X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Play:Right Prisen 2005


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 15/12-05 17:28, rettet 15/12-05 17:29 
Play:Right hædrer igen i år de spiltitler, som har skilt sig ud fra mængden. Det sker via en afstemning, hvor brugerne vælger deres bud på vinderne af de enkelte priser. Staben har fundet nominerede blandt årets udgivelser til følgende priser:

PlayStation 2-prisen
Xbox-prisen
GameCube-prisen
Game Boy Advance-prisen
PSP-prisen
DS-prisen
Pc-prisen
Multiplatformprisen
Innovationsprisen
Kunstprisen
Importprisen

De otte første priser gives til de titler, der har skilt sig mest ud til de pågældende platforme, mens de sidste tre priser gives til de titler, der har gjort sig mest bemærket indenfor det pågældende område. Kategorierne og reglerne forklares nærmere i selve afstemningen.

Og for lige at komme et par ting i forkøbet... Der er ingen Xbox 360-kategori, fordi vi har vurderet konsollen er kommet for sent på året til, at tilpas mange har et rimeligt grundlag at stemme udfra. Og traditionen tro vil der utvivlsomt være uenighed om de nominerede, og hvorfor Conker, Castlevania, Devil May Cry, PES, Tekken eller andre titler ikke er repræsenterede. Det har været svære valg og noget skulle jo vælges og noget andet dermed vælges fra.

Stem allerede nu og vær med til at hædre de spiltitler, som har gjort sig fortjent hertil. Sidste chance for at stemme er nytårsaften midnat.

God fornøjelse.

Play:Right Prisen 2005
KillercowKillercowSkrevet 16/12-05 00:07 
Der var godt nok en del kategorier, som jeg måtte vælge pas til, fordi jeg slet ikke kunne forholde mig til nogle af valgene (ikke mindst kunstkategorien), men der var da nogle interessante valgmuligheder ved en del af kategorierne. Må det mest populære spil vinde :P
dRxLdRxLSkrevet 16/12-05 00:18 
Pas på stort set alle kategorierne.
P:R staben er tydeligvis alt for niché interesserede, hvor er Fifa, the Sims og andre top hit spil fra årets løb? ;-)

Tvivler på at der er ret mange herinde der har spillet mere end 1 spil i alle kategorierne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 16/12-05 00:43 
The Sims 2 er da fra sidste år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 16/12-05 01:00 
Det var bare for at nævne lort som EA har lavet, skulle selvfølgelig have været Need for Speed XXXtreme ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TLTLSkrevet 16/12-05 02:07 
Så har jeg stemt. Jeg måtte også sige pas til en del af dem, fordi jeg ikke har prøvet div. spil desværre.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 16/12-05 07:30, rettet 16/12-05 11:38 
Jeg har ligget søvnløs hele natten og følt mig draget af Namco X Capcom. Det havde jeg aldrig hørt om. Nogen der ved om der er en EU release på tale?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/12-05 12:52 
Too much gook-crap ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 16/12-05 13:04 
Hvad er det?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 16/12-05 13:06 
Gook oversættes ca. til skævøje...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 16/12-05 13:12 
Nåå. Vi er jo ikke racister, så vi vælger de bedste spil ligemeget hvor de er fra. Oftest er det ikke EA.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 16/12-05 13:41 
Core>
Nogen der ved om der er en EU release på tale?

Rart at se, at du har læst og forstået meningen med, hvad du stemte på...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 16/12-05 13:49 
Jeg savner egentligt lidt muligheden for at kunne gå tilbage og se hele afstemningen efter jeg har stemt :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 16/12-05 14:01, rettet 16/12-05 14:29 
dRxL>
Det var bare for at nævne lort som EA har lavet

Det ene EA-spil der faktisk var mulighed for at stemme på *, ligger så indtil videre på en suveræn sidsteplads igennem alle kategorier med 0 stemmer...

Og Herold får selvfølgelig lov at se det hele igen, når afstemningen er lukket.

* Afhængigt af om man vil regne Oddworld som et EA-spil...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 26/12-05 19:23 
Og vi nærmer os sidste chance for at stemme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 26/12-05 19:26 
RJK>
Rart at se, at du har læst og forstået meningen med, hvad du stemte på...

Jeg meldte da pas, i den kategori...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GreaseballGreaseballSkrevet 26/12-05 20:01 
RJK>
Det ene EA-spil der faktisk var mulighed for at stemme på *, ligger så indtil videre på en suveræn sidsteplads igennem alle kategorier med 0 stemmer...
* Afhængigt af om man vil regne Oddworld som et EA-spil...

Mente ellers jeg stemte på Oddworld, Hmm...?
LessCDTLessCDTSkrevet 26/12-05 20:24 
Hmm jeg tror at du misforstår, hvad han mener. *Hvis* Oddworld blev regnet med, ville EA have fået mere end 0 stemmer..
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
SumezSumezSkrevet 27/12-05 10:04 
Nej. :)
Men kommer også bag på mig at det ikke har fået nogen stemmer, det er da blevet temmelig rost? Har ikke selv spillet det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 27/12-05 10:46, rettet 27/12-05 10:57 
Resi 4 Cube eksklusiv? Nå, skal nok stemme på den alligevel!

Udover det, synes jeg listen ser fin ud. Bortset fra Import prisen, men den er jo svær for kun halvdelen af de gode spil udkommer i Europa. Ville dog gerne have set Atelier Iris, Romancing SaGa, Radiata Stories og Grandia III på den liste.

Edit: Mangler der ikke en "Årets spil" på alle platforme med lidt flere valgmuligheder?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 27/12-05 11:03 
Atelier Iris og Grandia III forventes i Europa. Så vidt jeg husker er i hvert fald første annonceret. De to andre mener jeg heller ikke kan afskrives endnu. Det går jo bare lidt langsomt med de JRPG'er.

Jeg beklager den åbenbart misvisende oplysning om EA-spil. Oddworld har selvfølgelig fået masser af stemmer. Jeg betragter det bare ikke som et "rigtigt" EA-spil, da det svjv er begrænset hvad EA havde med spillet at gøre, og udvikleren mildt sagt ikke var tilfredse med dét, de rent faktisk gjorde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 27/12-05 11:07 
Ja, de kommer formentlig til Europa næste år - vidste ikke, at det var en faktor :) (PS. Allesammen køb Atelier Iris)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 27/12-05 11:16 
Pointen med kategorien er at gøre folk opmærksom på interessante titler, som ikke kommer i Europa. Det er selvfølgelig oftest et gæt fra vores side, for vi kan jo ikke vide hvad folk planlægger at udgive. Men japanske rollespil som efter lang tid end ikke er annonceret til udgivelse i USA - dem skal vi nok ikke regne med at se nogensinde. Heldigvis er de fleste af den slags på vej til mindst USA, så...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 27/12-05 11:23 
Tales of Rebirth skulle være ret dårligt. Det nyudgivede Tales of Abyss derimod.. Uha!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
GreaseballGreaseballSkrevet 30/12-05 16:48 
RJK>
Atelier Iris og Grandia III forventes i Europa. Så vidt jeg husker er i hvert fald første annonceret. De to andre mener jeg heller ikke kan afskrives endnu. Det går jo bare lidt langsomt med de JRPG'er.

Håber meget at Grandia III udkommer på disse bredegrader. Syns virkelig godt om Grandia II til DC.
Detsvære kom Saturn versionen af det første spil aldrig til Europa.
RJKRJKSkrevet 30/12-05 16:56 
Man kan vel sagtens leve med PS1-versionen. Personligt synes jeg det er mærkeligere at Grandia Xtreme aldrig blev udgivet i Europa.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 30/12-05 18:39 
det er da 1'eren der er til ps1 ik? og 2'eren til ps2 eller har jeg misset noget?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 30/12-05 18:50 
G1 = SS + PS1
G2 = DC + PS2 + PC
GX = PS2
G3 = PS2
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/12-05 19:16 
Jeg troede bare Grandia Xtreme var et andet ord for G2. Og kom Xtreme da ikke til PC herhjemme?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 30/12-05 19:29 
Det mener jeg bestemt ikke. Grandia Xtreme er et selvstændigt, omend vist noget crappy, spil. Og jeg tror ikke der findes en pc-version.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig