tv automatisk omskifter til 16:9 når jeg tænder for GC'en... Altså når jeg bruger mit RGB kabel...

Det samme gør min PS2, også RGB, men min GC gør ikke?
JmogJmogSkrevet 19/12-05 15:39 
Hølmkjær>
Mærkeligt... Selv N64'eren laver ægte 16:9 i flere spil (Mission:Impossible, Perfect Dark bare for at nævne nogen stykker...)

Det gør GC'en jo også. Det eneste andet spil jeg kan huske med letterbox er Beyond Good And Evil som var letterbox på alle platforme.

Der foregår ærligt talt ikke så meget på skærmen i RE4, at det kan forklare at man kører det i lavere opløsning. Det kan næsten kun være sjusk, der er årsagen.

Men mon ikke det er noget de retter til den nye RE4 version?

Utvivlsomt. Ellers ville det være at pisse kraftigt på GC-ejerne. Igen.

Noget helt andet er at mit 4:3 tv automatisk omskifter til 16:9 når jeg tænder for GC'en... Altså når jeg bruger mit RGB kabel...

Det lyder spøjst og irriterende. Det ville give et meget underligt billede i RE4. Du har mulighed for at ændre det tilbage til almindelig 4:3, ikke?

Det er ikke bare et spøgsmål om at man kan
EchoEchoSkrevet 19/12-05 15:53, rettet 19/12-05 15:54 
jeg ville helt klart købe den.
Ikke for at starte en kæmpe diskussion, men hader Sony og deres propaganda. Siden PSP'en udgivelse har jeg været totalt imod sony - derfor købte jeg ikke PS2 udgaven af Res4.
Indrømmer at jeg er nintendo fanboy - sviner ikke folk som kan lide Sony, det er bare ikke den rigtig vej for mig.
Men hvis der kommer en ny og "forbedret" udgave til GC så er jeg 100 % frisk på at købe den.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
QQSkrevet 20/12-05 03:45 
Jmog>
Det gør GC'en jo også.

På hvilke spil? Det er helt sikkert rigtigt, men ikke på nogen af de spil jeg ejer...

Jmog>
Du har mulighed for at ændre det tilbage til almindelig 4:3, ikke?

Jo, sagtens... Den opfatter bare signalet fra GC'en som 16:9, hvilket tydeligvis er forkert... Men ikke at det gør noget...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 20/12-05 19:53 
Hølmkjær>
Jmog>
Det gør GC'en jo også.

På hvilke spil? Det er helt sikkert rigtigt, men ikke på nogen af de spil jeg ejer...

Øh, pænt mange faktisk. F-Zero GX og Soul Calibur 2 bare for at nævne et par store navne. De fleste af dem skulle gerne være markeret på denne liste:
http://www.hdtvarcade.com/gamecubelist.htm

Når det gælder widescreen-support, er Xboxen og PS2'en dog et stykke foran. Med nogle få undtagelser så ser man primært 16:9 support i Gamecube-spil på multiplatformstitlerne.
EchoEchoSkrevet 20/12-05 20:51 
skal vi komme tilbage til topic?
Nogen som ved noget om res4: Directors cut?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
tastasSkrevet 26/12-05 18:20 
Er det en extra med hende ud over den "Ada's Assignment" man unlocker når man har gennemført spillet?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
QQSkrevet 05/01-06 21:03 
Jmog>
De fleste af dem skulle gerne være markeret på denne liste:
http://www.hdtvarcade.com/gamecubelist.htm

Dejlig liste, men er den ikke kun gældende for NTSC titler? Nu tænker jeg mest på 480p, for er det ikke noget med at der ikke er nogen som helst PAL titler der understøtter progressive?
Jeg har en PAL cube med digital udgang og kun PAL spil... Er det slet ikke muligt for mig at udnytte den digitale udgang så?

Undskyld jeg ikke holder mig til topic, men tråden virker til at være afsluttet...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 05/01-06 22:05, rettet 05/01-06 22:08 
Hølmkjær>
Dejlig liste, men er den ikke kun gældende for NTSC titler?

Joda, men siden vi snakkede om 16:9-understøttelse, er den lige så relevant. Jeg har endnu ikke hørt om et Gamecube-spil, der ikke var ens mellem regionerne, når det gjaldt 16:9.

Vi er i øvrigt gået igang med en regulær liste over PAL specs her:
http://www.hdtvarcade.com/hdtvforum/viewtopic.php?t=2669

Det mest interessante her er nok angivelsen af 60hz mode.

Nu tænker jeg mest på 480p, for er det ikke noget med at der ikke er nogen som helst PAL titler der understøtter progressive?

Der er nogle få, men det er kun muligt at køre dem i progressive på en NTSC-maskine, der bruger freeloader. PAL-maskinen er teknisk istand til det, men da B-tricket jo bruges til 60hz på PAL-maskinerne (mens NTSC-maskinerne bruger det til 480p) er det ikke muligt at aktivere det.

Jeg har en PAL cube med digital udgang og kun PAL spil... Er det slet ikke muligt for mig at udnytte den digitale udgang så?

Ikke til 480p i PAL-spil. Du kan bruge udgangen til component (i 480i/576i), men hvis dit TV har RGB-scart, så er der ingen fordel ved component. Hvis du begynder at købe NTSC-spil (dem der understøtter 480p), så kan du selvfølgelig udnytte udgangen. Det er det jeg selv gør.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig