X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 first impressions


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/12-05 10:52 
Nu er vi efterhånden mange med en 360'er under TV'et. Kan folk løsrive sig et par minutter og skrive, hvad de synes om den nye kraftkarl?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 28/02-06 20:19 
tas>
Er der nogle af jer der kender til dette?

Kommer den raslende lyd fra selve Xbox'en eller fra strømforsyningen ?

Min første (defekte) Xbox 360 havde en strømforsyning som raslede.
BeanoBeanoSkrevet 09/03-06 08:29 
Lidt mere info vedr. de forskellige drev i Xbox 360 :

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEuEllkAuFDfNUMopH.php

Jeg har et Heitachi drev i min Xbox 360... som forventet :(

Man kan også identificere drevene ved at kigge på skuffen, så der er ingen grund til at åbne maskinen :)
tastasSkrevet 09/03-06 12:03, rettet 09/03-06 12:03 
Beano>
tas>
Er der nogle af jer der kender til dette?

Kommer den raslende lyd fra selve Xbox'en eller fra strømforsyningen ?

Min første (defekte) Xbox 360 havde en strømforsyning som raslede.


Hov glemte det helt :)

Det er faktisk kun når jeg spiller Halo 2 at den gør det.
Så det er lidt mærkeligt :/
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
PapandPapandSkrevet 09/03-06 12:13 
Jubii - Samsung i min.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
jaesjaesSkrevet 09/03-06 12:38 
Hehe, ifølge forumsvarene til den linkede nyhed, har Xbox-Scene byttet rundt på drevene. De fleste skriver, at Hitachi-drevet er det mest støjsvage ;)
CoreCoreSkrevet 09/03-06 12:45 
Det tror jeg gerne, min har også Samsung, men hvis det er det mest støjsvage af de to, så må det da næsten være en lidelse at spille med Hitachi-drevet...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 09/03-06 12:54 
jaes>
De fleste skriver, at Hitachi-drevet er det mest støjsvage ;)

Ja, det læste jeg også... det er for vildt hvis det passer, for mit Hitachi drev støjer godt nok meget!
WehnerWehnerSkrevet 09/03-06 12:59, rettet 09/03-06 12:59 
Min har Hitachi. Rigeligt med støj til min smag. Det kan ofte afhjælpes ved at sætte en finger let på skuffen, så en del af det er raslen. Skal have taget mig sammen til at kontakte Microsoft om dette, for det må jo være et teknisk problem. Kan bare ikke rigtig undvære maskinen her med GR:AW og Oblivion lige om hjørnet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JesperJesperSkrevet 12/03-06 14:00 
Min har også Hitachi drev (det med det lille hul), og summer også meget. Ingen raslen eller noget, bare lyden fra en skive der snurrer hurtigt rundt :(
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/03-06 12:41 
Nu har jeg jo en Core 360'er, og derfor ikke en trådløs controller. Jeg kom lige til at tænke på, hvordan det kommer til at foregå f.eks. til P:R 6.1 med f.eks. 3-4 360'ere, der skal dele f.eks. 8-10 controllere.
Hvis man nu vil have 2controllere til en Xbox og 4 på en anden, hvordan opnår man dette? Så vidt jeg ved søger 360'ere jo bare efter 'ledige' controllere i nærheden...?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-06 12:51 
Tror den går efter de nærmeste? Ellers skal man måske bruge de der connect knapper?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 19/03-06 13:02 
Du skal bruge connectknapperne. Jeg har to maskiner stående, og vil jeg spille på den ene, efter jeg har brugt den anden skal de lige "tunes" ind på hinanden :) Jeg ved ikke hvor mange forskellige maskiner, det egentligt understøtter, men _mindst_ fire håber jeg :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PlaykidPlaykidSkrevet 19/03-06 13:14 
Min bror og jeg havde problemer med det i går, da vi skulle prøve at spille Kameo co-op i split screen.
Vi løste det dog med at sætte et play & charge kit, til den controller som ikke havde været brugt sammen med den 360 vi spillede på.
Den lille synkroniserings knap på Xboxen prøvede vi først, men uden resultater.

Det lader til at den første 360 som controllerne connecter til, er den maskine de "tilhøre", indtil, som vi gjorde, sattet et P&C kit til hvor controllerne så skiftede "ejer".

Jeg kan ikke umidelbart være enig med maskinen går efter de nærmeste, for da jeg vågnede i morges troede jeg nogen støvsugede på mit værelse, men det var 360 på mit værelse der kørte, fordi min bror tideligere i dag havde prøvet at tænde for vores anden 360 i sit rum.
Spiller nu: Halo 3
HeroldHeroldSkrevet 19/03-06 13:30 
I skal trykke på knappen på både maskinen og på controlleren. :) Det virker her hos mig, jeg gør det tit.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PlaykidPlaykidSkrevet 19/03-06 13:53 
Hmm, jeg er lige kommet i tanke om at controlleren jo også har en synkroniserings knap.
I går prøvede vi jo bare den der sad på 360, som jeg kunne huske noget om, og derefter at tænde for controlleren ;)
Spiller nu: Halo 3
HeroldHeroldSkrevet 19/03-06 13:56 
Det tog også lidt tid for mig at hitte ud af. :) Jeg forsøger også stadig at gætte mig til hvad lyssignalerne på controlleren betyder. Manualer er for børn og gravide kvinder!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 27/03-06 17:23 
Jeg skulle hilse fra min 360 og sige, at blæseren godt kan komme op på niveau med DVD-drevet mht. støj - boxen skal bare blive varm nok ;)

Så husk at åbne lågerne på vid gab, hvis jeres av-møbel har... låger.

Det kan også være, at min 360 er begyndt at blive varm, fordi mit nye av-møbel ikke er så dybt igen. Der er kun 3-4 centimeter bag boxen.

Noget andet; lidt irriterende, at den ene blæser kører, når man bruger Play & Charge uden at spille (med boxen i standby). Men hvad, man kan jo ikke få det hele...
BeanoBeanoSkrevet 27/03-06 21:52 
Hvis du ikke gider høre på at Xbox'en larmer mens du oplader controllen, kan du sætte den i USB porten på din PC eller USB hub. Hvis USB hub har egen strømforsyning eller der er stand-by strøm på USB port'en på PC'en behøver din PC heller ikke være tændt.
jaesjaesSkrevet 28/03-06 00:49 
Kunne være meget rart at have den tilsluttet pc'en, men styrer batteriet selv strømindtaget, det kan med andre ord ikke gå i stykker?
BeanoBeanoSkrevet 28/03-06 00:59 
Nej, det er 5 volt (mener jeg det er) som standard på USB porten, hvis der er strøm på den.

Jeg har ikke haft problmer med det overhovedet.
enfenenfenSkrevet 04/07-06 16:25 
Enfen>
Det var det svar, jeg skulle bruge!

Jeg skal ikke have spillet alligevel. Måske en dag, hvor jeg ser det til 100-200 kr. :)

Jeg genåbner en gammel tråd.

Jeg har endelig fået spillet Quake 4 igennem til Xbox360. Selve spiloplevelsen var ok. Ikke den bedste FPS, men absolut heller ikke den dårligste.

Angående frameraten, så er den for lav i spillet, men slet ikke så lav, som jeg havde frygtet. Monorail banen som nok er den værste, kan sagtens spilles, og den er heldigvis også kort.
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/07-06 23:49 
Kan kun være enig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/08-06 17:30, rettet 14/08-06 17:30 
Nu har jeg lige haft Q4 i 360'eren igen for ca. 6 timer, og jeg har altså MEGET svært ved at finde disse steder, hvor spillet hakker? Monorailen er heller overhovedet ikke så slem, som jeg huskede - faktisk vil jeg tilslutte mig min første udmelding, om at Q4 kører som Doom 3.
Enten er der flere udgaver af spillet, eller også opstår hakke-problemerne i en bestemt opløsning. Uanset hvad, så kan jeg ikke se noget problem - og jeg er MEGET kritisk mht. den slags.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 14/08-06 20:46 
Jeg har haft min 360 i en lille uge, og jeg er _meget_ tilfreds. Alt kører som det skal, den larmer ikke mere end forventet og Xbox Live er i perfekt integration. Elsker muligheden for demoer, perfekt når jeg har tænkt mig at skære ned på mit konsolforbrug fremover. Arcade er hyggeligt, og de kommende muligheder med hjemmelavede spil er da kun positive.

Har kun Burnout, men er da allerede forelsket i en række andre titler, mest af alt Table Tennis.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/09-06 22:33 
1080p på 360:

Link
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 21/09-06 17:50 
Min Xbox har alvorlige problemer med Kameo-discen. Den ridser den ikke, men vil bare ikke starte spillet op. Er det maskinen eller discens skyld? Det skal siges, at andre spil som Burnout og Table Tennis ikke skaber problemer.
ElgenElgenSkrevet 10/11-07 07:45, rettet 10/11-07 08:27 
Tager lige en gammel tråd op, da jeg jo stadig er 360'er newbie };-)

Nå, men er jeg den eneste der er irriteret over, at der på friendlisten ikke er mulighed for at angive et kaldenavn på en friend eller at kunne inddele friends i kategorier?
(ligesom man har det på MSN Messenger Klienten)
Jeg synes meget hurtigt at det bliver een stor rodebutik.

EDIT:
Synes også godt at de spil som begge har spillet kunne stå øverst (og gerne sorteret alfabetisk), når man sammenligner spil med en friend.

Synes faktisk at det virker en smule skrabet, at disse basale ting mangler, specielt fordi det ville være så nem at implementere
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WikzoWikzoSkrevet 10/11-07 09:09 
Jeg er enig i alle dine punkter. Især fordi systemet koster penge (hvis man er Guld) ...
HeroldHeroldSkrevet 10/11-07 09:12 
Jeg har aldrig rigtigt savnet nogle af de ting. At man ikke kan ændre kaldenavn er forståeligt nok - hele systemet er bygget op omkring gamertags, som indeholder hele identiteten på spilleren. Kategorier eller alfabetisk rækkefølge savner jeg heller ikke, men det kan godt være fordi jeg måske ikke har så mange på min friendslist igen :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 10/11-07 10:47 
Har aldrig savnet det heller.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 10/11-07 12:04 
Herold>
Jeg har aldrig rigtigt savnet nogle af de ting. At man ikke kan ændre kaldenavn er forståeligt nok...

Han mener vist at man selv skulle kunne knytte et ekstra navn, alias eller anden kommentar på folk i friendslisten hvilket egentligt ville være smart nok (og ikke burde være et problem) - ofre man lige glemmer hvem "YodaXXX1982" lige er når personen hedder noget andet på PSN eller P:R ;)
HeroldHeroldSkrevet 10/11-07 12:35 
Det er sgu mere personen med navnets problem, end det er mit :D

Jeg kan godt se anvendeligheden, men jeg tror det er fornuftigt nok at de holder det oprindelige navn. Så er der udenomsløsninger såsom kommentarer osv, som vel egentlig er fikst nok.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 10/11-07 12:47 
I sidste ende er det ligegyldigt. Man ender alligevel med en kerne af spillere, men enten spiller med ofte eller i hvert fald så ofte, at man kan huske dem. Resten kunnne man egentlig ligeså godt slette. Jeg overvejer faktisk selv at hælde alle dem ud, jeg alligevel aldrig spiller med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 10/11-07 13:07 
Wehner>
I sidste ende er det ligegyldigt. Man ender alligevel med en kerne af spillere, men enten spiller med ofte eller i hvert fald så ofte, at man kan huske dem. Resten kunnne man egentlig ligeså godt slette.

Det er så ud fra et multiplayer-synspunkt. Os der spiller mange Arcade-spil synes jo, det er sjovt at have en stor, broget liste, så vi kan sammenligne high scores med andre danskere, og folk vi kender enten privat eller fra nettet :)

Og det er så et lille problem med Leader Boards, at man oftest kun kan vælge at sammenligne med Friends eller alle, som har købt spillet. Der burde bestemt være regionale Leader Boards, synes jeg.

Jeg overvejer faktisk selv at hælde alle dem ud, jeg alligevel aldrig spiller med.

Ja, mig fik du i hvert fald hældt ud af en eller anden grund ;)

Nej, det er ok, vi spiller jo aldrig multiplayer sammen...
WehnerWehnerSkrevet 10/11-07 13:11 
Jeg har i ny og næ ryddet lidt op i folk, der ikke har været på Halo i en måned :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 10/11-07 13:23 
Aahh, vi er eferhånden en rigtig, lille familie herinde, når man sådan kan gætte de andres svar. Også selv hvis Halo ikke havde indgået i det :)
BeanoBeanoSkrevet 18/11-07 10:24 
Hvad er status lige pt. med "Falcon" modellen i DK - kan den købes her endnu og hvordan identificeres den inden køb?

Falcon's strømforbrug
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-07 13:12 
Saa vidt jeg ved er det alle Elites/Arcades/Halos over Lot 734. Alle maskiner produceret efter 12. september burde vaere Falcon.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JAAJAASkrevet 18/11-07 14:55 
Jeg har en Premium med lot 735 og HDMI. Gælder det ikke den?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-07 16:38 
Umiddelbart vil jeg tro, at det er en Falcon. Der er en maade at finde ud af det paa, der inkluderer at lyse op gennem bunden paa konsollen. Det har jeg dog ikke selv gedet :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 18/11-07 19:04 
Ok, tak.

Jeg må prøve at holde øje med "lot" og fabrikationsdatoen når jeg skal ud gen-investere de næste par måneder ;)

Går ud fra alle "Falcon" også har støjsvage BenQ DVD drev?
JAAJAASkrevet 19/11-07 17:26 
Min er i hvert fald med Benq drev, men støjsvag kan den på ingen måde kaldes. Ekstremt larmende, når drevet kører. Jeg bruger dog tricket med at slette update patches, og så kører drevet meget stille. Det er et irritationsmoment, men uden tricket ville jeg ikke bruge den.
WehnerWehnerSkrevet 19/11-07 17:28 
Gider du dele tricket, enten har jeg glemt, hvad det er, eller også har jeg aldrig vidst det...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 20/11-07 01:14, rettet 20/11-07 01:15 
Tab'en længst til højre, ind på memory, tryk "Y". Derefter X, X, LB, RB, XX og "yes". Spillet skal være et med download patch til. Start spillet, og når du bliver spurgt om du vil downloade patch, ejecter du disken og kører den ind igen. Derefter "yes" til at downloade patch. Drevet spinner så lige op, med falder efter få sekunder ned til lydløs igen. Voila! Støjfri Xbox 360. Du kan efter sigende skifte til et spil uden download patch til, når du ejecter, men jeg har ingen, der ikke er patch til, så det kan jeg ikke bekræfte.
jaesjaesSkrevet 27/11-07 02:24 
JAA>
Du kan efter sigende skifte til et spil uden download patch til, når du ejecter, men jeg har ingen, der ikke er patch til, så det kan jeg ikke bekræfte.

Jeg har prøvet, og det virker. Nu kan man så i stedet rigtig høre, hvor larmende blæserne i virkeligheden er i launch-modellerne ;)

Nej, det er da blevet bedre trods alt. Men noget jeg kom til at tænke på er, at tricket - i hvert fald teoretisk - må bevirke længere load-tider.

JAA, har du links til, hvor du læste om det?
JAAJAASkrevet 27/11-07 12:14 
http://forums.xbox.com/12946080/ShowPost.aspx
jaesjaesSkrevet 27/11-07 13:12 
Tak.
dchangdchangSkrevet 16/12-07 21:06 
Jeg genbruger lige mit spørgsmål fra hvad kom ind ad døren-tråden: Jeg fik en Xbox 360 Arcade med HDMI idag. Jeg overvejer at skifte min Premium fra launch ud med denne, pga. HDMI, ny garantiperiode og forhåbentlig mindre støj. Nogen der ved om jeg bare fyrer harddisken på Arcade'n og kører videre med mine savegames, indstillinger og Xbox Live?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 16/12-07 22:35 
du sætter bare din premium harddisk på din nye maskine..
og alt er som før.. (Dog skal du være logget ind på xbox live for at have adgang til de ting du har købt)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dchangdchangSkrevet 16/12-07 22:40 
Tænkte nok at det bare var det. Fedt nok, så vil jeg tæske lidt på den nye maskine nu. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig